Kadonnut Tuomo Spets risteilyltä Turussa 2010

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Re: Kadonnut Tuomo Spets

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Näin kuvan kanssa siinä lööpissä ja ihmettelin, että kuinka tämä yhdistetään näihin muihin katoamisiin, jos kerran oli ihan varmaan, että Tuomo oli vielä laivassa, kun tultiin satamaan. Olikohan sitten kuitenkaan niin? Noissa laivakatoamisissa tulee pakostakin mieleen, että onko se nyt vain niin mahdotonta, että kun siellä kovasti humalassa ollaan niin mahdollisuus laidan yli joutumiseen on aika suuri?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Dove
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Dove »

Laitan lusikan soppaan...

Ensinnäkin vaikka olisit kuinka kännissä niin laivan kannelta ei noin hups vaan tiputa vaan se on kyllä harkittu hyppy tai joku heittää sut yli laidan, kansilla on myös valvontakameroita joten jos haluat hypätä huomaamatta, niin kameran kuvasta ulos, pimeällä säällä ja merellä niin sitt voipi onnistua.

Toiseks, jääminen laivaan, Hytit siivotaan satamaan tuloon mennessä ja vielä maasiivoojat siivoovat joten jos haluaisit jäädä laivaan niin kaveriksi pitäisi löytyä joku Tukholmasta risteilemään tullut tai henkilökunta. Mutta katoamisen jälkeen varmaan henkilökunta tietää minkänäköinen mies on kadoksissa ja jäisit kiinni alta aikayksikön.

Käsittääkseni Tuomolla oli työpäivä tulossa ja pieni lapsi kotona. En tiedä kenen kanssa oli risteilemässä mutta en usko että herra on vapaaehtoisesti kadonnut.
Kossukola
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kossukola »

Jotenkin samoilla linjoilla Doven kanssa...
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Työni puolesta aika paljon laivoilla reissaan ja jokaisella laivalla käyn aina kokeilemassa, notta kuinka paljon vaatisi reelingin yli putoaminen, ja ihan omasta, empiirisestä tutkimuksesta, johtuen se ei ole ollenkaan mahdotonta.

Ei millään laivalla ne kaiteet ole niin korkeita, etteikö sieltä voisi pudota, hypätä tai työntyä jonkun muun toimesta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
LAWoman
Christopher Lorenzo

Ei millään laivalla ne kaiteet ole niin korkeita, etteikö sieltä voisi pudota, hypätä tai työntyä jonkun muun toimesta.
Tuossa olen Bluesin kanssa niin samoilla linjoilla ja kaikkihan sen tietää, että laivalla ollaan sellaisessakin tuubassa että kyllä sieltä vaan vahingossa voi pudota, ei ne yön pimeinä tunteina tallennu kameraan.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Ardilla
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Ardilla »

Kuinka varmaa on se tieto että Tuomo on tullut ulos laivasta ja noussut johonkin autoon? Eikö muka ole mitään havaintoja sen jälkeen? Ja onko se ihan varma että on tullut laivasta ulos? Miksi niin vähän uutisoitu juttu kun kuitenki pienen lapsen ihan tavisisä? Sori jos kyselen tyhmiä, johtuu siitä että...olen tyhmä ;)
Pirullinen ja piikikäs huumori on ainoa hyveeni
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Onko jossain sanottu, että Tuomo olisi noussut jonkun auton kyytiin? :o Multa varmaan mennyt jotakin ohi.
En tiedä minkä takia pidetään varmana havaintona, että Tuomo on ollut laivassa sen tullessa satamaan. Tuskin on kuitenkaan sinne laivan sisälle voinut jäädä, eli kai hän on sitten meressä tai jossain omilla teillään... :(
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Varma havainto perustuu käsittääkseni siihen, että näin on poliisi sanonut. En muista poliisin missään vaiheessa tarkemmin maininneen sitä (ts. lähdettä) minkä perusteella voidaan olettaa kadonneen olleen laivassa sen saapuessa satamaan. En itse voisi pitää havaintoa varmana vaikka poliisi sitä kuinka vakuuttelisi, jos ei lähdettä tiedolleen osoita, ja lähteeksi ei riitä, että "Reino Renttu, jonka seurassa Tuomo Spets iltaansa vietti alkoholin merkeissä, muisteli krapulassa nähneensä laivan saapuessa satamaan Spetsiä muistuttavan henkilön laivan sisätiloissa matkalaukkuineen.."
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Kossukola
Scooby-Doo

Siis Tuomo on ollut laivassa sen saapuessa satamaan, onko tämä faktatieto ja kenen kertomaa? Oliko hänellä seuralainen mukana? Jos hän on jäänyt laivaan, niin miksei ole havaintoja? Olisko mahdollista, että hän olisi risteillyt takaisin Ruotsiin ja poistunut siellä satamassa? Kuvataanko sielläkin poistumistiet? ( Kyllä varmaan on minun arvaus.) Täällä joku mainitsi Tuomon olevan tavis perheenisä, eli en itse usko tahalliseen katoamiseenkaan. Mutta jotain perin outoa tässä kyllä on :(
LAWoman
Christopher Lorenzo

No on kyllä todella, jos totta on, että hän on ollut vielä satamassa laivassa...
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Dove
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Dove »

Voin vakuuttaa että poliisin varma tieto on ihan faktaa lähdettä en aio paljastaa.

Ja palataan kannen yli joutumiseen, laivoilla joilla olen ollut niinkeskikannen aitaus on noin puoli metriä laivan ulokkeesta joten sieltä ei noin vaan tiputa.
Takakansien alla on yleensä ei matkustajien käytössä oleva ulompi kansi joten hyppääminen takakannelta joutaisi vääjäämättä tälle kannelle tipahtamiseen. ns sundeckilla on samanmoinen ongelma koska laivan keskiosa on paksempi kuin sundeck kansi. Käsittääkseni oman empiirisen tutkimuksen mukaan keskikansi on suosituin kansi josta hypätä on kansi josta sinun nimenomaan pitää hypätä tai sinut pitää heittää.
Ruu
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Ruu »

Voin vakuuttaa että poliisin varma tieto on ihan faktaa lähdettä en aio paljastaa.

nämä tälläiset lauseet on aina tyyliin "lällällää minä tiedänkin, vihjaan teille mutta muuta en kerro" turhauttaa lähinnä ei muuta.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ruu kirjoitti:Voin vakuuttaa että poliisin varma tieto on ihan faktaa lähdettä en aio paljastaa.

nämä tälläiset lauseet on aina tyyliin "lällällää minä tiedänkin, vihjaan teille mutta muuta en kerro" turhauttaa lähinnä ei muuta.
Kyllä mielestäni voisi sen verran sanoa, miksi lähdettä ei halua tai voi paljastaa, voisiko se vaarantaa mahdollisen rikostutkinnan? onko sillä jotain tekemistä kadonneen henkilökohtaisten asioiden kanssa jolloin kadonneesta leviäisi julkisuuteen sellaista tietoa mikä ei ole kadonneelle eduksi? vai onko kyse vain Ruun kirjoittamaa lausetta mukaillen "minäpäs tiedän, mutta en kerro", ja onko yleensäkkään poliisilla mitään varmaa lähdettä, jos se on vaikkapa turvakamerakuva, niin sen voi kyllä paljastaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Kossukola
Scooby-Doo

Olenko lukenut tekstin huonosti vai miksi mulle ei oikeen avautunut että joku tietäisi asiasta enempi kuin haluaa kertoa??
MerryLea
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Dove kirjoitti:Voin vakuuttaa että poliisin varma tieto on ihan faktaa lähdettä en aio paljastaa.
Eikös tuo jotain vihjaa siihen suuntaan? Joku tietää jotain...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Vastaa Viestiin