Jäljet; verijäljet - hajujäljet

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

jaa, jostakin olin antanut itselleni ymmärtää, että ihan rinnan alareunassa lähes kyljessä. ??
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

:D DDDDD-kokoa ja päällään seisomista. Mutta tottahan se, etteivät tipat vasemman rinnan sivulta oikean jalan päälle pääse vapaasti tippumaan oikein mitenkään. Rintahaavan on pitänyt vuotaa aika massiivisesti, jos epäillään tiplujen syntyneen Auerin kosketettua teepaitaansa vuotavan rintahaavansa päällä. Verimäärä paidassa näyttää mielestäni liian vähäiseltä tähän.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Ankkalinna
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ankkalinna »

taavetti kirjoitti:Mutta tottahan se, etteivät tipat vasemman rinnan sivulta oikean jalan päälle pääse vapaasti tippumaan oikein mitenkään.
Jaassoo, minulla on taas parempi mielikuvitus kuin teillä muilla täällä :lol:

Anneli juoksenteli edestakaisin, kävi kodinhoitohuoneen ovella kurkkimassa ja kyykkimässä ja lopulta melkein pyörtyi. Ei minulle tuota suurtakaan tuskaa keksiä tähän yhtälöön asentoa, jossa yksi veripisara voi rinnasta pudota suoraan jalkapöydälle.
Tarkoitus ei ole ketään loukata. Kaikki viestissä mainitsemani on ihan faktaa, joka kyllä käy ilmi myös aiemmista viesteistä.
Valhalla
Watson itse

Ankkalinna kirjoitti:
taavetti kirjoitti:Mutta tottahan se, etteivät tipat vasemman rinnan sivulta oikean jalan päälle pääse vapaasti tippumaan oikein mitenkään.
Jaassoo, minulla on taas parempi mielikuvitus kuin teillä muilla täällä :lol:

Anneli juoksenteli edestakaisin, kävi kodinhoitohuoneen ovella kurkkimassa ja kyykkimässä ja lopulta melkein pyörtyi. Ei minulle tuota suurtakaan tuskaa keksiä tähän yhtälöön asentoa, jossa yksi veripisara voi rinnasta pudota suoraan jalkapöydälle.
Ilmeisesti teoria perustuu vapaan pisaran täysin pyöreään muotoon. Tipan pitää pudota suoraan alaspäin vapaasti pysyäkseen pystyakselin suuntaan pyöreänä. Pisaran pudotessa kohtisuoraan jalan täytyy siirtyä sen alle ja myös jalan pysähtyä täysin ennen pisaraa. Tippa ei kauaa putoa. Melkoisia koordinaatioharjoituksia siis kaiken touhun keskellä Annelilla joten veritutkijan päätelmä on, ettei omaa verta.

Tosin eikös tuokin ole vain muita tukeva todennäköisyys. Anneli on voinut tahrata kätensä omaan tai Jukan vereen ja pisara pudota siitä. Tai vaikka hiuksensa pulssia kokeillessaan. Tai vaikka omasta polvesta väistellessään lasia ja lammikoita. Näin minä ainakin puolustuksessa sanoisin jos tällä olisi jotenkin ratkaiseva merkitys ja koska Annelin touhuja ei tarkkaan tutkittu.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ti Joulu 21, 2010 3:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Itse asiassa et varmaan montaa. Kokeilemalla huomaa että se on aika vaikeaa.

Ongelmana (kokeilin) on että jo menet etukenoon niin automaattisesti paidan helma menee reisiin kiinni. Takakenossa taas ei onnistu koska pisara ei tippuisi jalkapöydälle ja toisaalta paita menee vatsaa vasten. Ja suoraan ollessasi se tippa osuisi vatsaan, alusvaatteiissin tms. Ainoa tapa saada vapaa pudotustila paidan alle on, että

a) paita ylettyy korkeintaan lanteisiin ja lanteesi ja mahasi ovat kapeat.
b) pysyt pystyasennossa vyötärön kohdalta mutta työnnät rintasi niin eteen kun saat.

Näin paitasi alle muodostuu tyhjä tila jossa veripisara voisi tippua suoraan. Mutta jos veripisara pitäisi sitten saada vielä toisen jalan jalkapöydälle. Se ei oikein onnistu, jos kierrät itseäsi niin että saat vapaan lentoradan, niin t-paitasi tulee jälleen putoamisen tielle.
Teleksi
Vic Mackey

Ongelma tuossa on tietenkin se, että käsissä tai hiuksissa pitäisi olla aika paljon verta, että siitä voisi pudota pisara verta. Mikään pyyhkäisyjälki ei tähän riittäisi. Mutta jos Annelilla oli hiuksissaan tai käsissään niin paljon Jukan tai omaa verta, että siitä saattoi pisara pudota hänen jalalleen, niin miksi poliisien tullessa Annelin tukka ja kädet olivat puhtaat? Miksi minnekään muualle ei ole tippunut myös verta? Miksi keittiössä, olohuoneessa, eteisessä ja jopa ulkona ei ole verijälkiä, jotka Anneli jätti verisillä käsillään tai hiuksillaan?
Valhalla
Watson itse

Teleksi kirjoitti:Ongelma tuossa on tietenkin se, että käsissä ...
No onhan se näin, ei tuota pisaraa ihan helpolla selitä. Tarkoitin vain, että tokko ihan vedenpitävä todiste on jos sanoo vaikka pidelleensä haavaansa paidan sisältä ja oikaisi sitten verisen kätensä alas tmv.
Teleksi
Vic Mackey

Joo, näin on :-)
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Tämä kyllä oli olohuoneen lattialla, lähellä takkahuoneen oviaukkoa. Minusta se näyttää sormien jäljeltä, ei jalkineen.

Kuva

Kuva

Tuossa (en mene 100% takuuseen että pähkäilyni siitä miten päin veriset sormet ovat jäljen lattialautoihin hipaisset, vain 99,5% ):

Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Sen verran taytyy glogitarjouksen toivossa tsempata, etta postaan myos tahan ketjuun alkuperaisen kommenttini, jonka tupla-anna oli jattanyt pois. Tilaa saastaakseni lyhennan lapsen kuulemisen. Koko viesti on toisessa ketjussa.

Kopsaan nyt tahan viela patkat lapsen 2006 kuulemisesta silta osin kun puhutaan aidin ulosjuoksemisesta/takkahuoneessa kaynneista:.

K ja L ovat poliiseja. A on lapsi. Tummennukset minun.

7.27
K: No naiksaa aitin niinku menevan ulos missaan vaiheessa?
A: Ulos? En.
K: No ku saa olit puhelimessa, ni, mita aiti? Kaviks se kattomas sit isaa?
A: No, kavi se kerran.
-----
L: Tuliko aiti hiljaa vai lujaa pois sielt.
A: Lujaa.
K: Joo. Mihi aiti meni sitte? Meniks se sit sinne. Tuliks se puhelimee vai.
A: Yy.
K: Vai meniks se ulos vai.
A: Ulos ja sit puhelimee.
K: Joo
.

Mielestani lapselle ei kylla selvinnyt, etta tassa on hata/vaaratilanne, jossa aiti juoksee isan murhaajaa karkuun -- ja ihan saman mielikuvan saan Hake-nauhasta
.
Tasta olemme kasittaakseni tupla-annan kanssa (hanen tulkintansa perusteella) samaa mielta.
Kuten mielestani jo aiemmin sanoin, uskon lapsen kertoneen 2006 asiat aivan siten kuin muisti/tiesi. Tupla-anna joko ymmartaa tai kayttaa valemuisto--termia vaarin ainakin naissa minulle osoitetuissa epistoloissaan. Valemuisto on sen omaavalle henkilolle totisinta totta.

Sen lisaksi mielestani ei ole taysin poissuljettu sekaan ajatus, etta lapsi naki aitinsa hupparimiehen asussa haivahtavan ikkunasta lavastuksen jalkeen. Anneli kertoo eri kuulusteluissa (heti 2006) usean eri version siita, missa vaiheessa huppupaa poistui. Lapsi naki jonkun jossain vaiheessa ikkunasta menossa tai ikkunan takana, ja myohemmin (huom kaikki tupla-annan kommentit mielentilasta ja havannointikyvysta aamu-yolla jarkyttavassa tilanteessa) sijoitti mielessaan poistumisen siihen mihin se sopi.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight

Eiko se tippa jalalle olisi periaatteeessa voinut pudota myos poisvetovaiheessa puukosta, jos se oli Annelin verta? Joko itse iskettyna tai huppuhemmon aikaansaamana. Anneli esitteli sita tippaa muistaakseni viela sairaalassa JJ:lle (ei ollut pessyt), joten en ole varma sen todistusarvosta mihinkaan suuntaan.

Tippa oli vaaran jalan puolella paidasta putoamaan mutta oikean kaden puolella jos kivusta jaykistyneena on hetken paikallaan.

Confucius
Valhalla
Watson itse

ulkosuomalainen kirjoitti:Eiko se tippa jalalle olisi periaatteeessa voinut pudota myos poisvetovaiheessa puukosta, jos se oli Annelin verta? Joko itse iskettyna tai huppuhemmon aikaansaamana. Anneli esitteli sita tippaa muistaakseni viela sairaalassa JJ:lle (ei ollut pessyt), joten en ole varma sen todistusarvosta mihinkaan suuntaan.

Tippa oli vaaran jalan puolella paidasta putoamaan mutta oikean kaden puolella jos kivusta jaykistyneena on hetken paikallaan.
Poisvedettävästä veitsestä tippa ei enää putoa liikkeestä johtuen pyöreänä ( vai taisitkin juuri tarkoittaa käsi seisahtaneena ). Oletan, että muoto oli sellainen joka vaatii stabiilin tilanteen mistä ja mihin pudota.
ulkosuomalainen
Michael Knight

OK-- enta jos Anneli pistaa itseaan puukolla ja seisoo paikallaan puukko kadessa, tera alaspain, kivusta jaykistyneena hetken?

Confucius
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

...US kirjoittaa Aasiaa...(heh tämmönen kevennys sitte...)

Jotenkin tuntuu sille, että AA:n jalassa olevan veren juju on jäljen säännöllisessä piirteessä...
Hätääntynyt liikkuisi, jotain tätäkö tässä on juuriltaan haettu. Mutta JUUES huomauttaa oivallisesti myös, että voihan jalka olla paikallaan muutenkin. Se että jalka ja tipan putominen "stabiilisti" edellyttääkin jo
jotain?

harmi, ettei ole ETP:tä joten on arvailtava...

NIIN ja Glögit sinnekin tietysti
hyvää joulua
AAHoo
Valhalla
Watson itse

ulkosuomalainen kirjoitti:OK-- enta jos Anneli pistaa itseaan puukolla ja seisoo paikallaan puukko kadessa, tera alaspain, kivusta jaykistyneena hetken?
juu, hiffasin samalla kun kirjoitin, että tätä ajoit takaa. Hyvin lunteva liike oikeakätiselle laskea veitsi alas ja seisahtua ihmettelemään tekosiaan. Veitsen veri laskee kärkeä kohden ja pisara lähtee hyvinkin pyöreänä.

Kun poliisit/syyttäjä olivat epäilleet pisaran tulleeksi astalosta, niin olisikoham vastaavia pisaroita lattialla niillä tienoin?
Vastaa Viestiin