Ihmisillä - etenkin naispuolisilla sellaisilla - tuppaa olemaan vähän useammat kengät kuin vain yhdet, joten minkä kenkäparin sijaintipaikka ratkaisisi tuon ongelman? Ja jos on tullut kiire ulos esim. tappelun yhteydessä, niin onhan voinut napata vaikka poikaystävänsä kengät tai jotkut vanhat ja risat. On voinut myös teoriassa tehdä vaikka kevätsiivousta ennen katoamistaan ja heittää vanhoja (rikkinäisiä tai muuten vain epäkelpoja) kenkiä roskiin. Muuten kiva suunnitelma.Teleksi kirjoitti:Hypoteesini on; Jos Sinin kengät ovat paikallaan kotona, niin Sini on kannettu kuolleena ulos asunnosta. Jos Sinin kengät ovat kadonneet, niin Sini on lähtenyt vapaaehtoisesti ja kuollut tapaturmaisesti matkalla johonkin pois oletetun riidan keskeltä (esim. hän on lähtenyt kävelemään äidin luo ja hyytynyt matkalla humalan ja vähäisen pukeutumisen yhteisvaikutuksesta).
Sini Susanna Länkinen, 19 - surmattiin Muhoksella 2011
Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Mulla on naisena eteinen täynnä kenkiä ja se mitkä laitan jalkaani riippuu siitä mitä puen päälle eikä niinkään säästä tai mukavuudesta! Meillä on asunto kun kenkäkauppa eikä kukaan muu kuin mun ukko osaisi sanoa mitkä kengät puuttuu. Jos joutuisin nopeasti ulos syöksymään jonkun uhkan takia ni joko ilman kenkiä tai sitten läpsykkäät joita on tupakoitsijoita varten ulko-ovella.
Life. It´s just fucking thing after nother...
Kyllähän noita kenkiä kasaantuu ihmiselle kuin ihmiselle. Jos ajattelen omaa läheistäni - aviomiestäni. Hänellä on varmaan 10 paria kenkiä eri tilanteisiin aktiivisessa käytössä ja pystyisin arvioimaan varsin hyvin minkälaiseen paikkaan hän on lähtenyt katsomalla mitkä kengät hänellä on jalassa. Jotenkin nämä ovat vielä tosi syvässä ihmisessä - täytyisi olla aivan ihme tilanne, että laittaisin verkkahousujen kanssa korkkarit tai sitten lähtisin juhlamekossa ja kumisaappaissa liikkeelle. Eli tilanne ja asustus rajoittaa aika paljon sitä mitkä kengät ihminen vapaaehtoisesti laittaa päälleen.
Voisi ajatella, että Sini on joko kadotessaan ollut bilevaatteissaan tai sitten vaihtanut jo kotiasuun. Jolloin pystyttäisiin varsin hyvin rajaamaan minkälaiset kengät hänellä on ollut. Joten väittäisin, että esim. Sinin ystävät tai vanhemmat osaisivat kertoa onko Sinin kengät kateissa ja mitkä kengät hän olisi todennäköisesti laittanut päälleen lähtiessään joko kotiasussa tai bileasussa.
Voisi ajatella, että Sini on joko kadotessaan ollut bilevaatteissaan tai sitten vaihtanut jo kotiasuun. Jolloin pystyttäisiin varsin hyvin rajaamaan minkälaiset kengät hänellä on ollut. Joten väittäisin, että esim. Sinin ystävät tai vanhemmat osaisivat kertoa onko Sinin kengät kateissa ja mitkä kengät hän olisi todennäköisesti laittanut päälleen lähtiessään joko kotiasussa tai bileasussa.
Voisiko se olla niin, että äiti kertoi Sinin lähteneen sieltä ja sitten poikaystävä on sanonut, ettei Sini koskaan tullut takaisin kotiin. Siksi aluksi kerrottiin faktana, että Sini katosi äidiltään lähdettyään.
Sitten on selvinnyt, että Sini ei mennytkään kotiin vaan pubiin ja sieltä kotiin, koska todistajat kuulivat Sinin äänen tämän omassa kodissa myöhemmin. Tästä on tullut ristiriita Pavelin kertomukseen ja vääristymä tiedotukseen.
Sitten on selvinnyt, että Sini ei mennytkään kotiin vaan pubiin ja sieltä kotiin, koska todistajat kuulivat Sinin äänen tämän omassa kodissa myöhemmin. Tästä on tullut ristiriita Pavelin kertomukseen ja vääristymä tiedotukseen.
Mun kotiasuun ei kuulu kyllä yhtään minkäänlaisia kenkiä. Ja vaikka poistaisi kenkävalikoimasta kumpparit ja korkkarit, niin kyllä siihen jäisi sellaisia taviskenkiä kuitenkin aika paljon. Kenkien valinta riippuisi siitä, missä mielentilassa on lähtenyt ulos. Jos on ollut uhkaava tilanne päällä, olisi saattanut tosiaan ottaa vaikka rööki-flipflopit, mutta jos on itse päättänyt lähteä jollekin hikiselle yölenkille, niin on vetänyt jalkaan ehkä lenkkarit. Jos mennyt muuten vain kävelemään, niin jotkut taviskengät - tai miksei tässäkin tapauksessa niitä lenkkareita. Jos on suuttunut poikaystäväänsä ja päättänyt tehdä tämän mustasukkaiseksi, niin ehkä on vetänyt juhlatamineet päälleen ja korkokengät jalkaan ja ajatellut lähteä takaisin bilettämään, tms.
Etenkin jos ei vanhempiensa kanssa enää asunut, en usko, että nämä tietäisivät tasan tarkkaan, että mitkä kengät laittaisi, eivätkä kaveritkaan ehkä. Poikaystävä saattaisi tietää, mutta hän oli epäilty ja miehet tuskin paljon kattoo, että mitkä kengät joku laittaa. Ei kai ylipäätään kukaan kiinnitä sellaisiin huomiota, jos ei ole sitten jotenkin erityisesti keskusteltu kengistä tai jos ne eivät ole olleet niin huomiota herättävät. Mielestäni tällaisessa tilanteessa ei oikein voi mitenkään päätellä, mikä tilanne on ollut päällä ja mitkä kengät on ottanut, jos kerran poikaystävän sanomisiin ei kuitenkaan voi luottaa.
Varmaan on kuitenkin kotiin asti päässyt ja sieltä kadonnut, kerran ne kännyt ja rahat, yms. löytyi käsittääkseni sieltä.
Etenkin jos ei vanhempiensa kanssa enää asunut, en usko, että nämä tietäisivät tasan tarkkaan, että mitkä kengät laittaisi, eivätkä kaveritkaan ehkä. Poikaystävä saattaisi tietää, mutta hän oli epäilty ja miehet tuskin paljon kattoo, että mitkä kengät joku laittaa. Ei kai ylipäätään kukaan kiinnitä sellaisiin huomiota, jos ei ole sitten jotenkin erityisesti keskusteltu kengistä tai jos ne eivät ole olleet niin huomiota herättävät. Mielestäni tällaisessa tilanteessa ei oikein voi mitenkään päätellä, mikä tilanne on ollut päällä ja mitkä kengät on ottanut, jos kerran poikaystävän sanomisiin ei kuitenkaan voi luottaa.
Varmaan on kuitenkin kotiin asti päässyt ja sieltä kadonnut, kerran ne kännyt ja rahat, yms. löytyi käsittääkseni sieltä.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Voin sanoa aivan varmaksi ettei oma mieheni ikinä pystyisi sanomaan mitkä kengät puuttuu, jos katoaisin. Mulla ei kenkiä hirveästi ole (omasta mielestäni, mies eri mieltä
), mutta enpä usko että mieheni niihin niin paljon on ikinä paneutunut että muistaisi mitkä puuttuu. Sama koskee vaatteita. Voisin kuvitella että mieheni osaisi just rajata mun katoamisvaatetuksen tyyliin Lähti lenkille koiran kanssa, Lähti syömään kaverin kanssa, Lähti töihin. Yksityiskohtaisesti ei varmasti osaisi sanoa kengistä eikä takista.
Luin eilen töissä Iltalehdestä tai -sanomista, että Sini oli ollut saunomassa äitinsä luona josta lähtenyt kotiin, josta kadonnut. Mitään ei ollut illanvietosta baarissa kavereiden kanssa. Lehti taisi olla toissapäivän lehti. Mikä tässä nyt on siis totuus, baari vai saunominen äidin luona?
Edit: Vai voisiko olla niin että äiti on kuvitellut että Sini lähtee saunan jälkeen kotiin mutta onkin mennyt siitä baariin, ja sieltä vasta kotiin, ja tuosta tuo epäselvyys sitten muodostuntu uutisiin?
Luin eilen töissä Iltalehdestä tai -sanomista, että Sini oli ollut saunomassa äitinsä luona josta lähtenyt kotiin, josta kadonnut. Mitään ei ollut illanvietosta baarissa kavereiden kanssa. Lehti taisi olla toissapäivän lehti. Mikä tässä nyt on siis totuus, baari vai saunominen äidin luona?
Edit: Vai voisiko olla niin että äiti on kuvitellut että Sini lähtee saunan jälkeen kotiin mutta onkin mennyt siitä baariin, ja sieltä vasta kotiin, ja tuosta tuo epäselvyys sitten muodostuntu uutisiin?
Tämä keskustelu nyt on sinällään turhaa, koska me emme tiedä kuinka monet kengät Sini Susannalla oli. Eikä se varsinaisesti ollut pointtikaan. Kuitenkin useilla ihmisillä, varsinkin nuorilla joilla ei ole ihan kauheasti rahaa, on vain muutamat kengät arkikäytössä ja lähipiiri muistaa kyllä ne tavallisimmin käytetyt kengt, vaikka ei ihan kaikkia kenkiä muistaisikaan.
Musta vaan jotenkin tuntuu, että jos Sini olisi tapettu kotonaan ja poikaystävä olisi ollut tarpeeksi kylmäverinen piilottamaan Sinin ruumiin jälkiä jättämättä. Ja sitten viellä poliisin hallussa pysymään hiljaa. Niin miten hän ei piilottanut vaatteita, kännykkää, rahapussia, kenkiä.
Musta vaan jotenkin tuntuu, että jos Sini olisi tapettu kotonaan ja poikaystävä olisi ollut tarpeeksi kylmäverinen piilottamaan Sinin ruumiin jälkiä jättämättä. Ja sitten viellä poliisin hallussa pysymään hiljaa. Niin miten hän ei piilottanut vaatteita, kännykkää, rahapussia, kenkiä.
Tämä on minun mielestäni juuri se pointti Sinin lähdöstä asunnoltaan. Riita (oletettava) äitynyt siihen pisteeseen että Sini lähti kipinkapin Pavelia pakoon niin kiireesti, ettei ehtinyt ottaa tavaroitaan mukaan. Ehtiköhän edes laittaa kenkiä jalkaansa... Paennut pimeään yöhön ja hyytynyt hankeen ehkä humalatilasta johtuen, ehkä jostain muusta syystä. Jos satoi paljon lunta, on peittynyt nopeasti ja saattaa löytyä yllättävänkin läheltä.Teleksi kirjoitti: Musta vaan jotenkin tuntuu, että jos Sini olisi tapettu kotonaan ja poikaystävä olisi ollut tarpeeksi kylmäverinen piilottamaan Sinin ruumiin jälkiä jättämättä. Ja sitten viellä poliisin hallussa pysymään hiljaa. Niin miten hän ei piilottanut vaatteita, kännykkää, rahapussia, kenkiä.
Pavel on voinut ajatella että Sini (ollut poissa, "kadonnut" ennenkin ja joku kirjoitti P:n fb-seinälle jotakuinkin, että 'kyllä S takaisin tulee kunhan on ensin miettinyt asioita') on mennyt jonkun kaverinsa luo muutamaksi päiväksi ja tulee pian takaisin. Elävänä. Ei ole ajatellutkaan (tietenkään) että ei tulisikaan ja itseä epäiltäisi taposta.
Tämä siis sillä oletuksella, että Pavelilla olisi 'verettömät kädet'.
Mä jostain syystä mietin et jos on kadoksissa omasta tahdostaan. Ei ymmärtääkseni oo mitäään todisteita että olisi henkirikos. Voin olla tietty ihan väärässäkin. Ja mun mieheni ei pystyis sanomaan edes mitkä vaatteet mulla ois päällä, kengistä puhumattakaan 
Todisteita ei henkirikoksesta ilmeisesti ole, mutta P pidätettiin ja sittemmin vangittiin taposta epäiltynä. Jonkin/joidenkin asioiden/todisteiden on mielestäni viitattava henkirikokseen. Ellei sitten virkavallan taholta ole haettu nopeaa ja (oletettua, ensimmäiseksi mieleen tullutta ajatusta poikaystävän syyllisyydestä) ratkaisua ja ajateltu, että 'pannaan poika putkaan, pentele, niin eiköhän ala laulaa'...eloq kirjoitti:Mä jostain syystä mietin et jos on kadoksissa omasta tahdostaan. Ei ymmärtääkseni oo mitäään todisteita että olisi henkirikos. Voin olla tietty ihan väärässäkin. Ja mun mieheni ei pystyis sanomaan edes mitkä vaatteet mulla ois päälläni, kengistä puhumattakaan
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... -epailtyna
Poikaystävä vangittu kadonneen Sinin taposta epäiltynä
Julkaistu 16.03.2011 13:56 (päivitetty 15:10)
Oulun käräjäoikeus vangitsi eilen vuonna 1991 syntyneen, seinäjokelaistaustaisen opiskelijan henkirikoksesta epäiltynä. Hänet vangittiin syytä epäillä -perusteella, mikä on kahdesta vangitsemisen kynnyksestä matalampi.
Poliisilla on alle viikko aikaa löytää vankempia todisteita mahdollisesta henkirikoksesta. Nuoren miehen vangitsemista käsitellään käräjäoikeudessa uudelleen ensi maanantaina.
No samaa olen pohtinut minäkin mut kun eivät voineet jatkaa pidätystä... Toivon vaan että löytyisi pian, mielummin tietysti elossa.
Elossa löytyminen on aikalailla poisluettavissa koska kateissaoloa on jo kolme viikkoa? vähin vaattein..eloq kirjoitti:No samaa olen pohtinut minäkin mut kun eivät voineet jatkaa pidätystä... Toivon vaan että löytyisi pian, mielummin tietysti elossa.
"if your religion is worth of killing, please start yourself"
-
pirrekipsi
- Susikoski
Voisiko joku kertoa, että mistä tieto Pavelin väkivaltaisuudesta????Kukaan ei edes ajattele sellaista mahdollisuutta, että Sini poistunut Pavelin nukkuessa. Tai onko nämä ovella kävijät olleet edes ovella tai yleensäkkään oikeaan aikaan. Minua ei ainakaan ihmetyttäs jos menen käymän jonkin ovella ja esim. hänen miehen ääntä ei kuulu.
Jospa Sini onkin poistunut ravintolaan/Baariin jonkun kyydillä? Tietäen jonkun tarjoavan.
Tuntiskohan tuo Pavel edes Muhosta niin hyvin kätkeäkseen ruumiin?? Sehän on Seinäjoelta ja vasta alkanut Sinin kanssa seurustelemaan.
Jospa Sini onkin poistunut ravintolaan/Baariin jonkun kyydillä? Tietäen jonkun tarjoavan.
Tuntiskohan tuo Pavel edes Muhosta niin hyvin kätkeäkseen ruumiin?? Sehän on Seinäjoelta ja vasta alkanut Sinin kanssa seurustelemaan.
- Geissimummo
- Andy Sipowich NYPD
Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta
Ja jos hengissä olisi, luulisin jonkun jo ilmoittaneen asiasta esim. omaisille.jontse kirjoitti:Elossa löytyminen on aikalailla poisluettavissa koska kateissaoloa on jo kolme viikkoa? vähin vaattein..eloq kirjoitti:No samaa olen pohtinut minäkin mut kun eivät voineet jatkaa pidätystä... Toivon vaan että löytyisi pian, mielummin tietysti elossa.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
A friend is nothing, but an known enemy.
-
masi78
- Nikke Knatterton
Mulla on niin vahva tunne että siniä ei enää elossa löydetä,veikkaisin että ruumis tulee esiin kun lumet sulaa ja likempänä katoamispaikasta kuin moni uskoisikaan..eikös se ole niin että aika usein ruumis löytyy yllättävänkin läheltä..vaasassa kadonnut teinipoika nimeltä kasimirhan löytyi 250 metrin päässä katoamispaikastaan kerrostalon lumipenkasta muistaakseni..
Tuohon en kyllä osaa sanoa mitään onko pavel syyllinen vai ei? Vaikuttaa jo siltä että sini olisi itse päivänsä päättänyt joko tahallisesti tai sitten on sattunut joku tapaturmainen kuolemaan johtava juttu..ympäri vuoden sulana pysyttelevä joki jotenkin kans nostattaa karvat pystyyn,onkohan siellä naarattu mitään??
Tuohon en kyllä osaa sanoa mitään onko pavel syyllinen vai ei? Vaikuttaa jo siltä että sini olisi itse päivänsä päättänyt joko tahallisesti tai sitten on sattunut joku tapaturmainen kuolemaan johtava juttu..ympäri vuoden sulana pysyttelevä joki jotenkin kans nostattaa karvat pystyyn,onkohan siellä naarattu mitään??