65-vuotias Marja-Leena Salminen katosi Ylläksell
Re: Kadonnut 65v naishiihtäjä Ylläkseltä
Jos hän on hiihtämään lähtenyt ja joutunut/mennyt ladulta pois, häntä tuskin löydetään hengissä kun yöt ovat tuolla vielä hyvinkin kylmiä. Korppeja en ehkä suoraan yhdistäisi ruumiiseen, meilläkin on korppeja usein pihassa vaikka mitään kuollutta ei ole lähelläkään. Tietysti jos korpit ovat kymmenittäin parveilleet tietyssä kohtaa niin silloin siellä on jotain todennäköisesti kuollutta mikä niitä kiinnostaa. Tuo ilmoitusten repiminen kuulostaa kummalta. Jos hän olisi tarkoituksella kadonnut, hän tuskin jäisi lähistölle silppuamaan omia katoamisilmoituksiaan. Niinkun carita sanoi, jos niitä ilmoituksia katoaa vain kaupasta, on se luultavasti ilkivaltaa. Jos niitä katoaa muualtakin, menee aika hämäräksi. Jos niin on, niin Marja-Leena tuskin lähti hiihtämään vaan joutui johonkin muuhun, ehkä huonoon, seuraan.
nonexistent kirjoitti:Noh, eipä tuosta kuvasta juuri saa mitään selkoa miltä ko. ihminen näyttää, hyvin voisi kulkea kadulla ja kaupoissa repimässä ilmoituksia ilman että kukaan tajuaisi kyseessä olevan etsitty henkilö itse.McMann kirjoitti:Minullekin tuli mieleen tuo, että olisi itse repinyt ilmoituksia pois. Mutta eikö ole aika riskialtista liikkua ulkona ja repiä pois ilmoituksia joissa on oma kuva ja tiedot?
Kyllä minä ainakin katsoisin katoamisilmoituksia repivää henkilöä sen verran tarkkaan, että tarvittaessa tunnistaisin. Tietysti mahdollisuuksien mukaan, jos on huppu päässä tms. Kyllähän se sen verran huomiota herättävä teko on, että jos lähistöllä itse olisi, niin parhaansa mukaan painaisi tuntomerkkejä mieleen ja etsisi muualta ilmoituksen ja vertailisi tuntomerkkejä.
Sitten vielä tuo, että seutu on ko. henkilölle tuttua jo 33 vuoden ajalta... Ja käsittääkseni nuo etsinnät on olleet melkoisen laajat ja kattavat, niin että taidan kallistua tahallisen katoamisen puolelle. Tai sitten on tapahtunut jotain todella odottamatonta ja epätavanomaista...
"Aamulehti kertoi eilen, että viime viikon torstaina kadonneesta Marja-Leena Salmisesta kauppoihin ja latujen varsille jätettyjä kadonnut-ilmoituksia oli revitty pois."
Pätkä Ineksen linkittämästä lehti-ilmoituksesta, eli täältä: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... lmoitukset
Eli niitä on tosiaan kadonnut myös muualta kuin kaupasta
Tuntuu erikoiselta, että joku oikeasti näkee vaivaa mennä ladulle repimään niitä. Mun mielestä tätä ei enää voi laittaa pelkän ilkivallan piikkiin. Siltikään en todellakaan usko, että Marja-Leena niitä itse repisi. Lehdissä on ollut hänestä niin paljon juttua heti alusta asti, että tanakka ja lyhyt vartalonmalli jo voisi hyvin paljastaa hänet.
Joko hänen tahallisesta katoamisestaan tietää joku, jonka Marja-Leena on pyytänyt poistamaan ilmoitukset tai sitten tapaukseen liittyy rikollisuus. Mun mielestä nämä ovat ainoat vaihtoehdot tällä hetkellä, kun otetaan huomioon tuo ilmoitusten pois repiminen.
Siltikään en ymmärrä, että oli kyseessä mahdollisesti kumpi tahansa, niin miksi niitä siltikään on revitty pois? Mitä se hyödyttää? Tapauksesta on uutisoitu niin paljon, että ilmoitusten pois repiminen ei poista katoamista ihmisten mielestä, vaan päinvastoin sillä on saatu enemmän julkisuutta! Tämäkö on ollut tekijän tarkoituskin??
Pätkä Ineksen linkittämästä lehti-ilmoituksesta, eli täältä: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... lmoitukset
Eli niitä on tosiaan kadonnut myös muualta kuin kaupasta
Joko hänen tahallisesta katoamisestaan tietää joku, jonka Marja-Leena on pyytänyt poistamaan ilmoitukset tai sitten tapaukseen liittyy rikollisuus. Mun mielestä nämä ovat ainoat vaihtoehdot tällä hetkellä, kun otetaan huomioon tuo ilmoitusten pois repiminen.
Siltikään en ymmärrä, että oli kyseessä mahdollisesti kumpi tahansa, niin miksi niitä siltikään on revitty pois? Mitä se hyödyttää? Tapauksesta on uutisoitu niin paljon, että ilmoitusten pois repiminen ei poista katoamista ihmisten mielestä, vaan päinvastoin sillä on saatu enemmän julkisuutta! Tämäkö on ollut tekijän tarkoituskin??
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Iltalehden sivuilta löytyi vähän tarkempi kuva ilmoituksesta.

http://static.iltalehti.fi/uutiset/ylla ... 4SL_uu.jpg,
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040 ... 8_uu.shtml
Onko tuon Marja-Leenan vieressä istuvan henkilön naama sutattu kynällä vai onko sillä joku huivi naaman edessä? Mä en saa selvää.
Toivoisin kadonneesta jonkun paremman kuvan. Jos ei olisi pipoa päässä ja tulisi kadulla vastaan, niin en varmasti tunnistaisi noiden tuntomerkkien perusteella.

http://static.iltalehti.fi/uutiset/ylla ... 4SL_uu.jpg,
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040 ... 8_uu.shtml
Onko tuon Marja-Leenan vieressä istuvan henkilön naama sutattu kynällä vai onko sillä joku huivi naaman edessä? Mä en saa selvää.
Toivoisin kadonneesta jonkun paremman kuvan. Jos ei olisi pipoa päässä ja tulisi kadulla vastaan, niin en varmasti tunnistaisi noiden tuntomerkkien perusteella.
tää lause jäi mieleen lapin kansan uutisesta. Jos ne tosiaan tutkittu, niin eihän se sitten siellä ladulla ole, vaan ihan joku muu taustalla nyt..Tiheään risteilevät ladut ja niistä lähtevät poikkeamat on tutkittu, tuloksetta. Lumi alkaa olla lämmön jäljiltä pehmeää, mikä on hidastanut kelkkojenkin liikettä.
Eipä toiminut tuo toinen linkki ed. viestissäni.
Lapin Kansa:
Salminen lähti torstaina iltapäivällä ystäväpariskunnan kanssa hiihtämään mökiltään Äkäslompolon rannalta. Noin 80-kiloinen ja 160-senttinen nainen oli katoamishetkellä pukeutunut vaaleaan anorakkiin, mustiin housuihin ja valkoiseen pipoon, jossa on Vancouverin olympialaisten logo.
Suuntana heillä oli Kukastunturi. Salminen valitsi kavereitaan helpomman reitin. Tarkoitus oli tavata laavulla tunturin takana kello 14.
Hän ei kuitenkaan tullut laavulle. Hän ei ollut palannut myöskään mökille, joten naapureina asuvat kaverit hälyttivät alkuillasta poliisin.
MTV3.fi:
Poliisi pitääkin nyt mahdollisena, että Salminen ei olisikaan maastossa.
- Pääolettamus on, että hän on lähtenyt mökistä aamiaisen nautittuaan suksien kanssa tarkoituksenaan mennä hiihtämään. Mutta onko hän mennyt ladulle, siitä meillä ei ole varmaa tietoa.
Poliisi pyytää edelleen ihmisiä ilmoittamaan kaikki havaintonsa 65-vuotiaasta Salmisesta Peräpohjolan poliisille numeroon 0400-292 080.
Onkohan tämä ystäväpariskuntakaan ollut ollenkaan hiihtämässä ????
Lapin Kansa:
Salminen lähti torstaina iltapäivällä ystäväpariskunnan kanssa hiihtämään mökiltään Äkäslompolon rannalta. Noin 80-kiloinen ja 160-senttinen nainen oli katoamishetkellä pukeutunut vaaleaan anorakkiin, mustiin housuihin ja valkoiseen pipoon, jossa on Vancouverin olympialaisten logo.
Suuntana heillä oli Kukastunturi. Salminen valitsi kavereitaan helpomman reitin. Tarkoitus oli tavata laavulla tunturin takana kello 14.
Hän ei kuitenkaan tullut laavulle. Hän ei ollut palannut myöskään mökille, joten naapureina asuvat kaverit hälyttivät alkuillasta poliisin.
MTV3.fi:
Poliisi pitääkin nyt mahdollisena, että Salminen ei olisikaan maastossa.
- Pääolettamus on, että hän on lähtenyt mökistä aamiaisen nautittuaan suksien kanssa tarkoituksenaan mennä hiihtämään. Mutta onko hän mennyt ladulle, siitä meillä ei ole varmaa tietoa.
Poliisi pyytää edelleen ihmisiä ilmoittamaan kaikki havaintonsa 65-vuotiaasta Salmisesta Peräpohjolan poliisille numeroon 0400-292 080.
Onkohan tämä ystäväpariskuntakaan ollut ollenkaan hiihtämässä ????
Tuntomerkkinä mainitaan mm.tanakka.Poikkeustapaus suomalaisten naisten keskuudessa ?
Kuvan perusteella on mun mielestä aivan normaalipainoisen näköinen.
Silmien väristä eikä hiuksista ole sanottu mitään. Jotain vaaleahkoa kutenkin näyttäisi pilkistävän pipon reunan alta.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Ja katoamisilmoituksessa joka näkyy edellisessä kuvassa:Lapin Kansa kirjoitti:
Hän ei kuitenkaan tullut laavulle.
Ärsyttävää epätäsmällisyyttä jälleen!viimeinen havainto (kadonneesta) Kokostunturi 31.3.2011 n. 14:00
Tarkoitus tavata klo 14, nähty viimeksi klo 14.
Totuus
joo ja painoksi 80 kiloa. Ei kyllä siltä näytä.. Ihan sopusuhtaiselta näyttää kuvassa.Waja kirjoitti:Tuntomerkkinä mainitaan mm.tanakka.Poikkeustapaus suomalaisten naisten keskuudessa ?
Nyt tuli kyllä kummallinen kommentti poliisilta. Tähän asti olen pitänyt varmana, että ladulle on yhdessä lähdetty ja helpompi reitti on valittu vasta siellä! Alkaa tosiaan kuulostaa siltä, ettei olekaan yhtään varmaa onko hiihtämään menty ollenkaan.anskuli kirjoitti:
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Ja jos joku on nähnytkin kadonneen klo 14 Kukastunturin luona, niin juuri niihin aikoihinhan naisen olisi pitänyt saapua laavulle. Kuinka pitkästä hiihtoreitistä oli kyse?
On tainnut jäädä lumivyöryn tai puusta pudonneen lumen alle...
On tainnut jäädä lumivyöryn tai puusta pudonneen lumen alle...
Viimeksi muokannut Kyllikki S, Ke Huhti 06, 2011 2:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus
Onko Salminen lähtenyt ennen ystäväpariskuntaa matkaan vai toisinpäin? Itse oletin poliisin lausunnon perusteella, että eri reitistä oli sovittu jossain vaiheessa maastossa. Entä onko ystäväpariskunta todellakin ollut laavulla klo 14? Ja jos on, mitä reittiä tulleet takaisin? Ja kuinka pitkään viipyneet laavulla? Luulisi, että olisivat hiihtäneen Salmisen käyttämää reittiä Salmista vastaan palatessaan takaisin..
Meneepäs monimutkaiseksi tämä. Alkuun ajattelin, että nainen löytyy kuolleena jostain hangesta, mutta enpä enää olekaan niin varma siitä.
Miten ne ei nyt tiedäkään, onko nainen lähtenyt edes hiihtämään..? Onko ystäväpariskunta lähtenyt edeltä menemään ja jättänyt Marja-Leenan pihaan? Vai ovatko menneet alkupätkän yhdessä ja sitten Marja-Leena valinnut helpomman reitin? En ole tuolla liikkunut, niin en tiedä, miten ladut menevät. Onko Marja-Leenan reitti ihan eri paikassa, kuin ystäväpariskunnan, vai risteääkö se jostain?
Ja lisäksi mietityttää se, että jos Marja-Leena ei ole lähtenyt lainkaan hiihtämään, niin eikö sukset ja/tai monot olisi pihassa tms.? Vai onko se ottanut sukset olalle ja lähtenyt pakoretkelle?
Ja tuo ilmoitusten repijä saattaa hyvinkin olla Marja-Leena itse. Vaihtanut vain toisenlaiset vaatteet jossain. En kyllä ymmärrä, miksi tuon ikäinen nainen haluaisi kadota vapaaehtoisesti? Luulisi, että jos on kyllästynyt elämään täällä, muuttaisi vaikka Espanjaan.
Miten ne ei nyt tiedäkään, onko nainen lähtenyt edes hiihtämään..? Onko ystäväpariskunta lähtenyt edeltä menemään ja jättänyt Marja-Leenan pihaan? Vai ovatko menneet alkupätkän yhdessä ja sitten Marja-Leena valinnut helpomman reitin? En ole tuolla liikkunut, niin en tiedä, miten ladut menevät. Onko Marja-Leenan reitti ihan eri paikassa, kuin ystäväpariskunnan, vai risteääkö se jostain?
Ja lisäksi mietityttää se, että jos Marja-Leena ei ole lähtenyt lainkaan hiihtämään, niin eikö sukset ja/tai monot olisi pihassa tms.? Vai onko se ottanut sukset olalle ja lähtenyt pakoretkelle?
Ja tuo ilmoitusten repijä saattaa hyvinkin olla Marja-Leena itse. Vaihtanut vain toisenlaiset vaatteet jossain. En kyllä ymmärrä, miksi tuon ikäinen nainen haluaisi kadota vapaaehtoisesti? Luulisi, että jos on kyllästynyt elämään täällä, muuttaisi vaikka Espanjaan.
Kuolema kiehtoo
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... o-kolmesti
Äkäslompololaisessa Jounin kaupassa ihmetellään Ylläksellä kadonneen hiihtäjän katoamisilmoitusten tuhoamista.
- Se on hämärä keissi. Katoamisilmoitukset on revitty jo kolmesti pois kaupan seinältä, kertoo kauppias Sampo Kaulanen.
Peräpohjolan poliisin mukaan ilmoitukset olisi poistanut nainen, jonka henkilöllisyys on poliisille vielä epäselvä. Jounin kaupassa ilmoitusten repijää ei ole nähty itse teossa.
Kaulanen kertoo, että ilmoitusten poistamisen lisäksi 65-vuotiaan Marja-Leena Salmisen katoaminen on itsessään herättänyt asiakkaissa hämmennystä.
- Teorioita on. Jotkut ajattelevat, että hän kärsisi esimerkiksi dementiasta, toisten mielestä hän on lähtenyt jonkin miehen matkaan ja jotkut arvelevat, että hän on vaan lähtenyt pois ilmoittamatta.
Kauppias Kaulasen mukaan kadonnut hiihtäjä ei ole lisännyt kuhinaa kaupassa. Sen sijaan Kauhasen osallistuminen Diili-ohjelmaan viime vuonna on yhä hitti.
- Tiskillä ramppaa ihmisiä kysymässä, että millainen se Harkimo oli.
Mitäs jos Salminen onkin jollain tapaa seonnut yhtäkkiä jostain syystä ja hiippailee hihitellen siellätäällä ja käy välillä repimässä ilmoituksia?
Entä hänen ja alkoholin suhde? Onko sellaista?
Äkäslompololaisessa Jounin kaupassa ihmetellään Ylläksellä kadonneen hiihtäjän katoamisilmoitusten tuhoamista.
- Se on hämärä keissi. Katoamisilmoitukset on revitty jo kolmesti pois kaupan seinältä, kertoo kauppias Sampo Kaulanen.
Peräpohjolan poliisin mukaan ilmoitukset olisi poistanut nainen, jonka henkilöllisyys on poliisille vielä epäselvä. Jounin kaupassa ilmoitusten repijää ei ole nähty itse teossa.
Kaulanen kertoo, että ilmoitusten poistamisen lisäksi 65-vuotiaan Marja-Leena Salmisen katoaminen on itsessään herättänyt asiakkaissa hämmennystä.
- Teorioita on. Jotkut ajattelevat, että hän kärsisi esimerkiksi dementiasta, toisten mielestä hän on lähtenyt jonkin miehen matkaan ja jotkut arvelevat, että hän on vaan lähtenyt pois ilmoittamatta.
Kauppias Kaulasen mukaan kadonnut hiihtäjä ei ole lisännyt kuhinaa kaupassa. Sen sijaan Kauhasen osallistuminen Diili-ohjelmaan viime vuonna on yhä hitti.
- Tiskillä ramppaa ihmisiä kysymässä, että millainen se Harkimo oli.
Mitäs jos Salminen onkin jollain tapaa seonnut yhtäkkiä jostain syystä ja hiippailee hihitellen siellätäällä ja käy välillä repimässä ilmoituksia?
Entä hänen ja alkoholin suhde? Onko sellaista?