Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nooruska kirjoitti:^ Tai sitten sieltä on kuulunut esim. avunhuutoja tai todella uhkaavia huutoja ja porukka menny tarkistaan.
Mä ajattelisin että jos tilanne tosiaan olisi se että asunnosta olisi avunhuutoja ihan kuulunut ja kohta ihan hiljaista niin joku olisi poliisit soittanut.
Ihan pelkät riidan äänet ei välttämättä ole syy soitella heti poliiseja paikalle, varsinkin jos riitely ei ole mitään epänormaalista poikkeavaa.
Mutta sitä mäkin pitäisin yhtenä vaihtoehtona että äänet ovat kuitenkin olleet sen verran kovia että ovat menneet tarkastamaan mitä tapahtuu mutta eivät ehkä ole viitsineet ovikelloa soitella kun meteli onkin hiljentynyt, ajattelivat ehkä että ovat menneet nukkumaan.
Ja sitten joillain on tapana huutaa apua liiankin herkästi, jos vaikka riitakumppani heittää kahvikupin lattialle ilman väkivallan uhkaa niin aletaan kirkua "apua apua lopeta, älä, lopeta, lopeta jne.." jos esimerkiksi Sinillä on ollut tuollainen luonne ja se on ollut tiedossa niin ei varmaan tule mieleen poliiseja alkaa soittelemaan ja riitaa on tosiaan voinut olla usein, tämäkin nostaa kynnystä alkaa soittelemaan poliisille joka riidasta.
Lisäksi on mahdollista että molemmat ovat olleet humalassa niin on ajateltu että siellähän riitelevät kännissä.
Usein ei myöskään haluta sekaantua toisten asioihin kovin rankalla kädellä (kuten poliiseja soittelemalla joka riidan takia).
Myönnän että itselläni on todella suuri kynnys alkaa soittelemaan poliiseja paikalle mikäli naapurissa riideltäisiin ja jopa avunhuutoja kuuluisi ja emäntä olisi muutenkin aina silmä mustana (on jokaisen oma asia hankkiutua eroon väkivaltaisesta suhteesta, ei sitä ulkopuoliset voi tehdä) tietenkin soittaisin jos tietäisin että hätä on todellinen ja todella ollaan joltain henkeä viemässä mutta pienkerrostalossa kun asun niin voi olla naapurin isäntä putkareissun jälkeen oven takana kyselemässä että mitäs minä heidän parisuhderiitoihin poliiseja soittelen..
Viimeksi muokannut matlockb, Ke Maalis 16, 2011 12:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
jenni82 kirjoitti:No sellasen löysän lihan kantaminen ei vastaa ihan kynnyksen yli nostoa tai edes samaan punkkaan kaatoa! Nyt kuiteskin puhutaan asunnosta ulos kuljettamiseen ja se mihin se likka on laitettu siellä ulkona? Autoon? Niissä kuvissa mitä kundilla on itsestään ja Sinistä ni sen mukaan kyllä se Sini ainaskin sen 55kg painaa jollei jopa 60kg ja ei varmana mikään rimppakinttu kantele sellasta kovinkaan pitkää matkaa!!
Onko kokemusta löysän lihan kantamisesta? Ei minullakaan, mutta luulen, että jos on tappanut jonkun ja ruumis lötköttää edessäsi, niin jollain adrenaliinin tms. voimalla saat ruumiin kannettua jonnekin. Tuskin pitkää matkaa, mutta alakertaan. En usko, että tuo kantaminen on ollut mikään ongelma, luultavasti autoon on tytön nostanut ja dumpannut jonnekin.
jenni82 kirjoitti:No sellasen löysän lihan kantaminen ei vastaa ihan kynnyksen yli nostoa tai edes samaan punkkaan kaatoa! Nyt kuiteskin puhutaan asunnosta ulos kuljettamiseen ja se mihin se likka on laitettu siellä ulkona? Autoon? Niissä kuvissa mitä kundilla on itsestään ja Sinistä ni sen mukaan kyllä se Sini ainaskin sen 55kg painaa jollei jopa 60kg ja ei varmana mikään rimppakinttu kantele sellasta kovinkaan pitkää matkaa!!
Onko kokemusta löysän lihan kantamisesta? Ei minullakaan, mutta luulen, että jos on tappanut jonkun ja ruumis lötköttää edessäsi, niin jollain adrenaliinin tms. voimalla saat ruumiin kannettua jonnekin. Tuskin pitkää matkaa, mutta alakertaan. En usko, että tuo kantaminen on ollut mikään ongelma, luultavasti autoon on tytön nostanut ja dumpannut jonnekin.
No itse asiassa on kokemusta vainaja pukemisesta ja voin sanoa että jo se liikuttaminen ei yksin multa onnistunut edes sen vertaa että olisin saanut takkia päälle ni siksi päättelin että noiden kuvien mukaan ja sen tiedon että Sini saman mittainen kun minä ei liiku todellakaan helpolla mihinkään.. Oliko sillä kundilla edes autoa? korttia??
tossa kuvassa mikä on iltalehden uutisessa, se talo näyttäis vähän paritalon tyyliseltä. ettei sitä ruumista ole tarvinnu rappukäytävässä kanniskella. olettaen että poikaystävä on teon tehnyt. ja metsää ainakin näyttäis piisaavan ihan riittävästi, ettei ole välttämättä tarvinnu kovin kauas kanniskella. tosin en itse usko että olis ihan takapihalleen jättäny.
Olin ehdottamassa itse, että olisi raahannut sen ruumiin, mutta siitä jää jäljet hankeen.
Jos on ollut kantoapua ja niihin viitattiin sillä, että on mahdollista, että on ollut useampia mukana..?
Kyllä tuo asunto on muistaakseni Leppiniemen voimalaitokselle menevän tien varressa. Taisipa olla vanha posti/pankki-kiinteistö aiemmin. Ihmettelin aluksi tuota Ervintietä Muhoksella, mutta tie on kai saanut nimensä voimalaitosalueet sunnitelleen Arkkitehti Arne Ervin mukaan.
Alueella on tosi paljon vesistöä ja siltoja kaiteineen ja pudotuksineen. Kaameaa ajatella, mutta väkisinkin tulee mieleen kaikenlaista.
Yllättävän paljon tuolla vanhassa kotikunnassa vaan sattuu kaikenlaista aika pieneen asukaslukuun suhteutettuna varsinkin, edelleenkin. Itse muutin pois sieltä yli 20v. sitten.
Poliisi epäilee jäljettömiin kadonneen muhoslaisen Sini Länkisen taposta tämän parikymppistä poikaystävää.
Tapauksen tutkinnanjohtaja ei vahvista kaksikon olleen seurustelusuhteessa keskenään, mutta MTV3 Uutisten tietojen mukaan pari oli pitänyt yhtä jo jonkin aikaa.
Oulun käräjäoikeus vangitsi eilen vuonna 1991 syntyneen, seinäjokelaistaustaisen opiskelijan epäiltynä Länkisen taposta. Hänet vangittiin syytä epäillä -perusteella, mikä on kahdesta vaihtoehdosta heikompi.
Poliisilla on alle viikko aikaa löytää vankempia todisteita mahdollisesta henkirikoksesta. Nuoren miehen vangitsemista käsitellään käräjäoikeudessa uudelleen ensi maanantaina.
Länkisen kohtalo yhä avoin
Poliisi vahvistaa tässä vaiheessa ainoastaan, että Länkinen on viettänyt aikaa epäillyn kanssa. Tutkinnanjohtaja perustelee niukkaa tiedotuslinjaansa sillä, että kyse on vasta henkirikosepäilystä. Ruumista ei ole löydetty.
- On hyvin mahdollista, että käräjäoikeus vapauttaa epäillyn maanantaina, jos mitään ei löydy, sanoo rikosylikomisario Kari Rantanen.
On myös mahdollista, että Länkinen ei ole joutunut henkirikoksen uhriksi. Tämä vaikuttaa poliisin mukaan kuitenkin jatkuvasti epätodennäköisemmältä. Länkisen olinpaikasta on puolitoista viikkoa kestäneiden etsintöjen aikana saatu muutama vihje, joista yksikään ei ole johtanut mihinkään.
Muita kiinniottoja poliisi ei ole toistaiseksi tehnyt.
"Omaisille raskasta"
19-vuotias Sini Länkinen katosi sunnuntain vastaisena yönä 6. maaliskuuta. Hän oli aiemmin illalla viettänyt aikaa omaistensa luona.
Illalla hän oli palannut kotiinsa Muhoksen Ervintielle, josta hän katosi jäljettömiin kahden aikaan yöllä.
Poliisi ei edelleenkään kerro, mitkä asiat johtivat poliisin epäilemään Länkisen poikaystävää henkirikoksesta.
- Olisi kaikille osapuolille parasta, jos Länkinen löytyisi nopeasti. Omaisillehan tämä on raskasta.
20-vuotias opiskelija otettiin kiinni viime perjantaina. Vielä torstaina hän kommentoi tyttöystävänsä katoamista julkisessa Facebook-profiilissaan.
"On se tämä valvominen niin helevettiä väsy ois mutta ei saa nukuttua. Päässä pyörii niin monta huolen aiheita. Turha kysyä oonko mä kunnossa tietyt tietää sen aiheen mistä on huoli isoin "
Kiitos Alice tuosta jutusta, oonkin odotellut että koska tulee julki kuka on kiinni. Nyt on enää ajan kysymys koska Sini löytyy vai löytyykö se sitten keväällä kun jäät sulaa.. Toivottavasti vaan tyttö nyt löytyisi pian ja omaiset saisivat asian päätökseen joko hyvällä tai sitten surutyön aloitettua!!
jenni82 kirjoitti: Oliko sillä kundilla edes autoa? korttia??
Näkyyhän tuolla facebookissa olevan kuvia auton moottorista ja jannustä itsestään ratin takana, joten luulenpa notta auto on.
Aika hurjaa, jos on tosiaan katomisen takana ja esittää tuollakin huolestunutta poikaystävää....
Eiköhän sen katoamisilmoituksen olisi tehnyt poikaystävä aika nopeaan ja oikeasti alkanut kysellä Sinin perään, jos ei olisi mitenkään osallinen tuohon katoamiseen. Hänenhän tässä olisi ensin pitänyt olla huolissaan eikä vanhempien. Paljastaa itsensä jo tuollakin käytöksellä! Tosin hevostallin luotettavat huhut kertoivat, että Sini tykkää liikkua laitapuolen kulkijoiden, niin alkoholistien ja narkkareiden kanssa eikä pahemmin piittaa muiden huolissaan olosta joten on tässä tiestysti kaikenmoisia mahdollisuuksia olemassa.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Oiskohan näillä yöllisillä kuulioilla jotain tekemistä ruumiin katoamisen kanssa? Tuntuu oudolta ettei ääni/näköhavaintoja ole mahdollisesta ruumiin poistamisesta asunnosta kun aikasemmin on asunnosta metelihavaintoja. Ettei vaan yritettäisi hälventää poliisien epäilyjä asianomaisia henkilöitä kohtaan kertomalla stooria kuulohavainnoista, eikä muuta. Onkohan kuulioilla mahdollisesti auto? Vois varmuuden vuoksi poliisin tekniikka tutkia lähemmin kuulioitten autoa. Tuskin Muhoksella jäät järvistä vielä on sulannut. Sulat paikat on äkkiä sukellettu, niitä tuskin siellä niin hirveesti on.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Ei siinä paljon selvännäkijänlahjoja tarvittu että saattoi jo aikaisemmin melkoisella varmuudella päätellä pidätetyn olevan poikaystävä.
Ei ollut naamakirjaa päivitellyt, parikymppinen nuori mies, jo tästä päättelin että on poikaystävä kiinni.
Poliisilla ei kyllä tunnu paljon näyttöä olevan.. lähinnä tuntuu siltä että on varmuuden vuoksi laitettu koppihoitoon, jos poikaystävää vastaan ei mitään näyttöä saada ja hänet vapautetaan/todetaan syyttömäksi eikä Siniä ala löytymään niin taitaapi olla niin että jää ikuiseksi mysteeriksi
Luulen että perusteet sille, miksi poikaystävä on kiinni, on jo täällä tullut esiin..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Tuskinpa tuo oli kellekään yllätys, että poikaystävä on pidätettynä. Ei minulle ainakaan. Vielä kun paljastaisi, missä ruumis on, niin saisi omaiset ruveta hautajaisia suunnittelemaan.
Ja vielä tuohon ruumiin piilottamiseen, niin jos talo on tosiaan ollut paritalo, niin helppohan siitä on ollut tyttö nostaa johonkin ja kuskata autolla vaikka järveen. Tai siis sulaan.
Ja Jenni82, oon minäkin vainajia pukenut ja pyöritellyt, painaviahan ne on Mutta uskon, että tuossa tilanteessa kuka tahansa saisi ruumiin siirrettyä jollain keinolla pois näkyvistä.