Maybrick kirjoitti:^Lueskelin noita sveitsiläisiä lehtiä, ja mitä siellä sanovat lähisukulaiset. Kaiken sen perusteella tuntuu varmalta, että äidistä ja hänen menettelystään on jäänyt paljon kertomatta. Lehdistä löytyi sekin, että äiti oli ollut erittäin haluton järjestämään mitään tapaamista tms. jossa hänen olisi pitänyt jaksaa liikauttaa itseään peräti toiseen kaupunkiin saakka lasten isää tapaamaan.
Monessa lauseessani sanotaan "luultavasti", "ei mielestäni selitä", "lähisukulaisten mukaan" eli nämä ovat joko mielipiteitä, rivien välistä lukemista lehtijutuista tai sukulaisten käsityksiä. On kiinnostavaa seurata, mitä ja tuleeko äidistä mitään uutta tietoa esille... on merkillepantavaa, että myöskään äidin omat sukulaiset eivät olisi osanneet odottaa tai uskoa miehen tekevän mitään tällaista. Yleensähän toisen osapuolen suvulta löytyy vain pahaa sanottavaa tällaisessa tilanteessa. Toki vielähän sitäkin ehtii tulla.
Minäkin niitä ahkerasti olen lukenut, ja siksi ihmettelnkin että mistä revit näitä.
Sillä isovanhemmat isän puolelta varmasti haluavat osoittaa sormellaan jotain muuta kuin heidän ihanaa poikaansa. Varmasti jokainen vanhempi puolustaa omaa jälkikasvuaan, vaikkakin tällaisessakin tilanteessa. Jokainen varmasti koittaa saada itselleen paremman olon, ja julkisuuteen ruusuisemman kuvan siitä miksi isä teki mitä teki. Mutta mielestäni näitä ei todellakaan voi ottaa todeksi.
Ja toiseksi, voihan se olla että tämä isä jakautuneessa persoonallisuudessaan on antanut sukulaisilleen sellaisen kuvan että äiti on kauhea.
Tunnen itse täältä suomesta sellaisen pariskunnan (entisen) jolla oli tilanne jossa isä haukkui äitiä kaikesta, ja kaikille. Tosiasia oli että isä oli narsisti, ja paha sellainen, lisäksi patologinen valehtelija. Silti ne ihmiset jotka eivät niin hyvin häntä tunteneet, saattoivat todellakin uskoa hänen kertomansa. Sillä hän jos joku oli todella hyvä muiluttamaan ihmisiä asiassa.
Minä tiedän että asia on täysin toisin, ja siitä syystä kehotan sinuakin suhtautumaan asiaan parilta kantilta ainakin.
Skitsofreenikko, masentunut, narsisti tms. on yleensä hyvin taitava myös manipuloimaan. Joten josko sitten katseltaisiin, jos saadaan esiin joku oikea keskustelu, jossa voidaan todella todeta olevan nämä kaksi ihmistä.