Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Toni1987 »

Aika helppohan tuo uusi vangittu on päätellä, ainakin kaikki tiedot vastaavat erääseen...

Tuosta Joulukuun puukotuksesta mainitsin jo ekassa viestissäni ja puukottaja tosiaan on tuo herra P. Miehellä ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole mitään tekemistä tämän asian kanssa ja romaani mies ei ole.

Anssi K sai tuosta pesäpallomailasta joskus ihan 1990-luvun lopulla ja lyöjän oli Vaajakoskelainen skinheadi, samaa porukkaa mihin myöhemmin kuului tämä Antti. Siksi tuo kaveruus tulikin hieman yllätyksenä mutta näin ne aineet yhdistää.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Toni1987 kirjoitti:Aika helppohan tuo uusi vangittu on päätellä, ainakin kaikki tiedot vastaavat erääseen...

Tuosta Joulukuun puukotuksesta mainitsin jo ekassa viestissäni ja puukottaja tosiaan on tuo herra P. Miehellä ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole mitään tekemistä tämän asian kanssa ja romaani mies ei ole.

Anssi K sai tuosta pesäpallomailasta joskus ihan 1990-luvun lopulla ja lyöjän oli Vaajakoskelainen skinheadi, samaa porukkaa mihin myöhemmin kuului tämä Antti. Siksi tuo kaveruus tulikin hieman yllätyksenä mutta näin ne aineet yhdistää.

Siis sillä puukottajalla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa mutta poliisin mukaan tämän surman syyt liittyi just tuohon joulukuussa tapahtuneeseen puukotukseen?
Petrus
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Toni1987 kirjoitti:puukottaja tosiaan on tuo herra P. Miehellä ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole mitään tekemistä tämän asian kanssa
Ahaa, no sitten :?
Minä jo villeimmissä kuvitelmissani näin miten Matti ja P lusii samassa vankilassa, ja siellä on kehitetty tämä juttu eli Aijan murha kostoksi vasikoinnista.. 8)
Toni1987
Lauri Hanhivaara

MollyMalone kirjoitti:Siis sillä puukottajalla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa mutta poliisin mukaan tämän surman syyt liittyi just tuohon joulukuussa tapahtuneeseen puukotukseen?
Näin olen asian ymmärtänyt, eli siis, kuulemani mukaan herra P:llä ei ole osaa eikä arpaa tämän asian kanssa. Liekkö sitten kaverit kostaneet hänen linnareissunsa vai mikä sitten on ollut se lopullinen syy kostoretkelle?

Muutenkin tuo motiivi on minusta jotenkin hämärä, eikä oikein sovi koko kuvaan. Eikä tätä nyt oikein kaveripiirissäkään kukaan todelliseksi motiiviksi uskonut.
Petrus
Harjunpää

Mikä ihme voi olla se asia, MIKSI P on puukottanut Aijaa joulukuussa? Voiko puukottaa vaan vähän, eiköhän yritys ole ollut tappaa jo silloin. Mitä sellaista Aija on tehnyt että henki halutaan pois, niinkuin joku jo sanoi, pieneltä hentoiselta naiselta?? Ja asia on viety loppuun loppiaisena.. Mikä sai nämä muut viimeistelemään, jos eivät aiempaan yritykseen liittyneet.. Hmm. mielenkiintoista.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Just niin. Mielenkiintoinen juttu. Joko porukka on keittänyt kokoon oman pikku feikkimotiivin tai sitten poliisi ilmoittaa tuon motiiviksi julkisesti nyt jos vaikka joillakin tahoilla alkais puhelinlangat laulamaan.

Mun mielestä on edelleen mielenkiintoista että tuo surmaporukka koostuu uhrin miehen sukulaisista ja "ystävistä" sekä sitten tämän E- perheen älypäistä ja yks perheenjäsen vielä sulhonsa kanssa tulee "visiteeraamaan" paikalle aamuyöllä kuin tarkistaakseen että homma on hoidettu loppuun. (Veikkaan että auttamaan mammaa siivouksessa :roll: )

Kuinka suurta tikkiä se sulho silloin ennen joulua oli saanut vai oliko vaan pintanaarmua?
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Mahtaa olla äiti ylpeä pojistaan, kolme vangittuna/vankilassa.

Voisko tässä olla ihan veljesten tyytymättömyys R N:n puolisovalintaan?
There are no crimes behind enemy lines
Toni1987
Lauri Hanhivaara

MollyMalone kirjoitti:Kuinka suurta tikkiä se sulho silloin ennen joulua oli saanut vai oliko vaan pintanaarmua?
Just puhuimme, että olisiko istunut/seisonut/ollut Aijan vieressä kun P puukotti sitä useasti ja vahingossa olisi osunut myös aviomieheen? Vakavia vammojahan hänelle ei ole tuossa tullut. Jotenkin alkaa vaikuttaamaan, että tuo Joulukuun puukotus on ollut jo tilauskeikka tapolle. Mutta miksi? Kukaan ei ole kuullutkaan mistää asiasta josta saisi järkevän tai edes ohuen motiivin tappaa. Ei pysty käsittämään.
Teresa Banks
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

MollyMalone kirjoitti: Mun mielestä on edelleen mielenkiintoista että tuo surmaporukka koostuu uhrin miehen sukulaisista ja "ystävistä" sekä sitten tämän E- perheen älypäistä ja yks perheenjäsen vielä sulhonsa kanssa tulee "visiteeraamaan" paikalle aamuyöllä kuin tarkistaakseen että homma on hoidettu loppuun?
Hetkinen... eikös pidätettynä olleet nainen nro 2 ja mies nro X, jotka vapautettiin sittemmin (nämä, jotka aamuyöllä kävivät paikalla) olleet joitakin muita kuin E-perheen tytär miehineen? Nimittäin muistelen, että I.E. juuri tuohon heidän pidätyksensä aikaan laverteli jotakin näihinkin liittyen - olikohan niin, että jompi kumpi näistä oli isä-E:n veljen lapsi tjsp. Vai muistanko nyt väärin?

Ja hei MollyMalone, kysäisin sinulta jotain tuossa sivun 85 lopulla, et varmaan huomannut?
Sielu on metallipurkaus helvetin ammustehtaalta.
— A. W. Yrjänä
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Olisiko pikkuveljeä painostettu kovastikin Kuopion päästä. Tässä nyt mielenkiinnolla odottaa syytteitä, ja niiden jakaantumista. Kuka ehdotti alunperin, tilasi, keksi, toteutti ja sekotti, sekä pakotti.

Varsinainen soppa, enpä ihmettele jos vielä vangitaan lisää epäiltyjä jollain asteella.
There are no crimes behind enemy lines
rover

Viesti Kirjoittaja rover »

Petrus kirjoitti:Kuulin HUHUa että Kangaslammella puukotuksen aikaan asunnossa oli Aija, Roy, Aijan sisko ja hänen miehensä, mutta asian todenperäisyydestä en mene takuuseen.
Puukottajana ei ollut romani. Puukottajan sukunimi alkaa P:llä, mutta tämäkin tieto on ongittu sieltä sun täältä.. :roll:

Miten mä luulin tai oletin että tää Matti on Kuopiossa vankilassa? Missäs muuten tämä joulukuinen puukottaja istuu.. Ettei vaan samassa paikassa? :idea:

Kenen Kangaslammen asunto on ollut? Jos paikalla olisi ollut edella mainitut kolme henkiloa Aijan lisaksi, kenen kutsumana puukottaja on tiennyt paikalle saapua/kuka on hanet paastanyt sisaan selvittamaan erimielisyyksia Aijan kanssa. Onko kaikille paikalla olleille tullut yllatyksena puukotus, ja miksi uhri ainoastaan puhunut tekijasta poliisille?
Petrus
Harjunpää

Ja mitähän on luvattu tuosta että Aija saadaan hengiltä.. Kukaan ei tapa vain siksi kun isoveli Kuopiosta käski.
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Ai en huomannut, sorry. Siinä tarkoitin I.E:tä.

Tein jossain vaiheessa hieman omia tutkimuksiani kun aikaa oli vähän liikaakin ja näytti vähän siltä että typsyillä oli ollut jotakin kärhämää vaikka ensin olivat olleet ystäviä. Sitten huomasin että joissakin paikoissa kirjoiteltiin siitä että uhri olisi tehnyt jotakin mutta kukaan ei oikein osannut sanoa mitä mutta jotakin siis noina viimeisinä kuukausina oli tapahtunut. Mitään en tiedä todeksi tai faktaksi mutta mikäli on niin näyttää siltä että uhri (oli sitten tehnyt tai ollut tekemättä)on ollut jonkinsortin peen puhujan kynsissä loppusyksystä asti ja yrittänyt puolustaa itseään mutta häntä ei ole uskottu. Mutta niinkuin jo mainitsin en tiedä onko mikään tästä totta. Huomioin kuitenkin että sopii kovin hyvin yhteen joidenkin tapahtumien kanssa yhteen. Miten nämä Eschnerit muuten liittyvät tähän uhriin mitenkään jos hän ei ole enää ollut kerran väleissä tämän entisen ystävänsä kanssa? Olisiko uhri kävellyt muuten vapaaehtoisesti yksin asuntoon jossa hänen väitetään varastaneen ruokaa jääkaapista joka on noissa piireissä suuren suuri rikos? Sitähän joku ehdotti jossain vaiheessa syyksi tähän surmaan :roll:

Olen ollut siinä käsityksessä että pariskunta joka asunnossa kävi aamuyöllä oli nimenomaan tämä I.E ja hänen puolisonsa. Tietysti voi olla yhtä ja samaa kuin se aikaisempi tieto siitä että uhri oli lankopojan kyydissä lähtenyt viimeiselle matkalleen. Kertokaapa ihmeessä jos tiedätte paremmin.

ja jos joku ihmettelee miksi mua kiinnostaa tämä erityinen tapaus eikä niinkään muut enkä edes tunne koko porukkaa niin sanotaanko niin että lapsesta asti mulla on ollut painajainen jossa olen kellarissa joka on täynnä vesiputkia enkä löydä ulos..tuntuu että joku tulee koko ajan lähemmäs enkä pääse karkuun vaan jalat ovat kuin lyijyä allani. Heti tästä tapauksesta lukiessani mulle tuli mieleen että tämän uhrin on täytynyt viimeisillä hetkillään tuntea juuri noin...mä haluaisin tosissaan löytää siihen syyn miksi joku toinen ihminen on voinut päättää toisen hengestä niin että tällä ei ole ollut mitään ulospääsyä tilanteesta, mitään vaihtoehtoja ei ole annettu.

Voi tietysti olla että kyse on jostain aivan muusta...
Nulli
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Nulli »

Kuinkahan suunnitelmallista tuo sitten loppujen lopuksi edes oli? Tai no ehkä yliarvioin tämän homman toteuttaneen porukan kykyjä, mutta jos oikein suunnitellaan jonkun päästämistä tuskistaan ja kuitenkin sitten suunnitelma ja toteutus on tuota luokkaa. Homma näyttää lähinnä siltä, että mitään suunnitelmaa ei ole ollut, tai ainakaan siihen ei ole kuulunut se, että ei jäätäisi kiinni.

Jos minun pitäisi alkaa tuollaista toteuttaa, niin siihen ei kuuluisi viittä toteuttajaa ja viittätoista, jotka tietää asiasta. Eikä paikkana olisi kämppä, jonka poliisi löytää viidessä minuutissa. Ruumiin hävittäminen tai ainakin kätkeminen olisi myös saattanut olla ihan hyvä idea jne.

Mutta kun en noista narkkaripiireistä niin tiedä, enkä näistä brotherhood-hommista, niin ehkä heillä ei rikoksien suunnitteluun liity kiinnijäämisriskin minimointi.
Toni1987
Lauri Hanhivaara

MollyMalone tuo piinaaminenhan on kestänyt jo paljon pitempään kuin syksystä. Yksi puukotusyritys kesällä ja muita huhuttuja aikaisempia pahoinpitelyjä. En tiedä onko noilla pahoinpitelyillä yritetty vauhdittaa velanmaksua yms. vai mikä tuossa nyt todellisuudessa on taustalla.

En tiedä onko uhrilla ollut velkoja mutta veikkaisin, että rahaa/omaisuutta tuskin on ollut. Helpostihan tuosta jonkulaisen kierteen saa päälle: lainannut rahaa/aineita velaksi-> korot pilvissä -> maksanut takaisin palveluksina -> ryssinyt hommat... Kuka tietää?
Vastaa Viestiin