Patricia C. Itämaa kirjoitti:
Kahvitar:Olet täysin väärässä. Minä ainakin tiedän tasantarkkaan miten käyttäytyisin,tulisin hulluksi,repisin hiuksia ja huutaisin. En varmaankaan muistaisi ekana pynttäytyä yms.kuten eräät.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että tällaista asiaa ei voi tietää etukäteen miten käyttäytyä. Tuo meikkaaminenkin riippuu täysin ihmisestä, jollekin ei ole tärkeää ja jollekin toiselle on. Mielestäni on aivan turha puuttua kenenkään pynttäymisiin, se ei kerro ihmisen surusta yhtään mitään.
Minusta tällaiset väitteet ovat aika loukkaavia varsinkin ihmisiltä, jotka eivät itse ole kokeneet lapsen menetystä. En ole tosin minäkään lasta menettänyt, mutta tiedän ihmisiä jotka ovat. Mutta aivan kuin osoitettaisiin, että jos meikkaa niin ei ole surrut lastansa tarpeeksi tai jos meikkaa ja pukeutuu siisteihin vaatteisiin niin ei rakastanut kuollutta lastaan ja eikä sure lapsensa kuolemaa tai katoamista. Yksinkertaisesti tällaisessa asiassa ei ole mitään mieltä alkaa arvostella toisten pukeutumista tai laittautumista.
McCannien huoneistossa on siis kaksi ovea, etuovi on parkkialueen takana ja etuovelta on lyhyt matka kadulle ja se on myös helposti ulkopuolisten ulottuvissa. Ilmeisesti etuovi on ollut lukittuna?
Mutta sitten sivuovi, siitä on vieläkin helpompi mennä sisään. Vieressä kulkee katu, ei varmaan mikään kamalan vilkasliikenteinen katu, mutta katu kuitenkin. Jos sivuovea ei ole lukittu niin sinne on tosi helppoa mennä sisään. Varsinkin kun tapas-baarista ei näe sivuovelle. Jos henkilö tulee täältä etuoven puoleisesta suunnasta niin tapas-baarista ei näe häntä ollenkaan.
Joten ihmetyttää jos ovi todellakin oli lukitsematta. Ei varmasti tulisi ensimmäisenä mietittyä lapsisieppausta, mutta siis ihan jo varkauksien puolesta ihmettelen vanhempia, jotka jättivät oven auki. Varmasti huoneesssa oli myös arvotavaraa, kenties kameroita ym. Oliko se Gerryn kannettava tietokone perheellä matkalla mukana vai hakiko Gerry sen vasta sillä vuorokauden matkallaan noin 3 viikkoa katoamsien jälkeen. No väliäkö sillä, arvotavaraa oli varmasti huoneessa.
Mutta ehkä McCannit olivat tuudittuneita hotellin turvallisuuden tuntuun. Iso, hieno hotelli pikkuisessa idyllisessä lomakylässä.