Shawn on kertonut tutkijoille irtisanoutuneensa töistään, kun taas Haileyn äidille Billielle tämä oli kertonut saaneensa potkut. Kuulemma kertoi Billielle noin, koska halusi välttää riidan.
Shawn on poistanut puhelimestaan tietoja, mutta itse on sanonut ettei näin ole tapahtunut.
"Adkins also denied making a comment to Hailey’s uncle about how hurting a 13-year-old girl would be like killing a deer. He said the uncle told him he had never told that to authorities. “I love animals,” he said. “I wouldn’t hurt animals either.”
Shawn Adkinsin on myös kerrottu sanovan Haileyn enolle että 13-vuotiaan tytön satuttaminen olisi sama kuin tappaisi hirven. Adkinsin mukaan eno ei ole koskaan kertonut tuollaista juttua. Adkins kuulemma rakastaa eläimiä eikä satuttaisi ikinä eläimiäkään.
Hän myöntää ettei ole tehnyt tutkijoiden kanssa yhteistyötä, koska lakimies on kieltänyt häntä puhumasta heille.
Shawnin mukaan hän ja Hailey tulivat hyvin toimeen eikä hän ymmärrä väitteitä joiden mukaan Haileyn ystävät pelkäisivät häntä. Hänellä ja Billiellä on ollut kivinen suhde, mutta ei ole kohdellut Haileyta huonosti.
Täälläkin muistaakseni oli niitä kuvia Shawnista ja kavereistaan omituisissa puvuista. Shawn on kertonut, että ne on otettu Halloweenina eikä hän normaalisti pukeudu niin. Hänen mukaansa se, että hän keräilee kauhuelokuvia ja sarjamurhaajista kertovia lehtileikkeitä ei eroa esimerkiksi Star Wars muistoesineiden keräilystä.
Adkins sanoo ymmärtävänsä sen, että ihmiset haluavat jonkun jota syyttää Haileyn katoamisesta, mutta se ei ole hänen syynsä.
"I’m not a monster like some people have made me out to be…I’m just a regular guy and I love my girlfriend, I love Hailey and David, and I would never do anything to hurt her or him.”
"Minä en ole hirviö .... vaan olen tavallinen tyyppi ja rakastan tyttöystävääni, Haileyta ja Davidia enkä voisi ikinä satuttaa heitä (Haileyta & Davidia)"
Kysyttäessä miksi jotkut pelkäävät häntä, Shawn vastaa että sen takia mitä on kuultu Nancy Gracessa. Kenelläkään ei Shawnin mielestä ole aihetta huoleen.
Suomensin täältä:
http://nancygrace.blogs.cnn.com/2011/02 ... %e2%80%9d/
Juupajuu...