Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
V.V.82
Remington Steele

Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009

Viesti Kirjoittaja V.V.82 »

alpo holisti kirjoitti: Arvelinkin eemeli-ongelman olevan juuri tällainen yhdeistelmä,
jossa ylläpidollakin on osuutensa.
Tää on sen verran poikkeava dialogi, että toivoisin moderaattoreilta apua.
Muutenhan tiedetään jo nyt, miten tämä taas päättyy...
En oikee tajunnu ny mitä tarkotit mut jos sitä että NW:n äiti pitäisi taas potkaista täältä niin en kannata! Onhan se kerrankin hienoa että saadaan jonkun juttuun liittyvän lähiomainen tänne kertomaan jotain yksityiskohtia joista voimme vain spekuloida. Murha.info on kyllä vetänyt tuonkin sanan jo ainakin potenssiin 6. :lol: Varsinkin Sini Länkisen tapaukses on jo niin paljon komiikan aineksia havaittavissa kaikilta kotipsykologi/salapoliiseilta että huh huh. :)

Mut eipä se mua haittaa, pääasia että puhutaan.
murhamies
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja murhamies »

alpo holisti kirjoitti:Hieno vastaus.

Draamaa on riittävästi.
Tekijä olisi pitänyt saada hoitoon jo edellisen tapauksen yhteydessä.
"Puhkoin nukkuvan niskan ja silmän katsoakseni, kuinka elämä hiipuu"
oikeus = tää on ihan normi tapaus...pari vuotta koppia ja sitten hautuumaalle...
työntekijäksi..."

Peeäs
Arvelinkin eemeli-ongelman olevan juuri tällainen yhdeistelmä,
jossa ylläpidollakin on osuutensa.
Tää on sen verran poikkeava dialogi, että toivoisin moderaattoreilta apua.
Muutenhan tiedetään jo nyt, miten tämä taas päättyy...
Mä olen aivan samaa mieltä. Oltiin vähän ihmeissämme jo edellisestä että kuin ne ei sitä hoitoon laittaneet, ja nyt oltiin lähes varmoja että nyt se kyl jää sinne Niuvaan ja aikamoinen pettymys kyllä oli meille kaikille että ei saanutkaan jäädä sinne :( No, en tiedä mitä pitää tapahtua et hoitoon pääsee...luulis ettei mitään kamalampaa VOI tapahtua mistä ne kattois että hoitoon vaan. Mutta täällähän ne kaikki sairaat yksilöt hilluu vapaana ja tekee hirmutekoja sitten kun pää ei enään toimi. Mutta että hoitoon laittasivat...no eihän nyt toki. Mut hoitoon joutuu jos vastustaa vaikka sosiaali tanttoja jossain asiassa...niinkuin se yks vanha mies jossain vaimonsa hoitoa koskevassa asiassa. Heti tuli pakkohoitoon lähtö :?
murhamies
Alibin satunnaislukija

inka kirjoitti:
murhamies kirjoitti:
inka kirjoitti:haluaisin kysyä sinulta Nickyan äiti, että onko Nickya missään vaiheessa puhunut mitä mieltä hän itse on teostansa? katuuko hän ollenkaan, vai onko samaa mieltä kun isänsä?
Inka...Tuohon asiaan mä en oikein osaa vastata. Välillä katuu ja pahoittelee tapahtunutta, eikä oikein tiedä miksi näin on käynyt... välillä taas tuntuu ettei oikein käsitä koko asiaa, välillä tuntuu ettei kadu...Psykopaatista kun ei aina tiedä noista puheistakaan. Jos hän on patologinen valehtelija (kuuluuko psykopaatin lunteeseen vai ei, en tiedä jossain vain niin luki), niin mistä voin tietää mikä puheesta on totta ja mitä hän oikeesti tarkoittaa ja mitä ei. Mä olen jo lopettanut analysoinnin koska ei ole ammattitaitoa siihen hommaan. Varmaankin joku "nettipsykologi" osaa tuohonkin vastata ;)

Kuten jossain aikaisemmin kirjotin tuolla että veljensä kuolema pysäytti ja laittoi kyllä miettimään mitä on tehnyt, ja koki että Tinon kuolema tapahtui hänen tekonsa takia. Meidän pojan takia joku menetti henkensä, ja niin me menetimme sitten oman poikamme. Kaikella on jokin tarkoitus...jos Tinon kuolema pysäytti Nickyan ajattelemaan ja jos se saa aikaiseksi hänen kohdallaan jotain ymmärrystä, niin silloin ei Tinokaan kuollut ihan turhaan.

Toivottavasti vastaukseni tyydytti...paremmin en osaa tuohon vastata.
kiitokset sinulle että viitsit vastata. :)
olen pahoillani mutta en edelleenkään ajattele Nickyasta mitään kovin hyvää, mutta sinulle toivotan kaikkea hyvää. :)
En ole täällä pyytämässä myötätuntoa Nickyalle, vastasin vain kysymykseen niin kuin pystyin ja mitä ajattelen itse. Ja kiitos :)
pohtiijamiettii

Viesti Kirjoittaja pohtiijamiettii »

Hoitoon pääseminen voi olla vaikeaa, jos ihminen on luokiteltu psykopaatiksi. Psykopatia on persoonallisuuden häiriö, ja siihen ei ole hoitoa. Tai varmaankin on, mutta ei parantavaa hoitoa, koska kyse ei ole sairaudesta, vaan ihmisen persoonallisuudesta. Siksi psykopaatti katsotaan teon tehdessään syyntakeiseksi samoin kuin vaikka ihminen, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö, joka on sukua psykopatialle. Olen ymmärtänyt - ja voin olla väärässä, korjatkaa viisaammat - että näissä rikostapauksissa tuo syyntakeisuus määrittää hoitoon pääsemisen/joutumisen. Jos on syyntakeinen, ei hoitoa vaan rangaistus rikoksesta, ja jos taas on syyntakeeton, voi päästä hoitoon.

Tämä tietysti johtaa ongelmaan, koska syyntakeinen sitten kärsii rangaistuksensa ja vapautuu sen jälkeen toteuttamaan itseään uudestaan.

Ja sitten sellainen pointti, että jotkut kyllä uskovat pystyvänsä hoitamaan ainakin narsisteja, miksei sitten psykopaattejakin, monivuotisella terapialla. Hoidon tuloksista ei ole etukäteen mitään varmuutta, koska hoidettava itse on täysin sairaudentunnoton. Hän voi kyllä pahoitella ja olla ymmärtävinään mitä on tehnyt, mutta se on vain suurta näytelmää, koska tällaisella ihmisellä ei ole omaatuntoa lainkaan. Ei siis huomaa omaa sairauttaan eikä hyödy terapiasta, koska ei syvällä sisimmässään ymmärrä tehneensä mitään väärää. Mutta niitäkin ihmisiä on alalla, jotka haluavat yrittää hoitaa psykopaatteja. Tulokset vaan ovat sen verran epävarmoja, että varmaankaan yhteiskunnan kustannuksella ei tällaiseen terapiaan pääse, vaan se pitäisi kustantaa itse.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

pohtiijamiettii kirjoitti:Hoitoon pääseminen voi olla vaikeaa, jos ihminen on luokiteltu psykopaatiksi. Psykopatia on persoonallisuuden häiriö, ja siihen ei ole hoitoa. Tai varmaankin on, mutta ei parantavaa hoitoa, koska kyse ei ole sairaudesta, vaan ihmisen persoonallisuudesta. Siksi psykopaatti katsotaan teon tehdessään syyntakeiseksi samoin kuin vaikka ihminen, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö, joka on sukua psykopatialle. Olen ymmärtänyt - ja voin olla väärässä, korjatkaa viisaammat - että näissä rikostapauksissa tuo syyntakeisuus määrittää hoitoon pääsemisen/joutumisen. Jos on syyntakeinen, ei hoitoa vaan rangaistus rikoksesta, ja jos taas on syyntakeeton, voi päästä hoitoon.
Reilusti yksinkertaistaen (oikeuspsykiatria on ala, jota joutuu opiskelemaan ja työn kautta oppimaan vuosikaudet) syyntakeisuudessa on kyse siitä, onko tekonsa ja sen seuraukset ymmärtänyt ja syyntakeettomuudessa päinvastoin, esim. siten, että voimakkaat harhat ovat tekoon johtaneet. Ts., edelleen yksinkertaistaen, syyntakeettomaksi todettu tekijä on ollut tekohetkellä psykoottisella tavalla irti realiteeteista ja on kenties katsonut harhojensa ohjaamana teon olleen täysin oikea ja oikeutettu. Syyntakeisuus taas ei aina tarkoita sitä että rikoksen tekijä olisi täysin terve psyykkisesti.

Persoonallisuushäiriöt tai päihdeongelmat eivät nykyään pääsääntöisesti alenna syyntakeisuutta. Psyykkisesti sairaat vangit saavat hoitoa ongelmiinsa Turun psykiatrisessa vankisairaalassa (ent. vankimielisairaala), mitä ei pidä sekottaa Niuvanniemen ja Vanhan Vaasan sairaaloihin, joissa ollaan potilaan, ei vangin statuksella.

Syyntakeettomat siis jätetään rangaistuksetta ja heidät määrätään hoitoon. Sitten on tietysti näitä erityistapauksia, joissa rikollinen kärsii vankeustuomionsa ja voidaan toimittaa sen jälkeen tahdosta riippumattomaan hoitoon esim. vaarallisuutensa perusteella. Määriä en osaa sanoa. Näitäkin ihmisiä hoidetaan valtion sairaaloissa tai sairaanhoitopiirien psykiatrisissa sairaaloissa. He eivät kuitenkaan ole kriminaalipotilaita vaan ns. vaikeahoitoisia potilaita.

Mitä tulee siihen, etteivät ihmiset saa ajoissa apua psyykkisiin ongelmiinsa, niin tämä pitää varmasti paikkansa. Alueelliset erot ovat suuria. Myös ihmisen oma halukkuus hakea apua vaihtelee.

Edit. täsmennystä.
murhamies
Alibin satunnaislukija

Kiitos näistä kirjoituksista...minullekin sellaista tietoa jota en tiennyt.Tuntuu kyllä kamalalta ajatella että oma lapsi on psykopaatti eikä siitä voisi parantua :( Ei pysty nyt edes sitä ajattelemaan.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

^Ole hyvä. Onko lapsestasi tehty psykopaattidiagnoosia, siis ammatti-ihmisten toimesta?
Lucic
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Lucic »

totuus 15 kirjoitti:[
-Nickyalle on ehdotettu hoitoon menoa jo vuosia...jo paljon ennen Karhusuon tapausta. Juuri viikkoa ennen karhusuon tapausta hän itse koitti hakeutua hoitoon synkkien ajatustensa vuoksi, mutta hän ei päässyt, vaan sai ajan kuukauden päähän...no, se oli sitten jo myöhäistä :( Tiesi itsekkin että hänellä on jotain vialla...ja tietää edelleenkin ja olisi nyttenkin itse halunnut hoitoon, ja pyytämällä pyysi Niuvassa että hän pääsisi hoitoon ettei tällaista enään koskaan tapahtuisi...no, pääsikö, EI TIETENKÄÄN...kukaan joka oikeesti itse haluaa hoitoa ei sitä saa!!!
Tiedän,että mielenterveystyö on suomessa todella heikoilla hangilla,mutta että tämäkin aivopieru olisi estetty oikeella (aikaisella) hoidolla,niin...???? Prkl;mikäli ihminen haluaa saada toisen hengiltä,hän myös tekee sen,huolimatta mistään vitun valtiontuista...Muutenkin ihme jeesustelua tapahtumasta,viaton tyttö kuoli ja tekijä saa (lakien mukaan hyvin pienen ) rangaistuksensa!! Moraaliahan tämä ei poista...
murhamies
Alibin satunnaislukija

Lucic kirjoitti:
totuus 15 kirjoitti: -Nickyalle on ehdotettu hoitoon menoa jo vuosia...jo paljon ennen Karhusuon tapausta. Juuri viikkoa ennen karhusuon tapausta hän itse koitti hakeutua hoitoon synkkien ajatustensa vuoksi, mutta hän ei päässyt, vaan sai ajan kuukauden päähän...no, se oli sitten jo myöhäistä :( Tiesi itsekkin että hänellä on jotain vialla...ja tietää edelleenkin ja olisi nyttenkin itse halunnut hoitoon, ja pyytämällä pyysi Niuvassa että hän pääsisi hoitoon ettei tällaista enään koskaan tapahtuisi...no, pääsikö, EI TIETENKÄÄN...kukaan joka oikeesti itse haluaa hoitoa ei sitä saa!!!
Tiedän,että mielenterveystyö on suomessa todella heikoilla hangilla,mutta että tämäkin aivopieru olisi estetty oikeella (aikaisella) hoidolla,niin...???? Prkl;mikäli ihminen haluaa saada toisen hengiltä,hän myös tekee sen,huolimatta mistään vitun valtiontuista...Muutenkin ihme jeesustelua tapahtumasta,viaton tyttö kuoli ja tekijä saa (lakien mukaan hyvin pienen ) rangaistuksensa!! Moraaliahan tämä ei poista...
Kummallinen ajatusmaailma sulla. Mielestäni täällä ei ole kukaan jeesustellut mitään. Mä olen kertonut omia ajatuksiani ja koittanut vastata siihen mitä on kysytty. Harmittaako sua nyt se että tänne on tullut ihan asiallistakin keskustelua eikä vaan pelkkä haukkumista tms. Musta on ainakin ihan hyvä jos asioista saadaan aikaan totuuden mukaista ja asiallista keskusteluakin vastapainoksi turhanpäiväisille spelukoinneille.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tässä maassa on aika paljon eritavoin henkisesti sairaita ihmisiä. Moniko heistä syyllistyy henkirikokseen? Moniko useampaan? Todennäköisesti suhteessa ''terveisiin'' aika moni, mutta inhimillisesti katsottuna kuitenkin vain murto-osa.
Psykopatia, siinä missä narsismikin, on osittain ympäristön ja kulttuurin synnyttämä sairaus. Eikö olisi syytä puuttua syntymekanismiin valtion mielenterveyshoidon puutteellisuuden sijaan?

Jos ongelma nähdään hoidon puutteessa eikä syntysijoilla, ei meillä kohta todellakaan ole resursseja mielenhäiriöisten hoitamiseen.
Nuotio & Äreät Tiput
hannu hanhi
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Persoonallisuushäiriötä ei lasketa juridisesti siinä mielessä sairaudeksi, että sen perusteella ei luokitella enää alentuneesti syyntakeiseksi. Kyllä persoonallisuushäiriöiset ovat se kaikkein pahin ihmisryhmä, joka kohtelee kaltoin muita. Tietysti skaala vaihtelee, joku on työpaikkakiusaaja ja toinen taas murhaaja. Persoonallisuushäiriöön ei tunnetusti pure mikään. Kun se on kehittynyt, niin voi sanoa, että soromnoo.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja se suurin murhe ei todellakaan ole hoidon puute, vaan keinojen vähyys siinä vaiheessa, kun lapset olisi saatava terveempään kasvuympäristöön.

Olen pahoillani, että olen edelleen tätä mieltä, vaikka 'äiti' murhamies on kuinka liikuttavia kirjoittanut. Ja olen pahoillani, jos en jaksa ymmärtää sitä, että hän syyttää yhteiskuntaa, vaikka kodista on kasvanut useampia yhteiskuntakelvottomia yksilöitä.

Ymmärrän myös sen, että ihminen voi olla sokea näkemään puutteita omassa toiminnassaan tai omassa ympäristössään.

Huonon mallin antaja ei aina välttämättä ole se, joka käyttäytyy huonoiten, vaan voi hyvinkin olla myös se, joka pakolla laittaa kaiken näyttämään ja tuntumaan siltä, että ilmeisistä ongelmista huolimatta kaikki onkin jees.
Tarkoitan tällä sitä, että pienen ja vähän isomman lapsen psyykettä voi ohjata väärään suuntaan niin monella eri tapaa ja yksi tapa saada maailman kuva vääristymään, on selittää pahatkin teot hyviksi. Ikään kuin hyväksyä pahuus ja antaa väkivallalle sija.
Sen merkitys 'kieroonkasvussa' voi olla paljon pahempi, kuin itse väkivallan.
Ihan näin esimerkkinä.
Nuotio & Äreät Tiput
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Ei ole poissuljettua, että esimerkiksi psykopatian tai joidenkin persoonallisuushäiriöiden syynä olisikin poikkeava aivokemia, ei niinkään kieroon kasvaminen/kasvattaminen. Alttius persoonallisuushäiriöille on myös perinnöllistä. Aiheesta on jonkun verran tutkimustakin.
murhamies
Alibin satunnaislukija

MissHolmes kirjoitti:Ja se suurin murhe ei todellakaan ole hoidon puute, vaan keinojen vähyys siinä vaiheessa, kun lapset olisi saatava terveempään kasvuympäristöön.

Olen pahoillani, että olen edelleen tätä mieltä, vaikka 'äiti' murhamies on kuinka liikuttavia kirjoittanut. Ja olen pahoillani, jos en jaksa ymmärtää sitä, että hän syyttää yhteiskuntaa, vaikka kodista on kasvanut useampia yhteiskuntakelvottomia yksilöitä.

Ymmärrän myös sen, että ihminen voi olla sokea näkemään puutteita omassa toiminnassaan tai omassa ympäristössään.

Huonon mallin antaja ei aina välttämättä ole se, joka käyttäytyy huonoiten, vaan voi hyvinkin olla myös se, joka pakolla laittaa kaiken näyttämään ja tuntumaan siltä, että ilmeisistä ongelmista huolimatta kaikki onkin jees.
Tarkoitan tällä sitä, että pienen ja vähän isomman lapsen psyykettä voi ohjata väärään suuntaan niin monella eri tapaa ja yksi tapa saada maailman kuva vääristymään, on selittää pahatkin teot hyviksi. Ikään kuin hyväksyä pahuus ja antaa väkivallalle sija.
Sen merkitys 'kieroonkasvussa' voi olla paljon pahempi, kuin itse väkivallan.
Ihan näin esimerkkinä.
Anteeks nyt vaan "miss holmes", mä en ole syyttänyt yhteiskuntaa poikani teoista...minulta kysyttiin onko Nickyaa kehotettu hakemaan hoitoa yms, ja mä vastasin kysymyksiin niinkuin asia on.

(Pakko kysyä...kenelle sä oikein pahoittelet jos sä et ymmärrä sitä taikka tätä?? Ei kai sun omia mielipiteitäs kellekkään tarvii pahoitella...vai)?

Ja kuten jo aikasemmin olen maininnut että, varmasti me vanhempina ollaan tehty virheitä lastemme kanssa, niin kuin kaikki muutkin vanhemmat, luulisin ettei täydellisiä vanhempia olekkaan...mutta,
sinä kun et tunne asioita etkä tiedä meidän poikien lapsuus ja nuoruus ajoista yhtään mitään, etkä tiedä kuka mitäkin on elämässään kokenut, niin ei ehkä kannata kauheen suurella äänellä puhua mitään sellaista mistä ei mitään tiedä. Mä tiedän omat puutteeni ja virheeni kasvattajana ja äitinä siitähän tässä ei ole kyse...

Mä en ole yrittänyt myöskään mitään "liikuttavasti" täällä kirjoittaa olen vastannut niihin mitä joku on kysynyt jne. Joillakin täällä vaan on hirveä tarve hämmentää asioita jostain syystä....kai se sitten täyttää jonkin tarpeen sellaisten ihmisten elämässä jotka saa jonkinlaista tyydytystä nähdessään kaikissa ihmisissä pahuutta???
Kyllä mäkin voisin käydä täällä ihmisten kirjoitusten perusteella tekemään jos jonkinlaista analyysia ihmisistä...mutta mulla ei ole mitään tarvetta sellaiseen. Hienoa jos "miss holmes" on täydellinen kasvattaja ja olet saanut muokattua lapsistasi loisto yksilöitä,Onnittelut siitä :) Meidän pojat ei ole täydellisiä, (emme myöskään me)...mutta meille ne on silti rakkaita joka ainoo!!! EIKÄ SE SUINKAAN TARKOITA ETTÄ HYVÄKSYISI HEIDÄN HUONOJA VALINTOJAAN vaikka heitä rakastaa valinnoistaan huolimatta. Ja voit uskoa että mulla on kuule terävämpi näkökyky lasteni väärille teoille kuin monella muulla. Mulla ei ole koskaaan ollut tarvetta ummistaa silmiäni heidän teoiltaan...tai mieheni, ja he jokainen tietävät sen...mutta jokainen heistä tietää myös sen että, kaikista virheistään huolimatta mä rakastan heitä <3
( On sitä kuule eräänkin kerran lasten ollessa tietyn ikäisiä, juoksutettu lapsia pyytämässä anteeksi naapurin lapsilta jos on tehty tai sanottu jotain pahaa, tai jos on luvatta kaupasta jotain otettu niin palauttaa piti ja anteeksi pyynnön kanssa. Loppui sellanen aika lyhyeen)! Niin että sellaisesta silmien ummistamista vääryydelle ei ole meidän perheessä harrastettu). Joten nythän voit sit vetää sellaisen johto päätöksen että, lapset on saaneet traumoja kun ne on joutuneet käydä sovittamassa aina tekmänsä vääryydet :) Voi sinuakin sanon minä :) Kaikkee hyvää sulle...ihan pahoitellen, kun joudun tuottamaan pettymyksen sun analyysillesi ;)

Tietäisitpä vaan "missi" miten pahasti sä oikeesti olet hakoteillä. Nyt ei päde sun keittiö psykologia ollenkaan.
seireeni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Olin hyvin yllättynyt, että surmaajan äiti tulit kirjoittamaan meille. Netissä kirjoitetaan paljon myös ei-rikollisista, mitä erilaisemmista ihmisistä ja helposti varsinkin täällä murha.infossa voi unohtua se tosiasia, että kaikkien näiden ketjujen ja murhenäytelmien takana on todellakin oikeita ihmisiä. Muistan kirjoittaneeni yhdessä kadonnutta henkilöä koskeneessa ketjussa melko ylimalkaisesti, että "tuskin tätä rouvaa hengissä löydetään" ja hetken päästä kadonneen isä oli palstalla. Vaikken edes kirjoittanut mitään loukkaavaa, tunsin oloni silti alhaiseksi. Helppo minun on laukoa tuollaisia, kun ei oma läheinen ole kateissa. Helppo minun on tulla lueskelemaan aamukahvin kanssa palstaa, kun ei tarvitse oikeasti pelätä toisen puolesta ja olla mitenkään huolissani.

Palstan ideahan on nimenomaan spekulointi ja rikoksista keskusteleminen, mutta siihen eivät minusta kuulu rikoksista tuomittujen läheiset. Onhan se toki huikeaa, että oikean tappajan läheinen on paikalla, mutta se että alunperinkään asiaan sotketaan koko perhe ei ole minusta oikein. En olisi koskaan löytänyt tietäni vaikkapa Tinon muistosivuille, jos joku ei olisi niitä tänne linkittänyt, vaikka vainajahan ei liity Millan surmaan millään tavalla. Eikä liity muukaan hänen perheensä. Olivat he sitten kuinka huonoja tai hyviä kasvattajia, päihdeongelmaisia, mitä vaan. Jos mieleltään sairaan ihmisen teoista aletaan syytellä perhettä, niin ollaan kyllä heikolla jäillä. Syyllistyn itsekin ihmisten leimaamiseen roskasakiksi, enkä haluakaan nyt nostaa itseäni mitenkään jalustalle, samalla tavallahan itsekin roikun tällä palstalla, vaikken niin paljon kirjoittelekaan. Se vaan ärsyttää aivan suunnattomasti, että kirjoittelu menee sille tasolle, että surmaajan äidin kynnys asioihin puuttumiseen ylittyy. Kenenkään läheisten ei pitäisi lukea näitä palstoja, sillä näillä ollaan kuitenkin jossain määrin vierottuneita todellisuudesta.

Vaikka surmaajan äidin kirjoituksia on ollut mielenkiintoista lukea, niin toivon, että et kuluta enempää voimiasi meidän rikosharrastajien takia. Kirjoitat kuitenkin rohkeasti ja käytännössä omalla nimelläsi, vaikka kaikki muut ampuvat puskasta nimettöminä. Tämä ei ole oikea paikka surutyölle, jota varmasti olet joutunut tekemään molempien poikiesi vuoksi. Ymmärrän kyllä, että haluat oikaista virheellistä kirjoittelua, mutta loppujen lopuksi tässä asiassa ei ole mitään lopullista totuutta tai yksimielisyyttä. Toisten mielestä se on koko perheen syytä, eikä mieli takuulla muutu vaikka siitä miten keskustelisi. Vaikken itsekään tunne ainuttakaan murhaajaa, niin tiedän kuitenkin mitä mielisairaus tekee ihmiselle, täysin katsomatta yhteiskuntaluokkaan tai rotuun. En väheksy ympäristötekijöitä ja tunnen psykologiaa riittävästi ymmärtääkseni kokonaisuuden. Uskon silti, että puhun erittäin monen palstalaisen suulla, kun sanon, että tässä tapauksessa murhaajan perheen sekoittaminen asiaan oli sopimatonta. Vai otetaanko seuraavaksi Anneli Auerin vanhemmat ja mahdolliset sisarukset käsittelyyn? Ties mitä hulttiosakkia hekin ovat.

Kaikkea hyvää äidille, olet varmasti sen ansainnut. Poista murha.info kirjanmerkeistäsi ja jatka elämää ilman tätä palstaa, oman hyvinvointisi takia.
"I think it was sick and weird."
Vastaa Viestiin