Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:Lintupojat eivät nähneet Gustafssonia teltalla päällimmäisenä. Siis he eivät nähneet Gustafssonia lainkaan teltalla.

Teltalla pojat näkivät rantatöyrään taakse piiloutuvan hahmon, jolla oli ruutuja tai raitoja kauluksessa. Tällä piiloon kätkeytyvällä oli myösin havaittu tummat housut ja vaaleampi yläosa. Mieshenkilöksi todettu.

- hymm -
Tarkennetaan tuota awan kirjoitusta. Kuulustelupöytäkirjojen mukaan lintupojat näkivät teltan päällä makoilevan miehen, jota he eivät varmuudella tunnistaneet. Koska eivät tunnistaneet, saattoi tuo makoilija olla hyvin vaikkapa Gustafsson. Sen lisäksi he näkivät toisen miehen, jolla oli yllään jotain vaaleaa. Ei siis mitään ruutuja tai raitoja nähty kauluksessa. Tuo mies kätkeytyi rinteen taakse.

Näin kuulustelupöytäkirjojen mukaan. Eri asia on, uskotaanko lintupoikien kertomuksia. Käräjäoikeus kyllä uskoi. Sekä lintupoikien, että Kivilahden todistukset tukevat tuolloin syytettynä olleen syyttömyyttä. Ne olivat ratkaisevia todisteita oikeudessa. Sen mukaan mentiin oikeudessa.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lintupoikien näkökentässä ei ollut Gustafssonnia, sehän on selvä juttu, Sariola, eikä Olavipojan tarinaan enää kukaan asioihin perehtynyt usko, sillä "aikataulutus" ei mitenkään sovi!

Itse olen ollut Olavipojan kertomisista tuota mieltä jo monta vuotta!

Penkereen taakse piiloutunut hahmo, oli pukeutunut vaaleaan paitaan, jossa oli kait kauluksessa raitoja, tuo on todistettavasti totta, Sariola, joten älä hauku taas muita kirjoittajia valehtelijoiksi, jollainen itse olet!

Gustafssonnia eivät siis lintupojat nähneet teltalla, vastoin Sarolan väitteitä, joten missä hän on ollut, hakemassa vettä itselleenkö, liikuntakyvytön kallovammainen?

Joo Navetanhajuinen, kunhan kevät koittaa tai oikeastaan alkukesä, niin mennään tutkimaan tuo reitti, ollaan vaikka yv-yhteydessä, miten on Merivuokko, kiinnostaisiko Sinua oppaaksi lähteminen retkelle?

Tallustellaan hissukseen reitti ja katsellaan maisemia, ei kuitenkaan latvusten suuntaan!
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Kuviollinen paidankaulus tarinan muistan myös, Gustafsson itse kertoili; sehän oli sellainn ruutupaita joita siihen aikaan pidettiin.
Lintupojat luulivat Gustafssonia vaatemytyksi, melkoinen mytty 180cm n 70kg.
Teltalla näkyi vain täysin liikkumattomat, vainajan jalat.
Noilla vammoilla eloonjäämisvietti olisi jo polttanut adrenaalinia niin, että Gustafsson olisi kyennyt ilmaisemaan lintupojille apua tarvittavan.
Huonoa sattumaa oli sekin, että mikäli siellä oli ulkopulinen mr kuusi niin mr ja pojat pelästyivät toisiaan, ehkä.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kysymykseen siitä, olisiko teltan päällä ollut Gustafsson voinut nähdä pojat, molemmat vastasivat myöntävästi; koska silmät sijaitsevat kasvoissa ja näkeminen edellyttää katsekontaktia objektiin, poikien on siten tullut nähdä kasvonsa, ei vain jalkojaan. Gustafssonin kasvot ja koko alue oli verinen.

Havaintopaikalta silloiselta polulta oli esteetön näköala koilliseen koko romahtaneen teltan alueelle.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
yövuoro
Martin Beck

Silmä käteen,
siis havaita kasvot ja niiden verisyys(kö) ja reagoimattomuus asiaan kuitenkin jonkin aikaa kestäneen tarkkailun aikana?
Hessu52
Watson itse

Siis kysymys on siitä, miten kysymys on aseteltu, eli jos kysytään vain, että olisiko teltalta pystynyt näkemään lintupojat, niin eiköhän se ole ollut mahdollista, mutta riippunut tietenkin siitä, missä asennossa tässa tapauksessa Gusse olisi maata röhnöttänyt?

Selin makuulta katse läntiseen rantaan päin, ei kait lintupoikia uhrit polulla olisi nähneet, mutta siinä asennossa, josta Gusse "löydettiin" hänen olisi pitänyt pojat nähdä, kuten poikien myös Gustafsson, jota kuitenkaan ei tapahtunut!

Eikös se Seppo maannut varpaat länteenpäin ja jalat olivat näkyvillä?

Ne olivat varmaankin juuri sen "auringonottajan jalat" jotka pojat kertoivat nähneensä!

Näin ollen Gustafssonni ei ole ollut teltanriekaleissa, mutta missä hän on silloin ollut?
yövuoro
Martin Beck

Eikös teltan suuaukko ollut kaakko itään. Noin ollen jalat samaan suuntaan ,kun pääpuoli oli teltan perällä.Jalat kohti auringon nousua antoi vaikutelman auringon otosta.
Gustafsson löydettiin mukavasti teltanpäältä katse niemen tyveen eli hyvistä tarkkailuasemista.
Irmeliä oli siis siirretty, joko riisuttu tai puettu, <<<<Tuulikki oli kuollut sijoilleen ja pää peitetty.
Tuttua asiaa mutta Seppo peitetty , samoin Tuulikki ja Irmeli ylitapettu ja häväisty.

Lisäksi tapahtumien jälkeinen Gustafssonin puhumattomuus juuri Irmelistä.
Melkoinen kuvakertomushan tuosta muodostuu.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Yhdessäkään silminnäkijöiden "todistajanlausunnossa" Nils Gustafsson ei ole esiintynyt täysin liikumattomana.

- jalka nousi ja laski
- "kurkkiva pää" - oliko Gustafsson?
- heittelehti puolelta toiselle
- kerrotaan tämän ainoana henkiin jääneen jopa hoiperrelleen teltalla

Nämä vain ulkomuistista esimerkkeinä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine

yövuoro kirjoitti:Kuviollinen paidankaulus tarinan muistan myös, Gustafsson itse kertoili; sehän oli sellainn ruutupaita joita siihen aikaan pidettiin.

KOMMENTTI: Niin tuo on totta, mutta tuolla miehellä, joka kätkeytyi penkereen taakse, ei havaittu sen tarkempaa, kuin että hänen päällään oli jotain vaaleaa, ei mitään tarkempaa mainintaa kauluksen ruuduista tai raidoista. Käy lukaisemassa lintupoikien kuulustelukertomukset. Tämä rinteen taakse kätkeytynyt mies on edelleen tunnistamatta. Ei tiedetä kuka hän oli.

Lintupojat luulivat Gustafssonia vaatemytyksi, melkoinen mytty 180cm n 70kg.
Teltalla näkyi vain täysin liikkumattomat, vainajan jalat.

KOMMENTTI: Lintupoikien kuulustelukertomusten mukaan he näkivät miehen makoilevan teltan päällä (ei siis vaatemytty). Myös tämä mies on edelleen tunnistamatta. Ainakin käräjäoikeus on arvioinut tämän miehen olleen Gustafsson, ja tuo rantaan kätkeytynyt olisi edelleen tunnistamatta. Hän ei ole pyynnöistä huolimatta ilmoittautunut poliisille. Olisiko jotakin pelättävää poliisin taholta? Ei ole mitään tietoa siitä, että rantaan kätkeytynyt mies olisi ollut Gustafsson, kuten "yövuoro" tuntuu olettavan. Se mies on tunnistamatta. Gustafsson itse on kertonut, että hänellä oli sellainen ruudullinen paita, mutta ei ole mitään tietoa, minkälainen paita oli rantaan kätkeytyjällä. Sitä ei tiedetä. "Hänen yllään oli jotain vaaleata", ei sen tarkempaa.

Noilla vammoilla eloonjäämisvietti olisi jo polttanut adrenaalinia niin, että Gustafsson olisi kyennyt ilmaisemaan lintupojille apua tarvittavan.
Huonoa sattumaa oli sekin, että mikäli siellä oli ulkopulinen mr kuusi niin mr ja pojat pelästyivät toisiaan, ehkä.
yövuoro
Martin Beck

Pitänee etsiä ajan kanssa tuo lähde kirjavasta kauluksesta, joksi sopisi villapaidan alla ollut paitakin.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Re:

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Merivuokko kirjoitti:Muistan Kilun sanoneen että paidan kauluksessa oli jotain raitaa...
Jokin vaalea takki tai jotain...
Tummat suorat housut...
Siistin näköinen...
Ne tarkat tuntomerkit täytyy olla järjen mukaan Leppävaarassa tehdyissä
papereissa.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Re:

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Merivuokko kirjoitti:Haapalisen näkemät raidat tai sen tapaiset kauluksessa, olivat miesten
paidassa, raitapaita ehkä. Vähän niinkuin herraskaisesti pukeutunut tai
pyhäkamppeissa tulossa naisista.
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Timperi tuli kaupungista puolenyön aikoihin, millainen vaatetus lieneekään hänellä ollut tuolloin käytösään? Olavi Kivilahden kertomana NG on väärän vätinen, entä Timperi, tumma vai vaalea? Minkä värinen oli isä Kivilahti? Viinamäenmies kerrottiin olleen.
Hessu52
Watson itse

Ei tuossa Kivilahden (kuvittelemassa) näkemässä miehessä ole ollut surmaaja, sillä miksi hän olisi tullut keskiniemestä ja mennyt sen jälkeen niemen tyvestä kenkäpiiloa kohti?

Siinä ei ole minkään valtakunnan logiikkaa?

Kukaan ei ole nähnyt tuolla suunnalla kulkijaa siihen aikaan, siin noin kuuden ja seitsemän välillä, vaikka vesilaitoksen työmaallakin olisi väki ollut jo liikkellä?

Mitään kantamuksia ei kulkijalla ole ollut, joten missä se kaikki tavara?

Ei ei, joku muu juju tässä on!
Sariola
Horatio Caine

Re: Re:

kukkuu kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti:Haapalisen näkemät raidat tai sen tapaiset kauluksessa, olivat miesten
paidassa, raitapaita ehkä. Vähän niinkuin herraskaisesti pukeutunut tai
pyhäkamppeissa tulossa naisista.
Mitä sitä tyhyjää! :roll:

Lukekaapa lintupoikien kuulustelukertomukset. En ole huomannut mitään mainintaa muuta kuin että tuo rantaan kätkeytyjällä oli yllään jotakin vaaleaa - ei mitään sen tarkempaa!

Jos väitätte kauluksen ja sen raitojen näkyneen, niin pistäkääpä suora (copy-paste) lainaus, tai muuten pidän teitä valehtelijoina! Ei se auta, vaikka moni väittää yhdessä perättömiä toinen toistaan tukien. Epärehellisyys on epärehellisyyttä!
8)
Vastaa Viestiin