Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

qos1 kirjoitti:Sehän ei ainoastaan tuo syytettä murhasta jos teko on suunniteltu vaan murhasta voidaan syyttää myös silloin jos teko on poikkeuksellisen raaka tai/ja pikäkestoinen, tai jotain sinnepäin en jaksa pykäliä tähän nyt etsiä.
Jos teko on raaka tai pitkäkestoinen, niin eikö se juurikin ole murhaamista, eikä tappamista. Miksi siis I.E väittää kyseessä olevan tappo?

Tappona tuo ei ikinä tule menemään läpi.

Laittakaas joku nimiä, ketä ne 3 muuta pidätettyä on.
Tutkailija
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 11:43 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Tutkailija »

sonniman kirjoitti:Vaikka IE kirjoittaisi tänne mitä, ei sitä tulla käyttämään missään oikeudenkäynneissä ketään vastaan. Luuletteko todella , että oikeus toimii niin?...
I
Lähisukulaisia ei voida pakkottaa todistamaan toisiaan vastaan. Tässä lainaus oikeudenkäyntikaaresta:

" 20 § (29.7.1948/571)
Todistaja ei saa kieltäytyä todistamasta. Vastoin tahtoansa älköön kuitenkaan todistamaan vaadittako:

1) sitä, joka on tai on ollut avioliitossa tahi on kihloissa jommankumman asianosaisen kanssa

2) sitä, joka on asianosaisen suoraan etenevässä tai takenevassa polvessa oleva sukulainen tahi joka on tai on ollut naimisissa asianosaiseen sanotunlaisessa sukulaisuussuhteessa olevan henkilön kanssa; eikä

3) asianosaisen sisaruksia tai näiden aviopuolisoita tahi asianosaisen ottovanhempia tai ottolapsia.""
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

nojoo, mutta jos se nyt jonkun avainasian tänne heittää missä selviää koko soppa, niin eiköhän siihenkin joku lakipykälä ole. Mulla on vahva kutina edelleen, et se ite tietää kyllä koko sopan, nyt vaan yrittää puhua äitensä ja ittensä pois pelistä.

Isää ne tuskin saa edes enää pois siitä ja varsinkaan kun on vanhoja rikoksia niin paljon alla.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Olipas koskettava kirjoitus uhrin lapsen isänäidiltä suomi24:lla, ihan tippa tuli silmiin! Huomasin että siellä on alkanut aika kova kritisointi I:E:tä kohtaan ja sen juttuja. On ihan varmana uhrin omaisilla kamala lukea niitä mitä se I.E kirjoittaa uhrista mutta narkki on narkki. Nrhän todellisuudessa myy vaikka mummonsa et saa kamaa (ei tee silti oikeutta kuolla väkivaltaisesti). Jutun mukaan ainaskin mummo tietää menneisyydestä eli tuskin ollut salaisuus. Nyt vaan toivon että pienen tyttären isä saa asiansa kuntoon ja itsensä kuiville, on meinaan nyt todella syytä ottaa vastuu siitä pienestä ihmisestä! Enää ei ole kun yksi vanhempi ja se silloin entistä tärkeämpi!
Life. It´s just fucking thing after nother...
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

kenenkään omaisen ei tod. pitäis lukea näitä. sekoavat vaan vielä enemmän.
Tutkailija
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 11:43 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Tutkailija »

Cassandra kirjoitti:...Ja miksi Iines puhui aiemman tuomion saaneesta mummostaan (tai pikemminkin jalkaproteesista) imperfektissä? Onko mummokin jo kuollut, vaikka FB-profiili löytyykin?
Hän menehtyi viimekesänä.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Ok.

Mä en voi olla ajattelematta sitä millaisessa ilmapiirissä pieni tyttärentytär kasvaa. Isomummo tappaa, pappa tappaa ja äiti puolustelee heidän tekojaan. Toivottavasti äiti tulee järkiinsä ennen kuin tytär on siinä iässä että tajuaa mistä on kyse.
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

laitan tän lappeenrannan mummin kirjoituksen, jotta pysytään kärryillä.

suomi24.fi : Nyt vastaa lappeenrannan mummi ex-anoppi kokelas 18.1.2011 15:47

Mitäs jos jätettäisiin uhrin ja poikani yhteinen lapsi jo keskustelun ulkopuolelle.Lapsi voi hyvin, on läheisellä sukulaisella ja elää täysin normaali elämää.Lapsi on täysin terve kuten myös ihminen jonka luona asustaa.Uhrin ja poikani yhteinen elämä oli todellakin vauhdikasta ja mikään apu ei heitä silloin pysäyttänyt.Poikani käy lapsensa luona säännöllisesti ja haluaa kuulua lapsensa elämään ikuisesti.Joten nyt poikani yrittää hiljalleen saada elämäänsä kuntoon, mutta helppoa se ei ole.Onneksi meillä on tämä pieni tyttönen joka antaa voimaa ja erityisesti uhrin äidille. Voitte uskoa että kyseisellä teräsmummolla ei ole helppoa, saatikka muilla omaisilla. Päivänsäteemme asuu Jyväskylän lähettyvillä ja poikani Lappeenrannassa. AIJA, MÄ TOIVON SUN VIHDOIN HYVÄ OLLA ON!""
Tutkailija
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 11:43 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Tutkailija »

Olen aivan samaa mieltä MinnaLiinan kanssa siitä, että asiaan kuuluvien omaisten ei pitäisi näitä palstoja lueskella. Ymmärrän myös sen valtavan mielenkiinnon omaisten osalta mitä asioista kirjoitellaan, mutta silti...
hsk
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:11 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja hsk »

Hei vaan kaikille! Olen tässä tovin taustaillut (reilun kuukauden) ja tämä aihe nyt taitaa olla sellainen että on vain pakko kommentoida jo jotakin ja liittyä "virallisesti" minfo-keskusteluun.

Minua jäi jotenkin kaivelemaan tämä oletetun I.E.:n tekstinpätkä Suomi24:lla:
piupali kirjoitti:Suomi24:

Epäiltyjen tytär
18.1.2011 13:27

Vanhempani eivät kaveeranneet nuorempien kanssa, Aija kävi lähinnä huumeiden takia siellä ja ÄITINI EI LIITY HUUMEISIIN MILLÄÄN TAPAA, EIKÄ SAANUT/EDES HALUNNUT KUULLA HUUMEJUTUISTA (ja isäni teki kaikille selväksi, että äitini pidetään erossa niistä asioista!)! Puolisoni varoitti isääni Aijan kusettamisesta, sekä muusta toiminnasta ja moni muukin oli niin tehnyt (myös vangitun 19-vuotiaan veli). Eli vanhempani eivät uhria tienneet vasta kuin marraskuusta lähtien ja silloinkin näkivät Aijaa ja Royta vain kun he tarvitsivat jotain. Isälläni on selkään vahvoja lääkkeitä, joita tarvitsee liikkumiskykynsä vuoksi päivittäin, niin Aija ja Roy olivat varastaneet ne
Eli vanhemmat eivät olleet ystäviä näiden parikymppisten naisten ja miesten kanssa, vaan olivat lähinnä (tai siis isä oli) huumeiden vuoksi tekemisissä? Ihmetyttää, että tämä tytär, siis I.E., kirjoittaa asiasta kovin neutraaliin tapaan. Minä en ainakaan haluaisi olla tekemisissä vanhempieni kanssa tai en ainakaan missään nimessä hyväksyisi, jos vanhempani harjoittaisivat minkäänlaista huumausainetoimintaa. Ja todellakin, kuukauden ikäinen lapsi hoidossa paikassa, jossa huumeita esiintyy? Huhhuh! :shock:

Toiseksi, nämä selkäkivut... en väitä että juuri tässä tapauksessa, tavalla tai toisella siihen liittyvien henkilöiden, selkäkivut on feikkejä, mutta... Opiskelen sosiaali- ja terveysalalla ja käytännön harjoittelujen kautta olen nähnyt, miten parikymppiset kaverit ovat olevinaan kuivilla ja antavat seuloja, mutta kas kummaa, sieltähän löytyy tramalia ynnä muuta, (haloo, ei silloin olla kuivilla!) ja selityksenä on selkäkivut. Kummallista, että parikymppisellä kaverilla voi olla niin raastavia "selkäkipuja" (joita ei voi todistaa suuntaan taikka toiseen), etenkin kun ei eläessään ole tehnyt ruumiillista työtä... Se vain on kovin kummallista. :roll:
"Yksi vastaus minulla oli, mutta se ei sopinut kysymykseen"
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2915
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Jopas oli tullut tekstiä sitten eilisen. :shock: Kyllä tämä netti on mahtava paikka, kun saa paljon asioista tietää vaikkei meille kuuluisikaan...

Asia joka minua jäi ihmetyttämään on se miksi ihmeessä I.E:n äiti palasi yhteen M.E:n kanssa? Joo olen itse vielä nuori ym. mutta en kyllä ihan heti tahtoisi palata yhteen entisen rakkaani kanssa, joka käyttää/välittää huumeita ja on tappanut (I.E:n mukaan ollut osallisena tms. miten sen kuittasi) ihmisen.

Hienoa, että uhrin lapsi on mummonsa hoidossa. Tosiaankin koskettava kirjoitus uhrin lapsen isän äidiltä. Lapset piristävät todellakin ja ovat isovanhemmilleen rakkaita. Ymmärrän kyllä, että myös Eschnereille on varmasti se lapsenlapsi tärkeä.
Niinuski
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 2:19 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Niinuski »

Täysin asiaan kuulumaton kommenti, mutta pakko vastata tuohon hsk:n kommentiin selkäkivuista.
Selkäkipuja VOI olla sellaisellakin joka EI OLE TEHNYT RUUMIILLISTA TYÖTÄ. Mutta itsellä ainakin Tramal resepti otetiin apteekkiin, en saanut sitä mukaan ihan juuri siksi, ettei sitä haeta liian usein tai se ei joutuisi vääriin käsiin. Muilla vahvoilla kipulääkkeillä sama toimitatapa.

Ja vaikka selkävamma ei ole välttämättä paha, kivut voivat olla aika helvetillisiä. Ei miullakaan ole kuin yliliikkuvat nikamat...
sonniman
Nikke Knakkertton
Viestit: 188
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 7:02 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja sonniman »

Kertokaapa nyt kun niin hyvin tästä tramalista tiedätte, että miten sillä saa päänsä sekaisin? Mulla on tuolla kaapissa niitä enkä ole vielä kertaakaan niillä kyllä nuppiani sekaisin saanut, tosin en ole annostusohjettakaan ylittänyt, enkä halua edes kokeilumielessäkään kokeilla, mutta kun tunnutte niin hyvin tietävän, niin miten se siis toimii?
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja eyes »

Epäiltyjen tytär18.1.2011 15:37
Äitini ei tosta tapahtuneesta tiedä mitään ja saatiin kaikki vasta maanantaina kuulla Aijan kohtalosta.

...

Ja poliisien kanssa puhuin jo viime torstaina, tutkinnanjohtajalle olen soittanut muutamaan otteeseen ja on kertonut mitä on voinut/saanut kertoa.
Jos I.E. on kuullut tapahtuneesta vasta maanantaina (10.1.), niin kuinka on voinut jo torstaina (6.1.) puhua siitä poliisin kanssa?
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

tramalia käytetään alkon kanssa ja ilman.

riippuu mitä vahvuutta sulla siellä on, mutta tramal on ihan kysyttyä kamaa myös huumeveikkojen piireissä.
Lukittu