Anneli Auerin toiminta "ulkopuolisen" surmaajan läsnäollessa
Re: Anneli Auerin toiminta "ulkopuolisen" surmaajan läsnäollessa
Jos meikän talossa heiluisi murhaaja puolison kimpussa ja lapset nukkuisivat omissa huoneissaan, mitä tulisi ainakin tehtyä?
En luultavasti lähtisi karkuun enkä alkaisi herätellä lapsia. Jos pelkuruus iskisi, en myöskään lähtisi puolisoa puolustamaan (luulen, että ei iskisi, mutta mistä sen voi tietää).
Varmaa sen sijaan olisi, että hakisin jostain kättä pidempää itsepuolustuksen ja lasten puolustuksen varalta, mikäli se helposti onnistuisi. Ja Ulvilassa olisi onnistunut, koska keittiö ja sen veitset olivat siinä puhelimen vieressä.
Lähes yhtä varmaa olisi, että käskisin lapset huoneisiinsa tai ulos ovesta, jos nämä heräisivät. Ainakaan en antaisi heidän haahuilla murhaajan suuntaan vaan karjuisi kurkku suorana pois.
Tosin täällä on joissakin viesteissä sellaista henkeä, että naiset eivät osaa toimia tällaisessa tilanteessa järkevästi eli väkivaltaiseen hyökkäykseen varautuen. En usko. Tietysti ei voi olla varma, mitä itsekään tekisi, jos menisi jonkin sortin shokkiin. Mutta Auer ei tunnu menneen vaan vastailee häken kyselyihin epäilyttävänkin maltillisesti.
En luultavasti lähtisi karkuun enkä alkaisi herätellä lapsia. Jos pelkuruus iskisi, en myöskään lähtisi puolisoa puolustamaan (luulen, että ei iskisi, mutta mistä sen voi tietää).
Varmaa sen sijaan olisi, että hakisin jostain kättä pidempää itsepuolustuksen ja lasten puolustuksen varalta, mikäli se helposti onnistuisi. Ja Ulvilassa olisi onnistunut, koska keittiö ja sen veitset olivat siinä puhelimen vieressä.
Lähes yhtä varmaa olisi, että käskisin lapset huoneisiinsa tai ulos ovesta, jos nämä heräisivät. Ainakaan en antaisi heidän haahuilla murhaajan suuntaan vaan karjuisi kurkku suorana pois.
Tosin täällä on joissakin viesteissä sellaista henkeä, että naiset eivät osaa toimia tällaisessa tilanteessa järkevästi eli väkivaltaiseen hyökkäykseen varautuen. En usko. Tietysti ei voi olla varma, mitä itsekään tekisi, jos menisi jonkin sortin shokkiin. Mutta Auer ei tunnu menneen vaan vastailee häken kyselyihin epäilyttävänkin maltillisesti.
Niin harvapa se sanoisi tyttärelleen että jääppä tähän puhelimeen ja ajattelee samalla että menenpä katsomaan murhaajaa joka hakkaa isää. Sitten palaa takaisin ja sanoo tyttärelle että meneppäs sinä katsomaan joko se murhamies läksi. Tyttö tekee työtä käskettyä, palaa äitinsä luo ja sanoo että joo se meni kai jo.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ja harva juoksi puolustamaan miestään, mutta murhaajan hyökätessä pakenisi itse ulos ja jättäisi lapset sisälle 
Nuotio & Äreät Tiput
Joskus aiemminkin kyselin tämän väitteen perään, mutta olen saamani vastauksen jo unohtanut. Kävikö jostain todellakin ilmi, että Auer käski tyttärensä mennä katsomaan, joko murhaaja läksi?Anyone kirjoitti:Niin harvapa se sanoisi tyttärelleen että jääppä tähän puhelimeen ja ajattelee samalla että menenpä katsomaan murhaajaa joka hakkaa isää. Sitten palaa takaisin ja sanoo tyttärelle että meneppäs sinä katsomaan joko se murhamies läksi. Tyttö tekee työtä käskettyä, palaa äitinsä luo ja sanoo että joo se meni kai jo.
Toisaalta: mitä vaaraa on siitä, että käskee tytön pitää puhelinta, josta ei kuulunut aikoihin yhtään mitään, mutta linjoilla käskettiin kuitenkin pysymään?
Ei minun mielestäni ole ainakaan fiksua jättää lasta vaaralle alttiiksi, saati sitten antaa vapaasti käydä kurkkimassa murhaajaa. Jos olis ollu jossain suljetussa huoneessa kuten esim vessassa ja jättänyt lapsen puhelimeen odottamaan, että häke palaa puhelimeen olisi ollut paljon turvallisempaa lapselle.
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Kai tämä hätäkeskuksen päivystäjä kokeneena ammattilaisena on osannut analysoida tilanteen riskitason ja kehoittanut Annelia mitä pikimmin poistumaan huoneistosta lapsiensa kanssa ?
taisi intiuutiolla vaistota, että mitään välitöntä hätää ei tunnu olevan mutta puhelu ja Anneli tuntuivat sekavalta ja ristiriitaisilta.Peräkylän Maigret kirjoitti:Kai tämä hätäkeskuksen päivystäjä kokeneena ammattilaisena on osannut analysoida tilanteen riskitason ja kehoittanut Annelia mitä pikimmin poistumaan huoneistosta lapsiensa kanssa ?
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Mariacka kirjoitti:Joskus aiemminkin kyselin tämän väitteen perään, mutta olen saamani vastauksen jo unohtanut. Kävikö jostain todellakin ilmi, että Auer käski tyttärensä mennä katsomaan, joko murhaaja läksi?Anyone kirjoitti:Niin harvapa se sanoisi tyttärelleen että jääppä tähän puhelimeen ja ajattelee samalla että menenpä katsomaan murhaajaa joka hakkaa isää. Sitten palaa takaisin ja sanoo tyttärelle että meneppäs sinä katsomaan joko se murhamies läksi. Tyttö tekee työtä käskettyä, palaa äitinsä luo ja sanoo että joo se meni kai jo.
Toisaalta: mitä vaaraa on siitä, että käskee tytön pitää puhelinta, josta ei kuulunut aikoihin yhtään mitään, mutta linjoilla käskettiin kuitenkin pysymään?
Häke-nauhoituksen aikana ei ainakaan käskenyt, eli ilmeisesti jollain on jotain salaista tietoa Häke-puhelun jälkeisistä tapahtumista tms.
Muistaakseni viimeksi vastaus kysymykseesi oli se, että Anneli viittoi, muodosti käskyn huulilla, nyökkäämällä käskevästi tai kirjoitti sen kämmeneen tyttöä varten. Sitä tosin ei kukaan osannut selittää, MIKSI Anneli näin olisi tehnyt. Paras yritys oli muistaakseni, että "käskemällä" tyttö takkahuoneeseen, Anneli saisi tytön näkemään harhanäyn poistuvasta murhaajasta. Anneli oli ilmeisesti aivan varma, ettei tyttö sanoisi vaikkapa: "eihän siellä ole ketään murhaajaa ollutkaan", "en mä nähny ketään" "sehän lähti jo ennen ku sä tulit puhelimeen" "mistä ihmeen tappajasta sä puhut,äiskä?". Anneli sen sijaan tiesi, että lähettämällä tyttö takkahuoneeseen lasien päälle paljain jaloin kävelemään ja kysymällä lähtikse jo, tulisi vastaus "joo, se lähti" ja ensimmäisessä kuulustelussa lapsi myös kertoisi murhaajan poistumisen nähneensä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
^Niin, kiitos muistin verestämisestä.
Tytön "lähettäminen" takkahuoneeseen on kyllä ristiriidassa sen väitteen kanssa, että Auer oli venyttänyt puhelinjohdon niin pitkälle, että hän näki itsekin takkahuoneen tapahtumat. Pikemminkin "lähettäminen" viittaisi siihen, ettei Auer puhelimen kohdalta nähnyt mitään, mitä takkahuoneessa tapahtui. Ei kai tyttökään puhelimessa ollessaan nähnyt äitinsä menevän takkahuoneeseen, vai miten (en ole aikoihin aineistoa lukenut)?
Tytön "lähettäminen" takkahuoneeseen on kyllä ristiriidassa sen väitteen kanssa, että Auer oli venyttänyt puhelinjohdon niin pitkälle, että hän näki itsekin takkahuoneen tapahtumat. Pikemminkin "lähettäminen" viittaisi siihen, ettei Auer puhelimen kohdalta nähnyt mitään, mitä takkahuoneessa tapahtui. Ei kai tyttökään puhelimessa ollessaan nähnyt äitinsä menevän takkahuoneeseen, vai miten (en ole aikoihin aineistoa lukenut)?
Siitä puhelimesta ei venyttämälläkään varmaan olisi nähnyt takkahuoneen tapahtumia. Ikkunasta poistumisen olisi saattanut nähdä.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
^Eikös tyttö puhunut juuri tuosta ikkunasta poistumisesta? Muuten hän ei ollut huppumiestä takkahuoneessa nähnyt ja sitä ihmeteltiinkin.
Tässä tytön kertomusta tapahtumista:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041 ... 5_uu.shtml
"Tyttö näki rikkoutuneen ikkunan, kun meni toisen kerran vanhempiensa luo. Hän kuvaili oloaan tuolloin "huolestuneeksi ja pelottavaksi".
Tyttö ei muista kaikkea
Tyttö kertoi kuunnelleensa "kamalia" ääniä jonkin aikaa sängyssään, ennen kuin uskalsi mennä katsomaan.
Kun tyttö meni kolmannen kerran vanhempiensa huoneen ovelle, hän näki isänsä lattialla. Tuossa vaiheessa äiti ei ollut makuuhuoneessa, vaan tytön mukaan "ehkä jossain lähellä, ehkä soittamassa hätäpuhelua".
- Mä en muista, se kohta mulla on aika silleen, että mä en muista siitä mitään. Ehkä äiti oli puhelimessa tai kun se tuntui kaikista pisimmältä osuudelta. Ehkä äiti välillä se oli puhelimessa ja välis se kävi katsomassa isää ja sit se meni taas takaisin puhelimeen. Sen jälkeen mä muistan vaan, kun se murhaaja lähti."
Olisi mielenkiintoista tietää kauanko meni aikaa tytön toisen ja kolmannen käynnin välillä vanhempiaan katsomassa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010041 ... 5_uu.shtml
"Tyttö näki rikkoutuneen ikkunan, kun meni toisen kerran vanhempiensa luo. Hän kuvaili oloaan tuolloin "huolestuneeksi ja pelottavaksi".
Tyttö ei muista kaikkea
Tyttö kertoi kuunnelleensa "kamalia" ääniä jonkin aikaa sängyssään, ennen kuin uskalsi mennä katsomaan.
Kun tyttö meni kolmannen kerran vanhempiensa huoneen ovelle, hän näki isänsä lattialla. Tuossa vaiheessa äiti ei ollut makuuhuoneessa, vaan tytön mukaan "ehkä jossain lähellä, ehkä soittamassa hätäpuhelua".
- Mä en muista, se kohta mulla on aika silleen, että mä en muista siitä mitään. Ehkä äiti oli puhelimessa tai kun se tuntui kaikista pisimmältä osuudelta. Ehkä äiti välillä se oli puhelimessa ja välis se kävi katsomassa isää ja sit se meni taas takaisin puhelimeen. Sen jälkeen mä muistan vaan, kun se murhaaja lähti."
Olisi mielenkiintoista tietää kauanko meni aikaa tytön toisen ja kolmannen käynnin välillä vanhempiaan katsomassa.
-
pohtiijamiettii
Olisi todella! Toisella kerralla isä oli vielä voimissaan eikä valutellut verta minnekään, mutta siinä kolmannella kerralla oli ilmemisesti jo valutellut tuntitolkulla, syyttäjän mukaan ainakin.Anyone kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää kauanko meni aikaa tytön toisen ja kolmannen käynnin välillä vanhempiaan katsomassa.
Mikäli ymmärtäisin oikein, tyttö näki rikkoutuneen ikkunan aikaisemmalla käynnillään ja palasi "nukkumaan" omaan huoneeseensa?
.. tämän käyntinsä jälkeen ..
Kuinka kauan tätä näkymättömissä ollutta "hyppelehtimistä" kesti, ennen puhelua? Mahdollisesti aika kauan, sillä lapsi kuvaa juuri tuon ajan näin - ehkä äiti oli puhelimessa tai kun se tuntui kaikista pisimmältä osuudelta
Puhelimessa äiti ei tainnut olla?? Puhelun aikaiset liikehdinnät ovat jotakuinkin tiedossa. Arvioituna häkenauhalta.
Tämä tarkoittaisi lyhykäisyydessään sitä, mitä lapsi kertoo, että ennen puhelua tapahtui yhtä sun toista. Mitä ei ole ehkä kerrottu poliisille?
- hymm -
.. tämän käyntinsä jälkeen ..
Äiti sinkoili sinne ja tänne, ulos (ei ollut näkyvissä eikä kuultavissa) ja sisään, sekä ennen häkepuhelua ja häkepuhelun aikana!?Anyone kirjoitti: ..Tyttö kertoi kuunnelleensa "kamalia" ääniä jonkin aikaa sängyssään, ennen kuin uskalsi mennä katsomaan.
Kuinka kauan tätä näkymättömissä ollutta "hyppelehtimistä" kesti, ennen puhelua? Mahdollisesti aika kauan, sillä lapsi kuvaa juuri tuon ajan näin - ehkä äiti oli puhelimessa tai kun se tuntui kaikista pisimmältä osuudelta
Puhelimessa äiti ei tainnut olla?? Puhelun aikaiset liikehdinnät ovat jotakuinkin tiedossa. Arvioituna häkenauhalta.
Tämä tarkoittaisi lyhykäisyydessään sitä, mitä lapsi kertoo, että ennen puhelua tapahtui yhtä sun toista. Mitä ei ole ehkä kerrottu poliisille?
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Niimpä, awa, Annelilla tuntui olevan yllättävän paljon tekemistä sekä ennen häke-puhelua että myös häke-puhelun aikana, tästä(kin) voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
Sehän jo tiedossa onkin, että Jukka kuolee häke-puhelun aikana ja hyvin todennäköisesti juuri silloin kun Anneli on poissa puhelimesta, mahtoikohan sittenkään olla aivan sattumaa että Anneli soitti talon lankapuhelimesta, siinähän on hyvä syy pysyä puhelimessa ja poistua välillä miehen tilaa katsomaan kun häke näkee että puhelu tulee lankapuhelimesta eikä voi kehottaa esimerkiksi lähtemään ulos ja pitää puhelin mukana.
Sehän jo tiedossa onkin, että Jukka kuolee häke-puhelun aikana ja hyvin todennäköisesti juuri silloin kun Anneli on poissa puhelimesta, mahtoikohan sittenkään olla aivan sattumaa että Anneli soitti talon lankapuhelimesta, siinähän on hyvä syy pysyä puhelimessa ja poistua välillä miehen tilaa katsomaan kun häke näkee että puhelu tulee lankapuhelimesta eikä voi kehottaa esimerkiksi lähtemään ulos ja pitää puhelin mukana.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)