Mike Manner kirjoitti:Miksi valittaa, kun ainakin minun mielestä siellä ollaan vapaaehtoisesti.Alexandra5 kirjoitti:Asiaa Jamppa! Vielä mainitakseni lisää; omia vaatteita et saa kuin rajoitetusti, samoin esim cd-levyjä, kirjoja, yms. Kamerat seuraavat jokaista askelta sellisi ulkopuolella ja nykyään laki sallii myös sellien salakuuntelun...ei mitään yksityisyyttä. Koska tahansa sut voidaan napata kongilta ja viedä riisutettavaksi, postisi sensuroidaan...koko yksi yksityisyytesi yritetään viedä. Ja tulot ovat mahtavat; jos ei ole töitä (joita yhä enemmän ei linnassa riitä kaikille)tai et saa mahdollisuutta opiskella, on kuukausiansiosi ruhtinaalliset n.35€. Talot kun ovat niin täynnä, ettei töitä yksinkertaisesti riitä kaikille. Kahden hengen selleistä joudutaan tekemään 3-4 hengen sellejä kerrossängyillä, vaikka EU-direktiivi määrääkin tietyn neliömäärän per vanki. Ai niin, unohdin mainita paljun, jossa kuljetat yön aikaiset jätöksesi yhteiseen isoon paljuun...jne, jne. Kuulostaa luksukselta, eikö vain!
![]()
Tiilen puremista en osaa edes sanoin kuvailla, se täytyy itse kokea.
En minäkään hankkiutumalla hankkiudu roskakuskiksi ja sitten valita, että vituttaa, kun töissä haisee helvetin pahalle...
Se on ihan ymmärrettävää kun valitellaan sitä, että vituttaa istua, mutta se ei mene järkeen, että ensin itse mokaillaan ja sitten aletaan narina olosuhteista, mitkä oli jo odotettavissa.
Mike ei tässä ole tarkoitus mistään valittaa ei minulla eikä aleksandralla, vaan tuoda julki sitä hommaa ettei siellä nyt ihan niin kivaa ole kun toiset kirjoittajat uskovat. toiset jopa puhuvat paremmista oloista, kuin opiskelijoilla ja kaikki on jostain saatanan taulutelkkarista jonka vangit saavat valtion puolesta.