Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Itseasiassa tämän viimeisimmän kekustelun alkuunpanevana voimana pidän MEG:in sivulla 261 olevaa kirjoitusta jossa mainitaan poliisikertoo kirjassa olleesta Ismo Kopran "haastattelusta" ja sanamuodosta joka kävi silmiini eli jos poliisi on varma itsemurhasta he voisivat sen myös osoittaa tarkemmilla ilmaisuilla ja sanamuodoilla toki he ovat ehkä jossain näin tehneet ja näin ollen olisin kiitollinen jos joku osoittaisi tämän kirjoituksen minulle.ja kyllä minulla hienoinen epäily on että liian helposti "suljetaan tapaus" tosin Suomessa taitaa olla helpompaa tapausten uudelleen avaaminen kuin monissa muissa maissa.
Luultavasti suurin syyllinen omalla kohdallani on kyyninen luonteeni joka uskoo kyllä melkein kaiken pahan eikä juuri mitään hyvää.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mikä siis se tarkka sanamuoto tässä tapauksessa on?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

John Doe kirjoitti:Poliisilla on esim. oikeuslääkärin lausunto, jossa tapaus todetaan yksiselitteisesti itsemurhaksi, joten spekulaatiot muista mahdollisuuksista voidaan jättää täysin omaan "arvoonsa". 8)
Näinpä olikin. Ja samalla näin että "aniko mustissaan" :wink: olikin jo aika hyvin arvuutellut lääkeaineen olemusta. Unilääkkeenä käytettävä vanhantyyppinen antihistamiini, käsikauppalääke Saksassa, 10-kertainen annos, henki pois hypotermialla. En näe mielekästä yhteyttä vahinkoon tai rikokseen näillä tiedoin.

Kummaa tai ei, minä pidän itsemurhaa aina kaikkein traagisimpana tapana kuolla, jostain syystä (joitain onnettomuuksia lukuunottamatta). Jos esiin nousisi henkirikosepäily olisi mieliala ehkä pikemminkin.. "toiveikas"?
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Jos et marsalkka viitsi hypätä paria sivua taaksepäin ja katsoa itse niin ei hyvin mene sinullakaan,ja muuten aiheeseen en tässä vaiheessa viitsi enempää vängätä asiasta minulla on mielipiteeni ja olen sen ketjun varrella muodostanut ja perustellut toiset saa olla omaa mieltään. :wink:
Marsalkka
Horatio Caine

Skorpioni kirjoitti:Jos et marsalkka viitsi hypätä paria sivua taaksepäin ja katsoa itse niin ei hyvin mene sinullakaan,ja muuten aiheeseen en tässä vaiheessa viitsi enempää vängätä asiasta minulla on mielipiteeni ja olen sen ketjun varrella muodostanut ja perustellut toiset saa olla omaa mieltään. :wink:
No mennäänpä etsimään. Ajattelin, että sinulla tuo tarkka sanamuoto olisi ollut heti hallussa, koska olet asiasta maininnut. Pakko kyllä sanoa, että yleensä tuollaisia argumentteja alkaa tulla siinä vaiheessa, kun omille kommenteille ei oikein löydykään perusteita...

Vänkäämistähän tässä ei käsittääkseni ole ollut ollenkaan.

edit. Katsoin reilut kymmenen sivua taaksepäin. Eipä löytynyt poliisin kommenttia itsemurhaan liittyen. Olisiko sinulla kuitenkin tietoa siitä tarkasta sanamuodosta?

edit2. Googlettamalla löytyy tällainen melko selkeä ja yksiselitteinen poliisin kommentti:
Poliisin mukaan tapaukseen ei liity rikosta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Orive ... 24931.html
Ei mainintaa itsemurhasta. Olisin tosiaan edelleen kiinnostunut poliisin kommentista koskien itsemurhaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

MEG kirjoitti:Ismo Kopra kirjoittaa uusimmassa POLIISI KERTOO kirjassa Oriveden vainajasta.
Elimistöstä tavattua lääkettä ei ollut Suomessa myynnissä. Päädyttiin itsemurhan kannalle, johon omaisilla ei kuitenkaan ollut mitään viitettä, eivät myöskään tienneet mitään aikaisempaa yhteyttä suomeen. Ainuttakaan hänet Suomessa tavannutta tai nähnyttä henkilöä ei löydetty. Ainoa konkretia oli ruumis itse ja kirjaantuminen Jämsäläiseen majoitukseen, jota sitäkään ei kukaan muistanut.
Marsalkalle lainasin tähän megin koko kirjoituksen jossa on tämä minun silmään käynyt lause Ismo Kopran suulla lausuttuna on Eli kyseinen henkilö ainakin minun tietojeni mukaan on poliisi.ja lause = Päädyttiin itsemurhan kannalle.
Eikä minulta argumentit lopu kuinka voisikaan kun kyseessä on mielipide.ja perusteeni kyllä löydät ketjusta mutta senhän tietysti hallitset sivusta 1 alkaen.
Marsalkka
Horatio Caine

Ei kyllä näytä suoralta lainaukselta Ismon sanoista...
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Marsalkka mitä kohtaa et ymmärrä: Ismo Kopra kirjoittaa,eli hän itse kirjoittaa näin va meinaatko että hän kirjoittaa jotakin mitä ei tarkoita.ja siitähän tässä itselläni on kysymys eli tuon kirjoituksen sanavalinnat voisivat olla tarkempia.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tosiasiassa Marsalkka tarkoittaa sitä, että tuo Megin teksti on päin persettä ja niin se onkin ja sattumoisin tiedän erittäin hyvin mistä tuo Megin "juttu" on saanut alkunsa. Meg ei vaan ole osannut lukea/ymmärtää oikein toiselta palstalta lukemaansa. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Skorpioni
Poliisikoira Rex

AAA okei voisitko sinä tai joku muu sitten kirjoittaa palstalle oikean lainauksen Ismo Kopran kirjoituksesta mikäli tällainen oikeasti on olemassa,ja lisäksi pahoitteluni keskustelukumppaneille aiheutuneesta harmista olin väärillä raiteilla. :)
Marsalkka
Horatio Caine

edit. Asia tulikin jo yllä selville.

Mutta taas nähtiin, että kannattaa olla tarkkana, ettei homma mene kackeslbergiksi.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Ei minulla ole muuta tietoa kuin lehdistä ja palstoilta luettu tieto ja oletin megin kirjoituksen olevan suora lainaus Ismo Kopran tekstistä.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

MEG kirjoitti:Ismo Kopra kirjoittaa uusimmassa POLIISI KERTOO kirjassa Oriveden vainajasta.
Elimistöstä tavattua lääkettä ei ollut Suomessa myynnissä. Päädyttiin itsemurhan kannalle, johon omaisilla ei kuitenkaan ollut mitään viitettä, eivät myöskään tienneet mitään aikaisempaa yhteyttä suomeen. Ainuttakaan hänet Suomessa tavannutta tai nähnyttä henkilöä ei löydetty. Ainoa konkretia oli ruumis itse ja kirjaantuminen Jämsäläiseen majoitukseen, jota sitäkään ei kukaan muistanut.
Ylläolevasta pitäisi huomata, ettei kyse ole suorasta lainauksesta, joka "Suomalaisissa rikostapauksissa" jyrkästi kielletäänkin.
Katsoin sopivaksi lyhyesti kertoa huomaavani tiedon artikkelista uudessa kirjassa.
En nyt ymmärrä miten selostukseni eroaa Jon Doen esilletuomasta?
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Anteeksi MEG, mutta minäkin tulkitsin kirjoituksesi siten, että se oli tosiaan Ismo Kopran suusta tekstiksi kirjaan painettu.

Toinen asia, joka tällä hetkellä vaivaa, on John Doen kirjoitus:
John Doe kirjoitti:
Poliisilla on esim. oikeuslääkärin lausunto, jossa tapaus todetaan yksiselitteisesti itsemurhaksi, joten spekulaatiot muista mahdollisuuksista voidaan jättää täysin omaan "arvoonsa".
En muista lukeneeni mistään tuollaista julkilausumaa, jossa kerrottaisiin yksiselitteisesti tapauksen tulkitun poliisissa itsemurhaksi oikeuslääkärin lausuntoon perustuen. Ymmärsinkö nyt jotakin väärin?
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Juu ja minulla on käsitys ettei oikeuslääkärin lausunto ota kantaa siihen että onko kuolema itsemurha vai jotain muuta vaan yksinkertaisesti kertoo kuolinsyyn.
Asiasta toiseen pyysin tänään muutamia ystäviäni lukemaan megin kirjoituksen ja he kaikki ymmärsivät sen tarkoittavan että Ismo Kopra on näin kirjoittanut,noh aina sattuu ja tapahtuu. :wink:
Vastaa Viestiin