Pasi Eloranta. Kadonnut Somerolta 2010.

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Poju2011
Alokas

Re: Kadonnut Pasi Eloranta

Viesti Kirjoittaja Poju2011 »

pasin äiti ja avovaimo olivat hyvissä väleissä ja ovat edelleenkin ihan ok väleissä
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Jotenkin kamalaa, että äiti ihan selvästi tietää enemmän kuin kertoo, mutta ei voi edes poliisille puhua asiasta. Hyvänen aika, sehän voisi ratkaista koko jutun! Kuinka avovaimokaan voi edes hyväksyä tätä? Miten siinä enää voi olla minkäänlaisia välejä, jos kadonneen äiti ei suostu puhumaan! Ellei sitten ole niin, että äiti on surunsa jo surenut, kun tietää missä Pasi on ja mitä on tapahtunut. Todelle mystinen tämä tapaus, onneksi keskustelu sai hieman puhtia nyt kankean alun jälkeen, kun aluksi tuntui ettei mistään ole kellään mitään tietoa. Kun vain nyt poliisikin ottaisi tästä onkeensa! Ehkä Pasin äiti tarvisi kunnon kasan kirjeitä tmv, jolla hänen ajatuksensa saataisiin hieman erilaisiksi...

Vielä siitä äidin muutosta, oliko uusi työpaikka jo tiedossa vai oliko tämä kaikki yhtäkkistä katoamisen jälkeen tapahtunutta? Voimia Pasin tyttärelle ja hänen äidilleen.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Crishelle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Ai ei lähdetä mahdollista näköhavaintoa tarkistamaan?! No ei pakolla. :? Tosin ehkä se olisi vähän vaikeaa kun ei tuo Espookaan mikään pieni paikka ole. Jo Tapiolan alue itsessään on sen verran vilkas, että kyllä sinne mahtuu tallaajaa jos jonkinlaista. Olis melkein pitäny seurata sitä heppua ja tarkastaa henkkarit ja mulla ei pelkkänä dramaturgian opiskelijana ihan sellaiseen taida olla valtuuksia. :wink:
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Poju2011
Alokas

Viesti Kirjoittaja Poju2011 »

töitä oli koko ajan hakenutkin jo ennen katoamista, siitä en tiedä oliko työpaikasta tietoa ennen katoamista vai sen jälkeen. Ja edelleen jankutan tätä että miten on mahdollista ettei poliisia kiinnosta tutkia tätä tapausta tarkemmin. Poliisi on selvästi jo päättänyt että Pasi on kuollut ja ei sen takia tee mitään, mutta jos jokin asia vielä tutkimatta tai joku kuulustelemaatta niin voisivat edes yrittää kovemmin. Koko tutkinta lähti hitaasti liikkeelle. Jos asiaa olisi alettu heti kun ilmoitus tehtiin tutkia niin saattaisi olla että Pasi olisi löydetty jo.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Olisiko tämä sitten lopulta niin, että äiti olisi poliisille (muttei muille) kertonut Pasin itsemurhasuunnitelmista, mutta ennenkuin ruumis on löydetty, ei jutulle voida panna pistettä? Eli nyt poliisi vain odottelee ruumiin ilmaantumista, kun ei oikein ole mitään mistä etsiäkään. Kaikki palasethan tässä nyt yhdessä viittaavat loogisimmin itsemurhaan kuitenkin.

Tai sitten voidaan heittää sellaista että ehkäpä äiti on sepittänyt kaiken siitä lähtien kun Pasi hänen luokseen saapui, ja on tehnyt Pasille jotain.. mutta tässä tapauksessa olisi äiti aika mestari lavastamaan ja valehtelemaan.

ETA: Ei ole tämä valitettavasti mitenkään ainoa katoamistapaus johon poliisi ei ole juuri panostanut. Taitavat olla aika matalalla prioriteetilla.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Sinäpä sen sanoit, Aniko. Tätä ketjua lukiessani olen koko ajan kiinnittänyt huomiota tuohon äitiin, kun se tuntuu olevan aika keskeinen henkilö koko jutussa. Pasi on ollut kirjoilla äidin luona ja asustellutkin siellä ihan oikeasti, vaikka on aikuinen mies. Minua kiinnostaisi tietää onko tässä kyseessä tyypillinen äiti-poika-suhde, jossa äiti on ollut niin kiintynyt poikaansa, ettei olisi loppujen lopuksi halunnutkaan Pasin menevän naimisiin ja muuttavan morsiammensa kanssa yhteen asumaan. Entäpä jos äiti on todellakin tehnyt Pasille jotakin pahaa niinkuin Aniko tuossa jo kyseli? Kun ne kaikki tavaratkin ovat jääneet äidille, ja äiti vielä niin pian katoamisen jälkeen sitten muutti Espooseen; ainakin pääsi kauemmaksi tapahtumien keskipisteestä. Ihmetyttää myös se, miksi äiti on niin vaitonainen eikä puhu asiasta, vaikka varmasti tietää enemmän kuin on kertonut. Ikään kuin ei edes haluaisi Pasin löytyvän. No, nämä on vain minun ajatuksiani eivätkä toivottavasti ole totta, mutta mistä sen ikinä tietää...
Gods made heavy metal.
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Olen itse alusta alkaen ollut siinä käsityksessä, että äiti tietää enemmän kuin kertoo. Tulee ihan oma ex-anoppi mieleen. Hän ei olisi ikinä kertonut poikansa olinpaikkaa, edes poliisille, jos tämä olisi päättänyt kadota. Edes lapsenlapset eivät olisi varmaan koskaan saaneet tietää mitään. Tällaisia ihmisiä valitettavasti on. Ja kyllä se meidän elämäämme silloin vaikutti, siis tämä anopin asenne.
Toiset ovat taitavia valehtelijoita tai sitten niin tunteettomia, että ei ole väliä vaikka pieni lapsi itkisi perään.
Meillä oli aina ihan ok välit, ihan mieheni ja lapsiemme takia. Tosin sitä mustamaalausta tapahtui selän takana. Opin olemaan välittämättä siitä.
En väitä, että Pasin äiti olisi tällainen, mutta jos on edes sinne päin, niin ymmärrän erittäin hyvin kihlatun epätietoisuuden. Ja sen miksi asiaa ei kummemmin poliisi tutki.

Siksi mietinkin ja ajattelin, että voisiko poju vastata seuraavaan pohdintaani:
jos siis Pasin äiti jotenkin manipuloi tai piti Pasia otteessaan, olisiko Pasi voinut ottaa hatkat äitinsä takia? Jos halusi irti yksinkertaisesti hänestä? Tämä olisi äidille niin kova kolaus, että ei halua edes poliisien kanssa keskustella pojastaan ja saattaisi sanoa, että se otti ja jätti äidin suremaan, jossain se on itekseen. Ei poliisi välttämättä osaa epäillä äidin puheita.

Kyllä mun ex-anoppini ainakin osasi tehdä itsestään marttyyrin, jos tarve vaati ja kukaan, paitsi minä, ei edes ajatellut, että hän voisi valehdella tai keksiä jotakin.
Mutta tämä siis mun omaa spekulaatiotani, en tunne Pasin äitiä enkä Pasia. Kunhan heitin esimerkin.
Crishelle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

En kyllä tunne Pasin äitiä joten en voi sanoa tähän mitään. Voihan kaikki olla mahdollista. Onhan näitä v*maisia anoppeja joka oksalla, oman pojan ratkaisuja tuetaan vaikka toinen peittelisi murhaa.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Voisiko poliisin haluttomuus etsintöihin ja äidin haluttomuus kommentoida juttua olla yksinkertaisesti se, ettää Pasi on kadonnut tahallaan. Tuo äitihän on kuitenkin Pasin lähin omainen, kerta ei vielä ollut naimisissa. Eikös siinä tapauksessa poliisi informoi äitiä eikä avopuolisoa, eihän avopuolisolla yleensä ole oikeuksia mihinkään suuntaan, ja varsinkaan tässä tapauksessa jos osoitekin on äitin luona. Jos poliisi ja äiti tietää että on kadonnut tahallaan, niin eihän se ilmeisesti silloin muille kuulu, eikä etsitä eikä oteta vastaan näköhavaintoja. Ja kirjoittiko joku ettei Pasia edes poliisin sivuilta löydy kadonneista? Tämäkin tukisi sitä että on ilmoittanut olevansa hengissä jne, mutta siinä se. Jos olisi löydetty kuolleena siitä tiedettäisi, ja silloin ei olisi poliisin sivuillakaan kadonneiden joukossa. Jos olisi kadonnut niin kai se sieltä löytyisi?
Toinen nainen jossain jonka luona asuu, jonka tuloilla elää, ja voihan sitä elää pimeälläkin palkalla, pomolle/työkavereillw voinut sanoa ettei halua löytyä, töissä ruotsissa tms.
Jos on kadonnut tahallaan, niin syynhän tietää varmasti vain Pasi itse ja hänen äitinsä ehkä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Scilla kirjoitti:Voisiko poliisin haluttomuus etsintöihin ja äidin haluttomuus kommentoida juttua olla yksinkertaisesti se, ettää Pasi on kadonnut tahallaan. Tuo äitihän on kuitenkin Pasin lähin omainen, kerta ei vielä ollut naimisissa.
Olen miettinyt sitäkin, spekulatiivisesti, että jospa Pasi oli mustasukkainen, aiheesta tai ilman, ja katsoi, että ei voikaan mennä naimisiin avovaimonsa kanssa? Mitähän Pasin synttäreillä tapahtui? Ja olisiko mahdollista, että Pasilla olisi ollut aihetta mustasukkaisuuteen?
Muista lähdekritiikki!
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Poju2011 kirjoitti:Pasin katoamisen takia avovaimo on hakenut todistuksen poliisilta että katoamisilmoitus on voimassa jotta lapsen toimeen tulo olisi taattu.
Ainakin tästä viestistä itse päättelen, että Pasi olisi poliisien mukaan kateissa. Ei kai todistusta saa, ellei ole kateissa? Vai onko vain todistukseen laitettu, isän olinpaikasta ei tietoa? En tiedä onko sillä merkitystä. Mutta luulisin, että poliisi ei todistusta anna, jos heppu ei ole hukassa.

Edit. Lihavointi mun tekemä
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Faktaa on ainakin se, että katoamisilmoitus ei ole voimassa jos poliisi tietää henkilön olinpaikan ja sen että katoamiseen ei liity mitään rikollista.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Voimassa kuitenkin ilmeisesti on jos avopuoliso on saanut siihen todistuksen?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

LAWoman kirjoitti:Voimassa kuitenkin ilmeisesti on jos avopuoliso on saanut siihen todistuksen?
Tässä tapauksessa katoamisilmoitus on varmasti voimassa edelleen.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Mikama
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mikama »

Huomasin tuossa poliisi-tv:tä katsoessani, että tuo avovaimo asuu tässä ihan lähellä. Itse asiassa näin kyseisen naikkosen yksi ilta, oli ison tien varrella ja vaikutti kuin olisi katsellut molempiin suuntiin ja odottavansa miestä kotiin. Jotenkin alkoi kovasti käymään sääliksi. Toivon mukaan asiaa tulisi joskus selvyys.
Vastaa Viestiin