Sveitsissä kidnapatut kaksoset Alessia ja Livia
Re: Sveitsissä kidnapatut kaksoset Alessia ja Livia
Mä vastaan äitinä - mä hakisin väliaikaismääräyksellä lapselleni valvottuja tapaamisia. Jos kokisin asian todella uhaksi, en antaisi lasta isälleen minkään rangaistuksen uhalla.
-
Dr Bergmeister
- Adrian Monk
Ensiksikin tuosta mahdollisesta Brysseliin muuttamisesta, josta tuolla mainittiin ja jota lasten isä kai pelkäsi. Tosiasia on se, että jos aikoo lasten kanssa muuttaa toiseen maahan niin lasten huoltajuussopimus pitää olla virallisesti oikeudessa vahvistettu, muuten maastamuuttaja syyllistyy lasten kaappaukseen ja joutuu palauttamaan lapset takaisin sinne mistä lähti. Tästä syystä esim. Kerstin Campoy joutui aikoinaan palauttamaan lapset Yhdysvaltoihin. Kun Euroopan maat ovat allekirjoittaneet kaikki mahdolliset sopimukset, niin niiden mukaan on toimittava.
Joo. Ihmettelen tuota Maybrickin kovaa tekstiä Alessian ja Livian äidistä. Olemme varmasti suurin piirtein kaikki samaa mieltä siitä, että lasten isällä tosiaan taisi viirata päätä, mutta minä haluaisin tietää mistä Maybrick päättelee, että äidilläkin viiraisi päätä. Tuskimpa lienee. Mistä tiedät että hän olisi esim. ärsyttänyt miestään tahallaan ja olisi siten vastuussa miehen tekemisistä?Mun tietääkseni ihmisiä ei saa tappaa mistään syystä, eli isä tässä on syyllinen jos tytöt on kuolleet. Tunnetko lasten äidin henkilökohtaisesti, kun väität hänen olevan luonteeltaan pirullinen? No, kyllä minä tiedän hyvinkin ettei henkisesti epävakaita ihmisiä pidä ärsyttää, mutta kai sitä saa erota miehestä, jos hän sattuu olemaan henkisesti sairas, vai? Vai mitä pitäisi tehdä, jos tällaisen ihmisen kanssa eläminen olisi mahdotonta? Eihän me voida tietää miten vaikeaa tyttöjen äidin eläminen isän kanssa on ollut. Ties vaikka isä olisi pahoinpidellyt häntä? (Tämä on vain spsekulaatiota). Luulen, että tällä äidillä on tällä hetkellä elämä hyvinkin vaikeaa, omien sanojensa mukaan hän on aivan masentunut, aivan maassa. En ihmettele.
Maybrick, kerropas mullekin niiden sveitsiläislehtien nimet, joita olet lueskellut, että minäkin voin käydä ne lukemassa. (Mulla oli pitkä saksa 9). Olisi mukavaa lukea muitakin lehtiä, joissa tyttöjen kohtalosta kirjoitetaan. Ennen kaikkea toivon, että tytöt löytyisivät, mieluiten elävinä.
Joo. Ihmettelen tuota Maybrickin kovaa tekstiä Alessian ja Livian äidistä. Olemme varmasti suurin piirtein kaikki samaa mieltä siitä, että lasten isällä tosiaan taisi viirata päätä, mutta minä haluaisin tietää mistä Maybrick päättelee, että äidilläkin viiraisi päätä. Tuskimpa lienee. Mistä tiedät että hän olisi esim. ärsyttänyt miestään tahallaan ja olisi siten vastuussa miehen tekemisistä?Mun tietääkseni ihmisiä ei saa tappaa mistään syystä, eli isä tässä on syyllinen jos tytöt on kuolleet. Tunnetko lasten äidin henkilökohtaisesti, kun väität hänen olevan luonteeltaan pirullinen? No, kyllä minä tiedän hyvinkin ettei henkisesti epävakaita ihmisiä pidä ärsyttää, mutta kai sitä saa erota miehestä, jos hän sattuu olemaan henkisesti sairas, vai? Vai mitä pitäisi tehdä, jos tällaisen ihmisen kanssa eläminen olisi mahdotonta? Eihän me voida tietää miten vaikeaa tyttöjen äidin eläminen isän kanssa on ollut. Ties vaikka isä olisi pahoinpidellyt häntä? (Tämä on vain spsekulaatiota). Luulen, että tällä äidillä on tällä hetkellä elämä hyvinkin vaikeaa, omien sanojensa mukaan hän on aivan masentunut, aivan maassa. En ihmettele.
Maybrick, kerropas mullekin niiden sveitsiläislehtien nimet, joita olet lueskellut, että minäkin voin käydä ne lukemassa. (Mulla oli pitkä saksa 9). Olisi mukavaa lukea muitakin lehtiä, joissa tyttöjen kohtalosta kirjoitetaan. Ennen kaikkea toivon, että tytöt löytyisivät, mieluiten elävinä.
Gods made heavy metal.
Huomaanpa, että rivien välistä lukeminen luonnistuu täällä muiltakin kuin minulta
Nanni:
Nimenomaan näin ei ole tapahtunut. Etsin linkin tähän kun ehdin... jos ette itse ehdi ensin löytää.
Googlettakaa tyttöjen nimet ja sieltä löytyy juttuja sveitsiläisissä lehdissä. Sieltä löytyy nuo jutut joista on puhe.
Näin kirjoitin oikeasti (tarkistettavissa ed.sivuilta): Ainoa syytön tässäkin draamassa ovat tytöt. Yksin on vaikea riidellä, joten on varmaa, että syytä on ollut niin sysissä kuin sepissäkin. Ei kukaan liene väittänyt, että äiti olisi ansainnut tuon mitä hänelle ja tytöille (ehkä) tapahtui, mutta hän kuitenkin jätti varoitusmerkit huomioon ottamatta ja ärsytti tahallaan ex-miestään,(...)[...]mies teki oikein murhaamalla omat lapsensa
Nanni:
Kun tässä ei ollut tästä lainkaan kysymys. En ole nähnyt missään lehdessä sanottavan, että lasten isän sukulaiset puolustaisivat omaansa, vaan näin sanoin:Varmasti jokainen vanhempi puolustaa omaa jälkikasvuaan, vaikkakin tällaisessakin tilanteessa. Jokainen varmasti koittaa saada itselleen paremman olon, ja julkisuuteen ruusuisemman kuvan siitä miksi isä teki mitä teki. Mutta mielestäni näitä ei todellakaan voi ottaa todeksi.
Nannion merkillepantavaa, että myöskään äidin omat sukulaiset eivät olisi osanneet odottaa tai uskoa miehen tekevän mitään tällaista. Yleensähän toisen osapuolen suvulta löytyy vain pahaa sanottavaa tällaisessa tilanteessa. Toki vielähän sitäkin ehtii tulla.
Sillä isovanhemmat isän puolelta varmasti haluavat osoittaa sormellaan jotain muuta kuin heidän ihanaa poikaansa.
Nimenomaan näin ei ole tapahtunut. Etsin linkin tähän kun ehdin... jos ette itse ehdi ensin löytää.
Googlettakaa tyttöjen nimet ja sieltä löytyy juttuja sveitsiläisissä lehdissä. Sieltä löytyy nuo jutut joista on puhe.
Nothing is quite what it seems
Huoh sentään..
Sä poimit viesteistä just sen mitä sä tahdot poimia, mutta poimi edes koko asiayhteys.
Siis mä totesin että
Siteeraan itseäni vielä toiseen otteeseen.. koska et tunnu huomaavan kuin vain ne kohdat joita tahdot korostaa. (lauseesta ei muuten sitten ole kauheen mukavaa lainata vain osaa, se on jokseenkin typerää)
Sä poimit viesteistä just sen mitä sä tahdot poimia, mutta poimi edes koko asiayhteys.
Siis mä totesin että
Joten tarkoitin sitä että, monikaan ei välttämättä tiedä mitä perheen sisällä tai isän päässä tapahtui. Sekoipäiset ihmiset ovat joskus taitavia antamaan ruusuisen kuvan ulospäin, ja siksi ihmiset ovat yllättyneitä tapahtuneesta.Tunnen itse täältä suomesta sellaisen pariskunnan (entisen) jolla oli tilanne jossa isä haukkui äitiä kaikesta, ja kaikille. Tosiasia oli että isä oli narsisti, ja paha sellainen, lisäksi patologinen valehtelija. Silti ne ihmiset jotka eivät niin hyvin häntä tunteneet, saattoivat todellakin uskoa hänen kertomansa. Sillä hän jos joku oli todella hyvä muiluttamaan ihmisiä asiassa.
Minä tiedän että asia on täysin toisin, ja siitä syystä kehotan sinuakin suhtautumaan asiaan parilta kantilta ainakin.
Skitsofreenikko, masentunut, narsisti tms. on yleensä hyvin taitava myös manipuloimaan. Joten josko sitten katseltaisiin, jos saadaan esiin joku oikea keskustelu, jossa voidaan todella todeta olevan nämä kaksi ihmistä.
Siteeraan itseäni vielä toiseen otteeseen.. koska et tunnu huomaavan kuin vain ne kohdat joita tahdot korostaa. (lauseesta ei muuten sitten ole kauheen mukavaa lainata vain osaa, se on jokseenkin typerää)
Tämä tapaus antaa hyvän esimerkin siitä, että minun mielestäni tuollainen ihminen ei kenties ole tasapainoisinta seuraa lapsille.
Eli siis, emme tiedä kaikkia asioita, emme niitä mitkä ovat tähän johtaneet, olemme kuulleet tai lukeneet lähinnä vain isän katkerat ja sekavat kirjeet. Niistä ei mielestäni voi päätellä näin tavallisena pulliaisena sitä millainen heidän taustansa oikeasti on.
Vain sen minkä hän tahtoo kertoa.
Mielestäni hieman outoa kommentointia on tämän tapauksen yhteydessä esiintynyt. Karkeasti sanottuna "Älä ärsytä hullua". Ymmärtääkseni jo se, että haluaa erota voi ärsyttää hulluja tai hulluiksi diagnostisoimattomia. Pitäisikö noin yleensä otten pysyä huonossakin suhteessa, jottei jätetty osapuoli tuntisi oloaan ärsytetyksi? Ties mitä sattuu jätettynä tekemään, vähemmällä pääsee, kun jatkaa suhteessa. Tuota logiikkaahan voi myös käyttää jätetyksi tulleiden puolisoiden puolusteluksi esim. seuraavasti; parisuhteessa esiintyy väkivaltaa, väkivalta eskaloituu vakavaksi/tappavaksi vasta toisen osapuolen pyrkiessä eroon suhteessa. Olisi ehkä kannattanut jäädä suhteeseen, niin ei olisi käynyt niin pahasti. Vastaa myös osaltaan kysymykseen, miksi ihmiset pysyvät väkivaltaisissa suhteissa.
Tästä kyseisestä tapauksesta parisuhteen auvoisuuden suhteen ei ole ainakaan tässä ketjussa juuri tietoja. Itsemurhan tehneellä miehellä on ehkä ollut jotain häikkää mielenterveytensä kanssa aiemmin, nykyisten tietojen valossa liirannut on ainakin sittemmin.
Tästä kyseisestä tapauksesta parisuhteen auvoisuuden suhteen ei ole ainakaan tässä ketjussa juuri tietoja. Itsemurhan tehneellä miehellä on ehkä ollut jotain häikkää mielenterveytensä kanssa aiemmin, nykyisten tietojen valossa liirannut on ainakin sittemmin.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Lainataan nyt oikein koko rahan edestä, kun sitä toivotaan, vaikka minfossa yleensä ja itse erityisesti olen aina välttänyt ylipitkien lainausten toistamista omissa viesteissäni. Siis kanssaminfolaiset, en haluaisi lainata näin pitkään, mutta yleisön vaatimuksesta sen teen:
Nanni:
Taavetti, kysymys ei ollut siitä voiko hullusta erota, vaan siitä, että hullua ei kannata ärsyttää tahallaan tekemällä esim.rakentavan tapaamisen mahdottomaksi siksi, että ei viitsi nostaa perälistoaan tuolista lähteäkseen käymään toisessa kaupungissa hyvän asian vuoksi.
Nanni:
Näinhän minä juuri sanoin:Siteeraan itseäni vielä toiseen otteeseen.. koska et tunnu huomaavan kuin vain ne kohdat joita tahdot korostaa. (lauseesta ei muuten sitten ole kauheen mukavaa lainata vain osaa, se on jokseenkin typerää)
Tämä tapaus antaa hyvän esimerkin siitä, että minun mielestäni tuollainen ihminen ei kenties ole tasapainoisinta seuraa lapsille.
Eli siis, emme tiedä kaikkia asioita, emme niitä mitkä ovat tähän johtaneet, olemme kuulleet tai lukeneet lähinnä vain isän katkerat ja sekavat kirjeet. Niistä ei mielestäni voi päätellä näin tavallisena pulliaisena sitä millainen heidän taustansa oikeasti on.
Vain sen minkä hän tahtoo kertoa.
DollariExpressJotain muuta se on ollut, ja juuri sellaista sisäpiiriläisten tietoa, jota meillä ei voi olla.
Näin sanoin oikeasti:nainen on mielestäsi pirullinen ja hullu (et tunne ketään osapuolta henk.koht),mies teki oikein murhaamalla omat lapsensa![]()
Lukekaa vähän tarkemmin, please!Pirullisen naisen käsissä hyvätkin asiat muuttuvat huonoiksi. Tämä mitenkään ei tietenkään liity tähän kyseiseen tapaukseen... siis tämä pirullinen nainen
Taavetti, kysymys ei ollut siitä voiko hullusta erota, vaan siitä, että hullua ei kannata ärsyttää tahallaan tekemällä esim.rakentavan tapaamisen mahdottomaksi siksi, että ei viitsi nostaa perälistoaan tuolista lähteäkseen käymään toisessa kaupungissa hyvän asian vuoksi.
Nii? Kun en ymmärrä, miten tuo liittyy tähän juttuun?
-
Dr Bergmeister
- Adrian Monk
Niin. Kyl narsisti todellakin pystyy näyttelemään ulospäin ihanaa aviomiestä ja hyvää isää. He ovat myös loistavia valehtelemaan. Tunnen yhden perheen, jossa on tällainen hyvä ja mukava perheenpää.Ulos päin hyvin miellyttävä ihminen osaa kyllä olla, mutta sitten on se toinen puoli hänessä.. Kun puukon kanssa heiluu ja aikoo toisen tappaa, niin eipä siinä voi muuta kuin paeta turvakotiin. Näitä riittää Suomessakin aivan kylliksi.
Ei me voida tietää mikä Matthias Scheppin mielenterveysongelman nimi oikeasti on ollut. Joku diagnoosi tietenkin on ollut, koska hän on käynyt psykiatrisessa hoidossa. Usein psyykkisesti sairas ihminen on vaikea puoliso, ja tiedän tapauksia joissa ero on tullut juuri siitä syystä. Mutta tätä tyttöjen isäähän ei ole pidetty vaarallisena, koska tytöt ovat voineet olla hänen luonaan joka viikko muutaman päivän. Jostain syystä nyt sitten vain meni liian överiksi. Itsemurhia tapahtuu paljon, joka sekin on kyllänsä paha juttu. Mutta kun pitää vielä viattomia ihmisiä, tässä tapauksessa lapsia, viedä mukanaan, niin en ymmärrä... Poliisin mukaan tytöt ovat todennäköisesti kuolleet, mutta aina sitä näin toivoisi vielä ihmeen tapahtuvan ja tyttöjen olevan elossa. Tätä olen miettinyt, ja ajatellut että jos ovat elossa, niin missä he voisivat olla?
Maybrick, olet oikeassa siinä, että ei ole yhden syy, jos kaksi tappelee. Varmaan tällä kyseisellä pariskunnalla on omat ongelmansa ollut ja vaimolla syynsä siihen, miksi on eroa halunnut. Mutta tässä vaiheessa sitä ei voi enää peruuttaa.
lisäys. Taavetti, eihän tuo sinällään liity tähän juttuun mitenkään. Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella kadonneista tytöistä Alessiasta ja Liviasta. Pohdimme onko isä tappanut heidät ja mistä ruumiit löytyisi, elleivät löydy elossa. Avioeroist on varmaan muita ketjuja olemassa.
Ei me voida tietää mikä Matthias Scheppin mielenterveysongelman nimi oikeasti on ollut. Joku diagnoosi tietenkin on ollut, koska hän on käynyt psykiatrisessa hoidossa. Usein psyykkisesti sairas ihminen on vaikea puoliso, ja tiedän tapauksia joissa ero on tullut juuri siitä syystä. Mutta tätä tyttöjen isäähän ei ole pidetty vaarallisena, koska tytöt ovat voineet olla hänen luonaan joka viikko muutaman päivän. Jostain syystä nyt sitten vain meni liian överiksi. Itsemurhia tapahtuu paljon, joka sekin on kyllänsä paha juttu. Mutta kun pitää vielä viattomia ihmisiä, tässä tapauksessa lapsia, viedä mukanaan, niin en ymmärrä... Poliisin mukaan tytöt ovat todennäköisesti kuolleet, mutta aina sitä näin toivoisi vielä ihmeen tapahtuvan ja tyttöjen olevan elossa. Tätä olen miettinyt, ja ajatellut että jos ovat elossa, niin missä he voisivat olla?
Maybrick, olet oikeassa siinä, että ei ole yhden syy, jos kaksi tappelee. Varmaan tällä kyseisellä pariskunnalla on omat ongelmansa ollut ja vaimolla syynsä siihen, miksi on eroa halunnut. Mutta tässä vaiheessa sitä ei voi enää peruuttaa.
lisäys. Taavetti, eihän tuo sinällään liity tähän juttuun mitenkään. Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella kadonneista tytöistä Alessiasta ja Liviasta. Pohdimme onko isä tappanut heidät ja mistä ruumiit löytyisi, elleivät löydy elossa. Avioeroist on varmaan muita ketjuja olemassa.
Viimeksi muokannut Dr Bergmeister, Pe Helmi 18, 2011 11:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gods made heavy metal.
Voi pyhä sylvi sentään, eli sä olet valmis antamaan vaikka mimmoselle vanhemmalle sitten mahdollisuuden olla vanhempia..Taavetti, kysymys ei ollut siitä voiko hullusta erota, vaan siitä, että hullua ei kannata ärsyttää tahallaan tekemällä esim.rakentavan tapaamisen mahdottomaksi siksi, että ei viitsi nostaa perälistoaan tuolista lähteäkseen käymään toisessa kaupungissa hyvän asian vuoksi.
Anteeksi nyt vaan, mutta siis onko sun mielestä AINA kovin järkevää ja lapsen kannalta tarpeellista olla yhteydessä mieleltään sekavaan ihmiseen?
Onko tosissaan niin, että erotessaan psyykkisesti sairaasta ihmisestä, sitä pitäisi kuuluttaa (sitä mielenvikaisuutta) kaikille, ja tämän jälkeen kiltisti käydä viemässä lapsia aina sille mielenvikaiselle?
Mä ymmärrän äitiä hyvin, sillä en varmasti olisi antanut lasta/lapsia hoitoon ihmiselle jonka tekemisistä en voi olla varma. Äiti jos joku varmasti tiesi sen kannattiko lapsia antaa hoitoon isälle.
Ja tässä nyt nähtiin sitten lopputulos, jota äiti varmasti katuu koko loppuelämänsä, varsinkin jos lapset ovat kuolleet.
-
Dr Bergmeister
- Adrian Monk
Kun oli puhetta äidin mahdollisesta muutosta Brüsseliin, niin mietin mahtoiko olla niin, että hän halusi hieman etäisyyttä tyttöjen isään. Ehkä juuri siksi, että isä oli henkisesti tasapainoton ja todennäköisesti hänellä oli joku psyykkinen sairaus.
Gods made heavy metal.
Mitä kummaa, siis ymmärrät äitiä hyvin? Ymmärrätkö myös sen, että äiti todella ANTOI tytöt noin joka viikonloppu ex-miehelleen pariksi päiväksi?Mä ymmärrän äitiä hyvin, sillä en varmasti olisi antanut lasta/lapsia hoitoon ihmiselle jonka tekemisistä en voi olla varma.
Nyt äiti on siis lennellyt ympäri Korsikaa suuren mediakohun ympäröimänä ja etsinyt tyttäriään päivän ajan löytämättä jälkeäkään. Etsinyt erityisesti niistä paikoista, joissa perhe "onnellisina aikoina" eli n. 2008 olivat lomailleet yhdessä. Äiti sanoo uskovansa, että tytöt ovat elossa jossain piilossa. Poliisi uskoo toisin.
Taavetti, ärsyttämisellä tarkoitan juuri tuota nöyryyttävää kieltäytymistä sinänsä helposti järjestettävästä tapaamisesta, jota yritin selittää ylempänä. Liittyy asiaan siinä mielessä.
Kuten Nanni meitä valisti, Brysselin ja isän asuinpaikan väli on aivan liian pieni, jotta välin ottaminen isään olisi mitään auttanut...
Nanni:
Pyhä Sylvi ei ole henkilökohtainen suojeluspyhimykseni, vaan Pyhä Birgitta. Jokaisen vanhemman velvollisuus on katsoa (eikä katua), mimmoisen isän/äidin lapsilleen ottaa. Tyhmyydestä elämässä sakotetaan - aina. Joskus sakko on kohtuuttoman korkea, kuten tässä tapauksessa.Voi pyhä sylvi sentään, eli sä olet valmis antamaan vaikka mimmoselle vanhemmalle sitten mahdollisuuden olla vanhempia.
Ei kai se mielenterveysongelma sinällään ole este olla hyvä isä/vaimo/työntekijä/ihminen jne. Tätäkään Scheppiä ei hänen lähipiirinsä, tuskin hänen lastensa äitikään, pitänyt vaarana lapsilleen. Sattui sitten sellainen kuitenkin olemaan. Kuten on myös ollut moni terveen paperit omaava henkilö.
Vielähän on toivoa, että lapset ovat elossa. Toivoa siitä, että isukki on ainoastaan halunnut harmia eroa halunneelle vaimolleen. Harmia on kyllä vähättelevä sana, epätoivoa, ahdistusta, muserrusta tms. ehkä kuvaa paremmin. Joka tapauksessa Schepp on kovasti ilmoittanut rakastavansa lastensa äitiä, näinkö sitä rakkautta osoitetaan? Kosto olisi ehkä rakkautta paremmin kuvaava sana.
Mariacka; äiti lennellyt ympäri Korsikaa? Mitäs muutakaan hän tässä tilanteessa tekisi, vetäisi lumumbaa kotonaan?
Vielähän on toivoa, että lapset ovat elossa. Toivoa siitä, että isukki on ainoastaan halunnut harmia eroa halunneelle vaimolleen. Harmia on kyllä vähättelevä sana, epätoivoa, ahdistusta, muserrusta tms. ehkä kuvaa paremmin. Joka tapauksessa Schepp on kovasti ilmoittanut rakastavansa lastensa äitiä, näinkö sitä rakkautta osoitetaan? Kosto olisi ehkä rakkautta paremmin kuvaava sana.
Mariacka; äiti lennellyt ympäri Korsikaa? Mitäs muutakaan hän tässä tilanteessa tekisi, vetäisi lumumbaa kotonaan?
^ Korjaa tuo Mariacka, se oli Maybrick... ettei viattomia ja viisaampina keskustelusta syrjässä pysyviä syytettäisi 
Oho. Soory. Maybrickille piti mennä siis tuon. Ne oli nämä lumumbat.
Olen asunut jonkin aikaa Lumumbastrassella[...]äiti lennellyt ympäri Korsikaa? Mitäs muutakaan hän tässä tilanteessa tekisi, vetäisi lumumbaa kotonaan?
No on äiti ehtinyt esitellä kuvissa suurieleisesti tyttöjen rakkaimpia pehmoleluja. Kannattaa käydä katsomassa ja ihailemassa... Alessia und Livia... sillä löytyy kaikkea ihmeellistä. Äiti tuntuu uskovan tuohon vaaleaan naiseen, jonka seurassa isä ja tytöt olisi nähty, ja toivoo, että tämä nainen pitää parhaillaan tytöistä huolta.