Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Taas tuutin täydeltä kakkaa...punaiset saappaat jalassa 3:00 ...miksi, Merivuokko ? Ai siksi ?

8)
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Merivuokko kirjoitti:Lähdin heidän peräänsä, olivat sanoneet isälleni menevänsä Matalajärvelle.
Lähdin siis Matalajärvelle ja ihmettelin kuinka olivat kerinneet jo näkymättömiin,
vaikka lähdin aivan heti heidän jälkeensä.
Kello oli aamulla noin 5.52, vähemmän kuin kymmentä vailla.
Eihän siellä Matalajärvellä ollut ristin sielua, olivat lähteneet pihan poikki ja
siitä naapurin pihan läpi aivan toiseen suuntaan.

Terveisin Merivuokko
Tuo huonomuistisuus kaikinpuolin herättää ihmetystä, ainakin minussa.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Jos siitä laskee poikien kävelyn rantapolkua pitkin peltojen raunoja
pitkin ja taas jo nyt entistä rantapolkua pitkin arvioisin noin puoli tuntia.
Siis olleet kasassa olleen teltan luona noin 06.20 ja sitten tupakkaatauko
lahdenpoukamassa ynnä peippojen seurailu, arvioisin noin 10 minuuttia
vähintään ja siitä jatkaneet matkaa ja ohittaneet onkipojan ja pällistelleet
vastakkaisella niemellä katselevaa miestä, sanoisin vähintää kymmenen minuuttia,
koska olivat oikein pysähtyneet polulle kun näkivät siellä miehen rannassa
olevan, k0ska siellä ei yleensä koskaan näkynyt ristin sieluakaan.
Minä nyt kuitenkin taidan olla ainoa edesmenneen isäni lisäksi joka on
tiennyt mitä kello on. Kyllä Heikki varmaankin on mennyt herättämään
Kalevia noin puoli kuudelta, mutta ennenkuin on Kalevi saanut vaatteet
päälleen, ehkä syönytkin jotain ja käynyt nurkan takana on siinä vierähtänyt
se parikymmentäminuuttia hyvinkin ja on siellä Kalevi voinut pedata
sänkynsäkkin, yksi pieni hellahuone, ei siinä sopinut jättää nukkumasijaa
hujan hajan, ei Elviira olisi sellaista hyväksynyt ja ei varmaankaan siivoillut
Kalevin jälkiä, kyllä kaikki kunnossa piti olla, ei sitä koskaan tiennyt tuleeko
vieraita ovesta ja siistiä olla pitää.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, tuossa tulikin se vahvistus siihen, ettei kello kuuden miestä ole kuin Olavipojan mielikuvituksessa, tai sitten surmateltalla on aamulla lapannut väkeä enemmän, kuin mitä on luultu!

Jos kumpareen taakse piiloutunut mies oli se ns. kello kuuden mies, kuinka hän oli teltalla vielä noinkin myöhään, kuin 6.20.

Siis olisi mennyt näyttäytymän Olavi Kivilahdelle keskiniemeen ja jotain kautta kiirehtinyt takaisin surmapaikalle, jossa sitten olisi lavastellut paikkoja, mutta tullutkin lintupoikien yllättämäksi.

Olavin näkökenttäänhän tuo ei koskaan uudelleen tullut, joten mitä kautta hän olisi pois luikkinut niin, ettei hänestä olisi havaintoja kukaan tehnyt, sillä kello oli silloin jo lähemmäs 07.00, jolloin maaseudulla oli jo täysi päivä, sillä ei siellä ollut pyhiä siinä määrin, kuin kaupunkilaisilla, ei edes kesälläkään ja nimenomaan silloin!

Tuo olisikin uusi näkökulma asiaan, eli kello kuuden mies, olisikin palannut teltalle jotain toista reittiä, peittelemään jälkiään.

Eli tuo äijä, olisikin havainnut Olavin niemellä torkkumassa ja ajatellut hiukan harhauttaa ja ne., mutta heh heh, menee liian vaikeaksi!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Samaa mieltä Hessun kanssa kello 6 miehestä, poikien tarinaa se vain lienee, kuten väite OK:n näkemisestä.
Pojat olivat kuultaessa kertoneet, että teltan päällä ollut Gustafsson olisi voinut heidät nähdä.
Tietäen tuon tarkastelupaikkansa tuolloin olleen polun päässä heillä olisi ollut esteetön näkymä joka puolelle murhaniemen rantoihin, eli väitetty ulkopuolinen taho ei olisi heiltä pystynyt piiloutumaan.

Väite perustuu esitutkintapöytäkirjaan.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, Wagneria komppaan, sillä ei siinä kohtaa, jssa pojat tupakalla olivat, olisi kissakaan päässyt hiipimään poikien ohi, saati aikuinen tai nuori mies!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja awa »

Lintupojat eivät nähneet Gustafssonia teltalla päällimmäisenä. Siis he eivät nähneet Gustafssonia lainkaan teltalla.

Teltalla pojat näkivät rantatöyrään taakse piiloutuvan hahmon, jolla oli ruutuja tai raitoja kauluksessa. Tällä piiloon kätkeytyvällä oli myösin havaittu tummat housut ja vaaleampi yläosa. Mieshenkilöksi todettu.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Lintupoikien ja Olavipojan sanomisille annettiin liian suuri paino.
Silmien edessä oli se ilmeisin; teltalla on jotkut humalaiset tapelleet.

Ihmisluonnon on kai vaikea uskoa sitä pahinta, jokin hirveä on usein muka tapahtunut jonkin hirveän tekosena, ei niin mukavan miehen, naapurin pojan, nuorukaisen tms toimesta.

Ei olisi uskonut tyyli ei käy vaan uskottava on. Gustafssonista on useita viitteitä ei ihan niin mukavasta miehestä kuitenkaan.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Noin se minunkin mielestäni on, kuten yövuoro sanoo, jollei joku muuta todista, mutta kyllä se siltä on, miltä näyttää, ei siinä mitään!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Ilmeisesti vain minä olen katsonut kelloa, muut aurinkokelloa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En epäile Merivuokko antamiasi kellon aikoja, Olavipojan kellonajat sensijaan on otettu kuitenkin pilvisenä päivänä aurinkokellosta, sillä niin metsässä ne ovat, kait Sariolan ympyräasteiden kanssa!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Sanoisin, että meidän portaitten edestä matka kesti n. puoli tuntia.
He ovat tulleet murhaniemeen noin 06.15-06.20, tämän
jälkeen kävelleet tupakkitaukopaikalle, jossa olivat noin 10-15 minuuttia
ja lähtivät kävelemään edelleen ohittane Olavi Kivilahden, jonka
ohittaneet noin 06.40-06.50, uskoisin aikatauluni täsmäävän aika hyvin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Elikkä lähempänä kello seitsemää.

En ole itse koskaan tuota matkaa kävellyt, mutta jos luoja suo, niin lähtisitkö Merivuokko ensi kesän alkupuolilla köpöttelemään kanssani tuon matkan.

Jos ajoituksen tekisi siihen kesäkuun alkuun, eli 5 pvä:n korville, voisi saada kenties paremmin "näkökulmaa" tapahtuneeseen.

Mikäpä sen parempi, jos Heikki itse pääsisi mukaan, otetaan vaikka "eväät" matkaan!

Kaikki tietenkin sen mukaan, miten tuon selkäni kanssa on, sillä se on ollut aika pahana viime ajat!
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Itse kävelin tuon matkan edestakaisin reilu vuosi sitten syksyllä, maa oli silloin hiukan pakkasen kohmeessa. Kellosta en katsonut ajankulkua, kävin kääntymässä siinä ensimmäisen kesähuvilan mökkitiellä murhaniemestä tultaessa. Metsä on vanhaa korpimetsää, erittäin hyvää lintujen viihtymisen kannalta. Selvät polut kulkee rannan suuntasesti ja osaan matkaa on rakennettu jopa isompaakin väylää ja ompa vedetty vedenottoputkikin viljelmille puolenmatkan seutuvilta.

Minäkin voisin osallistua retkikuntaan, jos ajankohta sattuisi niin ettei satu keikkaa samaan aikaan. Tuo kesäkuun 5 päivä ja lintupoikien lähtöaikaan olisi tapaukseen nähden sopiva, mutta löytyykö Merivuokon puolelta retkelle lähdettäessä autolle parkkipaikkaa, näytti yksityiseltä mökkitieltä.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Parkkipaikkoja löytyy.
Heikki ei lähde Kuopiosta sitä varten Bodomille.
Vastaa Viestiin