Virrat-Alavustien enkelinäky taitaa olla huijaus

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

INES 7 kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:Mutta miettikää nyt - Jos te näette ihan oikeasti ENKELIN ILMESTYMISEN eteenne, tuskin te siinä vaiheessa menisitte puhelimella Facebookiin laittamaan turhia tilapäivityksiä. Siinä vaiheessa tulisi ehkä mieleen kaivaa puhelimesta kamera esiin ja ottaa kuvia, pöh.
Ja hah hah!

Kun vaan tietäisit miten jengi on kasvanu kiinni feissariinsa! Jopa tuollaista enkeli-liha-havaintoa vähäpätöisempiäkin päivän tapahtumia ja sattumuksia useampikin hlö päivittää lähes viikoittain...
Satuitko huomaamaan, kuinka uskovaisesta ihmisestä tässä tapauksessa on kyse? 8) Ehkä silloin se enkeli on tärkeämpi kuin "naamaraamattu" - Niin ainakin kuvittelisin.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
hannu hanhi
Axel Foley

Re: Virrat-Alavustien enkelinäky taitaa olla huijaus

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Nämä on sitä huu haan aatelia.
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Enkelien näkeminen on uskovaisilla suhteellisen tavallinen psyykkinen ilmiö. Ei sitä voida pitää varsinaisena huuhaana, koska uskonnollisten kokemusten neurologisia perusteita on tutkittu melko paljon.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Anastasia
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Geissimummo kirjoitti:Olisin postannut Suomi24:seen tämän:
http://www.youtube.com/watch?v=7O7uLP_7iIU

Tosiaankin. 3 muutakin autoilijaa on pysähtynyt tämän naisen mukaan katsomaan näkyä. Missä nämä 3 muuta ihmistä sitten on? Enkä todellakaan usko naisen olleen tien päällä, koska hän on ollut samaan aikaan Facebookissa. Enkä uskoisi, että silloin päivitettäisiin jotain Jeesuksen kuvia, kun olisi mahdollisuus ottaa esim. puhelimella kuva tai jopa videokuvaa tapahtuneesta - Jos olisi ollut paikanpäällä..
Mutta tulee ilmoitus: Sorry, You was blocked by admin, so you don't have right to post new comment!

En tiedä mitä ihmettä on tapahtunut, koska en voi kirjoittaa sinne. Siellä nimittäin kysyttiin tuota Youtube-linkkiä, vastaatko puolestani Anastasia?
Sori, en oo ollu koneella kun oon ollu ulkona. Mutta laitan tuon nyt suomi24:seen. Pistän tuon Geissimummon nimimerkiksi.
Anastasia
Hercule Poirotin viikset

Ja en tosiaan oo ihan täysin perillä noista kännykkäpäivityksistä. Omilla facebook-kavereilla oon vaan huomannu että niissä on kännykän kuva päivityksen edessä. Mutta vaikka tuo oiskin kännykällä tehty niin silti se ei oo millään tavalla looginen tuossa hetkessä, niin kuin monetkin ovat todenneet.
Anastasia
Hercule Poirotin viikset

Laitoin tämän tiedon vielä Iltalehden keskustelupalstallekin kun sielläkin oli ketju aiheesta, eiköhän se kohta ole jo kaikkien tiedossa.... On kyllä jännää odotella että mitä kyseinen näkijä selittää ja että ilmestyykö uusia näkijöitä :P
Jaakos
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Katsoin tuon Yoytybe-pätkän ja en epäile etteikö hän itse enkelin näkemiseen uskoisi. Kyllä uskonto vaan voi vaikuttaa voimakkaasti ihmismieleen!
INES 7
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Jaakos kirjoitti:Katsoin tuon Yoytybe-pätkän ja en epäile etteikö hän itse enkelin näkemiseen uskoisi. Kyllä uskonto vaan voi vaikuttaa voimakkaasti ihmismieleen!
Sama toimii toisinkin päin; ihminen uskoo tietävänsä uskonnon huuhaaksi, voimatta olla kuitenkaan aivan varma.

Koska ihmisen maailmanennätys yliluonnollisten asioiden todentamisessa on yhtäsuuri kuin suurin ihmisaistein mitattavissa oleva yliluonnollinen tapahtuma.

Minä itse en usko mihinkään ennen kuin koen jotakin, jota en uskoisi edes pystyväni kokemaan ja siihen ei siis näköhavainnot yksin riitä, eikä muutkaan viidestä yksin tai yhdessä.
Anastasia
Hercule Poirotin viikset

Näköjään tuossa suomi24:sen pitkässä enkeli-ilmestysketjussa joku on kysynyt asiaa tuolta Maritalta.

Jumalan lapsi- nimimerkki kirjoittaa siellä 12.2.2011 17:43 näin:

"Koska asia kovasti kiinnostaa ja itselläni on vastaavia kokemuksia, halusin antaa vielä Maritalle mahdollisuuden kertoa, miten hän voi olla samanaikaisesti olla facebookissa ja Virtojen ja Alavuuden välisellä tiellä katselemassa enkeliä? Tässä on Maritan vastaus:

"Marita Mäntyniemi 12. helmikuuta kello 3:20 Ilmianna
no fb käyttää muukin perheeni 14 ja 16 v tytöt +mies. todistuksessani puhun aivan kuten asian näin ja koin. jokainen ajatelkoon asian kuten haluaa. Jumala tietää kaiken ja tietää enkelin tarkoituksen. siunausta sinulle :)"

Minulla on "paha" taipumus luottaa uskovaisiin ensialuksi, sillä ihminen joka uskoo tosissaan Raamattuun tietää myös, että valheessa elävät ja valhetta tekevät eivät pääse taivaaseen (Ilm.21:8;22:15). Näin ollen uskovainen on moraalisesti sidottu omassa tunnossaan elämään totuudessa ja puhumaan totta. Kukaan uskovainen ei halua menettää taivaspaikkaansa mistään hinnasta ja niinpä valehtelu on kuin litran maitoa joisi maitoallergikkona, jotakin jota haluaa välttää kuin ruttoa ja jos siihen lankeaa, niin parannuksen tekoon on välittömästi vimmattu mieli . Uskovainen on sidottu elämään rehellisesti.

Joten jätän asian jokaisen itsensä päätettäväksi, onko tämä nainen todellinen uskovainen vai ei. Jos on, silloin on aihetta ottaa vakavasti mitä sanoo. Jos ei, niin ei. Sen sijaan ennenkuin tätä ilmestystä uskaltaisin mihinkään Suomen Enkeli-ilmestykset kirjaan kirjata, odottaisin vielä, että ne useat muut henkilöt, jotka olivat paikalla ja näkivät Maritan kertoman mukaan myös enkelinäyn, tulisivat myös julkisuuteen ja kertoisivat rohkeasti näkemästään.

Koska liikeellä on kuitenkin niin paljon epäilijöitä ja jopa akresiivisia valehtelijoiksi väittäviä pilkkaajia, jotka eivät suostu uskomaan vaikka 500 silminnäkijää todistaisi samaa, saa nähdä uskaltaako kukaan muu julkisen pilkan kohteeksi ruveta."
----

Itse en usko tuohonkaan selitykseen. Harvemmin sitä kirjaudutaan toisten facebook-sivulle, ja vielä julkaistaan siellä jotain. Mielummin jokainen menee ihan omille sivuilleen. (paisti jos olisi aihetta kytätä toisen keskusteluja, mutta silloin ei tietenkään julkaisisi mitään toisen seinällä)
Anastasia
Hercule Poirotin viikset

Ketään muuta ei taida juuri kiinnostaa tämä aihe kuin minua, mutta jatkan silti:

Todistusvideossa on minusta myös paljon muita seikkoja jotka puhuu valehtelemisen puolesta: Ensinnäkin todistus poikkeaa niistä ihmisille lähetetyistä tekstiviesteistä monellakin tavalla. Niissä viesteissä valo oli muka niin voimakas että tien tuolla kohdalla oli kuin päivä. Videotodistuksessa kirkkaus on vain oikealla puolella. Viesteissä siivissä luki myös enemmän kuin tuo "viljavainiot vaalenneet" Lisäksi tuo lause ei ole täydellistä Suomea ja uskoisi enkelin pystyvän ilmoittamaan viestin täydellisesti suomeksi. Sitten joku oli youtubessa jo kommentoinutkin että Marita katselee videossa paljon vasemmalle ylös, joak tarkoittaa luomista ja keksimistä. Vaikka henkilö joka häntä haastattelee on oikealla puolella. Oikealle katsominen tarkoittaa muistelua joten hänellä olisi aika montakin syytä katsoa oikealle. Lisäksi Marita vaikuttaa videossa hieman hermostuneelta: Naureskelee hermostuneesti. Videon mukaan Marita on ollut myös pidemmän aikaa uskolle kylmänä, mutta facebookissa uskonnollisia päivityksiä on ollut jo päiviä ennen tätä tapausta eli jonkinalaisen heräämisen tämä ihminen on kokenut ennen tätä 22.1, ja ehkä sen inspiroimana kehitellyt koko tarinan. Toki uskonnolliset pävitykset ovat sen jälkeen lisääntyneet roimasti, mutta sekin kuuluisi tarinaan toki. Mutta eipä uskovainen voisi enää tässä vaiheessa mitenkään myöntää valehtelevansa, koska siitä olis haittaa pitkäksi aikaa

Mutta edelleen odotan niitä muita näkijöitä. Voihan toki olla että olen turhan kriittinen.

Olen muuten itsekin kokenut yhden uskonnollisen omituisen kokemuksen. Olen nimittäin saanut yllättäin täysin tuntemattomalta ihmiseltä pyytämättä kirjoitettuna kanavoinnin kristinuskon Jumalalta minulle. Se oli muutaman päivän aika vaikuttava. (oli muka jo aikojen alussa määrätty minulle annettavaksi jne. Ja se osui tosi hyvin kohdalleen tuntemattoman ihmisen kirjoittamaksi. Ihan kuin hän olisi tiennyt asioita elämästäni joita ei voinut mitenkään tietää…Ja se todisti monia sellaisia asioita todeksi joiden olin tuntenutkin olevan niin vaikka ne olivat Raamatun vastaisia. Toki se antoi ymmärtää Raamatun olevan joiltain osin tottakin, mutta yksi suuri perusperiaate meni toisin) Olen kuitenkin ollut asiasta hiljaa, koska en halua vaikuttaa hörhöltä, enkä tapella uskonasioista, vaikkakin kyseisessä kanavoinnissa Jumala kyllä ilmoitti sallivansa kristityn vihkimykseni näkyä enkeleille ja kristinuskon pyhimyksille, jotta pääsen lähipiirissäni auttamaan muita helpommin ymmärtämään henkisyyttä. Todennäköisesti koko kanavointi on kuitenkin lopulta keksitty, kävi vain hyvä tuuri sen kanssa että se sattui osumaan kohdalleen. En siis anna sen vaikuttaa elämääni pahemmin, vaikkakin se on auttanut ymmärtämään kyllä aika moniakin asioita ja jaksamaan niitä ja suhtautumaan niihin eri tavalla.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Kävin lukemassa noita ketjuja suomi24:ssa ja kauppalehden keskustelupalstalla. Täytyy kyllä todeta, että ainakin suomi24:n profetiapalstalla useimmat kirjoitukset olivat sen tasoisia, ettei niitä jaksanut juuri lukea.

Eiköhän näitä vastaavia enkeli-ilmestyksiä ala kohta esiintyä muuallakin päin Suomea ja näin syntyy uusi jännittävä kaupunkitarina.

Lisäys: ei sitten muuten ole enää fb-profiili julkisesti kaikkien luettavissa, on muuttanut asetuksia. No, ei se mitään. Saa olla rauhassa uteliailta tirkistelijöiltä...
Gods made heavy metal.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Dr Bergmeister kirjoitti:Täytyy kyllä todeta, että ainakin suomi24:n profetiapalstalla useimmat kirjoitukset olivat sen tasoisia, ettei niitä jaksanut juuri lukea.
Koskee muuten melkein poikkeuksetta kaikkia ko. palstan ketjuja. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Anastasia
Hercule Poirotin viikset

En minäkään enää oo jaksanu lukea tuota suomi24:sen ketjua. Tekisi kyllä mieli kirjoittaa sinne tuosta saamastani kanavoinnista ja kokeilla mikä tappelu syntyy :lol: (siitä kun kävi selvästi ilmi että sielunvaellus on totta, niin kuin minusta on aina tuntunutkin) Vaikka toisaalta yhä enimmäkseen kai uskon että se kaavointi oli kuitenkin keksitty. Kauppalehden keskustelupalstaa en oo käyny edes vilkaisemassa, joko sielläkin puhutaan tästä :P (Täytyy muuten tunnustaa että mä käyn useinkin suomi24:sen terveyspalstoilla vastailemassa ihmisten kysymyksiin :oops:, mutta en haasta riitaa vaan yritän vastata kohteliaasti, asiallisesti ja kiltisti. Mulla on ihmeellinen kiinnostus kaikenlaisia terveysasioita kohtaan ja koska en ole sillä alalla noin muuten, niin täytyy käyttää tietoa jotenkin hyödyksi ettei olisi niin huono ihminen. )

Joku pyytää Iltalehden keskustelupalstalla multa kuvankaappausta tuosta Maritan päivityksestä. Mutta sen laittaminen nettiin ei taida olla enää ihan laillista kerta kyseinen profiili on nyt piilotettu? Eli en uskalla ottaa riskiä ja laittaa sitä?
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Anastasia kirjoitti:Joku pyytää Iltalehden keskustelupalstalla multa kuvankaappausta tuosta Maritan päivityksestä. Mutta sen laittaminen nettiin ei taida olla enää ihan laillista kerta kyseinen profiili on nyt piilotettu? Eli en uskalla ottaa riskiä ja laittaa sitä?
Aikaisemmin Maritan profiili on kuitenkin ollut kaikille julkinen, eli liekö tuo laitonta?
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Joo, älä laita sitä kuvaa sinne niin ei ainakaan tule mitään hankaluuksia. Ei kannata toisten takia hankkia ongelmia itselleen, kaapatkoon itse jos tahtovat.

Kävin kauppalehden sivulla, kyllä sielläkin tästä oli ketju. Muilla palstoilla en ole vielä käynyt, on tässäkin jo tarpeeksi. Nyt tiedän mikä tämä tarina on. Mutta en aivan purematta niele tätä juttua, eli en oikein usko tähän juttuun. Seinäjoen helluntaisrk on hyvinkin tuttu paikka, tunnen sieltä joitakin ihmisiä ja tuossa youtube-videossa olevan Timo Närhen tiedän hyvinkin. Tuo Sateet lähetä- tilaisuus on sellainen, jossa ihmisiä kehotetaan menemään sinne eteen rukoiltavaksi ja siellä sitten saarnaajat laittavat ihmsiet itkemään synnin tunnossa. En ole käynyt niissä tilaisuuksissa.

Olen aikoinaan itse ajanut monesti tuolla Alavuden ja Virtojen välisellä maantiellä. Onhan tuolla jossakin voinut olla joku valoshow menossa, nykytekniikalla saadaan vaikka mitä kuvia taivaalle näkymään. Mistä sen tietää mitä rouva on nähnyt, jos nyt on ihan oikeasti ollut tuolla tienpätkällä just silloin. Muutaman kymmenen kilometrin päässä on Keskisen Vesan kyläkauppakin...
Gods made heavy metal.
Vastaa Viestiin