Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
55
11%
Kioskimies Karl Gyllström
95
18%
Nils Gustafsson
250
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
6
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
15
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
94
18%

Ääniä yhteensä: 515

matlockb
Watson itse

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ressu>> kirjoitti:Lintupojatki olis pitäny hypnotiseerata. Silloin tämä mysteeri olis paljon lähempänä totuutta. Eivät he ole varmastikkaan näiden surmien takana, mutta tämä hengissäoleva lintupoika on mahdollisesti puhunut muunneltua totuutta. Mihin tämä edesmennyt lintupoika muuten menehtyi?
Edesmennyt lintupoika kuoli luonnollisen kuoleman äkillisen ja yllättävän sydänkohtauksen seurauksena, näin on ainakin kerrottu.

Totta sekin että lintupojatkin olisi pitänyt hypnoosiin saattaa ehdottomasti, Kivilahdellahan oli jo tuolloin huono näkö mutta lintupojilla tuskin, mutta se (hypnoosi) on vapaaehtoinen juttu, voihan olla että heitä on pyydetty ja he ovat kieltäytyneet, tosin en siihen usko mutta mahdollista kaikki.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Hypnoosi soossiin olisi tuonut oman mausteensa lintupoikien kertomukset, yhteneväiset, eriävät tms.

Lintupojista muistan Merivuokon aikeet haastatella Kilun leskeä pari kesää sitten. Mielestäni kyllä tuokin olisi tutkijoiden tehtävä ja monta muutakin " otollista" haastateltavaa vieläkin olisi.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mitä helv ettiijää, ovatko ihmiset seonneet.

Vai olisi pitänyt hypnoosia tarjota kaikille osallisille, kas kun ei vainajille myös.

Johan tuo on moneen kertaan tullut eri kirjoittajien taholta todetuksi, ettei hypnoosi ole mikään autuaaksi tekevä asia, koska siihen saattaa liittyä monia häiriötekijöitä, kuten valemuisti, johdattelu, kuten Asser Stenbäckin hypnooosissa Gussen kanssa oli.

Sariolan palopuheetko tämän älyttömän ilmiön ovat saaneet aikaan, sillä Sariolahan on pitänyt Gussen hypnoosia erinomaisena suorituksena alan asiantuntijalta, vaikke A.S. ollut tiennyt hypnoosista muuta, kuin mitä oli käynyt kaiketi Itä-Saksassa muutamalla luennolla.

Hypnoosilla ei juttua olisi selvitetty, jollei hypnologina olisi ollut todellakin alaansa perehtynyt ammatti-ihminen, jos olisi selvinnyt sittenkään, epäilen!
yövuoro
Martin Beck

60-luvun , jos 2010 luvunkaan hypnotisointi taidoilla / menetelmillä ei liene montaakaan rikosta selvitetty. Ajattelin omalla hypnoosisoossi kuulustelu ajatuksella , että useampi keitos olisi horjuttanut tarinaa.

Kenttätyöllä molemmilla kotimaisilla olisi saatu paljon aikaan silloin ja vielä nytkin.
Hessu52
Watson itse

Tuo molemmat kotimaiset saivat muutaman herneen pääkoppani sisällä liikahtamaan sen verran, että muistaisin jonnin aikaa sitten väitetyn sellaista, etä paikallisilta olisi jäänyt kuulustelut tekemttä ruotsinkilen taidottomuuden takia, no ja ei varmaan.

Kyllä noita haastattelijoita olisi löytynyt heti muutama, eli vanhapappa Nikander, joka ei osannut juurikaan Suomea, vaan pahasti lespaten sitä solkkasi ja eikös tämä ensimmäisenä paikalle tullut poliisimies Lönnbergkin ollut äidinkieleltään ruottinkielinen.

Suurin osa Espoon poliiseista oli "vasenkätisiä", kuten noita "hurreja", anteeksi ruotsinkielisiä kutsuttiin.

Joten ei se kielestä ollut kiinni, vaan kielijöistä, joita ei silloin aikoinaan löytynyt, eikä ole löytynyt vieläkään.

Noita lausunnon antajia olisi sittemmin löytynyt kyllä oikeudenkäynnin aikaan myös muunkinlaisia, kuin "Markka" tai Virpi, kuten tämä venneellään Bodomilla kalassa ollut Wagnerin sukulainen, joka oli hyvinkin närkästynyt, kun poliisi ei häntä aikoinaan kuullut.

No ei kait poliisi olisi osannut jotain henkilöä kotoaan hakea, jos tämä ei olisi itse nähnyt sen verran vaivaa, että olisi ilmoittanut poliisille tietonsa.

Sama katkeruus tuntui ja tuntuu edelleenkin olevan muutamalla muullakin paikkakunnan myöhäisherännäisellä!
yövuoro
Martin Beck

Totta turiset. Esbo oli ruotsinvoittoinen kunta.
Noita katkeria kielettömiä on, toisaalta tuolloin ajateltiin varovaisesti ettei sekaannuta, parempi olla hiljaa jne.
Voimat sitten suunnattiin pakenevan murhaajan motittamiseen tiesuluin ym. Lähialueen ja ihmisten tiheämpi kampaaminen olisi mahdollisesti suunnannut tutkimuksen keskiötä.

Tietoja tihkuu hiljalleen, mikä sitten olisi riittävän raflaava jutun kannalta, vaikea kuvitella. Se ei kuitenkaan poissulje tiedon kertomisen tärkeyttä edelleenkin.
yövuoro
Martin Beck

Jaahas, tulipahan sopivasti kurkattua naapuripalstalle, jossa on tunteet kuumenneet ; poliisit äärettömän sivistymättömiä ihmisiä, yllätystodistajat sitä sun tätä. Kiihkoilu kyllä kertoo jostain henkilökohtaisesta. Ei ole Bodom kuopattu, ei.

Suomessa rikostutkinta on korkeaa tasoa ja jotta pysyisin topicin aiheessa niin vastasin Gustafsson. Gub rosa.
Hessu52
Watson itse

Joo, Urho ja Senec siellä uljastelevat muka viisailla ajatuksillaan, mutta se on sitä samaa.

Kyllä se tekijä selvillä on ja "keissi klose", sillä ei poliisi muuten myöntäisi lutkimuksia lopetetun ja kuinka ollakaan, heti oikeudenkäyntifarssin jälkeen, joo!

Eiköhän äänestys jotain merkitse?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllä - juuri niinhän sitä voi sanoa, tai olla sitä mieltä, että tekijä on poliisin tiedossa, joten tutkinta sen suhteen on lopetettu. Surmien selvittämiseen liittyvien seikkojen ja mahdollisten uusien silminnäkijöiden suhteen eletään kuitenkin aktiivista aikaa. Varmasti on ihmisiä jotka eivät ole vielä kertoneet kaikkea sitä minkä tietävät. Murha ei vanhene koskaan.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
matlockb
Watson itse

Hessu52 kirjoitti:Joo, Urho ja Senec siellä uljastelevat muka viisailla ajatuksillaan, mutta se on sitä samaa.

Kyllä se tekijä selvillä on ja "keissi klose", sillä ei poliisi muuten myöntäisi lutkimuksia lopetetun ja kuinka ollakaan, heti oikeudenkäyntifarssin jälkeen, joo!

Eiköhän äänestys jotain merkitse?
Varmasti äänestys jotain merkitsee, mutta tulokseen on voinut hyvinkin vaikuttaa se että NG on ainoa joka on oikeuteen asti Bodomin tapahtumista joutunut.
Tutkinnan lopettaminen on mielestäni täysin järkevä päätös, jos nyt lähdetään siitä että tekijä on NG niin sitä linjaa on poliisin turha tutkia kun uutta näyttöä tuskin enää 50 vuoden jälkeen löytyy Gustafssonia vastaan jos NG itse ei tunnusta.
Jos tekijä taas on mahdollisesti joku muu, niin hän todennäköisesti on jo kuollut, joten tutkimusten jatkaminen olisi täysin turhaa tässäkin tapauksessa kun ei vainajia enää vastuuseen saada. Lisäksi suuri osa todistajistakin on jo keskuudestamme poistunut.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tekijää en tiedä, Arska on osallisuutensa 'tappeluun' tunnustanut ja mukanaan ollut Risto sen vahvistanut.
Arska lähti kertomansa mukaan 1960 kesällä siskonsa luokse Amerikkaan jouduttuaan 'erittäin pahoihin vaikeuksiin väkivaltaisuutensa vuoksi' - sanasta sanaan; siellä se taas on, kun Suomen viranomaiset ovat uudelleen kiinnostuneita Arskasta, jota on ollut viime vuosina ilmeisen mahdontonta tavoittaa mistään: edesmennyt faijansa oli sveitsiläinen varakas auto- ja elintarvikemoguli, jota kaikki korruptiota hakevat viranomaisemme ovat kurilla kumarrelleet, kuten perijäänsäkin.

Carl jätti kuollessaan ilmeisen suuren omaisuuden, jonka varassa vanhin hulttiopoikansa nyt hetkuilee.

So what ?

Koska poliisi on viimeksi ollut todella kiinnostunut murhien selvittelystä ? Kun ei vielä olliut nettiä.
Muinoin haettiin otsikoita, joissa puupäpoliisi loisti mukatoimillaan, nykyään ne osittain estää se, että parikin paremmin asioista selvää ottanutta tahoa ohittaa poliisin tutkintakyvyn milloin vain...

Jos Epsoossa hulttiovirkamies saa X €uroa pitäessään katseensa tyhjänä ja jakaessaan siitä puolet alaisilleen samoin perusteluin, kuinka alas tulee mennä, että kellarin rotta tienaa vuoden ruokansa ?

Vastaus: Käräjäoikeus- ja poliisirakennusten alimpiin kerroksiin.

:)
yövuoro
Martin Beck

Eikös automogulin poika kaupitellut kevyempiä kiesejä / lastenrattaita viime vuosiin asti.
yövuoro
Martin Beck

Näyttöä voi mielestäni löytyä 50 vuoden takaa, myöhemmin ja vielä tulevina vuosina. Näyttöhän voi olla muultakin ajanjaksolta kuin itse murhatapahtumalta . Niistä emme mitenkään voi palstalaisina tietää, vai voimmeko.
Pieni mahdollisuus on tutkimusmenetelmien kehittyminen tai vaikka verisen voipaperin sormenjälkineen löytyminen.
matlockb
Watson itse

yövuoro kirjoitti:Näyttöä voi mielestäni löytyä 50 vuoden takaa, myöhemmin ja vielä tulevina vuosina. Näyttöhän voi olla muultakin ajanjaksolta kuin itse murhatapahtumalta . Niistä emme mitenkään voi palstalaisina tietää, vai voimmeko.
Pieni mahdollisuus on tutkimusmenetelmien kehittyminen tai vaikka verisen voipaperin sormenjälkineen löytyminen.
Niin, tarkoitin että ratkaisevaa näyttöä niin NG:tä kuin ketään muutakaan vastaan tuskin enää näin pitkän ajan jälkeen saadaan/löydetään mistään.
En tarkoita että se ei olisi mahdollista mutta on se erittäin, erittäin epätodennäköistä. Jos tekijä on elossa niin ehkä ainoa todennäköisin uusi näyttö on jos hän viimein ennen kuolemaansa tunnustaa ja paljastaa murha-aseen kätköpaikan tai muuta mikä vahvistaa syyllisyyden aukottomasti. Näitä kuolinvuoteellaan tunnustaneita ja vanhan henkirikoksen selviämiseen sen avulla johtaneita henkirikoksia ei vain suomesta tule nyt yhtään mieleen enkä usko että Bodom tekee poikkeusta..
Tutkintamenetelmät ovat jo huippuunsa kehittyneet ja tämän tapauksen ratkaisemiseksi on kaikkia mahdollisia jo käytetty, ja tutkimukset ovat käsittääkseni tällä hetkellä mapissa Ö joten vähintäänkin sen yövuoron mainitseman "verisen voipaperin" löytymisen sormenjälkineen vaatii että poliisi alkaisi asiaa tutkimaan ja mahdollisesti tulevaisuudessa kehittyviä tutkintamenetelmiä alkaisi käyttää.
Hessu52
Watson itse

Niin kuin matlockb tuossa viisaasti kirjoittaakin, niin noita kuolinvuoteella tunnustettuja henkirikoksia ei kovinkaan moni ole viime aikoina tunnustanut, liekö muulloin, kun ei niistä aiemmistakaan ole tietoa.

Mutta kuinka sitten sellainen väärä lausuma voisi jotain ihmistä painaa niin kovin, että kuolinvuoteellaan sellaisen tunnustaisi.

Viittaan tässä rouva Gyllströmiin, jonka kuolinvuodetunnustukseen täällä monet mitä virheellisimmin vannovat!

Jos joku tuntee tunnontuskia sen takia, että on valehdellut poliisille kuulustelussa, niin kait hän sellaisen eläessäänkin olisi voinut ukon kuoltua tunnustaa, sillä ei siitä mitään seuraamuksia hänelle olisi syntynyt, jos ukko oli todella ollut väkivaltainen, josta siitäkään ei ole minkäänlaisia todisteita, vaan jos on, niin tuokoon tietäjä todisteensa esiin!

Kyllä Gyslströmillä oli varma alibi, siitä ei pääse mihinkään, sitä eivät poliisit saaneet murrettua, vaan miten on Gustafssonnin alibin kanssa?
Vastaa Viestiin