Sini Susanna Länkinen, 19 - surmattiin Muhoksella 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
McMann
Sabrina Duncan

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja McMann »

Liittyneekö myöskään mitenkään asiaan, mutta P on lisännyt kuvan punaisesta Fiatista fb:iin 18.10.2010 kuvatekstillä 'uskoisko enää'. Muut kommentit on hiukan sekavaa ko. kuvaan liittyen, mutta olisiko tuohon aikaan ollut jonkinsortin autonvaihto-operatsiooni kyseessä.. Audihan oli katsastettu n. kuukausi aiemmin.
Vaan mistäpä tuon tietäisi - voihan olla että P ostaa-kunnostaa-myy autoja harrastuksekseen tai vaikkapa elinkeinokseen. Tai särvintä saadakseen.

Nämä vain yksityiskohtiintakertuvaisia mietteitäni...
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

inka kirjoitti:
McMann kirjoitti:Voihan olla myöskin, että P riutuneella olemuksellaan yrittää kerätä säälipisteitä näyttämällä kovin kärsivältä, mitä epäilemättä onkin. Mutta kummasta syystä; siitäkö, että tyttöystävänsä on kadonnut eikä hän tiedä asiasta mitään, vaiko siitä, että on itse osallinen katoamiseen ja raastava syyllisyys kalvaa sisintä. Ensinmainitusta syystäkin voi tuntea suurta syyllisyyttä riidan takia, joka ajoi Sinin lähtemään ja kadoksiin..
juuri tätä olen koittanut selittää täällä!
että on mielestäni tosi riutuneen näköinen. onko syy sitten suru puserossa vai pelko persiissä??
Joo, kyllä. Kuka vaan voi itse kuvaa katsomalla todeta ettei sitä varmaan ole otettu mitenkään virkeimmällä hetkellä. Mutta mitäs sitten? Kukaan meistä ei tiedä vaikka se kuva olisi kaksi vuotta vanha. Tai kaksi kuukautta. Tai kaksi viikkoa. Ja oli se otettu ihan koska vaan niin se on vain kuva. Kuva voi kertoa paljon mutta toisaalta yksi kuva kertoo aina vain yhdestä, hyvin lyhyestä hetkestä.

Ihan kaikkea ei tarvitse aina vääntää rautalangasta. Onhan se nyt ihan ilmiselvää että P:n elämä ei ole ollut kovin kivaa ja helppoa viime aikoina, oli hänellä sitten osuutta Sinin katoamiseen tai ei.

Ja sitten vielä ihmetellään miksi ihmeessä hän päätti piilottaa paitsi oman profiilinsa niin osan kuvistaan! (Siis miten se kehtas, me oltais viel tutkittu niitä...) Huom. muuten, hänhän ei piilottanut vain Sinin kuvia vaan myös poikansa kuvat. Eli siis ne kaikkein henkilökohtaisimmat kuvansa joita ei varmasti halua tuntemattomien enempää kaivelevan.
sp1984 kirjoitti:oottako huomanneet, että P on laittanut autonsa myyntiin..
ei sillä että se nyt mitenkään asiaan liittyisi mutta kuitenkin.. mistäs sitä tietää.. :S

http://www.nettiauto.com/audi/100/3870073
Tää on niin hyvä huomio et ansaitsisit jonkun "kuukauden nettikyylä"-palkinnon :mrgreen: :mrgreen:

Edit. Jotta kukaan ei luulisi minun yrittävän kieltää ketään keskustelemasta haluamastaan aiheesta niin huomautan että ihan vapaasti saatte jatkossakin vängätä siitä miten syylliseltä/kaipaavalta/krapulaiselta tai ihan miltä vaan se P kuvassaan näyttää. Minusta se nyt vaan on aika itsestään selvä asia (ilman kuvaakin) että viime viikot on olleet raskaita oli hän sitten syyllinen tai ei. ...Nutturakin kiristää ja kaikkee...
McMann
Sabrina Duncan

Itse ainakin mietin P:n motiivia laittaa ko. kuva profiiliinsa...

Lykkyä nutturalle :|
McMann
Sabrina Duncan

nuusku-nella kirjoitti:
sp1984 kirjoitti:oottako huomanneet, että P on laittanut autonsa myyntiin..
ei sillä että se nyt mitenkään asiaan liittyisi mutta kuitenkin.. mistäs sitä tietää.. :S

http://www.nettiauto.com/audi/100/3870073
Tää on niin hyvä huomio et ansaitsisit jonkun "kuukauden nettikyylä"-palkinnon :mrgreen: :mrgreen:

Mielessäni painan 'tykkää' -nappia... :lol:
nuusku-nella
Adrian Monk

McMann kirjoitti:Itse ainakin mietin P:n motiivia laittaa ko. kuva profiiliinsa...

Ihanko tosissaan? Tarvitaanko siihen joku motiivi? Tai edes syy? Toki joukossamme on niitäkin joille elämä kulminoituu siihen että on mahdollisimman edustava, kaunis, hyvä, hauska, hyvän kuvan antava mutta kuitenkin hieman salaperäinen profiilikuva.. Ja sitten on niitä joille se kuva on ihan yks hailee. Vaan mistäs sitä tietää miten pitkän valintaprosessin tulos tuo kuvan valinta on. Ja voihan olla niinkin että ko. kuva on kyseisenä hetkenä otettujen kuvien helmi ja muut on ihan sontaa.

Nuttura hieman löysemmällä jo (futis auttaa aina)
McMann
Sabrina Duncan

nuusku-nella kirjoitti:
McMann kirjoitti:Itse ainakin mietin P:n motiivia laittaa ko. kuva profiiliinsa...

Ihanko tosissaan? Tarvitaanko siihen joku motiivi? Tai edes syy? Toki joukossamme on niitäkin joille elämä kulminoituu siihen että on mahdollisimman edustava, kaunis, hyvä, hauska, hyvän kuvan antava mutta kuitenkin hieman salaperäinen profiilikuva.. Ja sitten on niitä joille se kuva on ihan yks hailee. Vaan mistäs sitä tietää miten pitkän valintaprosessin tulos tuo kuvan valinta on. Ja voihan olla niinkin että ko. kuva on kyseisenä hetkenä otettujen kuvien helmi ja muut on ihan sontaa.

Nuttura hieman löysemmällä jo (futis auttaa aina)

No jotainhan herra P on ajatellut laittaessaan tuon kuvan profiiliinsa. Ja jättäessään sen kaikkien löydettäväksi.
Siteeraan nyt inkan vastausta aiempaan spekulaatiooni kuvasta; onko kyseessä 'suru puserossa vai pelko perseessä'.
Kuvan - millaisen tahansa - ihminen laittaa julki koska näkee siinä itsensä ja toivoo (ehkä) muidenkin näkevän saman. Mitä se sitten tarkoittaa, on taas eri juttu...
Ja se, ettei jotkut todellakaan välitä, minkälaisen kuvan 'itsestään antaa', niin kertoo omalla tavallaan jotain henkilöstä...
Mielestäni.

Edit+: Futis on perseestä. Let nuttura live :)
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

nuusku-nella kirjoitti:
inka kirjoitti:
McMann kirjoitti:Voihan olla myöskin, että P riutuneella olemuksellaan yrittää kerätä säälipisteitä näyttämällä kovin kärsivältä, mitä epäilemättä onkin. Mutta kummasta syystä; siitäkö, että tyttöystävänsä on kadonnut eikä hän tiedä asiasta mitään, vaiko siitä, että on itse osallinen katoamiseen ja raastava syyllisyys kalvaa sisintä. Ensinmainitusta syystäkin voi tuntea suurta syyllisyyttä riidan takia, joka ajoi Sinin lähtemään ja kadoksiin..
juuri tätä olen koittanut selittää täällä!
että on mielestäni tosi riutuneen näköinen. onko syy sitten suru puserossa vai pelko persiissä??
Joo, kyllä. Kuka vaan voi itse kuvaa katsomalla todeta ettei sitä varmaan ole otettu mitenkään virkeimmällä hetkellä. Mutta mitäs sitten? Kukaan meistä ei tiedä vaikka se kuva olisi kaksi vuotta vanha. Tai kaksi kuukautta. Tai kaksi viikkoa. Ja oli se otettu ihan koska vaan niin se on vain kuva. Kuva voi kertoa paljon mutta toisaalta yksi kuva kertoo aina vain yhdestä, hyvin lyhyestä hetkestä.
Ei suoraan sanottuna kovinkaan omituinen tai ihmeellinen kuva. Erittäin vaikea päätellä tuollaisesta yhtään mitään.

Menee samanlaiseksi pelleilyksi kuin Madeleine McCann-ketjussa. Vanhemmat vaikuttivat oudoilta/epäilyttäviltä, jos kuvissa hymyilivät tai olivat vakavia tai ihan miten vain. Jotkut/joku olivat muistaakseni valmiita tekemään diagnooseja kuvien perusteella...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
McMann
Sabrina Duncan

Ja joku päätti jättäytyä kuva-analyysistä...
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja vielä vaivautui faceen. Voi kiesus. Voisiko joku linkkaa mulle Marskin profiilin facessa. Kiinnostais. Oikeesti. :lol: :lol: :lol:
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Pitihän tämä erityislaatuinen kuva nähdä. Oli kyllä aika pettymys...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mmmm30

Viesti Kirjoittaja Mmmm30 »

Olen tässä alusta asti seurannut sivusta tätä juttua ja mielessäni on ollut erään P:n facebook kaverin kommentti 12 päivältä. Kommentti alkoi kuta kuinki näin; se oli nyt sit siinä. .... just kun näytti että kaikki on hyvin... ja minkä minä itselleni voin ku olen tälläinen.. Tämän jälkeen ei pitkään aikaan kirjoittanut facebookiin vasta kun nyt. En viitsi kirjoittaa kuka näin kirjoittaa. alusta asti ajattelin että ehkä olisi tällä ihmisellä asian kanssa jotain tekmistä. mene ja tiedä sitten...
antonia
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja antonia »

Mmmm30 kirjoitti:Olen tässä alusta asti seurannut sivusta tätä juttua ja mielessäni on ollut erään P:n facebook kaverin kommentti 12 päivältä. Kommentti alkoi kuta kuinki näin; se oli nyt sit siinä. .... just kun näytti että kaikki on hyvin... ja minkä minä itselleni voin ku olen tälläinen.. Tämän jälkeen ei pitkään aikaan kirjoittanut facebookiin vasta kun nyt. En viitsi kirjoittaa kuka näin kirjoittaa. alusta asti ajattelin että ehkä olisi tällä ihmisellä asian kanssa jotain tekmistä. mene ja tiedä sitten...
Tuskinpa syyllinen tai syylliset Facebookiin kirjoittaa mitään juttuun viittaavaa. Silloin olis pitänyt jo jäädä kiinni jos niin tyhmä on.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Tiina kirjoitti:Kaleva kertoo: ...
Rantasen mukaan poliisi epäilee yhä naisen joutuneen henkirikoksen uhriksi. Se tutkii tapausta tapon yrityksenä.
Siis.. millainen on tapon yritys jossa uhri kuolee? Asunnolla ollut riitaa, Sini päässyt pakoon loukkaantuneena, mutta kuollut ulos? Miten tämä sopii siihen kaverien oven takana käymiseen, he eivät olleet nähneet kuitenkaan verta missään tms.?
calcutta
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja calcutta »

Itsekin kiinnitin samaan lauseeseen,kun artikkeli oli tuore, kuin aninkokin. En vain muistanut kirjoittaa huomiostani tänne.

Mietiskelin samaa lausetta tovin,silloin kun artikkeli julkaistiin. Enkä keksinyt yhtään järkevää selitystä asialle. Olisiko toimittajan moka(?) jos poliisi epäilee sinin joutuneen henkirikoksen uhriksi, niin kuinka tapausta voidaan tutkia VAIN taponyrityksenä?

Olen edelleen vahvasti sitä mieltä,että pavelilla on osuutta sinin katoamiseen, todisteet ja ruumis vain puuttuvat... Mua tosiaanki kiinnostas tietää millaisia todisteita poliiseilla on siitä, että tutkivat tapausta henkirikoksena eikä pelkkänä katoamisena. Onkoha tota P:n autoa koirat päässy haistelee? Jollainhan se ruumis on pitänyt kuskata pois asunnolta...Ja nyt ku sopivasti on autoaki jo myymässä?!

Toivottavasti tapaus selviäisi, ja sini löytyy pian, jotta omaiset voisivat aloittaa surutyönsä:(
nuusku-nella
Adrian Monk

calcutta kirjoitti:Itsekin kiinnitin samaan lauseeseen,kun artikkeli oli tuore, kuin aninkokin. En vain muistanut kirjoittaa huomiostani tänne.

Mietiskelin samaa lausetta tovin,silloin kun artikkeli julkaistiin. Enkä keksinyt yhtään järkevää selitystä asialle. Olisiko toimittajan moka(?) jos poliisi epäilee sinin joutuneen henkirikoksen uhriksi, niin kuinka tapausta voidaan tutkia VAIN taponyrityksenä?

Olen edelleen vahvasti sitä mieltä,että pavelilla on osuutta sinin katoamiseen, todisteet ja ruumis vain puuttuvat... Mua tosiaanki kiinnostas tietää millaisia todisteita poliiseilla on siitä, että tutkivat tapausta henkirikoksena eikä pelkkänä katoamisena. Onkoha tota P:n autoa koirat päässy haistelee? Jollainhan se ruumis on pitänyt kuskata pois asunnolta...Ja nyt ku sopivasti on autoaki jo myymässä?!

Toivottavasti tapaus selviäisi, ja sini löytyy pian, jotta omaiset voisivat aloittaa surutyönsä:(

Omituisesti kirjoitettu kyllä. Toimittajan mokaksi veikkaisin koska jos poliisi olisi tuollaisen lausunnon antanut niin luulen että joku hieman valppaampi toimittaja olisi tajunnut asian kummallisuuden ja pyytänyt selitystä. (Vai yliarvioinko toimittajien kyvyt?!)

Ja luulisin että tässä vaiheessa voidaan aika varmana pitää sitä että poliisi on kaikilla haluamillaan tavoilla päässyt tutkimaan sekä asunnon että auton/autot. Ja lisäksi vielä esim varastot ja kaikki muutkin mitä siinä vieressä nyt on mistä voisi kuvitella jotain löytyvän. P oli kuitenkin viikon verran vangittuna henkirikoksesta epäiltynä ja kyllä sillä perusteella saa etsintäluvat olennaisiin paikkoihin.

Eli jos jotain on jäänyt tutkimatta niin se on sitten poliisien moka. Kummallisesti kyllä Sini katosi, jälkiä jättämättä :(
McMann kirjoitti: Ja se, ettei jotkut todellakaan välitä, minkälaisen kuvan 'itsestään antaa', niin kertoo omalla tavallaan jotain henkilöstä...
Mielestäni.

Edit+: Futis on perseestä. Let nuttura live :)
Ilmeisesti olen jotenkin sosiaalimediaalisesti-challendged.. Tai muuten vaan kummallinen. Mutta itse ajattelen kuitenkin niin että se todellinen "kuva" itsestään annetaan sisällöllä, ei ulkoisilla asioilla. Tuntemattomat ihmiset tietysti tekevät päätelmänsä sen kuvan perusteella mutta minulle taas on aika sama mitä tuntemattomat ihmiset minusta tai kuvastani ajattelevat.

Ei ole.
Vastaa Viestiin