tm:lle, lähinnä..
Tara kirjoitti:Joopa, noihin nauhan kuulleitten kommentteihin ei ole tullut palattua. Ne tyrmättiin 'mielipiteinä' ja 'spekulaationa' yms ja korvattiin sekuntijuituilla. Ihan niin kuin niitten selittäminen ei olisi myös spekulaatiota.
turumurre
Käräjäoikeudenkin mukaan välitön vaikutelma hätäkeskuspuhelusta on Auerin huoli ja hätä miehestään sekä kiireellinen avuntarve. Samoilla linjoilla oli myös syyttäjän asiantuntija lausunnossaan:
"... hätäkeskuspuhelusta tulee vaikutelma hyvin järkyttyneistä ja hätääntyneistä ihmisistä" (etp).
Ja muistissa varmaan on myös eri medioiden kirjoitukset aiheesta.
Kuinka korkealle sitten sijoittuu, em. nähden, yksittäisen nimettömän kansalaisen (syylliseksi uskovan) mielipide asiassa; ...No, kukin muodostakoon mielipiteensä itse.
Virallinen tutkinnanjohtaja esitti lehdissä 2006-2007, että poliisilla on hallussaan nauha josta kuuluu murhaajan puhetta. Se oli silloin se, samoin se ensimmäinen vaikutelma Annelin hädästä puhelun aikana: Ulvilan surman tutkimushistoriaa.
v-a-45 ja rookeri ovat kommentoineet nauhaa täällä kuunneltuaan sen. Minun käsityksiäni Annelin syyllisyydestä ne eivät muuttaneet mihinkään suuntaan.
Se siitä.
Laitan tähän vähän pidemmän kommentin jatkoksi - kun sen nyt tulin kirjoittaneeksi tuossa illan mittaan.( Mua alkaa jo kyllästyttää, jonkin verran. En ihmettele, että moni muukin niistä, jotka Annelin syyllisyyttä eivät epäile, näillä näkymin, kirjoittaa tänne enää vain harvoin, jos ollenkaan... Vaikka kyllä täällä aina joskus jotain uuttakin on ilmennyt, en sitä sano. Ainakin silloin kun ei joku paukauta herkeämättä eteen jotain vanhaa loppuun kaluttua luuta.)
Minulle riitti iltalehden häke-litteroinnin lukeminen. Anneli keskittyy siinä vain petaamaan omaa 'viattomuuttaan' - ( ei mennyt takkahuoneeseen asti, juoksi ulos ja sitten sisään, vähän sinne takkahuoneeseen päin ja taas ulos jne, ts toistelemalla uudelleen ja uudelleen samoja tutuiksi tulleita 'mielikuviaan', teki heti 1. kuulustelusta hulvattoman farssin, pokkana pesi omaa osuuttaan putipuhtaaksi Jukan verestä. Ja JJ vain rohkaisi Annelia: Joo, joo, joo.. et se ei niinku sinua uhannu, ei varmaan, ei tarvitse pelätä, kyllä poliisilla (vai sanoiko se 'meillä') on sellainen käsitys!
Kuvaavaa Annellille on, että JJ:n kuulustelussa hän puhuu useaan otteeseen jopa sellaista, että olisikohan Jukasta ollut mitään apua hänen, siis Annelin puolustamiseksi! 'Ko Jukka oli niin hirveän väsynytkin koska oli tullut niin myöhään, ja oli muutenkin pieni mies, niin olisikohan JUkasta ollut mitään apua..' yms, jottai tämmöst.

Tuohan ihan turhaa höpinää, koska Anneli oli juuri kertonut että ei se häntä uhannut, teki sellaisen eleen vain, Molemmat olivat asiasta vakuutuneita, JJ + Anneli. Annelista en mene takuuseen, mutta kyllä JJ:n olisi pitänyt täydessä ymmärryksessä olla.
Anneli saattoi esittää puhelimeen mitä parhaakseen näki, toistella sinnekin samoja asioita useaan kertaan. Tätä minä sanoisin jaaritteluksi. Mutta JJ:lle Anneli luonnehti 'jaaritteluksi' häken kysymystä puhelun alussa '
mitä siellä nyt tapahtuu' (<-- Annelin esimerkissä jaarittelusta on tuo kysymys)
Mäiskinnän ääniä ja hakkaamisen ääniä toisteli kuulleensa, ja niitä ääniä kertoi kuulleensa vielä poliisien soitonkin aikana -siis kertoi JJ:lle. Vaikka häkenauhalla lukee 'joo se lähti'. Turumurren mielestä ristiriitoja ei ole, ja jos onkin, ne johtuvat Annelin sokista, niinpä ne voi sivuuttaa.
Kun Anneli teki johtopäätökseen, että ei tappaja häntä eikä lapsia uhkaa, ja hän meni soittamaan (eikä todellakaan puhunut hiljaa - kts nauhan kuunnelleitten kommentteja: muita ääniä kuin Annelin puhe ei samaan aikaan kuulunut) niin hänelle 'ei tullut mieleen ottaa avuksi' mitään kättäpidempää..vaikka tappaja ei seurannutkaan häntä. Tämän Anneli kertoi todenneensa kahteen kertaan.
Anneli ei ollut huolissaan Jukasta, koska
omia varpaita piti varoa niin, ettei voinut sitä pulssia ottaa ihan reilusti Jukan kädestä tai kaulasta. Tyytyi ovenraosta kurkottelemaan, ilman tulosta. Säästyivätpä sentään varpaat.
Anneli ei ole pahotellut missään yhteydessä sitä, ettei kyennyt itse auttamaan Jukkaa. Miksi? JJ:n kuulustelussa lipsautti, että mennessään 'tonne', näki tappajan selän jen, mutta
Jukkaa ei sen tarkemmin edes katsonut. . Sama on tendenssi Annelilla ollut alusta loppuun ja on varmaan 'tuomiopäivään' saakka: 'Olen syytön'. Helppoa varmaan sellaiselle, joka ei omasta mielestään ole tehnyt mitään väärää.
(lapsen lähettämistä tarkistamaan onko Jukka vielä hengissä vai vieläkö se tappaja jatkaa sitä teurastusta.. en jaksa enää..

)
Annelin käynneistä talossa ovat tietoa antaneet minun mielestä sellaiset kirjoittajat täällä (tietoa aiheesta löytyy myös etp:stä!), ettei tulisi minun mieleen epäillä, että he olisivat hatusta vetäneet nuo tiedossa olevat päivämäärät. Ne eivät ole spekulaatiota. Anneli pääsi sairaalasta 4.12.2006 ja kävi sinä päivänä talossa ensimmäisen kerran, mutta ei varmasti viimeistä, ja kenenkään tarkemmin valvomatta sai penkoa kamojaan ihan miten itse tykkäsi.
Netissähän käy myös toisinaan niin, että sitä voi saada yllättäviä yksityisviestejä, todella odottamattomia. Sellaista se nyt vaan on näinä aikoina, ja se siitä. Mutta koska Annelin viattomuuteen uskovia ei horjuta mikään, niin jo senkään vuoksi ei ole mitään syytä mennä tällaisissa asioissa yhtään sen pidemmälle, eli ihan lörpöttelyyn en ryhdy.
Laitanpa tähän pari pätkää Annelin JJ:lle antamia kuvauksia huppumiehen vaatetuksesta. Miten pukeudutaan roistoksi kuten sarjakuvissa tai poliisileffoissa. Tumma erittäin mitään sanomaton puku!: