Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Lillikki kirjoitti:Käsitin että Aijalle olisi syötetty huumeet lähes heti kun on asuntoon mennyt mutta A.L on kuitenkin Aijan elossa nähnyt. Mutta toisaalta, sitä se sana LÄHES tarkoittaa- ei ole syötetty ihan heti. Kyllähän siinä kerkeää avaimet käydä nappaamassa ja poistua saman tien. Millähän A.L on kerennyt asuntoon mennä hakemaan avaimia ennenkun Aijalle jotain syötettiin, bussilla, kaverin kyydillä, juoksujalkaa? Jokin ei täsmää mutta hauskahan tätä on spekuloida 8)
Syötettiin jo odottamassa ollut annos heti ja oireet alkoivat näkyä välittömästi. Kuolema ei kuitenkaan seurannut välittömästi eli on voinut nähdä elossa mutta huumaantuneena.

Kyse lienee aika paljon siitä, kertoivatko muut mikä on homman nimi eli tiesikö A.L poistuessaan miten tuossa saattaa käydä..
..saapa nähä..
McMann
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja McMann »

Lillikki kirjoitti:
Käsitin että Aijalle olisi syötetty huumeet lähes heti kun on asuntoon mennyt mutta A.L on kuitenkin Aijan elossa nähnyt. Mutta toisaalta, sitä se sana LÄHES tarkoittaa- ei ole syötetty ihan heti. Kyllähän siinä kerkeää avaimet käydä nappaamassa ja poistua saman tien. Millähän A.L on kerennyt asuntoon mennä hakemaan avaimia ennenkun Aijalle jotain syötettiin, bussilla, kaverin kyydillä, juoksujalkaa? Jokin ei täsmää mutta hauskahan tätä on spekuloida 8)
Poliisin tiedotteiden mukaan Aijalle kyllä syötettiin, tai huumeet joutuivat hänen elimistöön, lähes välittömästi hänen saavuttuaan asunnolle. Itse kuolinkamppailu taas kesti useita tunteja. Sekin muistaakseni mainittiin poliisin tiedotteessa.
Kiinnostaisi kyllä itseänikin millä AL on mennyt hakemaan autoaan.
Petrus
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Ja minua kiinnostaa SE pieni ero siinä asiassa, että miksi Äiti-E on vapaana mutta A.L. ei? Tai se Uuraisten(?) pariskunta? Jos nää kaikki on vaan kävässy asunnossa 8)
Petrus
Harjunpää

..Ja KUKA on laulanut sen että M.N. yllytti surmaan?!
Lillikki
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Lillikki »

Missähän jamassa A.L on Aijan nähnyt, kamoissaan tyytyväisenä vai lattialla maanneena mutta ELOSSA..? Mitenhän oireet alkaa jos suuri satsi on joutunut elimistöön, siis hetikö tuupertuu lattialle vai nauttiiko ensin hyvästä olosta jonka jälkeen tuupertuu tekemään kuolemaa? Muistan pääpiirteittäin poliisin tiedotteet mutten näitä pikkuseikkoja. Tarvii siis alkaa selaamaan ketjua taaksepäin tai mieluummin alkaa vaikka alusta :)
Siksi nyt pohdin tätä asiaa kun kiinnostaa kauan A.L:n matka on kestänyt avaimia hakemaan ja mistä tiesi mennä juuri isä Een luokse autoa hakemaan...
Petrus
Harjunpää

Lillikki kirjoitti: mistä tiesi mennä juuri isä Een luokse autoa hakemaan...
Erittäin hyvä kysymys :!:
McMann
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja McMann »

Petrus kirjoitti:
Lillikki kirjoitti: mistä tiesi mennä juuri isä Een luokse autoa hakemaan...
Erittäin hyvä kysymys :!:
Pikkuisenpeikon mukaan AL oli puhelinyhteydessä Aijaan, pariinkin otteeseen, muistaakseni. Mutta onhan voinut olla niinkin että Aija on pyytänyt AL:ää viemään hänet E:n asuntoon ja jos AL on kieltäytynyt niin ottanut auton avaimet ja lähtenyt omin luvin paikalle. Tuskin on kuitenkaan itse vastannut puhelimeen jos AL on soittanut, ollessaan kenties jo myrkytystilassa. Joku paikallaolijoista voinut vastata A:n puhelimeen nähtyään, että AL soittaa ja kertonut Aijan olevan paikalla.

Edit: Tai sitten E:n asunnolta on soitettu AL:lle, että tule hakemaan autosi pois. Tiedossahan ei ilmeisesti ole, kumpi on soittanut ja kummalle.
corppi
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja corppi »

pikkuinenpeikko kirjoitti:Kirjotan nyt ystäväni tunnuksilla ja kirjotan ainoastaan A.L henkilön puolesta. Minun mielestä on väärin vetää ihmisen fb keskusteluja ja päivityksiä tänne ja jos te ihmistä millään tavalla tuntisitte niin puolet mitä siellä profiilissa lukee on huuoria ja sen takia olen hänen profiilin nyt piilottanut koska hänen yksityis asiat ei teille kuulu.. ja toisekseen minä jos kuka tiedän että kyseinen henkilö oli kaksiviikkoa vapaana ennen kuin hänet otettiin kiinni ja hän oli yhtä hämillään iltalehden kertomuksesta laukku sumra kuin kukatahansa muu. Hänen osallisuus on vain se että hän on ollut kahdesti puhelin yhteydessä koska surmattu vei hänen autonsa sinä yönä. Se riittää kiinni pitämiseen koska asiassa on tällä hetkellä suuri sotkemis vaara ja kuulusteluissa on hänelle kerrottu paljon asiaan liittyviä tietoja. Olen ollut kyseisen henkilön jokaisessa vangitsemis oikeuden käynnissä ja asianajajan kanssa sekä A.K asianajajan kanssa yhteydessä. Ja A.L henkilöä käydään joka toinen viikko siellä vankilassa katsomassa ja hän vapautuu suoraan käräjiltä jotka ovat kahdenviiko sisään syytteen nostopäivästä. Sitten kun asioista tiedätte niin tulkaa enemmän puhumaan. Kyllä te voitte käräjien jälkeen lukea lehdestä mikä on totta ja mikä ei, minusta teidän kanttaisi puhua asioista kun tiedättte niistä jotain eikä näin nyt vaan joku joka on joskus saattanut kyseisest henkilöt tuntea tai joku joka ei niitä tunne ollenkaan. Tiedättekö että ihmisen ulkokuorikin tai jotku fb tekstit saattaa johtaa ulkopuolisia todella pahasti harhaan.

Ottakaamme huomioon että ystävänne AL on vangittu todennäköisin syin murhasta epältynä...Eli meikäläisen järjellä,joitakin kertoja poliisin kanssa tekemisissä olleena,buduaarissa pitkiäkin aikoija viettäneenä ja lakitekstejäkin joskus lueskelleena rohkenisin väittää,että tällöin häntä epäillään nimenomaan osallisuudesta murhaa...Vangitsemisperustehan voisi olla esim. avunannosta,pelastustoimen laiminlyönnistä,huumausaine rikoksesta jne... Mutta on nimenomaan se todennäköisin syin murhaan??? Tiedän myös että poliisi on kohtuullisen tarkka näissä vangitsemisesityksissään eikä ne ihan läpihuutojuttuina käräjilläkään mene(Äiti E)...

Mutta silmät sikkuralla odottelen esitutkinta matskuja ja käräjiä :shock:
tturpo
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja tturpo »

Joo Suomessa oikeus on niin tarkka syyttömyysolettamansa kanssa, että pitää olla vahvat perusteet vangitsemiseen. Perustuslaissa on säädetty jokaisen oikeus henkilökohtaiseen vapauteen, ja se on Suomessa ihmisoikeus jota kyllä suojellaan.. Ja tosiaan, nimikkeenä oli todennäköisin syin epäily murhasta, ja nimikehän olisi toinen jos epäiltäisiin jostain muusta. Jos poliisi haluaisi tutkinnallisista syistä pitää jotain vangittuna, ei se siis voisi pitää ketään turhaan vangittuna. Tai voisihan se yrittää, mutta käräjäoikeus ei siihen lähtisi mukaan.. Ja nimikkeissä on oltava huolellinen, jotta käris ei vapauta kokonaan.
Teresa Banks
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Lillikki kirjoitti:Missähän jamassa A.L on Aijan nähnyt, kamoissaan tyytyväisenä vai lattialla maanneena mutta ELOSSA..? ...
Siksi nyt pohdin tätä asiaa kun kiinnostaa kauan A.L:n matka on kestänyt avaimia hakemaan ja mistä tiesi mennä juuri isä Een luokse autoa hakemaan...
Mä näkisin aika hedelmättömänä kelailla, miten ja missä kunnossa A.L. on Aijan nähnyt kuin myös tuota mahdollista avainten hakemista etc. Noihin ei mitään uskottavaa vahvistusta tule täällä olemaan ennen kuin aikanaan tuomioiden jälkeen tutkinnassa ilmenneitä faktoja julkistetaan.

Toki spekujen paikkahan tämä on, ei siinä mitään, mutta siis kukaan ei pysty tuohon mitään varmaa täällä sanomaan suuntaan tai toiseen. Paikalla olleet ovat kertoneet asioista lähipiirilleen todennäköisesti tasan sen, millä oma pesä pysyy jotenkin puhtaana.
Sielu on metallipurkaus helvetin ammustehtaalta.
— A. W. Yrjänä
Lillikki
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Lillikki »

Ok, liian pieniä puitavia epäkohtia jotka kuitenkin jsotain kumman syystä minua ainakin mietityttää. En saa vastausta niihin, pakko odottaa poliisin kattavaa tarinaa tulevaisuudessa.
Lähinnä ajatukseni lähti siitä kun Pikkuinenpeikko kirjoitti että A.L on nähnyt Aijan elossa. Siksi takerruin tuohon että miten elossa on hänet nähnyt, virumassa vai ihan hyvinvointisena koska helppohan tietysti sanoa että "elossa se ainakin silloin oli" että tuntee itsensä vähemmän syylliseksi jos on esim. tiennyt että nainen tekee kuolemaa parhaillaan mutta näkyy vielä hengittävän.
Tämäkin vaan siis ihan mietintää vain, en nyt kirjoittanut mitään faktana enkä olettanut asian näin olevan jne muita vakuutteluja ettei kukaan läheinen nyt suutu :D
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Eikö sitä samaa autoa käytetty myös ruumiin kuskaamiseen. Olen myös käsittänyt että Aijaa on pahoinpidelty siinä samalla kun on myrkytetty. Olen myös käsittänyt että hän ei olisis vapaaehtoisetsi asuntoon jäänyt jos olisi tiennyt kuka siellä odottaa...
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD

Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

MollyMalone kirjoitti:Eikö sitä samaa autoa käytetty myös ruumiin kuskaamiseen. Olen myös käsittänyt että Aijaa on pahoinpidelty siinä samalla kun on myrkytetty. Olen myös käsittänyt että hän ei olisis vapaaehtoisetsi asuntoon jäänyt jos olisi tiennyt kuka siellä odottaa...
^ Näin minäkin olen ymmärtänyt, mutta kuten olen muutamaan kertaan maininnut, olen pudonnut aika montaa kertaa jo kärryiltäkin 8)
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

MollyMalone kirjoitti:Eikö sitä samaa autoa käytetty myös ruumiin kuskaamiseen. Olen myös käsittänyt että Aijaa on pahoinpidelty siinä samalla kun on myrkytetty. Olen myös käsittänyt että hän ei olisis vapaaehtoisetsi asuntoon jäänyt jos olisi tiennyt kuka siellä odottaa...
onko tuosta pahoinpitelystä uutisoitu ihan virallisesti jossain? vai tarkoitatko edeltäneitä puukotuksia??
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Poliisin tiedotteessa oli jotain Aijan kohtelusta asunnossa, mikä viittasisi siihen, että ruumiissa on ollut mahdollisesti ulkoisiakin jälkiä. Mitä ne sitten on ollut on eriasia. Mielessäni on käynyt, että kyseessähän voi olla jopa seksuaalinen väkivalta. Paikallahan oli pääsääntöisesti vain miespuolisia ja tuntuisi uskomattomalta, että pientä naista joukolla piestäisiin.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin