Lintupojat
Re: Lintupojat
Konsta puhui joskus kymmenvuotiaasta, joka ei puhu. Kivilahden osuus ja kertomukset ihmetyttää.
Gustafssonin vammojen tapaisia on saanut moni sillä kuuluisalla nakkikioskilla, onnettomuuksissa ja sodissa, toimintakykyään menettämättä. Vammat eivät ole mitenkään absoluuttinen totuus.
Gustafssonin vammojen tapaisia on saanut moni sillä kuuluisalla nakkikioskilla, onnettomuuksissa ja sodissa, toimintakykyään menettämättä. Vammat eivät ole mitenkään absoluuttinen totuus.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Kysymykseen siitä, olisiko Gustafsson voinut nähdä heidät, pojat vastasivat myöntävästi.awa kirjoitti:Lintupojat eivät nähneet Gustafssonia teltalla päällimmäisenä.
Tämän pojat kertoivat jo heti seuraavana päivänä.
- hymm -
Kyllä - juuri näin. Tarkkasilmäisiä pojat olivat, sillä näkivät kätkeytyjän kauluksessa jotakin ruutua tai raitaa. Mielenkiintoista.
Niin, aivan reippaasti pojat siellä niemellä varmasti liikkuivat, eikä mitenkään näkymättömissä.
Niin, aivan reippaasti pojat siellä niemellä varmasti liikkuivat, eikä mitenkään näkymättömissä.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Poliisi kylläkin kysyi pojilta juuri Gustafssonista.
Hessu52 kirjoitti: Älä lässytä, sinulla ei tapaoja ole sillä olethan sukusi siivellä elänyt pummi.
Nytkin asut tädiltäsi perintönä saamassa murjussa!
Sinulla ei ole varaa asnoa kenellekään mitää.
Tapaillaa ja "katsotaanko kuka silloin kaatuu?
Asun omassa, maksetussa kodissani.
En ole pummi, en asu sukuni siivellä.
Tätini perintö meni lapsenlapsilleen.
Arvioimatta Hessun kynän teroitustarvetta koen edelleen tuon tyypin täysin keskustelukelvottomaksi.
Jos edelläesitetty ei riitä, tuon esiin jatkossakin uhkauksiaan: ehkä palstan ylläpito voisi toimiakkin.

Hessu52 kirjoitti: Älä lässytä, sinulla ei tapaoja ole sillä olethan sukusi siivellä elänyt pummi.
Nytkin asut tädiltäsi perintönä saamassa murjussa!
Sinulla ei ole varaa asnoa kenellekään mitää.
Tapaillaa ja "katsotaanko kuka silloin kaatuu?
Asun omassa, maksetussa kodissani.
En ole pummi, en asu sukuni siivellä.
Tätini perintö meni lapsenlapsilleen.
Arvioimatta Hessun kynän teroitustarvetta koen edelleen tuon tyypin täysin keskustelukelvottomaksi.
Jos edelläesitetty ei riitä, tuon esiin jatkossakin uhkauksiaan: ehkä palstan ylläpito voisi toimiakkin.
Rainer ja Arnold, teillä on varmaan keskinäisiä asioita.
Tottakai teltalta havaitsee aamuauringossa metrien päässä seisovat , puhuvat ihmiset, joista toinen 180cm.
Kerrot Arnoldin sanonee, että kun minä otan kiven niin ei kukaan nouse, no Gustafsson nousi. Entä puukko.
Arnold 15v. Kuuden mies vanhempi.Arnold esitellyt tavaroita kuten Bodomin putkikassia, joka kylläkin oli galoninen kauppakassi ym.
Välillä kuitenkin epäilet bongareita ym.
Missä vaiheessa Sinä täytit velvollisuutesi ja kerroit Arnoldista krp:lle.
Pulut ja pilut, joo.
Tottakai teltalta havaitsee aamuauringossa metrien päässä seisovat , puhuvat ihmiset, joista toinen 180cm.
Kerrot Arnoldin sanonee, että kun minä otan kiven niin ei kukaan nouse, no Gustafsson nousi. Entä puukko.
Arnold 15v. Kuuden mies vanhempi.Arnold esitellyt tavaroita kuten Bodomin putkikassia, joka kylläkin oli galoninen kauppakassi ym.
Välillä kuitenkin epäilet bongareita ym.
Missä vaiheessa Sinä täytit velvollisuutesi ja kerroit Arnoldista krp:lle.
Pulut ja pilut, joo.
Mitäpä noista yksityisviestien julkaisemisesta taasen oli seurauksena.
Wagner on jo monen kertaan luvatta avannut kirjesalaisuuden, joten mielestäni se on jo ikuisen bannin paikka.
Wagner on jo monen kertaan luvatta avannut kirjesalaisuuden, joten mielestäni se on jo ikuisen bannin paikka.
Arskan lausumista olen kertonut, mitä on minulle kertonut.
Ja vielä kerran Hessulle tiedoksi luulojen lopettamiseksi:
kirjesalaisuus koskee muiden kirjesalaisuuden loukkaamista.
Omat kirjeet toki saa lukea ja käyttää haluamallaan tavalla.
Älytön muiden kirjoittajien sairas solvaamisesi on ikävää.
Pilaat örveltämiselläsi minkä tahansa aiheen, se on nähty.

Ja vielä kerran Hessulle tiedoksi luulojen lopettamiseksi:
kirjesalaisuus koskee muiden kirjesalaisuuden loukkaamista.
Omat kirjeet toki saa lukea ja käyttää haluamallaan tavalla.
Älytön muiden kirjoittajien sairas solvaamisesi on ikävää.
Pilaat örveltämiselläsi minkä tahansa aiheen, se on nähty.
Minua kiusaa tuo termi "nakkikioskivamma". Ne nakkikioskivammat voivat olla hyvin monenlaisia. Moni on kuollut nakkikioskilla tapahtuneeseen nahisteluun. Tai menettänyt tajuntansa ja toimintakykynsä. Usein on niin, että potilas käy lääkärissä sidottamassa haavansa ja vammansa, on yön yli sairaalassa tarkkailussa, ja pääsee kotiin seuraavana päivänä. Tai pääsee heti kotiin ensiavun jälkeen. Näitä on Töölön sairaalassakin varmasti paljon. Kun tässä kyseisessä tapauksessa potilas on siirretty sairaalaan ja 2 päivää myöhemmin (7.6.1960) erityisosastolle, jossa hoidettiin mm. aivovammaisia. Ollut sairaalassa 18 vuorokautta ja saanut sen jälkeenkin hoitoa hammasklinikalla ja korvaklinikalla. Eihän tämä tapaus ole enää "tyypillinen nakkikioskivamma". Kyllä Töölön sairaalassa tiedettiin mitä tehtiin. Diagnoosi on ollut aivoruhje, eikä sitä ole kumottu. Kyllä siellä on ollut myös niitä ensiavun jälkeen kotiin lähetettäviä - mutta tämä tapaus ei ole ollut sellainen. Kuten tarpeellisesta hoidosta voi nähdä.yövuoro kirjoitti:Konsta puhui joskus kymmenvuotiaasta, joka ei puhu. Kivilahden osuus ja kertomukset ihmetyttää.
Osaston ylilääkäri oli tunnettu pitkistä osasto jaksoistaan. Toki tapauksen luonne pidensi hoitoaikaa, haluttiin varmistaa, että kaikki ok. Ilmakallokuvaus myös vaati oman vuodelepoaikansa.
Mainintaa ei ole avustavista hoidoista.Jatkuva uneliaisuus ei ole kovin eksakti oire. Helppo tuottaa.
Kotiinpääsypäivää olen monasti kummastellut. samana päivänä kuulustelut Etelä -Helsingissä, sieltä 30km ajo Bodomille, invalidinako minua pidätte kiukuttelu mieli ja reipas askeltaminen autosta ulos kotipihalla mamman voileipiä syömään.Oli ehtinyt jo kova nälkäkin tulla, nuorelle miehelle.Huonokuntoisen olisi luullut pyytävän päästä lepäämään ja syövänsä vasta levättyään.
Vakavammin loukkaantuneet kotiuttetiin ambulanssilla makuuasennossa.
Mainintaa ei ole avustavista hoidoista.Jatkuva uneliaisuus ei ole kovin eksakti oire. Helppo tuottaa.
Kotiinpääsypäivää olen monasti kummastellut. samana päivänä kuulustelut Etelä -Helsingissä, sieltä 30km ajo Bodomille, invalidinako minua pidätte kiukuttelu mieli ja reipas askeltaminen autosta ulos kotipihalla mamman voileipiä syömään.Oli ehtinyt jo kova nälkäkin tulla, nuorelle miehelle.Huonokuntoisen olisi luullut pyytävän päästä lepäämään ja syövänsä vasta levättyään.
Kyllä Yövuoro mielestäni "vetää liikaa tiettyyn suuntaan". Kyllä tuo paikka oli jo tuolloin tunnettu korkeasta ammattitaidostaan. Ei siellä pidetty vahingossa 18 vuorokautta sairaalassa. Lisäksi on tiedossa, että potilas kävi saamassa hoitoa myös hammasklinikalla. Siellä hammaslääkäri (leukakirurgi) korjasi leukaluut paikoilleen. Alaleuan murtumat eivät suinkaan olleet "hyväasentoisia", niinkuin täällä väärin on väitetty. Yläleuan ja poskiluun murtumat sensijaan olivat "hyväasentoisia". Alaleuan poikkimurtumassa oli mm. 5 mm:n siirtymä. Ja samassa alaleukaluussa oli murtuma kahdessa eri kohdassa. Tuolla hammasklinikalla oli kirjattu myös ns. Brillen hematooma ja kallonpohjan murtuma.yövuoro kirjoitti:Osaston ylilääkäri oli tunnettu pitkistä osasto jaksoistaan. Toki tapauksen luonne pidensi hoitoaikaa, haluttiin varmistaa, että kaikki ok. Ilmakallokuvaus myös vaati oman vuodelepoaikansa.
Tiedetään myös että potilas kävi saamassa hoitoa myös korvaklinikalla. Joskus heinäkuulla 1960 oli joku asentaja nähnyt Gustafssonin juuri siellä vastaanotolla. Hänen mielestään NG oli näyttänyt käytävällä terveeltä. Tuolloin loukkaantumisesta oli kulunut jo yli 2 kuukautta. Tämä asentaja oli kutsuttu "tärkeänä todistajana" oikeuteen, mutta alaleukaa korjaillutta hammaslääkäriä ei oltu kutsuttu todistajaksi. Kuulostaako oudolta? Kyllä kuulostaa, mutta totta se on.
Mihin Yövuoro on unohtanut nämä hoidot hammasklinikalla ja korvaklinikalla. Kyllähän nämä yleisesti tiedetään. Siis potilas sai hoitoa vammoihinsa useassa pisteessä. Aivovammaa hoidetaan usein juuri levolla, hoitoa se on sekin. Huomaa Yövuoro nämä hoidot. Älä ohita niitä, ne ovat totta.
No enpä pitänyt niitä noin relevantteina.
Oli vammoja ,oli käyntejä poleilla jne mutta keskityin nyt sairaalajaksoon. Painotan sitä edelleen , että kyseessä erityistapaus ja hoitokin I luokkaa, eikö.
Oli vammoja ,oli käyntejä poleilla jne mutta keskityin nyt sairaalajaksoon. Painotan sitä edelleen , että kyseessä erityistapaus ja hoitokin I luokkaa, eikö.
Täysin samaa mieltä Sariolan kanssa.

Saat sinä Wagner olla mitä mieltä olet, mutta se nähdään pian!
Sariolalle taas, ettei vakavan aivovamman saanut kyllä lähde sairaalasta, eikä lähtenyt silloinkaan parin viikon makailun jälkeen, eipä silti, ei vakavan aivovamman saanut olisi tupakillekaan lähtenyt, sillä kyllä sen ajan lääkärit olivat sen verran valistuneita, että olisivat potillata kieltäneet tupakoinnin.
Gustafssonni käveli jo vessaan ulostelemaan ihan yksin tiistaina, mutta herranen aika sentään, kun meni tajuttomaksi heti kun alettiin surmista kuulustella!
Sitten olikin muistiaukon vuoro ja että oikein tuplana joo!
Kolmen viikon tajuttomuus ja epätitoisuus tovereiden kohtalosta, vaikka vierus kaveri oli heti maanantaina vai tiistaina kertonut, että "pahasti kävi!"
On se ihme, että joku uskooo noita kaikkia "sattumia" ihan naama totisena ja kehtaa vielä keksiä järkeviä selityksiä noille "sattumuksille"!
Kyllä se on niin, ettei yhteen surmatapaukseen voisi sattua noin montaa "sattumusta", sen nyt luulisi tyhmemmänkin selittelijän huomaavan, mutta kun ei!
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia.
-Dante
Sariolalle taas, ettei vakavan aivovamman saanut kyllä lähde sairaalasta, eikä lähtenyt silloinkaan parin viikon makailun jälkeen, eipä silti, ei vakavan aivovamman saanut olisi tupakillekaan lähtenyt, sillä kyllä sen ajan lääkärit olivat sen verran valistuneita, että olisivat potillata kieltäneet tupakoinnin.
Gustafssonni käveli jo vessaan ulostelemaan ihan yksin tiistaina, mutta herranen aika sentään, kun meni tajuttomaksi heti kun alettiin surmista kuulustella!
Sitten olikin muistiaukon vuoro ja että oikein tuplana joo!
Kolmen viikon tajuttomuus ja epätitoisuus tovereiden kohtalosta, vaikka vierus kaveri oli heti maanantaina vai tiistaina kertonut, että "pahasti kävi!"
On se ihme, että joku uskooo noita kaikkia "sattumia" ihan naama totisena ja kehtaa vielä keksiä järkeviä selityksiä noille "sattumuksille"!
Kyllä se on niin, ettei yhteen surmatapaukseen voisi sattua noin montaa "sattumusta", sen nyt luulisi tyhmemmänkin selittelijän huomaavan, mutta kun ei!
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia.
-Dante
Keskivaikea aivovamma oli Tenovuon arvio. Se lienee osunut aika hyvin paikalleen. Tuollainen hoito sopii siihen varsin hyvin.Hessu52 kirjoitti: .....
.....
Itsekin olen ollut 60-luvulla sairaalassa ja myöhemminkin, ja olen käynyt tupakalla siihen soveliaassa paikassa.
Vessakäynti yksin jo tiistaina ei ole ainakaan minun tietääkseni totta. Missään ei niin kerrota. Äiti pääsi tapaamaan potilasta samana tiistaipäivänä, mutta lääkäri oli kaiken varalta paikalla. Potilas luuli äitiään ensin poliisiksi, siis oli vielä sekava. Sitten myöhemmin hän menetti tajuntansa kun yritti keskustella äitinsä kanssa. Lääkäri oli todennut, että äitihän se siinä, ja poika oli sitten tunnistanut. Keskiviikkona oli tapahtunut käänne parempaan ja potilas oli jo kyennyt keskustelemaan äitinsä kanssa. Nämä tiedot ovat olleet täällä esitetyissä lehtileikkeissä. Hyvin mahdollista, että on käynyt sitten myöhemmin tupakalla, tuskin alkupäivinä. Se oli kokemuksieni mukaan sallittua. Kävellyt on "muutaman päivän kuluttua". Tuo muutaman ei ole sama kuin kaksi tai edes kolme. Se on huomattavan venyvä käsite, kun halutaan jonkun ajan näyttävän lyhyeltä.
Itse olet Arskan faijan kestityksistä kertonut, tiedot perustuvat vain omiin kirjoitelmiisi.Hessu52 kirjoitti:Saat sinä Wagner olla mitä mieltä olet, mutta se nähdään pian! <blabla>
Pitäisikös ne hieman siistittynä esittää muillekin ?
-