Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Kotipoliisi kirjoitti:
Kuva

Kuva
Kuvissa Nils Gustafssonissa on kiistattomasti nähtävissä lihomisen piirteitä, se on yllä olevista kuvista nähtävissä, ja aikaakin oli Virpin kohtaamiseen vielä pari vuotta ... kuvissa on nähtävissä juuri tuota miehille tyypillistä keskivartalolihavuutta, joka tekee nuoren (ja varttuneemmankin) naisen näkökulmasta miehestä lihavan näköisen.

Pari vuotta voisi tuoda tuohon helpostikin kymmenen/kaksikymmentäkin kiloa lisää - ja tuolloin se tulisi muuallekin kuin mahaan? Voisiko tuollainen olla mahdollista linja-autonkuljettajalla?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Awan aiwoituskukkasia: voiko keskivertolihava mies toimia bussikuskina ?
Siinä vaiheessa kun lihavuus kriminalisoidaan, suomalaisista suurin osa on kiven sisällä... :lol:
Mitenhän Gustafssonin painonvaihtelut liittyvät yllätystodistajien kertomuksiin ?
Onko lihavuus oire syyllisyydestä ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

No, ei lihavuus mikään rikos ole.

Virpi totesi Gustafssonin olleen hieman pyöreässä kunnossa ja siltähän tuo näyttää.

Tuollaista keskivartalolihavuutta. Bussikuskilla kuljettajan penkillä istuessaan tuo saattaa vielä korostua entisestään. Maha lepää reisien päällä. Ei ole kaunista katseltavaa ..
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kuva

MT: osaatko kuvata kuskia ?
V: no sellainen keskilihava bussinkuljettaja, ihan siis syyllisen näköinen...

:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, tuossa kun kuuntelin Yle:n elävää arkistoa,(juttu löytyy Yle elävä arkisto Bodomin surmat, tai jotenkin silleen ja tuo leiriytymisalue sanotaan heti siinä alussa) niin korvissani oikein särähti, jollei sorahtanut toimittajan lausuma jotenkin näin. "Espoon Bodominjärvellä, leiriytymisalueella, on paljastunut jälleen raaka kolmois-surma.....!"

Tuo reportaasi on tehty heti surmatöiden juuri tapahduttua, joten näin ollen toimittajakin on uskonut tuon paikan olleen leiriytymisalue, joten laittaahan tuo Marjatan kertomiset ihan uuteen uskoon.

Jos paikkaa pidettiin noinkin yleisenä leiriytymisalueena, niin ei ole mikään ihme, jos Marjattakin sitä sellaiseksi luuli.

Minäkin luulin, joten ei se mitenkään vierasta ole!

Kas kun kukaan muu ei ole aiemmin kiinnittänyt tuohon Yle:n juttuun huomiota, vai onko sen salailu ollut kenties jotenkin tarkoitushakuista?

Korjataan tuota reportaasia sen verran, että se on tehty kait 31.12.1960 , eli jonkinlainen vuoden "reportaasit ohjelma", tai Kamera kiertää, koostumus, no kuitenkin, sieltä se löytyy "Bodominjärven veritöistä", tms.
Viimeksi muokannut Hessu52, Su Kesä 05, 2011 8:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Näin Bodomin 51v muistopäivänä on tullut hiljennyttyä ja pohdittua tuota traagista ja julmaa tapahtumaa.
Selailin myös Bodom aineistoa ja katsomatta on vielä omat VHS kasetit, kunhan löytyisi vanha katselulaite :? . Tietyt tahot vaativat lähteitä.

Mutta, Hessu, aikanaan kerrottiin siitäkin kuinka leiriytyjiä mm. kartanon taholta suvaittiin ja kehoitettiin olemaan varovaisia avotulen kanssa. Leiriytyminen alueella oli siis yleistä. Aikalaisnuoret ovat myös kertoneet omista reissuistaan.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse

Paikkaa siis pidettiin leiripaikkana, mutta oikeudessa vaahdottiin turvat punaisena siitä, ettei siellä niemellä/niemillä ollut mitään leiripaikkaa ja tehtiin turhaan Marjatasta valehtelijaa, jota samaa hassaympaa jatkaa täälläkin vielä esim. Sariola!

Eiköhän tuohon Gulfin baarinkin löydy vielä joku selitys!
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Bodom saattoi olla tosiaan leiriytymispaikka mutta eikös juuri tuo kohta missä Marjatta kertoi olleensa ollut sellainen paikka mikä ei ollut leiriytymistä varten.
Näin ollen tuo Marjatan kertomus saattaa olla yhtä hyvin totta kuin valettakin tai hän muistaa leiriytymispaikkansa väärin. Oma suhtautumiseni Marjatan kertomukseen on hieman pehmentynyt, mutta kun on kuulusteltu henkilöitä Marjatan kertomuksen vahvistamiseksi tai kumoamiseksi, ei kuulustelupöytäkirjoista ole saatu mitään vahvistusta tai poissulkevaa Marjatan kertomukselle. Näin ollen on vain sana sanaa vastaan, Marjatta todistajana kertoo missä leiriytyi ja toinen todistaja kertoo että tämä ei ole mahdollista joten ollaan tilassa sana vastaan sana ja se tiedetään että silloin todistusarvo on käytännössä nolla.
Pentti Jäppinen teki itsemurhan 30-vuotiaana 1968 ja hän olisi varmaan ollut paras henkilö kertomaan asioista. Kuulustelujen mukaan hän ei ole maininnut koskaan kenellekään mitään Bodomista, Marjatasta erottuaan hän käsittääkseni meni naimisiin mutta alkoi syystä tai toisesta käyttämään runsaasti alkoholia joka sitten varmaan osaltaan johti hänen itsemurhaan. Todistajia on kuulusteltu jopa yrittäen selvittää onko Jäppinen ollut Bodomilla helluntaina 1960, luonnollisesti todistajilla (jotka tunsivat Jäppisen) ei ole tästä asiasta ollut mitään tietoa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Hessu52
Watson itse

Niin, mutta jos on vannottu, ettei jotain kerrota, niin ei sitten kerrota.

En kuitenkaan usko mihinkään sellaiseen, että jotain luvataan ja se pysyy ikuisesti salassa.

En usko tässä olleen mitään sen kummempaa, kuin että nuo nyt jo elävien kirjoista poistuneet, ovat unohtaneet jutun ja siinä se.

Olen aika skeptinen salaliittoteorioihin, eli kyllä ne aina joskus paljastuvat, kuten olemme nähneet viime päivinä Ruotsin kuninkaan ja suomen rehellisen Lapinmiehen jutuissa.

Jos Bodomilla on ollut useampi, kuin yksi murhaaja, niin on aika kummaa, mutta yksinäiseltä sattuma murhaajalta tuollainen on saattanut onnistua.

Mitä taasen Marjattaan tulee, olihan hän kertonut jutusta jo aikaisemmin mm. pojalleen, näin olen antanut itseni ymmärttää ja ei olisi ensimmäinen kerta, jos olen ymmärtänyt väärin.

Se milloin nuo muut ovat kuolleet, ovat sitten luku sinänsä, mutta kait sillä Jäppisellä on jotain ollut tunnollaan, kun on itsensä surmannut, sillä ei kait sitä kukaan ihan ilman syytä?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Marjatta on pojalleen kertonut tuosta Bodomista vuosi tai pari ennen kuin asia tuli julkisuuteen, eli pitää paikkansa että on kertonut, myös poikansa on asian johdosta kuulusteltu mutta hänen kuulustelukertomuksessaan ei oikeastaan mitään mielenkiintoista ole lukuunottamatta sitä että Marjatta on hänelle yhden kerran asiasta kertonut jotenkin jäin siihen käsitykseen että olisi kertonut asiasta kun NG:tä alettiin epäillä voin muistaa väärin. Marjatta puolestaan on kuulusteltu useaan kertaan tapauksen johdosta. Siihen ei syytä ole kerrottu miksi ja miten Jäppinen itsemurhan teki mutta kun oli jo Marjatasta eronnut ja uusissa naimisissa (vai olisiko sekin liito sitten mennyt päin helvettiä, no, mene ja tiedä) sellaisen henkilön kanssa jolla ei ole mitään tekemistä Marjatan kanssa. Kuitenkin tiedämme kaikki että alkoholia runsaasti käyttävillä on selvästi suurentunut riski ja matampi kynnys tehdä itsemurhan kuin alkoholia kohtuudella käyttävillä kansalaisilla. Kukaan todistajista ei muista Jäppisen koskaan puhuneen Bodomista eli jos lähdetään siitä että Marjatan kertomus on totta niin ainakin Jäppinen vei salaisuuden hautaan.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Näistä kahdesta yllätystodistajasta minulla on sellainen yleiskäsitys, että he ovat todennäköisesti tavanneet joskus Gustafssonin, ja on ehkä keskusteltukin tai puuhailtu jotakin, mutta muu on sitten puhdasta mielikuvitusta. Ainakin käräjäoikeus oli listannut pitkän rivin seikkoja, jotka yllätystodistajan puheissa eivät pitäneet paikkaansa. Eli vaikuttivat keksityiltä. Arvelen, että juuri niin se oli. Kyllä poliisi ja syyttäjä olisivat mielellään näitä käyttäneet, mutta varmaan totesivat itse nämä todistajat epäluotettaviksi. Tarkemmin sanottuna tarinat keksityiksi. Sitä ei luonnollisesti voi todistaa, niinpä todetaan todistaja "epäluotettavaksi", eikä hänen todistustaan oteta huomioon oikeuden päätöksenteossa. Juuri niin tehtiin.
Hessu52
Watson itse

Jahas ja Sariola pitää esim. Gyllströmin juoppokavereita uskottavina todistajina, samaten kuin kylän juoruakkoja!

Hehe heh vaan!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Jahas ja Sariola pitää esim. Gyllströmin juoppokavereita uskottavina todistajina, samaten kuin kylän juoruakkoja!

Hehe heh vaan!
En suinkaan pidä noita juoppokavereita uskottavina, eikä oikeuskaan ole pitänyt. En myöskään kylän juoruakkoja. Korkeintaan niitä voi käyttää vihjeinä, mutta eivät kelpaa sellaisenaan todisteiksi. Kyllä kioskimiestä vastaan etsittiin muita todisteita, mutta ei ole löydetty. Se ei silti tarkoita, etteikö kioskimies voisi silti olla edelleen yksi epäilty. Hän on edelleen yksi epäilty - samoin Assman. Oikeaa syyllistä ei ole toistaiseksi löydetty. Hehehe! :x
Hessu52
Watson itse

Tarkenna Sariola, mitä syitä oli epäillä Gyllströmiä surmista, siis muuta kuin se, että Gyllström oli tunnettu kylähullu ja hänestä kiersi monia juttuja juoruja.

Älä vedä nyt tähän sitä juopon todistusta, jonka veljen kummin kuoman kaiman keuhkotautinen koira voi myös todistaa, kunhan se ensin otetaan kiinni!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Tarkenna Sariola, mitä syitä oli epäillä Gyllströmiä surmista, siis muuta kuin se, että Gyllström oli tunnettu kylähullu ja hänestä kiersi monia juttuja juoruja.

Älä vedä nyt tähän sitä juopon todistusta, jonka veljen kummin kuoman kaiman keuhkotautinen koira voi myös todistaa, kunhan se ensin otetaan kiinni!
Kyllä niillä monilla ihmisillä, jotka epäilevät kioskimiestä tekijäksi on hyvät syyt olla sitä mieltä.

- Oli sodan käynyt, siellä hermonsakin menettänyt, siis mielenterveydellisiä ongelmia
- Oli luonteeltaan aggressiivinen ja äkkipikainen, oli syyllistynyt mm. puukotukseen
- Oli fyysisesti vahva, oli käyttäytynyt uhkaavasti leiriytyjiä kohtaan jo siellä uimarannalla edellisenä iltana, tosin vain puheiden tasolla.
- Asui sopivan lähellä, oli tilaisuudessa tekemään tuon rikoksen, heikko alibi.
- Huomattava määrä ihmisiä, jotka tunsivat hänet, pitivät häntä todennäköisenä syyllisenä. Kyllä heillä oli siihen syynsä.
- Kuvauksien mukaan oli varsinkin humalassa aggressiivinen, arvaamaton ja vaarallinen, monet ihmiset pelkäsivät häntä ja aivan aiheesta.
- Vihasi niemeen leiriytyneitä yleisestikin ja oli hätyyttänyt siellä olleita aikaisemminkin, näin kerrotaan. Todennäköisesti tämä pitää kyllä paikkansa.
- Sekä monet ihmiset, että poliisi ovat epäilleet häntä vuosia myöhemminkin, eikä hänen alibinsa ole minkään arvoinen, sillä sen on antanut hänen rouvansa, joka sitä paitsi on nukkunut eri huoneessa kuin miehensä kyseisenä yönä. Vaimon tai tyttöystävän antama alibi on yleensäkin varsin heikko, erityisesti tässä tapauksessa.
- Minä en voi nimetä häntä syylliseksi, mutta epäillä kyllä voin. Hän sopii tekijäksi erinomaisesti edellä mainittujen seikkojen perusteella. Sitovia todisteita ei ole löydetty. Ei ole löydetty ketään muutakaan vastaan, mutta jokuhan tuon rikoksen on tehnyt, vaikka todisteita ei ole löydetty.
Vastaa Viestiin