Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Olen seurannut alusta saakka tätä keskustelua tiiviisti, aina sivulle 94 saakka.. Sitten hyppäsin suoraan sivulla 104, enkä ilmeisesti ole menettänyt mitään. En ole jaksanut edes kiinnittää huomiota jokaiseen juttuun senkään jälkeen, samanlaista taistelua ollut pitkään samoista asioista. Olen myöskin aivan pihalla siitä, ketkä liittyvät tapaukseen ja ketkä eivät. Nimiä ja nimikirjaimia on liikaa, sekoittaa ihmismielen :roll:

Eikö tähän saisi minkäänlaista selvyyttä?
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
tturpo
Harjunpää

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja tturpo »

MollyMalone kirjoitti:Ihan rauhassa voi käydä kuumana. Täällä on puitu aiemmin paljon henkilökohtaisempiakin asioita eikä niitä ole voitu viedä yhtään minnekään oikeuteen niin että voitaisiinko siirtyä takaisin OIKEAAN asiaan.

Kuinkakohan kauan ruumista on autossa ehditty säilyttää. Jotenkin luulisi että siinä aamuyön tunteina sitä ruumista olisi voinut olla helpompi siirtää ilman uteliaita silmäpareja joten ruumis olisi siellä ollut melko kauan. Käytiinkö sitä kenties vielä jossakin näyttämässä?

Mulle on nyt todella epäselvää että mistä jutusta tämä vasikoiminen on mahtanut sitten tapahtua JOS on tapahtunut. Mistä niistä kaikista puukotuksista on kyse ja mistä nämä puukotukset ovat saaneet alkunsa?
Poliisin tiedotteessa oli että ruumis oli siirretty seuraavana päivänä.

ote poliisin tiedotteesta: Naisen ruumis oli pakattu pian kuoleman jälkeen ja siirretty todennäköisesti 7.1.2011 löytöpaikkaansa Jyväskylän Taka-Keljontielle, mistä se löytyi seuraavana päivänä ohikulkijan toimesta.

http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-suo ... endocument
Teresa Banks
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Geissimummo kirjoitti:Olen seurannut alusta saakka tätä keskustelua tiiviisti, aina sivulle 94 saakka.. ... Olen myöskin aivan pihalla siitä, ketkä liittyvät tapaukseen ja ketkä eivät. Nimiä ja nimikirjaimia on liikaa, sekoittaa ihmismielen :roll:

Eikö tähän saisi minkäänlaista selvyyttä?
Sivulla 88 on (pyynnöstäsi) lista, jota täsmennettiin samalla sivulla. Tsekkaa sieltä, ja olet henkilögallerian suhteen aika lailla kärryillä. : )
(Lähteet: poliisin tiedotteet, lehdistö, Murhainfo + FB)
Sielu on metallipurkaus helvetin ammustehtaalta.
— A. W. Yrjänä
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Aija (25) - uhri
Roy (23) - uhrin aviomies. Istumassa ilmeisesti tällä hetkellä ja myös tapahtuma aikaan, mutta paikalla joulukuun alussa kun Aija sai puukosta ja vasikoi sitten siitä = motiivi?

Jaakko (19) - Royn pikkuveli, pidätetty
Matti (25) - Royn isoveli, ollut aiemmin vankilassa; kts. myös http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=97528, pidätetty 18. maaliskuuta todennäköisin syin osallisuudesta jne..

Mikko (37) - pidätetty
M.E. (40) - Mikon vaimo, oli vähän aikaa pidätettynä, vapautettiin. Ja heidän asunnossaan kyseinen tappo/murha tehtiin.

I.E. (n. 19) - edellisten tytär, uhrin ex-ystävätär

Anssi (30) - pidätetty
Antti (25) - pidätetty

P (?) - helsinkiläinen, vangittuna Aijan ja Royn puukottamisesta (joulukuu 2010)

Aviopari - joista nainen 35-vuotias, olivat pidätettynä, mutta vapautettiin (mainittu jossakin uuraislaisina, mutta tarkempaa tietoa ei ole?)
Nämä muistan suunnilleen, paitsi tämä perhe E meinaa mennä koko ajan sekaisin (kuka on kuka). Eikös tähän listaan ole tullut muutama uusikin nimi (täällä ainakin on kirjoitettu)...? Lisätköön ken tietää ja osaa kertoa.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Petrus
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Geissimummo kirjoitti:
Aija (25) - uhri
Roy (23) - uhrin aviomies. Istumassa ilmeisesti tällä hetkellä ja myös tapahtuma aikaan, mutta paikalla joulukuun alussa kun Aija sai puukosta ja vasikoi sitten siitä = motiivi?

Jaakko (19) - Royn pikkuveli, pidätetty
Matti (25) - Royn isoveli, ollut aiemmin vankilassa; kts. myös http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=97528, pidätetty 18. maaliskuuta todennäköisin syin osallisuudesta jne..

Mikko (37) - pidätetty
M.E. (40) - Mikon vaimo, oli vähän aikaa pidätettynä, vapautettiin. Ja heidän asunnossaan kyseinen tappo/murha tehtiin.

I.E. (n. 19) - edellisten tytär, uhrin ex-ystävätär

Anssi (30) - pidätetty
Antti (25) - pidätetty

P (?) - helsinkiläinen, vangittuna Aijan ja Royn puukottamisesta (joulukuu 2010)

Aviopari - joista nainen 35-vuotias, olivat pidätettynä, mutta vapautettiin (mainittu jossakin uuraislaisina, mutta tarkempaa tietoa ei ole?)
Nämä muistan suunnilleen, paitsi tämä perhe E meinaa mennä koko ajan sekaisin (kuka on kuka). Eikös tähän listaan ole tullut muutama uusikin nimi (täällä ainakin on kirjoitettu)...? Lisätköön ken tietää ja osaa kertoa.
Roy= R.N.
Jaakko= J.N.
Matti= M.N.
Mikko E.= M.E.
M.E.= Äippä E
I.E.=Iines
Anssi= A.K.
Antti= A.L.
P= J.P.
Laitoin nyt nämä lyhenteet oikeiden henkilöiden perään selvennykseksi, ja kaikenmaailman skitsot HUOM, nämä on kaikki poimittu tästä ketjusta :twisted:

Kaikki muut nimet (eli niiden lyhenteet tms) jotka on mainittu, pyyhi ne mielestäsi :mrgreen:
pikkuinenpeikko
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja pikkuinenpeikko »

Kirjotan nyt ystäväni tunnuksilla ja kirjotan ainoastaan A.L henkilön puolesta. Minun mielestä on väärin vetää ihmisen fb keskusteluja ja päivityksiä tänne ja jos te ihmistä millään tavalla tuntisitte niin puolet mitä siellä profiilissa lukee on huuoria ja sen takia olen hänen profiilin nyt piilottanut koska hänen yksityis asiat ei teille kuulu.. ja toisekseen minä jos kuka tiedän että kyseinen henkilö oli kaksiviikkoa vapaana ennen kuin hänet otettiin kiinni ja hän oli yhtä hämillään iltalehden kertomuksesta laukku sumra kuin kukatahansa muu. Hänen osallisuus on vain se että hän on ollut kahdesti puhelin yhteydessä koska surmattu vei hänen autonsa sinä yönä. Se riittää kiinni pitämiseen koska asiassa on tällä hetkellä suuri sotkemis vaara ja kuulusteluissa on hänelle kerrottu paljon asiaan liittyviä tietoja. Olen ollut kyseisen henkilön jokaisessa vangitsemis oikeuden käynnissä ja asianajajan kanssa sekä A.K asianajajan kanssa yhteydessä. Ja A.L henkilöä käydään joka toinen viikko siellä vankilassa katsomassa ja hän vapautuu suoraan käräjiltä jotka ovat kahdenviiko sisään syytteen nostopäivästä. Sitten kun asioista tiedätte niin tulkaa enemmän puhumaan. Kyllä te voitte käräjien jälkeen lukea lehdestä mikä on totta ja mikä ei, minusta teidän kanttaisi puhua asioista kun tiedättte niistä jotain eikä näin nyt vaan joku joka on joskus saattanut kyseisest henkilöt tuntea tai joku joka ei niitä tunne ollenkaan. Tiedättekö että ihmisen ulkokuorikin tai jotku fb tekstit saattaa johtaa ulkopuolisia todella pahasti harhaan.
McMann
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja McMann »

pikkuinenpeikko kirjoitti: Hänen osallisuus on vain se että hän on ollut kahdesti puhelin yhteydessä koska surmattu vei hänen autonsa sinä yönä.
Muistaakseni, pikkuinenpeikko, kerroit aiemmin, että ystäväsi oli mennyt Pupuhuhtaan hakemaan autonsa avaimia ja näin ollen ollut surmapaikalla. Eikö hän siis ollutkaan siellä? Vai oliko?
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

En tiennytkään että kuulustelumetodeihin kuuluu tapahtuneen selostaminen epäillylle asianosaiselle. Ei minulle ainakaan ole selitetty mitään vaikka sivullisena joskus olenkin joutunut kiinniotetuksi.

Eikös tämä kyseinen henkilö kuitenkin ollut myös paikalla siellä asunnossa tämän surman aikaan?
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

McMann kirjoitti:
pikkuinenpeikko kirjoitti: Hänen osallisuus on vain se että hän on ollut kahdesti puhelin yhteydessä koska surmattu vei hänen autonsa sinä yönä.
Muistaakseni, pikkuinenpeikko, kerroit aiemmin, että ystäväsi oli mennyt Pupuhuhtaan hakemaan autonsa avaimia ja näin ollen ollut surmapaikalla. Eikö hän siis ollutkaan siellä? Vai oliko?
Niin tuon tilityksen kirjoittahan ei ole itse Pikkuinen peikko vaan joku hänen tuttunsa peikon tunnuksilla. Asia selviää kun lukee tekstin alun ja ymmärtää sen.

Mutta tosiaan, aiemmin Pikkuinen peikko kertoi että ko. henkilö oli ollut paikalla yöllä, ei kertonut oliko siellä Aijan kuoleman aikaan mutta oletettavasti aikana jolloin Aija jo teki kuolemaa asunnon lattialla. Poliisi myös on kertonut ko. henkilön olleen paikalla asunnossa surmayönä. Luulen että voimme tuota asiaa pitää siis ihan faktana.

Mielenkiintoinen väite että henkilö pidettäisiin vangittuna todennäköisin syin murhasta epäiltynä vain koska vapaana ollessaan hän saattaisi sotkea tutkintaa. Samaan aikaan kuitenkin esim asunnossa asuva nainen (jolla olisi hyväkin syy sotkea tutkintaa ja yrittää harhauttaa tutkijoita) on vapautettu. Odotamme siis käräjiä ja sitten näemme mikä on ko. henkilön kohtalo.. Kirjoittaja kertoo että hänet tullaan vapauttamaan suoraan käräjiltä, näin ilmeisesti asianajaja on luvannut? Onkohan asianajaja myös luvannut että henkilöä ei tuomita?
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Pidän todennäköisempänä että hänen on arvioitu yrittävän pedata itselleen alibia , varmaan juuri sellaista mitä pikkuinenpeikko on meille kovasti tässä viime aikoina tarjoillut.
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

pikkuinenpeikko kirjoitti:Kirjotan nyt ystäväni tunnuksilla ja kirjotan ainoastaan A.L henkilön puolesta. Minun mielestä on väärin vetää ihmisen fb keskusteluja ja päivityksiä tänne ja jos te ihmistä millään tavalla tuntisitte niin puolet mitä siellä profiilissa lukee on huuoria ja sen takia olen hänen profiilin nyt piilottanut koska hänen yksityis asiat ei teille kuulu.. ja toisekseen minä jos kuka tiedän että kyseinen henkilö oli kaksiviikkoa vapaana ennen kuin hänet otettiin kiinni ja hän oli yhtä hämillään iltalehden kertomuksesta laukku sumra kuin kukatahansa muu. Hänen osallisuus on vain se että hän on ollut kahdesti puhelin yhteydessä koska surmattu vei hänen autonsa sinä yönä. Se riittää kiinni pitämiseen koska asiassa on tällä hetkellä suuri sotkemis vaara ja kuulusteluissa on hänelle kerrottu paljon asiaan liittyviä tietoja. Olen ollut kyseisen henkilön jokaisessa vangitsemis oikeuden käynnissä ja asianajajan kanssa sekä A.K asianajajan kanssa yhteydessä. Ja A.L henkilöä käydään joka toinen viikko siellä vankilassa katsomassa ja hän vapautuu suoraan käräjiltä jotka ovat kahdenviiko sisään syytteen nostopäivästä. Sitten kun asioista tiedätte niin tulkaa enemmän puhumaan. Kyllä te voitte käräjien jälkeen lukea lehdestä mikä on totta ja mikä ei, minusta teidän kanttaisi puhua asioista kun tiedättte niistä jotain eikä näin nyt vaan joku joka on joskus saattanut kyseisest henkilöt tuntea tai joku joka ei niitä tunne ollenkaan. Tiedättekö että ihmisen ulkokuorikin tai jotku fb tekstit saattaa johtaa ulkopuolisia todella pahasti harhaan.
^tuon kirjoittaja ei tainnut kyllä olla ihan "selvin päin"...
aikanaan olen myös jokuset kuulustelut ja rosikset käynyt, joten jonkin verran löytyy tietoa käytännöistä ym. ja tuon tarinat ei kovin loogiselta vaikuta!
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
McMann
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja McMann »

nuusku-nella kirjoitti:
Niin tuon tilityksen kirjoittahan ei ole itse Pikkuinen peikko vaan joku hänen tuttunsa peikon tunnuksilla. Asia selviää kun lukee tekstin alun ja ymmärtää sen.

Aivan. Ymmärrän sen nyt. Luulin vain, että pikkuinenpeikko tapansa ja tyylinsä mukaan valitsee sanansa ja niiden järjestyksen hiukan omintakeisesti. En tarkoita pahalla...

Kuinkahan monen muun henkilön tunnukset kirjoittajalla mahtaa olla ja minne kaikille foorumeille? No, sillä ei liene merkitystä ja pyydän jo valmiiksi anteeksi jos joku imaisi tästäkin lauseesta herneitä...
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

McMann kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:

Aivan. Ymmärrän sen nyt. Luulin vain, että pikkuinenpeikko tapansa ja tyylinsä mukaan valitsee sanansa ja niiden järjestyksen hiukan omintakeisesti. En tarkoita pahalla...

Kuinkahan monen muun henkilön tunnukset kirjoittajalla mahtaa olla ja minne kaikille foorumeille? No, sillä ei liene merkitystä ja pyydän jo valmiiksi anteeksi jos joku imaisi tästäkin lauseesta herneitä...
Henkilöspekulointia sen enempää harrastamatta kyseessä lienee kaksi ko. vangitulle läheistä ihmistä. Vaikeana aikana hakevat tukea toisistaan ja yrittävät parhaansa mukaan ymmärtää tapahtunutta, on ihan luonnollista nähdä asia niin että se oma läheinen liittyy siihen vain hatarasti kun taas muut tekivät enemmän. Samoin on luonnnollista hakea läheisen toiminnalle syitä ja oikeutusta jotka jollain tapaa tekevätkin hänestä kenties olosuhteiden uhrin.

Aiemmin jo yritin vihjata Pikkuiselle peikolle että tämä foorumi ei ole ehkä oikea paikka hänelle, täällä ainoa uhri on Aija eikä meillä ole sympatioita Aijan surmaan sotkeutuneita henkilöitä kohtaan.
pikkuinenpeikko
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja pikkuinenpeikko »

McMann kirjoitti:
A.L ON OLLUT asunnossa sinä yönä paikalla, mutta Aija on ollut hegissä kun on nähnyt hänet viimeisen kerran! Hakenut avaimet ja poistunut asunnosta! Ja ystäväni joka kirjoitti tunnuksillani halusi avata teille näkymää asiasta.. Joku sitä spekuloi tuossa että monetkoha tunnukset, kenen kaikkien käytössä missäkin on, ni voin valaista ettei ole kuin tänne minun tunnukset ja ystäväni kirjoitti sen vuoksi minun tunnuksilla kun tänne näiden tunnusten rekisteröiminen kestää ja välillä ei mene pyyntö läpi ollenkaa..

ja joku kun kirjoitti asianajajasta et onko luvannu myös syytteettömyyden ni ei ole.. jokainenhan taitaa aivan satavarmana tulla saamaan syytteen kun ei ole ryhtynyt mihinkää toimiin..

ja mun kirjoitus tyylin kommentoija, ei o syytä vetää henukkaa nokkaan jos kommentoit mun kirjoitus tyyliäni :D:D tiedän sen olevan eriskummallinen..
Lillikki
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Lillikki »

Itse en ihmettele yhtään jos fb-sivut on lukittu, enemmän ihmettelen ihmisiä jotka tekevät itselleen kyseiset sivut ja pitävät niitä vielä avoimina kaikille :D
Helposti syytetään niitä uteliaita mutta sekin on valinta haluaako että kaikki näkee seinät ja kuvat... Eli siis oikein teit, Pikkuinenpeikko tai sen frendi että laitoitte sivut ei-julkiseksi!

Käsitin että Aijalle olisi syötetty huumeet lähes heti kun on asuntoon mennyt mutta A.L on kuitenkin Aijan elossa nähnyt. Mutta toisaalta, sitä se sana LÄHES tarkoittaa- ei ole syötetty ihan heti. Kyllähän siinä kerkeää avaimet käydä nappaamassa ja poistua saman tien. Millähän A.L on kerennyt asuntoon mennä hakemaan avaimia ennenkun Aijalle jotain syötettiin, bussilla, kaverin kyydillä, juoksujalkaa? Jokin ei täsmää mutta hauskahan tätä on spekuloida 8)
Vastaa Viestiin