Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Tiina kirjoitti:^Ei, mutta hyvin lähellä sitä. Monasti oikea tieto ollut täällä nopeammin kuin poliisi on ehtinyt edes kissaa sanoa. :)
Eiköhän nuo nimet oikeita ole nytkin...
siitä ei olekaan kysymys,vaan siitä että onko ne virallisesti julkistettu?

syyttömäksi todetut voivat sitten asianajajien kanssa pohtia tätä kun nimensä löytyy googlella "todettuna tappajana" samalla sillä aikaa kun poliisi tutkii IP ja mac osoitteita tältä foorumilta
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Teresa Banks
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

DollariExpress kirjoitti:
Tiina kirjoitti:^Ei, mutta hyvin lähellä sitä. Monasti oikea tieto ollut täällä nopeammin kuin poliisi on ehtinyt edes kissaa sanoa. :)
Eiköhän nuo nimet oikeita ole nytkin...
siitä ei olekaan kysymys,vaan siitä että onko ne virallisesti julkistettu?
syyttömäksi todetut voivat sitten asianajajien kanssa pohtia tätä kun nimensä löytyy googlella "todettuna tappajana" samalla sillä aikaa kun poliisi tutkii IP ja mac osoitteita tältä foorumilta
Sen verran taitavasti ihmiset osaavat sanansa asettaa (täälläkin), että on puhuttu epäillyistä jne. Olen miettinyt itse samoja kysymyksiä myös muussa roolissa kuin itse keskusteluun osallistuvana.
Kukaan ei voi nostaa syytettä esim. siitä, jos joku sanoo netissä, että Tiina on uhrin täti tai K.X. kuuluu siihen ja siihen kerhoon. Tai linkittää tänne lehtijutun, jossa on jokin aiempi tuomio, ja siinä nimiä esillä. Kunnianloukkaus ja yksityisyyden suoja ovat ihan todellisia ja vakavasti otettavia asioita, mutta en näkisi, että tässä keskusteluketjussa on ollut ongelmia noiden asioiden suhteen. Kokonaisia nimiä on selvästikin vältelty silloin, kun ne eivät ole olleet ns. yleisessä tiedossa. Avoimissa Facebook-profiileissa olleet nimet ovat yleisessä tiedossa, vaikka ne eivät olekaan "hierarkisessa" vaan sosiaalisessa mediassa. Profiiliensa seinillä ihmiset ovat itse jo julkaisseet menemisiään ja tulemisiaan. Jonkun avoimelta fb-seinältä saattoi kuka tahansa lukea tapahtuman jälkeen, että kyseisen ihmisen läheiselle on tapahtunut jotakin. Jne. "Todetuksi tappajaksi" ketään ei liene täälläkään väitetty.

Njooh, tästä voisi kirjoittaa pitkästikin, mutta töitä taas välillä... 8)
Sielu on metallipurkaus helvetin ammustehtaalta.
— A. W. Yrjänä
Petrus
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Ei tarvii olla erityisen älykäs, jos annettujen vihjeiden perusteella osaa kaivella epäillyn nimen netistä. Esim. Poliisi itse kertoi että eka pidätettyM.E. oli tappanut ennenkin, siellä ja siellä silloin ja silloin, ei menny minulta kuin minuutti kun googlen avulla löysin nimen.
Facebookista avoimista profiileista ja seinäkirjoituksista on myös selvinnyt aika lailla asioita, jos osaa laskea 1+1.
pirrekipsi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja pirrekipsi »

Eikös se Aija kuulemma "vasikoinnin" takia murhattu??? Mitähän ne nämä sankarit itse sitten on jos rupeevat poliiseille tekemään meistä tutkintapyynöjä??? Eikös neki oo sitten vasikoita? Aletaanko meki porukalle sit "myrkynkeittäjäksi"? :mrgreen:
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Juu. Piikki persuuksiin vaan. Kannatan. :wink:
pirrekipsi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja pirrekipsi »

Niin, ja eikös se Iines itse suoli24:ssa kertoillut oikeestaan aika paljonki äidistään ja isästää, sekä sisaruksistaan vieläpä isäpuolestaan :twisted:
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Heh.
Uskomatonta.

Nyt vangittuina olevien nimistä on tuotu esiin vain nimikirjaimia.
Ainoat esiin kokonaisuudessaan nouseet nimet vangituista, on vangittujen tyttären esiin tuomia, eikä kukaan heitäkään täällä ole tekijäksi nimennyt.
Muut nimikirjaimet ja nimet on pomittu tämän porukan ympärillä sattuneista tuomioista ja niihin liittyvistä lehtiartikkeleista.
Kysehän on ollut vasikoinnin kostamisesta ja nuo lehtijutut taas puolestaan liittyvät niihin tuomioihin, joita siellä viimeisinä vuosina on jaeltu ja jotka juttuun voivat liittyä.

Jos sinulle kertoo AK, JP, MN, IE, ME ja SN jotain, niin hyvä. Useimmille suomalaisille ei kerro.
Meiltä töistä löytyy yllä olevista kuudesta viisi. Eikä heillä ole asian kanssa mitään tekoa. Palatkaa maailmaan!

Onko muuten MN ja RN todella kaksi erillistä olentoa? Miksi saman perheen lapsilla on sama nimi?
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Pistää myös miettimään, että 'härhöhörhön' älähdys saattaa johtua myös siitä, että rupeamme sohimaan liian lähelle pesäkettä :D
Nuotio & Äreät Tiput
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

MissHolmes kirjoitti:Pistää myös miettimään, että 'härhöhörhön' älähdys saattaa johtua myös siitä, että rupeamme sohimaan liian lähelle pesäkettä :D
ajatteli ihan samaa :lol:
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

MissHolmes kirjoitti:Onko muuten MN ja RN todella kaksi erillistä olentoa? Miksi saman perheen lapsilla on sama nimi?
Tuo minuakin aluksi hämäsi mutta kyllä he ovat ihan erikseen. MN:llä on R kolmantena etunimenä..
..saapa nähä..
Petrus
Harjunpää

Toripolliisi kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Onko muuten MN ja RN todella kaksi erillistä olentoa? Miksi saman perheen lapsilla on sama nimi?
Tuo minuakin aluksi hämäsi mutta kyllä he ovat ihan erikseen. MN:llä on R kolmantena etunimenä..
Kuvitellaas että M:n, J:n ja R:n papan nimi vois olla vaikka R. En yhtään ihmettelis vaikka kaikilla perheen pojilla olis se R-nimi laitettu jonnekkin väliin, itse en pidä sellaista mitenkään omituisena..
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Petrus kirjoitti:Kuvitellaas että M:n, J:n ja R:n papan nimi vois olla vaikka R. En yhtään ihmettelis vaikka kaikilla perheen pojilla olis se R-nimi laitettu jonnekkin väliin, itse en pidä sellaista mitenkään omituisena..
Minä taas pidän tuommoista hyvin erikoisena, jos joka lapsella sama nimi. :shock:
Ja niin kuin voimme todeta...ei tuosta ole hyvä seurannut !
Tarkkana siis niiden nimien kanssa kaikki tulevat vanhemmat ! :mrgreen:
MissHolmes
Ben Matlock

Mulla oli tuohon kyllä ihan järjetön teoria taakse. Niin järjetön, etten viitsi edes kertoa.
Ja kyllähän täällä kai joku on jo totena kertonut, että veljeksiä on kolme. Ihan luonnossakin, ettei vaan facessa. :?

...yön pikkutunteina mielikuvitus tekee joskus kepposiaan väsyneelle... :wink:

Mutta asiaan.

Mietin illalla pitkään väitettä, että Aijan surma olisi kostoa vain tuosta joulukuun puukotuksen 'vasikoinnista'. Jos niin olisi, niin miksi siihen vaivautui osallistumaan niin monta ihmistä, joista kukaan ei kuitenkaan tiettävästi ollut edes puukotuksesta kärsinyt?

Ja miksi vielä tunaroida juttu niin, että yhdestä murhasta saadaan vangituksi kerralla enempi kuin kädellinen porukkaa?

Toihan on jo teoriassakin erittäin epätodennäköistä epäonnisten tapahtumien epäonnistumista. :shock:

Se ei kertakaikkiaan mene mun järkeeni.

Ja siksi pikkupääni koittaakin koko ajan raksuttaa jotain vaihtoehtoista ratkaisua. :oops:
Nuotio & Äreät Tiput
Petrus
Harjunpää

MissHolmes kirjoitti:Mulla oli tuohon kyllä ihan järjetön teoria taakse. Niin järjetön, etten viitsi edes kertoa.
Kerro rohkeesti vaan, tää koko juttu itsessään on jo niin järjetön :)
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

Petrus kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Mulla oli tuohon kyllä ihan järjetön teoria taakse. Niin järjetön, etten viitsi edes kertoa.
Kerro rohkeesti vaan, tää koko juttu itsessään on jo niin järjetön :)
niin, siis täällähän kuuluukin spekuloida :shock:
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Vastaa Viestiin