Teinipoika raiskattiin Oulussa

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Hande
Nikke Knatterton

Re: Teinipoika raiskattiin Oulussa

Viesti Kirjoittaja Hande »

Asun itse Oulun keskustassa. Meno on kyllä vuosien saatossa koventunut. Koen että ei ole mitään syytä hengailla kaupungilla klo 3-5 aikaa yöllä. Varsinkaan päissään.

Teinien osalta on ollut useita keksittyjä juttuja viime aikoina. Poliisi varmaan tässäkin tutkii kaikki mahdolliset linjat ja minusta yksi vaihtoehto olisi että poika sopinut treffit (netissä) pojan kanssa ja kohde paikassa hlö ollutkin väkivaltainen ja käynyt miten käynyt. Siitä syystä poika keksii stoorin sillä jos hän kertoisi toden niin hänen mahdollinen homo tausta paljastuisi.

No, eiköhän juttuun saada lisävalaistusta kun tutkinta etenee.
Sen takia en ollut viime kesänä innoissani, kun kuulin, että tänne ollaan perustamassa turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskus.
Tuo oli uutta tietoa minulle.

Ja noin muuten pidän itse Maikkulaa rauhallisena alueena. Toki ikävä juttu (rikos) voi sattua missä paikassa tahansa.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Teinipoika raiskattiin Oulussa.

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Piti kyllä tänään lukea muutamaan kertaan tuo otsikko Iltalehdestä, uskomatonta :shock: Poikaa käy sääliksi, taitaa itsetunto saada aikamoisen kolauksen tämän jälkeen :(
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Hande kirjoitti:
Sen takia en ollut viime kesänä innoissani, kun kuulin, että tänne ollaan perustamassa turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskus.
Tuo oli uutta tietoa minulle.
Siitä ei ole kauheasti puhuttu. Se on saman tien varressa kuin Salekin. Sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa, kun bussi on tietyn pysäkin kohdalta lähtien täynnä ja on siellä ainoa valkoihoinen matkustaja. :wink:
Hande
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Hande »

Omituista että nettikaleva on estänyt normaalin uutiskommentoinnin tässä yhdessä. Ja lisäksi sivuston "juttutupa" on kuulemma estänyt aloitukset aiheesta. Asiasta purnattiin S24-palstalla.

http://www.kaleva.fi/uutiset/vuotias-po ... ssa/888053

Jos siis vertaa raiskaus juttuun:

http://www.kaleva.fi/uutiset/alaikainen ... ssa/885190

Miksi tässä tapauksessa ei sallita kommentointia kalevassa?

Omituista sensuuria kaikenkaikkiaan.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Varmaan kommentit lähteneet lapasesta ja olleet julkaisukelvottomia.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Markus-
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Markus- »

Ihmettelen kyllä sitä että monet ihmiset pitävät tätä tapausta niin paljon pahempana kuin ns. "normaalia" raiskausta jossa uhri olisi ollut tyttö. Minun mielestäni se satuttaa ihan yhtä paljon ihmistä oli sitten poika tai tyttö. jotenkin kummastuttaa tämä ajatus maailma ihmisissä :S
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Markus- kirjoitti:Ihmettelen kyllä sitä että monet ihmiset pitävät tätä tapausta niin paljon pahempana kuin ns. "normaalia" raiskausta jossa uhri olisi ollut tyttö. Minun mielestäni se satuttaa ihan yhtä paljon ihmistä oli sitten poika tai tyttö. jotenkin kummastuttaa tämä ajatus maailma ihmisissä :S
En sellaisenaan pidä pahempana, mutta kyllä naisena mieluummin ottaisin vaginaalisen raiskauksen kuin anaalisen, mikäli tässä on sellaisesta kyse. Eli minun mielestäni fyysisesti pahempi.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Teinipoika raiskattiin Oulussa.

vandt kirjoitti:En sellaisenaan pidä pahempana, mutta kyllä naisena mieluummin ottaisin vaginaalisen raiskauksen kuin anaalisen, mikäli tässä on sellaisesta kyse. Eli minun mielestäni fyysisesti pahempi.
Tämä pitää paikkansa. Ja ehkä tätä pidetään senkin takia "pahempana" tai ainakin huomiota herättävämpänä, kun miespuoliseen henkilöön kohdistuvia raiskauksia sattuu yleisesti ottaen huomattavasti vähemmän.
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Suhteellisen harvinaisia tapauksia taitavat olla. Sinänsä en pidä tätä rikoksena sen pahempana kuin naiseen kohdistuvaa raiskausta. Edellä kirjoittaneiden kanssa olen samoilla linjoilla että jos kahdesta pahasta pitäisi valita niin kyllä vaginaalinen raiskaus on kuitenkin paitsi oletettavasti fyysisesti kivuttomampi niin myös henkisesti jonkun verran vähemmän nöyryyttävä. Tai näin kuvittelisin.
Markus-
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Markus- »

vandt kirjoitti:
Markus- kirjoitti:Ihmettelen kyllä sitä että monet ihmiset pitävät tätä tapausta niin paljon pahempana kuin ns. "normaalia" raiskausta jossa uhri olisi ollut tyttö. Minun mielestäni se satuttaa ihan yhtä paljon ihmistä oli sitten poika tai tyttö. jotenkin kummastuttaa tämä ajatus maailma ihmisissä :S
En sellaisenaan pidä pahempana, mutta kyllä naisena mieluummin ottaisin vaginaalisen raiskauksen kuin anaalisen, mikäli tässä on sellaisesta kyse. Eli minun mielestäni fyysisesti pahempi.
n

Totta :) Ja ymmärrän kyllä että on harvinaisempi mutta silti kun lukenu jostain muista palstoilta niin tekijät saaneet paljon pahempaa kommenttia kuin esim "normaalissa" raiskauksessa.. Jokaisella tieten on mielipiteensä :)
Aileen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Aileen »

Pedofiili raiskari Sami Greus jo vapaalla?
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Teinipoika raiskattiin Oulussa

Aileen kirjoitti:Pedofiili raiskari Sami Greus jo vapaalla?

En nyt itse jaksa ruveta perehtymään sen paremmin tuohon Greusiin, mutta aiheesta on täällä Minfossakin keskustelu, ehkä sieltä selviää jotain: Sami Greus
Mantua

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Miestä, saati POIKAA ei ole "luotu" harrastamaan anaaliyhdyntöjä, joten onhan se ainakin mielestäni itsestään selvää, että vahingot ovat pahempia niin fyysisesti kuin henkisestikin. Suomessa poika/mies raiskaukset on harvinaisempia, niin uhrin saama tuki ja apu voi myös olla tasollisesti heikempää kuin naisilla ja tytöillä.

Tää kommentti voi olla jonkun mielestä asiaton, mutta ajatelkaa, että raiskaajat tuskin käyttää liukastetta...

Toivon pojalle voimia ja että saisi elämänilonsa ja itsetuntonsa takaisin.
Salander
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Salander »

Tuli vaan mieleen tästä että on harvinaisempaa että uhri on miespuolinen. Siis aivan varmasti onkin, mutta joillekin naisille on suuri kynnys mennä poliisille kun on raiskattu, niin voisin kuvitella että se on miehelle/pojalle vielä suurempi kynnys. :roll: Eli saattaahan olla että sellaiset tapaukset ei vaan tuu kenenkään tietoon..

Kauheeta sanoa, mutta kävi kyllä mielessä että tää vois kans olla joku pojan keksimä tarina, ties mistä syystä.. Olihan tuossa jokin aika sitten se kun tyttö oli kaapattu ja sidottu puuhun yms, mutta paljastuikin että tyttö oli keksinyt koko jutun omasta päästään..
"The darkest place is under the candlestick"
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

^Siis sidottu virtaan tai puroon. Se oli aika erikoinen juttu kaiken kaikkiaan...
Kieltämättä minullekin tuli mieleen, että entä jos tämäkin lapsi on sepittänyt kaiken. Jos on, niin on hän ovelampi kuin tuo tyttö. Saa nähdä, miten käy.

Poikia kun raiskataan harvemmin kuin tyttöjä, herättää se monimutkaisempia tunteita.
Tänne linkitetyssä toisessa tapauksessa, jossa uhri oli 16-vuotias tyttö, kerrotiin, että hän oli tapellut äänekkäästi vastaan. Kumpi vaikuttaa olevan enemmän alakynnessä - 16-vuotias tyttö, joka pystyy uhmaamaan hyökkääjäänsä vai 14-vuotias poika, joka tulee hämärissä olosuhteissa kahden miehen raiskaamaksi?
Ihan kuin asia ei olisi henkisesti tarpeeksi raskas, vertailussa pojan kokema raiskaus on fyysisesti pahempi ja hän on voinut saada HIV:n. Tosin tyttö voi paisua paksuksi ja siitä seuraa taas lista asioita, jotka voivat seurata hautaan saakka.
Naisen tai tytön ei tarvitse tuntea sitä miehistä häpeää. Kukaan ei ole sitä mieltä, että naista ei voi raiskata tai että heidän olisi pitänyt kyetä näyttämään ahdistelijalle taivaan merkit. (Okei, kyllä tällaisiakin ihmisiä on, mutta ei heistä sen enempää.)

Toki, ei se ihmisen sukupuoli määritä sitä kuinka raskaasti hän ottaa raiskatuksi tulemisen - eikä varmaan kukaan ole niin halunnut väittää.
Vastaa Viestiin