Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
hannu hanhi
Axel Foley

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

elisa_day kirjoitti:
hannu hanhi kirjoitti:Uuden Alibin kannessa kerrottiin, että joku jetsoni uskoo Raisan mysteerin selviävän. Huomasin ärrällä käydessä, mutta lehteä en vielä ostanut. Löytyykö joku innokas, joka referoisi tai jopa skannaisi jutun? Ei sillä, että yrittäisin säästää, aion ostaa kyseisen Alibin, tilaajaksi tosin en aio koskaan.
Onko kukaan lukaissut tuota juttua?
Uudempi Alibi jo ilmestynyt, mutta kyse on toiseksi viimeisimmästä numerosta. Kun ajattelin ostaa lehden, uusi oli jo tullut hyllylle tilalle.
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Leo Summeri »

Rasse oli Huittisissa Hanen ja Tepen kans ! Näin vakuuttaa Rolivaa...
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Leo Summeri kirjoitti:Rasse oli Huittisissa Hanen ja Tepen kans ! Näin vakuuttaa Rolivaa...
Joo, vakuutti ainakin minut iha Kybälä!!
Rolivaa@S24 kirjoitti:Raisa oli siloon Huittisissa Hanen ja Tepen kaa, Paskastako kukaan tietää minne kaverit on jääny...
En Tiedä asiasta enenpää. Mitä on tapahtunu?? ja minne jengi menny mut Huittisissa Rasse oli!!
Viestin uskottavuus kärsii ehkä osin täysin viturallaan olevan kieliasun ansiosta. Ei tainnut olla ensimmäinen kerta, kun S24:llä vihjaillaan tuosta Huittisiin menosta? Liekö sama huutelija kyseessä. Tuo Hane on kai myös mainittu joskus aikaisemminkin.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

hannu hanhi kirjoitti:
elisa_day kirjoitti:
hannu hanhi kirjoitti:Uuden Alibin kannessa kerrottiin, että joku jetsoni uskoo Raisan mysteerin selviävän. Huomasin ärrällä käydessä, mutta lehteä en vielä ostanut. Löytyykö joku innokas, joka referoisi tai jopa skannaisi jutun? Ei sillä, että yrittäisin säästää, aion ostaa kyseisen Alibin, tilaajaksi tosin en aio koskaan.
Onko kukaan lukaissut tuota juttua?
Uudempi Alibi jo ilmestynyt, mutta kyse on toiseksi viimeisimmästä numerosta. Kun ajattelin ostaa lehden, uusi oli jo tullut hyllylle tilalle.
Oliko tämä se lehti, jossa on myös Kadonneet-kooste? Jos on, niin minulla on kyseinen juttu, voin skannailla kun ehdin.
Every ship must sail a world.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

- Taisi olla 2000-luvun alussa Poliisi-TV:ssä (muistaakseni) lyhyt juttu Tampereella tai sen lähiseudulla olevasta lammesta, järvestä jne., josta oli saatu näköhavainto syvyyksissä olevasta ihmisen kädestä/sormesta. Jutun mukaan muuta ei väitetystä hukkuneesta näkynytkään, ilmeisesti niin syvällä se oli. Em. näköhavainto yhdistettiin Raisaan. Muistaako kukaan, että tutkittiinko ko. lampi/järvi ja löytyikö sieltä ketään hukkunutta?....................................

Olisi tietty helpompi, jos joku tietäisi mistä lammikosta on kyse? Itse olen k.o. tapaukseen liittyen nähnyt unta Viinikanlammesta tai mikä lie lätäkkö siinä motarin vieressä onkaan.----------------

Itselläni ei valitettavasti jäänyt ko. lammen/järven nimi mieleen, koska itselleni Tampereen alue ei ole kovinkaan tuttu. Hämärä muistikuva on se, että ko. lampi/järvi sijaitsi Tampereen keskustasta etelään.

Pahalampi?
http://www.kalapaikka.net/pahalampi_jar ... _74157.asp

On kyllä semmonen lätäkkö et tuskin olisi piilossa pysynyt.
Ja Suolijärvellä tosiaan nähtiin kelluvia käsiä jokunen vuosi sitten.
There are no crimes behind enemy lines
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Motarin paikkeilla on Iidesjärvi, jonka rannalla ollut joskus kaatopaikka. Iidesjärvi = Iidesmotti=motari.
Ja Suolijärvi on siis se missä oltiin ruumiinosia tai ruumiita "nähty".
Pahalampi on Viinikasta Koivistonkylän suuntaan oleva matala ja likainen lammikko. Iidesjärvessä on paljon kalaa, mutta en suosittelisi syömään..
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Tuo EU-huippukokous pistää taas vähän miettimään. Tamperehan vilisi tuolloin EU-maiden huippujohtajia, Kadonneissakin näytetään lyhyesti silloiset Saksan liittokansleri Gerhard Schröder ja Iso-Britannian pääministeri Tony Blair. Itse muistan hyvin, miten tuona iltana näytettiin telkkarissa Blair rennosti istumassa paikallisessa pubissa.

Ensinnäkin jos koko maailman mittakaavassa erittäin merkittävä valtionpäämies menee tamperelaiseen pubiin, henkivartijat seuraavat valppaana ympäristöä. Onko esim. brittiläisten turvamiesten havaintoja koskaan kyselty jälkikäteen?

Toinen asia huippujohtajiin liittyen on se, että heillä on mukanaan turvamiesten lisäksi oma laaja esikuntansa. Jos vaikka murhaaja olisikin joku ulkomaalainen, joka on hävinnyt Tampereelta ja Suomesta ennen kuin Raisan katoamista on kunnolla ehditty havaita. Tätä vastaan tietysti puhuu se, että ruumiin hävittäminen näin pitkäksi aikaa vaatii paikallistuntemusta.

Kadonneiden perusteella jäin miettimään, mihin perustuu poliisin vahva usko siihen, että kyseessä on henkirikos eikä tahaton katoaminen. Tietysti ruumiin puuttuminen yli 11 vuotta tapahtuman jälkeen viittaa siihen. Voiko poliisi kuitenkaan pitää omia maastoetsintöjä täydellisinä? Ehkä poliisilla on epäilyjä, joita matti meikäläinen ei toistaiseksi saa tietää.
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Leo Summeri »

Poliisi-tv:n kadonneiden valokuvaluettelossa ei esiinny Raisan kuvaa !
Onko tapaus "loppuunkäsitelty" ja siirretty mappi Ö:hön ? Voiko tapahtua niin, että tapaus ratkeaa ja omaisten niin halutessa tieto pimitetään medialta ja muiltakin?
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Leo Summeri kirjoitti:Poliisi-tv:n kadonneiden valokuvaluettelossa ei esiinny Raisan kuvaa !
Onko tapaus "loppuunkäsitelty" ja siirretty mappi Ö:hön ? Voiko tapahtua niin, että tapaus ratkeaa ja omaisten niin halutessa tieto pimitetään medialta ja muiltakin?
Onko kuva ollut siellä kuitenkin? Saattaapa olla että tapaus on ratkennut sitten jos kuva on sieltä poistettu.
Crishelle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

No luulen että kyllä siitä JOTAIN informaatiota tulisi jos Raisa olisi löydetty. Tapaus on kuitenkin ehkä tunnetuin katoamistapaus Suomessa.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Sieltä löytyy kuitenkin esim. erään jo jokin aika sitten löydetyn nuoren miehen kuva, joten tuntuu ettei olisi hetkeen päivitelty? Miksiköhän kuva on poistettu jos se on siellä ollut, en usko ettei asiasta hiiskuttaisi muka sanallakaan kaiken mediahuomion jälkeen!
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

matkaaja kirjoitti:
Leo Summeri kirjoitti:Poliisi-tv:n kadonneiden valokuvaluettelossa ei esiinny Raisan kuvaa !
Onko kuva ollut siellä kuitenkin? Saattaapa olla että tapaus on ratkennut sitten jos kuva on sieltä poistettu.
Tätä kirjoitettaessa 7.1.2011 kello 23.37 paikkeilla Kadonneen Omaiset ry:n sivuilla oli vielä Raisa Räisäsen tapaus:

http://www.kadonneenomaiset.com/index_f ... onneet.htm
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
SidoMinut
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Löytääkö joku sitä Raisan äidin ylläpitämää nettisivua? Olen sitä aikaisemminkin jo etsiskellyt, mutta en ole enää löytänyt.
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
tempura
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja tempura »

SidoMinut kirjoitti:Löytääkö joku sitä Raisan äidin ylläpitämää nettisivua? Olen sitä aikaisemminkin jo etsiskellyt, mutta en ole enää löytänyt.
Nuo sivut olivat ennen ensimmäisten google hakutulosten joukossa. Eivät ole enää.
Veikkaan, että Raisan äiti on poistanut sivut netistä.
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

tempura kirjoitti:
SidoMinut kirjoitti:Löytääkö joku sitä Raisan äidin ylläpitämää nettisivua? Olen sitä aikaisemminkin jo etsiskellyt, mutta en ole enää löytänyt.
Nuo sivut olivat ennen ensimmäisten google hakutulosten joukossa. Eivät ole enää.
Veikkaan, että Raisan äiti on poistanut sivut netistä.
Vielä jossain vaiheessa syksyä sivut olivat olemassa. Nyt linkki, joka on tallennettuna koneelleni, ei enää toimi. Voi olla, että Raisan äiti ei ole enää maksanut sivusta, eikös Elisan kotisivut ole maksullisia tai tulee esim. nettiliittymän mukana? Osoitehan oli http://www.elisanet.fi/raisa.raisanen/
Lukittu