HÄKE 'nauha'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Re: HÄKE 'nauha'

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Valhalla kirjoitti:2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)

Eikös Anneli vaimeiden askelien perään voi huikata "Tuleeksielt kettää?" jo vaikka takkahuoneen ovelta. Ja sitten palaa tappohommiin. Eli sekunteja tarvitaan vain parin metrin etenemiseen ja huikkaukseen.
Noilla kohdinhan se jännitys on ollut huipussaan. Jäänkö rysän päältä kiinni vai vieläkö on aikaa..
..saapa nähä..
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Nooh, lähellä olemme vasta n1:58. Ehkä meijän läpsyttelytiet vielä yhtyvätkin, kunhan sovittelet n.3,5 sekuntiin n.10 lyhyttä tikutusta.

Muistetaan vielä että häketulkitsijan mukaan juoksuaskeleita oli kahteen eri otteeseen(etp). Toinen pakeneminen todennäköisesti. Tuossa 3.5:ssa sekassa on vasta yksi kerta.
Selittelyn makua. (Englanniksi: gotcha! :-) ) Kuten ilmeisesti jo tajusit, tulit itse todistaneeksi kuinka Anneli voi olla juoksun alussa (1:55) jo kesken pyrahdysta paljaalla lattialla, hyvan matkaa tuulikaappiin pain. Kokonaisjuoksuaika tallenteella on 3,2 sekkaa. Paljasjalkatati taittoi koko matkan rapulle (oletettavasti kauempaa takkahuoneesta) alle kolmen sekunnin, ovien aukaisuineen. Anneli ehtii hyvin kaantya ja palata takaisin ( (askelet loittonevat) takkahuoneeseen ennen 2:02 uole-repliikkia.

En taas paase etp- koneelle. Oliko tosiaan niin etta juoksuaskeleita oli kahdesti? Litteroinnissa juostiin vain kerran -- eiko me siita paatelty etta tama 1:55 kohta oli se mihin lausuntopyynto askeleista kohdistui? Missa kohtaa ne toiset juoksuaskeleet ovat?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
ulkosuomalainen
Michael Knight

Eikös Anneli vaimeiden askelien perään voi huikata "Tuleeksielt kettää?" jo vaikka takkahuoneen ovelta. Ja sitten palaa tappohommiin. Eli sekunteja tarvitaan vain parin metrin etenemiseen ja huikkaukseen.
Juu -- tarkoitus pikatarkistaa tilanne--missa lapsi on ja mita Hakessa tapahtuu.

P.S. Tarkennus viela edelliseen viestiin kun en paase sita enaa muokkamaan. Juoksuaskeleet on merkitty nauhalle kohtaan 1:55. Kuten Turre paatteli, Anneli on voinut jo tata ennen jo hyvin ottaa matolla muutaman alkuvauhtiinpaasyaskelen ennenkuin tallenteella kuluu askeleita. Eli 1:55 han on jo hyvin lahella puhelinta ( aanitutkija sanoi muistaakseni, etta askeleet oli tuotettu lahella puhelinta). Kohdasta 1:55 eteenpain askelten on lahennyttava ja loitonnuttava. Maalaisjarjella ajatellen tarvitaan ainakin pari askelta suuntaansa, jotta etaisyyden muutoksen pystyy kuulemaan.
Kaikkiaan Alpo laskee nauhalla 10 (?) askelta. Turren logikkan mukaan matolla juoksu ei valttamatta kuulu puhelimeen takaisin takkahuoneeseen mennessakaan. Nyt ei puutu kuin tieto siita mihin kohtaan ovena aukaisu sijoittuu ja missa kohtaa askeleet alkavat loitota niin tiedamme missa Anneli kavaisi. Tuulikaappi (kengat tai takki tai sateenvarjo tai tai tai ) on edelleen yksi vaihtoehto.

Kuten aiemmin on todettu, valehtelijan kannattaa pysya totudessa mahdollisimman pitkalle. Siksi se, etta Annelin liikkeet vastaavat jossain maarin tallenteella kuultuja ei mitenkaan todista syyttomyydesta viela. Anneli on hyvin voinut juosta tallenteella tuulikaappiin ihan niinkuin on kertonut. Syy on vain eri kuin huppupaa- versiossa. Jos han on kaynyt tuulikaapissa, sielta on tarvittu jotain.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti: Paljasjalkatati taittoi koko matkan rapulle (oletettavasti kauempaa takkahuoneesta) alle kolmen sekunnin ...
Kun vertaat sitä rekografikkaa missä juostiin kengät jalassa, sen voi kuvitella olevan sieltä perältä.
Oliko tosiaan niin etta juoksuaskeleita oli kahdesti? Litteroinnissa juostiin vain kerran -- eiko me siita paatelty etta tama 1:55 kohta oli se mihin lausuntopyynto askeleista kohdistui? Missa kohtaa ne toiset juoksuaskeleet ovat?
Kyllä tämä: 'juoksuaskeleita kahteen eri otteeseen' on selkeästi kirjattu ja tämä tuli myös oikeudessa esiin. Tästä voi nyt valita: Litteroinnissa on kolmessa kohtaa merkitty askeleita; tuo ekahan jo meni, toka on vaimeita askelia (tuskin tämä) ja kolmas on askelien ääniä ajassa 2:25 (täytyy olla tämä).
ulkosuomalainen kirjoitti: ...
Juoksuaskeleet on merkitty nauhalle kohtaan 1:55. Kuten Turre paatteli, Anneli on voinut jo tata ennen jo hyvin ottaa matolla muutaman alkuvauhtiinpaasyaskelen ennenkuin tallenteella kuluu askeleita. Eli 1:55 han on jo hyvin lahella puhelinta ( aanitutkija sanoi muistaakseni, etta askeleet oli tuotettu lahella puhelinta). Kohdasta 1:55 eteenpain askelten on lahennyttava ja loitonnuttava. Maalaisjarjella ajatellen tarvitaan ainakin pari askelta suuntaansa, jotta etaisyyden muutoksen pystyy kuulemaan.
Kaikkiaan Alpo laskee nauhalla 10 (?) askelta. Turren logikkan mukaan matolla juoksu ei valttamatta kuulu puhelimeen takaisin takkahuoneeseen mennessakaan. Nyt ei puutu kuin tieto siita mihin kohtaan ovena aukaisu sijoittuu ja missa kohtaa askeleet alkavat loitota niin tiedamme missa Anneli kavaisi. Tuulikaappi (kengat tai takki tai sateenvarjo tai tai tai ) on edelleen yksi vaihtoehto.

No eihän Anneli vielä 1:55 lähellä puhelinta ollut vaan n1:58.
Ei tästä enää mihinkään takaisinpäin ole juostu; Oven aukaisu on juoksuaskelten jälkeen sanoo etpkin, lisäksi se tuossa grafiikassa näkyisi pysätymisenä, Aivan mahdotonta juosta kiinniolevan oven läpi.
Tämä taakuulla ei onnistu US. Tässä ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin se minkä Anneli on kertonutkin, eli että juoksi sieltä olohuoneesta uloskäyntiin.
Juoksu päättyy silläerää siihen, kaikki häkelitteroinnissa ja grafiikassa kertoo myös tämän; n 3.5 sekunnissa otetaan vain kymmenen askelta ja matka on vain olohuoneesta ulospäin.
Askelmäärät eikä aika riitä sen paremmin sinne kodinhoitohuoneen ovelle kuin ei riitä edestakaiseen juoksenteluunkaan.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Heh. Ei mitään muuta mahdollisuutta... Riittääkö jenkeissä rautalankaa?
ulkosuomalainen
Michael Knight

No -- tamahan meni juuri kuin oletinkin. Turren kanssa ei tule yllatyksia.

(u)ole muuten sanotaan kohdassa 2:03 --2:04 eika 2:02 niinkuin aiemmin sanoin. Pari sekuntia viela aikaa lisaa Annelille ehtia takkahuoneeseen pyrahdyksen jalkeen. Huom. myos etta tassa litteroija on selvasti antanut aikavalin, jossa jotain tapahtuu [ (u)ole/kaksitavuinen sana paallekkain miehen valituksen kanssa] Miksi siis kirjasi juoksuaskelia, oven avauksen ja Annelin repliikin kaikki kohtaan 1:55????

Niihin seuraaviin askeliin taytyy ottaa erikseen kantaa kunhan ma tsekkaan etp:n.

Confucius
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Aivan loistava Turumurren tekemä analyysi nauhasta. Lisäsin vihreällä siihen Lahden ja tuntemattomat litterointiäänet, jotka tukevat tapahtumien kulkua juuri niinkuin TM on havainnut.
turumurre kirjoitti:

Vastaus:

Missä Anneli oli aikavälillä 1:43 - 2:25

1:43 Anneli: Mä, mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
turumurre: n1:44-1:46 A antaa puhelimen lapselleen ja lähtee menemään hiipimällä olohuoneen poikki takkahuoneeseen päin.

1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii. Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)

1:51 Anneli: Lähtikse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä menin sinne olohuonee niin pitkälle, et mä näin heijät...

turumurre: Anneli on hiipimässä takkahuoneen oviaukolle, kysyy pelokkaasti, eikä vielä näe miestään eikä ulkopuolista n 1:53 A on edennyt vielä hivenen ja on tullut näköyhteyteen.

1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.

1:54 Anneli: ("mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
turumurre: (huutaa ulkopuoliselle surmaajalle)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä, voi olla, et mä huusi siinäki kohtaa jotain, et mitä sä teet ja lopeta tai jotain tämmöst. jotain mä muistan et mä huusi hänel, mut mä en muista mitä, jotain tämmöst.

1:55 Anneli: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).

1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)

Kuulustelu 2.12.2006:
...ja sit tää, kun mä tuli siihe näköyhteytee ni tää mies siel hyökkäs mua kohti.

turumurre: Surmaaja tekee ’hyökkäysliikkeen’ A:ta kohden, A pelästyy ja kiroilee ’Vittuko’. A lähtee tässä juoksemaan kohti tuulikaappia;
Äänilabran lausunnon mukaan: ”Askeleet kuullostavat siltä, että ne on tuotettu lähellä puhelinta niin, että ne tulevat ensin lähemmäs ja loittonevat sitten”; Eli olohuoneesta, puhelimen ohi, tuulikaapista ulos kuistille.

Kuulustelu 2.12.2006:
Joo, no sit mä juoksin sinne tota kuistille. Mietin, et mitä mä nyt tee. En mä voi tästä lähteä, lapset o siel sisällä, mihkää lähteä ja ei mul edes avainta ollu, ni mä kurkkasi sinne takasi, siel ei näkyny mitää. Mä meni sisää, hän oli menny sit takasi sinne. Mä luule, et siin oli se puhelin ... auki, ma meni sit takasi puhelimee. Mee (Lapsi) oli kans vähä aikaa siin puhelimes päivystämäs, et jos siel sanotaa jotai.

turumurre: A avaa oven ajassa n.1:59 ja menee kuistille, ei voi kuitenkaan paeta kauemmas, lapset sisällä jne. Katsoo takaisin tuulikaappiin/olohuoneeseen ajassa 2:03.
2:03-2:04 Anneli: (u)-o-l-e (2-tavuinen sana)

2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)

turumurre: A sanoo nämä kuolemattomat sanat tullessaan juuri ulko-ovesta tuulikaappiin, on siis puhelimen kuuluvuuskentässä, alkuosat sanoista jää sinne ulos.
2:05 - : (vaimea kopsahdus)

2:05 (vaimea kopsahdus) Uhri: Lala.

2:05 Anneli: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
turumurre: A tässä kompuroi tullessaan tuulikaappiin, kompuroi kynnykseen tai on kaatua kompuroidessaan ja ottaa tukea jostain.....'öh'
2:07 Anneli: ... (nykyinen tutkija kuulee tässä A:n kiroavan jotain, tätä ei kuitenkaan ääninauhan tulkitsija havaitse kiroamiseksi (siksi on jättänyt tyhjäksi tämän repliikin;etp)
turumurre: Helppo uskoa että A:ta potuttaa kun oli lentää vielä turvalleen, siksi 'kiroileekin'.
A askeltelee sisäpuolelle...

2:08 Anneli: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
turumurre: A on saapumassa lapsensa viereen (2:09) joka on puhelimessa, lapsi seisoo keittiössä.
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii
turumurre: A lähtee n 2:14 uudelleen hiipimään kohti olohuoneen peräosaa

2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).

2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
turumurre: n 2:22 A on edennyt samaan paikkaan kuin viimekäynnilläkin, näkee samanlaisen tilanteen kuin ed kerrallakin ja huutaa kohta surmaajalle.

2:22 Uhri: Aiih.

2:23 Anneli: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
Kuulustelu 6.12.2006:
Jossain vaiheessa menin uudelleen olohuoneelle katsomaan takkahuoneeseen ja huusin miehelle, että jotain lopeta tai mitä sä oikein teet.

turumurre: n 2:24 surmaaja hätistää A:n toisen kerran pakoon.
2:25 (askelien ääniä)

2:25 (askelien ääniä) Tuntematon: (Aja).

musta=Anneli häkenauhalla
punainen=Annelin kuulustelu
sininen=turumurre
vihreä=uhri

Kehoittaisin kiinnittämään huomiota siihen kuinka hyvin Annelin kuulustelukertomus täsmää häkenauhoituksen aikoihin. On muuten aikast hyvin keksitty tuoreeltaan jos hän on ollut ihan jossain muualla. Voisin hyvin täydentää edelläolevaa hänen muilla vuosien saatossa tehdyillä kuulusteluilla, mutta olkoon tällä kertaa...
Selvästi voi huomata, että mm. syyttäjän kertomat kuolettavat iskut tapahtuivat silloin kun Auer ei ollut lähelläkään Lahtea.

MUOKS. Ja kyllä esimerkiksi tuo tuntemattoman sanoma "aja" on ihan yhtä tärkeä kirjainyhdistelmä tässä litteroinnissa kuin "pyyjääpää".

8)
Viimeksi muokannut Kotipoliisi, Ke Tammi 05, 2011 11:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:No -- tamahan meni juuri kuin oletinkin. Turren kanssa ei tule yllatyksia.

(u)ole muuten sanotaan kohdassa 2:03 --2:04 eika 2:02 niinkuin aiemmin sanoin. Pari sekuntia viela aikaa lisaa Annelille ehtia takkahuoneeseen pyrahdyksen jalkeen.
...
allevtm

Älähän sano;

Hiljaa mummon vanha kaappikello raksuttaa
Mummon pienen pirtin lämpimässä.
Mummo kutoo sukkaa hämärässä,
Sukkaa jonka lapsenlapsi saa.
Kerran oli kello nuori niin kuin mummokin,
Mutta siitä kauan on jo, kauan tietenkin,
Kello raksuttaa mennyttä aikaa.

Nuorikkona mummo kerran lahjaks kellon sai,
Silloin päivä oli mittumaarin.
Kellon tehnyt oli käsi vaarin:
Onni pirtin täytti, tottakai.
Päivät silloin lipuivat kuin joutsenet ne vain,
Riemu arjestakin teki silloin sunnuntain,
Kello raksutti onnea pelkkää.

Pienet jalat piipersivät sitten kellon luo
Ihmetellen raksutusta rattaan.
Nuoruus kulki niin kuin tahtomattaan
Aika riensi niin kuin virran vuo.
Vaarin tuoni vei, ja lapset lähti maailmaan,
Joku saapui kerran vain ja lähti uudestaan,
Kello raksutti kaipuuta silloin.

Hiljaa mummon vanha kaappikello raksuttaa
Mummon pienen pirtin lämpimässä.
Nukkunut on mummo hämärässä
Unta, josta herättää ei saa.
Uni nyt on mummolle se kaunis, tuttu tie,
Joka jälleen vanhan mummon onnen aikaan vie,
Kello raksuttaa muistojen tiellä.

Mummon kaappikello
Säv: Toivo Kärki
Sanat: Reino Helismaa

Voisin nimittäin yllättää... ja lähettää sinulle mummovainaan vanhan kaappikellon.
Sitä hiljaista raksutusta siinä sitten kuunnellessasi voisit palauttaa mieleesi sekuntien totaalisen lyhyyden.

EDIT: Annettu varoitus saantorikkomuksesta ja asia laitettu TUOMIOISTUIMEEN - RAID

*4 §* Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä
keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte
.lähetä.-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun.
Sisällöttömiin viesteihin puututaan erityisesti silloin, kun ne
häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

No nyt on jäänyt kyllä joltakulta lääkitys väliin jos tosin tuo annostus ei liene aiemminkaan ollut kohdallaan. :D
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Jestas! Nyt tipahdin! Turre pani viikon parhaan :D

Mutta nauhaan, ei se Auer kerro menneensä hiipien minnekään tilannetta tarkistamaan. Itse asiassa Auer on tarinoissaan ollut sitä mieltä, että häkepuhelun aikana takkahuoneesta kuului sitä tappelun ääntä ja mäiskintää, eli Auer on kyllä ollut "tietoinen" huoneessa temmeltävästä huppumurhaajasta. Eli en näe mitään järkeä lähtiksejo-kyselyyn, jollei sitä ole sitten esitetty hämäykseksi lapselle.
Myöhemmin kuulusteluissa, kun häkenauhalta ei taistelun ääniä kuulunut, Auer arvelikin vain tulkinneensa äänet hakkaamisen ja tappelun mäiskinnäksi. Tässäkin tapauksessa hän on siis kuitenkin olettanut murhaajan olevan paikalla.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Nyt rupeaa kylla rautalanka loppumaan. Siis juurihan me todistettiin ihan kuvien kanssa (Turre itse kaivoi viela tiedon esiin) etta paljasjalkatati juoksi koko matkan takkahuoneesta ovia aukoen ulos rapulle alle kolmessa sekunnissa. Samaan aikaan (miinus ovien aukomiset) se taittuu takaisinkin. Saati ettei Annelin tarvinnut menna rapulle tai edes koko tuulikaappiin.

Mihin tama tieto nyt jo Turren tajunnasta havisi?

Etp kertoo tutkijan sanoin juoksuista harvinaisen epaselvasti : samassa lausunnossa sanotaan yhdessa kohtaa, etta tallenteella kuuluu juoksuaskeleita kahteen otteeseen mutta vain yhdet askeleet. Samassa lausunnossa on alempana ( vertailussa rekoon,) etta nauhalla on vain yhdet juoksuaskeleet. Yhta ja samaa juoksukohtaa nuo nayttavat kuitenkin rekoihin verranneen. Ja Hake-tallenteen litterassa on juoksuaskeleita vain yhdessa kohtaa.

KooPeelle viela sen verran, etta sen Turren Hake-tulkinnan voi postata vaikka miljoona kertaaa - se ei siita todeksi muutu. Kommentoijat saattavat kylla vasya kertomaan samoja vastafaktoja uudestaan ja uudestaan. Tama lienee tarkoituskin.

Tik tak. Tik tak. Tik tak. Nyt ma lahden pelista pois.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Valhalla kirjoitti:No nyt on jäänyt kyllä joltakulta lääkitys väliin jos tosin tuo annostus ei liene aiemminkaan ollut kohdallaan. :D
Noo, ei sitä nyt ilman lääkitystä... viitti täällä tosikon (eo.nim.) kanssa kinastella
turumurre
Ainesta Watsoniksi

taavetti kirjoitti:Jestas! Nyt tipahdin! Turre pani viikon parhaan :D

Mutta nauhaan, ei se Auer kerro menneensä hiipien minnekään tilannetta tarkistamaan. Itse asiassa Auer on tarinoissaan ollut sitä mieltä, että häkepuhelun aikana takkahuoneesta kuului sitä tappelun ääntä ja mäiskintää, eli Auer on kyllä ollut "tietoinen" huoneessa temmeltävästä huppumurhaajasta. Eli en näe mitään järkeä lähtiksejo-kyselyyn, jollei sitä ole sitten esitetty hämäykseksi lapselle.
Myöhemmin kuulusteluissa, kun häkenauhalta ei taistelun ääniä kuulunut, Auer arvelikin vain tulkinneensa äänet hakkaamisen ja tappelun mäiskinnäksi. Tässäkin tapauksessa hän on siis kuitenkin olettanut murhaajan olevan paikalla.

Juu, ei Anneli ole kertonut hiipineensä mutta lapsi taisi jossain näin mainita.

Tuolla aikaisemmin ihmettelin Jukan pulinoita, ja miten on ne ehtinyt kaikki sanomaankaan. Häkelitteroinnissa ne on kirjattu kaikki hänelle ja lisäksi niitä ennen on se tuntematon jota häketulkitsija epäili että on tullut häkestä.
Mitenkähän noiden kanssa lienee...
Merkillepantavaa on se, ettei sitä 'Lähtikse jo' -sanoja ennen ole suurempia kolahduksia.
Eli, voi tämän niinkin kuvitella että ulkopuolinen on kuulolla (sieltä asti kun Anneli huutelee lastaan puhelimeen n15s) ja varsinkin kun kuulee jonkun lähestyvän ja on siitä syystä odottavalla kannalla. Tämä Jukan 'puhetulva' siinä ennen voisi myös selittyä sillä että juuri silloin ulkopuolinen ei mäiski ja ahdistele Jukkaa.
Tuo voinee aivan hyvin olla niin, että Anneli luulotteli Takkaukon poistuneen.
Mene ja tiedä...
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

turumurre kirjoitti: Tämä Jukan 'puhetulva' siinä ennen voisi myös selittyä sillä että juuri silloin ulkopuolinen ei mäiski ja ahdistele Jukkaa.
Mitähän se ulkopuolinen mahtoi tehdä tuolloin kun Jukalle tuli puhetulva?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

turumurre kirjoitti:Tuo voinee aivan hyvin olla niin, että Anneli luulotteli Takkaukon poistuneen.
Mene ja tiedä...
Niin ja jos mummolla olisi munat se olisi vaari. Auer kertoo mäiskintää kuuluneen koko alkupuhelun ajan ja Auerin "hiipiessä" (pakkohan tuohon 6-7 metrin matkaan on saada kymmenisen sekuntia kulumaan, jotta oma teoria täsmää) takkahuoneen ovelle, on huppuhemmo Lahden yllä tekemässä hakkaavaa liikettä/jotain pahaa Lahdelle. Luulisi tästäkin sen verran ääntä lähtevän, ettei Auer huppiksen olemassaoloa epäilisi. Eikä hän siis ole väittänyt epäillensäkään, Turre tämän väitöksen on kehitellyt vastoin Auerin omiakin kertomuksia.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Vastaa Viestiin