Ulkoisen väkivallan merkit

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!
Jäätynyt enkeli
Nikke Knatterton

Ulkoisen väkivallan merkit

Viesti Kirjoittaja Jäätynyt enkeli »

Hmmm... kuulukohan tämä mihin ketjuun ja jos tästä on jossain jo jotain, niin poisto vaan :D

Kuinka todetaan ulkoisen väkivallan merkit. Epäilen edelleen että entinen työntekijäni nousi keskustassa baari-illan jälkeen väärään kyytiin ja pudotettiin Rönön sillalta kevätjäihin. Poliisi lakkautti tutkinnat syystä ettei löytynyt ulkoisen väkivallan merkkejä. Jos ihminen sammuu takapenkille ja muutama ihminen nostaa hänet kaiteen yli, niin mitä väkivallan merkkejä siitä jää?

Pesenhän ja nostelen minäkin kiukusta rimpuilevaa vauvaa ja periaatteessahan häneen pitäisi jäädä jotain "merkkejä", kun pitää pitää lujasti kiinni ettei lipeä käsistä. Tai jos nukahtaisin ja kaksi ihmistä kantais mut olohuoneesta makkarin sänkyyn, niin mitä merkkejä siitä jää?

Sydämestäni olen toivonut että tämä juttu olisi selvinnyt ja tekijöillä olisi omatunto alkanut soimaamaan.
Mutta valitettavasti ei vielä ainakaan.

Ja kyllä. Syytän itseäni tapahtumasta ja tulen aina syyttämään. Olin viimeinen joka hänet näki. Napitin takin kiinni kun hän lähti, ja kiedoin pitkän kaulaliinan kaulaan. Tiesin ettei hänellä ollut rahaa, muttei suostunut sitä ottamaan. Minun olisi pitänyt huolehtia ja lähtä viemään taksilla kotiin. Olinhan kuitenkin hänen esimes ja oltiin juhlimassa erään työntekijän läksijäisiä.

Poliisikuulusteluissa kerroin seuraavat seikat:

Hän kiitti minua työpaikasta ja uudesta mahdollisuudesta juuri sinä iltana.
Koko hänen työkalenterinsa oli täynnä sovittuja yhteydenottoja asiakkaisiin. Keltaisia muistilippujakin yli 50 kappaletta, että varmasti muistaa mitä kenenkin asiakkaan kanssa on puhuttu ja mihin kellonaikaan piti kontaktoida uudelleen tulevina päivinä (vein nämäkin poliisille)
Oli rakastunut ja odotti työpaikan yhteistä reissua yli kaiken!
Ei osannut uida, vaan pelkäsi vettä (kun kysyin poliisilta että kuinka moni ihminen surmaa itsensä pelkäämällänsä tavalla, niin myönsi ettei monikaan)
-----------------
Takki ei ollut järvestä löydettäessä päällä vaan löytyi jonkun matkan päästä. Punainen pitkä kaulahuivi kateissa (jäänyt johonkin autoon, jonka kyytiin noussut?)

Kuopion keskustan Apteekkarin (ravintola, mistä poistui) lähellä olevat kamerat: toinen oli rikki ja toinen osoitti seinään :evil:
----------------
Mun mielipiden tästä tapauksesta on seuraava: Hän otti kyydin ja kenties lupasi kyytirahaa. Sammui takapenkille. Kyydinantajat avasivat takin tonkiakseen mahdollisesti kyytirahaa. Eivät löytäneet ja päättivät antaa opetuksen ja herätyksen. Kenites känni/huumepäissään luulivat hänen heräävän jääkylmässä vedessä. Ajoivat Rönönsillalle ja nostivat kaiteen yli. Heittivät takin perässä.
Silminnäkijä oli kuullut avunhuutoja aamuyöllä :(

Poliisi oli sitä mieltä että tapaus on itsemurha, juuri siksi kun ei näy ulkoisia väkivallan merkkejä.
Avunhuudot kuitattiin sillä, että itsemurhan tekijät usein alkavatkin katua. Ja takin löytyminen kuitattiin sillä että itsemurhan tekijät usein riisuvat ulkovaatteet ennen tekoaan. Ja koko homma kuitattiin sillä että hänellä oli historiassaan vaikeita aikoja.
---------------------------

R.I.P. Mä lupasin äidillesi hautajaisissasi että en anna tämän tapauksen unohtua vaan syyllinen löydetään.
Toivon että joku paljastaa jotain joku päivä.
Waja
Jane Marple

Re: Ulkoisen väkivallan merkit

Viesti Kirjoittaja Waja »

Surullinen tapahtuma varsinkin kun olet joutunut kokemaan sen niin läheltä.

Oman mielenrauhasi kannalta harkitsisin kuitenkin hyväksymään virallisen selvityksen,ettei mitään rikosta ole tapahtunut.
Vuosikausien -mahdollisesti olemattoman- syyllisen etsiminen ei tee hyvää kenenkään psyykkeelle.

Onnettomuuksia ja itsemurhia tapahtuu (varsinkin humalassa)eikä niistä pidä potea aiheetonta syyllisyyden tunnetta.
Jäätynyt enkeli
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Jäätynyt enkeli »

Waja kirjoitti:Surullinen tapahtuma varsinkin kun olet joutunut kokemaan sen niin läheltä.

Oman mielenrauhasi kannalta harkitsisin kuitenkin hyväksymään virallisen selvityksen,ettei mitään rikosta ole tapahtunut.
Vuosikausien -mahdollisesti olemattoman- syyllisen etsiminen ei tee hyvää kenenkään psyykkeelle.

Onnettomuuksia ja itsemurhia tapahtuu (varsinkin humalassa)eikä niistä pidä potea aiheetonta syyllisyyden tunnetta.
Kiitos Waja. Usko tai älä, niin sanasi lohduttivat. Kiitos niistä. Tästä on jo useampi vuosi aikaa, mutta en kuitenkaan anna perisi. En vaan anna. Hänen vanhemmilta sain kyllä synninpäästön koskien sitä iltaa, mutta koskaan en voi unohtaa hänen äidin lyyhistymistä arkun päälle. Joskus joku murtuu muukin. Aivan varmasti!
Jos asiaa ei unohdeta niin saattaa johonkin kolahtaa.
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Monestihan sanotaan että ihminen joka on suunnitellut itsemurhansa vie loppuun tekemänsä päätökset ja hommat mutta niin ei todellakaan ole! Mun veli kuoli omankäden kautta jouluna 04 ja oli silloin pienen tyttövauvan isä, häät tulossa ja asuntokauppaa tehty uudesta asunnosta. Oli juuri saanut ylennyksen duunissa ja asiat oli hyvin tai niin luulimme! Kukaan ei uskonut kun poliisit kertoivat että hän oli hirttäytynyt hotellihuoneen pesutiloihin. Moni seikka tuntui aluksi sotivan vastaan itsemurha teoriaa eikä vieläkään anna rauhaa se ettemme huomanneet mitään. Kirjettä ei jäänyt ja kännissä oli sen verran että promille veressä! Nyt vasta vuosien jälkeen uskon että hän teki oman ratkaisunsa ja on oikeutettu siihen. Emme tosin ole IKINÄ saaneet tietää syytä miksi tai mikä ajoi nuoren menestyvän ja silmin nähden onnellisen ihmisen noin järjettömään tekoon emmekä koskaan saakkaan! Pointti on se että itseäni kiusasin vuosikaudet asialla enkä ns pystynyt itse elämään koska elin koko ajan uudelleen ja uudelleen kaikkea sitä paskaa ja epäselvää! Mä luulen että juuri ne joilta ei jää kirjettä tai kuolema sotii just pelkoja (sinun ystävälläsi vesi) jää eniten vaivaamaan ja ihminen löytää niitä epäselvyyksiä vaikka niitä ei olisikaan.Ihminen alitajuntaisesti koittaa puhdistaa tekiän nimen itselleen ja muille, saada asialle järjellisen lopputuloksen koska itsemurhahan ei sitä ole. Mutta ehkä tuossa juurikin oli se että koska pelkäsi vettä ja ei osannut uida ni tiesi sen ettei hän itse pysty sitä peruuttamaan! Voin vaan kuvitella mitä käyt läpi tässä ja itsekkin vannonut itselleni että selvitän asian mitä siellä todella tapahtui mutta uskon että jos jotain on sattunut ettei uhri itse ole vaikuttanutkaan omaan kuolemaansa ni totuus tulee kyllä ilmi tavalla tai toisella! Voimia kovasti sinulle!
Life. It´s just fucking thing after nother...
Vastaa Viestiin