Jyvien erottaminen akanoista on aina vaikeaa, mutta luotetaan silti ihmisten täysivaltaisuuteen, eikä neuvota liikaa... keskustelu jatkukoon
Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Re: Milla Heikkilä, surmattiin Karkkilassa v. 2009
^Todella hieno kirjoitus, seireeni. Itsekään en olisi osannut tuota paremmin ilmaista. Mutta jätetään nyt kuitenkin surmaajan äidille mahdollisuus päättää itse omista kirjoitteluistaan. Voihan olla niinkin, että tämä tänne kirjoittelu on hänellekin jonkunlaista terapiaa. Ja sanoihan hän jo saaneensa täältä uutta tietoakin (Mariackan postaus syyntakeellisuudesta).
Jyvien erottaminen akanoista on aina vaikeaa, mutta luotetaan silti ihmisten täysivaltaisuuteen, eikä neuvota liikaa... keskustelu jatkukoon
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
-
Puoskari Catajisto
- Vähänniinkuharrastaja
Keskusteluun osallistuneena ennen kuin surmaajan äiti siihen liittyi haluan minäkin toivottaa hänelle kaikkea hyvää ja voimia tulevaisuuteen.
On ollut erittäin mielenkiintoista lukea hänen kirjoituksiaan, ja varmasti hän itse osaa päättää onko järkevää lukea tätä foorumia ja osallistua keskusteluun.
On ollut erittäin mielenkiintoista lukea hänen kirjoituksiaan, ja varmasti hän itse osaa päättää onko järkevää lukea tätä foorumia ja osallistua keskusteluun.
Valoa on enemmän kuin ikkuna näyttää.
Tämä oli todella hienosti kirjoitettu ja monesti olen päättänytkin etten tänne enään näitä tule luikemaan...mutta vaikka mä en näitä lukisikaan niin aina joku ystävällinen sielu tulee kertomaan mitä täällä meistä kirjoitetaan... sama jos aikani kuluksi välillä käyn jomkun kommentin heittämässäseireeni kirjoitti:Olin hyvin yllättynyt, että surmaajan äiti tulit kirjoittamaan meille. Netissä kirjoitetaan paljon myös ei-rikollisista, mitä erilaisemmista ihmisistä ja helposti varsinkin täällä murha.infossa voi unohtua se tosiasia, että kaikkien näiden ketjujen ja murhenäytelmien takana on todellakin oikeita ihmisiä. Muistan kirjoittaneeni yhdessä kadonnutta henkilöä koskeneessa ketjussa melko ylimalkaisesti, että "tuskin tätä rouvaa hengissä löydetään" ja hetken päästä kadonneen isä oli palstalla. Vaikken edes kirjoittanut mitään loukkaavaa, tunsin oloni silti alhaiseksi. Helppo minun on laukoa tuollaisia, kun ei oma läheinen ole kateissa. Helppo minun on tulla lueskelemaan aamukahvin kanssa palstaa, kun ei tarvitse oikeasti pelätä toisen puolesta ja olla mitenkään huolissani.
Palstan ideahan on nimenomaan spekulointi ja rikoksista keskusteleminen, mutta siihen eivät minusta kuulu rikoksista tuomittujen läheiset. Onhan se toki huikeaa, että oikean tappajan läheinen on paikalla, mutta se että alunperinkään asiaan sotketaan koko perhe ei ole minusta oikein. En olisi koskaan löytänyt tietäni vaikkapa Tinon muistosivuille, jos joku ei olisi niitä tänne linkittänyt, vaikka vainajahan ei liity Millan surmaan millään tavalla. Eikä liity muukaan hänen perheensä. Olivat he sitten kuinka huonoja tai hyviä kasvattajia, päihdeongelmaisia, mitä vaan. Jos mieleltään sairaan ihmisen teoista aletaan syytellä perhettä, niin ollaan kyllä heikolla jäillä. Syyllistyn itsekin ihmisten leimaamiseen roskasakiksi, enkä haluakaan nyt nostaa itseäni mitenkään jalustalle, samalla tavallahan itsekin roikun tällä palstalla, vaikken niin paljon kirjoittelekaan. Se vaan ärsyttää aivan suunnattomasti, että kirjoittelu menee sille tasolle, että surmaajan äidin kynnys asioihin puuttumiseen ylittyy. Kenenkään läheisten ei pitäisi lukea näitä palstoja, sillä näillä ollaan kuitenkin jossain määrin vierottuneita todellisuudesta.
Vaikka surmaajan äidin kirjoituksia on ollut mielenkiintoista lukea, niin toivon, että et kuluta enempää voimiasi meidän rikosharrastajien takia. Kirjoitat kuitenkin rohkeasti ja käytännössä omalla nimelläsi, vaikka kaikki muut ampuvat puskasta nimettöminä. Tämä ei ole oikea paikka surutyölle, jota varmasti olet joutunut tekemään molempien poikiesi vuoksi. Ymmärrän kyllä, että haluat oikaista virheellistä kirjoittelua, mutta loppujen lopuksi tässä asiassa ei ole mitään lopullista totuutta tai yksimielisyyttä. Toisten mielestä se on koko perheen syytä, eikä mieli takuulla muutu vaikka siitä miten keskustelisi. Vaikken itsekään tunne ainuttakaan murhaajaa, niin tiedän kuitenkin mitä mielisairaus tekee ihmiselle, täysin katsomatta yhteiskuntaluokkaan tai rotuun. En väheksy ympäristötekijöitä ja tunnen psykologiaa riittävästi ymmärtääkseni kokonaisuuden. Uskon silti, että puhun erittäin monen palstalaisen suulla, kun sanon, että tässä tapauksessa murhaajan perheen sekoittaminen asiaan oli sopimatonta. Vai otetaanko seuraavaksi Anneli Auerin vanhemmat ja mahdolliset sisarukset käsittelyyn? Ties mitä hulttiosakkia hekin ovat.
Kaikkea hyvää äidille, olet varmasti sen ansainnut. Poista murha.info kirjanmerkeistäsi ja jatka elämää ilman tätä palstaa, oman hyvinvointisi takia.
Kirjoituksesi oli kokonaisuudessaan hyvä, kiitos siitä. Aurinkoista kevättä.
Anteeksi kirjoitus virheeni...huomasin ne vasta kun olin jo viestin lähettänyt...sellasta se on kun pizzaa syödessä samalla koittaa kirjottaa 
Ainakaan itse en pystyisi olla lukematta jos joku läheiseni olisi kadonnut/murhattu/murhaaja. Eihän se järkevää ole, mutta pakko sitä kuitenkin olisi seurata mitä kirjoitellaan. Näitä kun lukee satoja ihmisiä ja ainakin henk koht haluaisin olla kartalla siitä mitä sivulliset tietävät tai mitä valheita täällä kerrotaan. Tosin itse en kertoisi täällä mitään lisätietoja koska tuskin ne kenellekään kuuluu, vaikka toki ne mielenkiitoista luettavaa onkin. Tästä ketjusta voisi poistaakin viestejä. Esim sivullisten nimiä googlaamalla ensimmäisenä tulee tuloksia tähän ketjuun...
MissHolmes edustaa murhainfon kärkkäintä kirjoittajatyyppiä joka ei juuri sivullisia säästele. Noh, kohta se 65-vuotiaan hiihtäjän murhannut pariskunta jää kiinni, eikö niin MissHolmes?
MissHolmes edustaa murhainfon kärkkäintä kirjoittajatyyppiä joka ei juuri sivullisia säästele. Noh, kohta se 65-vuotiaan hiihtäjän murhannut pariskunta jää kiinni, eikö niin MissHolmes?
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Kuten jo aikaisemminkin sanoin, en kohdista sanojani tähän perheeseen tai tähän tapaukseen.
Täällä on käyty nyt pitkää keskustelua siitä, että apua kyllä yritettiin saada, mutta sitä ei saatu. Keskustelua on myös käyty siitä, että tuomio ensimmäisestä tapauksesta oli liian lyhyt ja arviointi vaarallisuudesta taisi unohtua.
Nämä tapaukset ovat kuitenkin aina sellaisia, ettei vastaavaa toivoisi koskaan tapahtuvan. Ja siksi olisikin syytä löytää keinoja ehkäistä vastaavat. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että vaarallisilta vaikuttavat yksilöt tulisi eliminoida jo varhaisessa vaiheessa, vaan sitä, että olisiko keinoja tunnistaa vaara jo ajoissa. Olisiko keinoja puuttua ennen kuin on myöhäistä?
Pystyisikö 'sairaaseen mieleen' vaikuttamaan, jos siihen puututtaisiin ajoissa? Ja missä vaiheessa tuollaisen voi havaita? Kiduttaako pikkupoika kärpäsiä ja sen seurauksena olisi syytä aloittaa hoito kierre? Tuskin.
Tapani ilmasta asioita on ehkä kärkkään oloinen, mutta se ei ole tarkoitukseni.
Minä huudan hulluna sen perään, että kerran väkivaltaiseen tekoon syyllistynyt tutkittaisiin niin hyvin, ettei olisi pelkoa toistosta. Koska näitähän uusijoita kyllä löytyy ja aina voivotellaan, muttei suunnata määrärahoja ja resursseja sinne missä niistä olisi apua.
Minua kiinnostaisi tietää milloin esim sinä olet huomannut lapsessasi, että jokin on pahasti viella? Miten se ilmeni, mistä se tuli. Mutten edes odota, että lähtisit purkamaan asiaa niin syvällisesti.
Se etten liikutu, ei tarkoita, että tuntisin vihaa tai muuta vastaavaa.
Täällä on käyty nyt pitkää keskustelua siitä, että apua kyllä yritettiin saada, mutta sitä ei saatu. Keskustelua on myös käyty siitä, että tuomio ensimmäisestä tapauksesta oli liian lyhyt ja arviointi vaarallisuudesta taisi unohtua.
Nämä tapaukset ovat kuitenkin aina sellaisia, ettei vastaavaa toivoisi koskaan tapahtuvan. Ja siksi olisikin syytä löytää keinoja ehkäistä vastaavat. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että vaarallisilta vaikuttavat yksilöt tulisi eliminoida jo varhaisessa vaiheessa, vaan sitä, että olisiko keinoja tunnistaa vaara jo ajoissa. Olisiko keinoja puuttua ennen kuin on myöhäistä?
Pystyisikö 'sairaaseen mieleen' vaikuttamaan, jos siihen puututtaisiin ajoissa? Ja missä vaiheessa tuollaisen voi havaita? Kiduttaako pikkupoika kärpäsiä ja sen seurauksena olisi syytä aloittaa hoito kierre? Tuskin.
Minä huudan hulluna sen perään, että kerran väkivaltaiseen tekoon syyllistynyt tutkittaisiin niin hyvin, ettei olisi pelkoa toistosta. Koska näitähän uusijoita kyllä löytyy ja aina voivotellaan, muttei suunnata määrärahoja ja resursseja sinne missä niistä olisi apua.
Minua kiinnostaisi tietää milloin esim sinä olet huomannut lapsessasi, että jokin on pahasti viella? Miten se ilmeni, mistä se tuli. Mutten edes odota, että lähtisit purkamaan asiaa niin syvällisesti.
Nuotio & Äreät Tiput
-
annaanna
Ei sellaista ketjua etteikö MissHolmes olisi esitellyt ahdasmielisyyttään ja tekopyhyyttään. Peiliin ei koskaan katso, ikinä ei väärässä ole ollut. Vakionumeroitaan on esittää väärinymmärrettyä, monet kerrat on selittänyt kirjoituksensä aivan hölmösti ymmärretyn, hän on jotakin ihan muuta tarkoittanut. Kiertää nikkiinsä kohdistuneen arvostelun, yrittää siirtää fokuksen johonkin epäolennaiseen. Kuvittelee ilmeisesti, että uudelleenselityksensä ja loppumattomat omien kirjoitustensa tarkennukset uppoavat lukijoihin. Niinkuin nytkin. Näitä juttujansa on lautamiehiinkin tarkasteltavaksi lähetelty.MissHolmes kirjoitti:Kuten jo aikaisemminkin sanoin, en kohdista sanojani tähän perheeseen tai tähän tapaukseen.
... (lyhennetty viestiä)
Edellä siis mielipiteeni noin puolivuotisen palstan seurailun jälkeen ko. nikistä. Mutta olkaa ihmeessä erimieltä, muodostakaa oma mielipiteenne.
^ Kiitos Annaannaa tilityksestä, ehkäpä ensi kerralla laittaisit lautamiehiin itsekin sen tekstin...? 
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Voipi olla kuten Annamanna sanoo. Suosittelisin Anniksellekin lukemaan kuitenkin puuttumiseni tähän keskusteluun about sivulta 29-30 lähtien.
Olen sanonut jo alkuun, etten niinkään ole kiinnostunut ko. perheestä, vaan siitä mitä tapahtuu, jotta kasvaa henkilö, joka pystyy vastaaviin tekoihin.
En odota äidin täällä kertovan heidän elämän tarinaa, mutta toivon, että jos hän näkee jotain erityisiä kohtia heidän elämässään, tiettyjä käännekohtia ja tapahtumia, hän välittäisi sen tiedon jollakin, joka sitä osaisi hyödyntää. Siitä voisi olla apua jollekin tulevaisuudessa.
Ymmärrän toki äidin rakkauden lapsiinsa. Se on loppumaton, tapahtui mitä tapahtui. Enkä ole sitä edes kyseenalaistanut.
Olen sanonut jo alkuun, etten niinkään ole kiinnostunut ko. perheestä, vaan siitä mitä tapahtuu, jotta kasvaa henkilö, joka pystyy vastaaviin tekoihin.
En odota äidin täällä kertovan heidän elämän tarinaa, mutta toivon, että jos hän näkee jotain erityisiä kohtia heidän elämässään, tiettyjä käännekohtia ja tapahtumia, hän välittäisi sen tiedon jollakin, joka sitä osaisi hyödyntää. Siitä voisi olla apua jollekin tulevaisuudessa.
Ymmärrän toki äidin rakkauden lapsiinsa. Se on loppumaton, tapahtui mitä tapahtui. Enkä ole sitä edes kyseenalaistanut.
Nuotio & Äreät Tiput
Valitettavasti alan olla samaa mieltä kanssasi. Varsinkin tää Milla Heikkilän ketju on muuttanut mielipiteitäni ko nikistä. Sorry vaan, mutta näin kävi.annaanna kirjoitti:
Ei sellaista ketjua etteikö MissHolmes olisi esitellyt ahdasmielisyyttään ja tekopyhyyttään. Peiliin ei koskaan katso, ikinä ei väärässä ole ollut. Vakionumeroitaan on esittää väärinymmärrettyä, monet kerrat on selittänyt kirjoituksensä aivan hölmösti ymmärretyn, hän on jotakin ihan muuta tarkoittanut. Kiertää nikkiinsä kohdistuneen arvostelun, yrittää siirtää fokuksen johonkin epäolennaiseen. Kuvittelee ilmeisesti, että uudelleenselityksensä ja loppumattomat omien kirjoitustensa tarkennukset uppoavat lukijoihin. Niinkuin nytkin. Näitä juttujansa on lautamiehiinkin tarkasteltavaksi lähetelty.
Edellä siis mielipiteeni noin puolivuotisen palstan seurailun jälkeen ko. nikistä. Mutta olkaa ihmeessä erimieltä, muodostakaa oma mielipiteenne.
Muista lähdekritiikki!
-
annaanna
Kun luin, että palstan suuri humanisti on harkinnut lähettää munasillaan kauas ulkomaille rikollisen sekä tuomita rikoksesta ilmoittamatta jättäneen henkilön samalla rangaistuksella siperiassa nakerrettavaksi, haukoin henkeäni. Suurella humanistilla kun kuitenkin tuntui olevan tietoa, että kyseessä olevan rikollisen psyykettä on mitä ilmeisimmin ehdoin tahdoin "ronklattu". Näinköhän on suuri humanisti loppuun saakka asioita harkinnut.
Lainaus sivulta 19.
Rahallako saataisiin semmoisia tutkimuksia (vai hoitoja?), ettei olisi pelkoa toistosta. Ei ainakaan tämän kriminaalipsykopatiaa koskettelevan linkin mukaan http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/a ... usinnumero . Mutta entä jos vihellettäisiin kerrasta poikki ja riisuttaisiin ainakin murhaajat munasilleen matkaa varten. (Tulisi halvemmaksi). Tai jos sittenkin jaettaisiin lapset uudelleen, semmoisen kasvuympäristöön, geneettiseen perimään sekä vanhempien luonneanalyysiin perustuvan riskianalyysin perusteella. Saisivat sitten kaikki lapset hyvän kasvuympäristön.
Lainaus sivulta 19.
Lainaus sivulta 30.Raaka ja julma teko, jossa on ihan sama onko tuo kuspäinen surmaaja vaikkapa juurikin violetti. Tuollaiset luuserit tulisi laittaa siperiaan munasillaan loppuiäksi susien nakerrettaviksi palapalalta. Mukaan voisi lähettää myös vaimon (...avovaimon tyttöystävän mikä lie...) ihan vaan siksi, että on kuitenkin oikeasti ainakin tiennyt tapahtumasta, mutta jättänyt auttamatta poliisia siinä vaiheessa kun Millaa etsittiin kissojen ja koirien kanssa.
Ja se suurin murhe ei todellakaan ole hoidon puute, vaan keinojen vähyys siinä vaiheessa, kun lapset olisi saatava terveempään kasvuympäristöön.
Olen pahoillani, että olen edelleen tätä mieltä, vaikka 'äiti' murhamies on kuinka liikuttavia kirjoittanut. Ja olen pahoillani, jos en jaksa ymmärtää sitä, että hän syyttää yhteiskuntaa, vaikka kodista on kasvanut useampia yhteiskuntakelvottomia yksilöitä.
Ymmärrän myös sen, että ihminen voi olla sokea näkemään puutteita omassa toiminnassaan tai omassa ympäristössään.
Huonon mallin antaja ei aina välttämättä ole se, joka käyttäytyy huonoiten, vaan voi hyvinkin olla myös se, joka pakolla laittaa kaiken näyttämään ja tuntumaan siltä, että ilmeisistä ongelmista huolimatta kaikki onkin jees.
Tarkoitan tällä sitä, että pienen ja vähän isomman lapsen psyykettä voi ohjata väärään suuntaan niin monella eri tapaa ja yksi tapa saada maailman kuva vääristymään, on selittää pahatkin teot hyviksi. Ikään kuin hyväksyä pahuus ja antaa väkivallalle sija.
Sen merkitys 'kieroonkasvussa' voi olla paljon pahempi, kuin itse väkivallan.
Ihan näin esimerkkinä.
"Minä huudan hulluna sen perään, että kerran väkivaltaiseen tekoon syyllistynyt tutkittaisiin niin hyvin, ettei olisi pelkoa toistosta" kirjoitti suuri humanisti.MissHolmes kirjoitti:Kuten jo aikaisemminkin sanoin, en kohdista sanojani tähän perheeseen tai tähän tapaukseen.
Rahallako saataisiin semmoisia tutkimuksia (vai hoitoja?), ettei olisi pelkoa toistosta. Ei ainakaan tämän kriminaalipsykopatiaa koskettelevan linkin mukaan http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/a ... usinnumero . Mutta entä jos vihellettäisiin kerrasta poikki ja riisuttaisiin ainakin murhaajat munasilleen matkaa varten. (Tulisi halvemmaksi). Tai jos sittenkin jaettaisiin lapset uudelleen, semmoisen kasvuympäristöön, geneettiseen perimään sekä vanhempien luonneanalyysiin perustuvan riskianalyysin perusteella. Saisivat sitten kaikki lapset hyvän kasvuympäristön.
"Minua kiinnostaisi tietää milloin esim sinä olet huomannut lapsessasi, että jokin on pahasti viella?"MissHolmes kirjoitti:Kuten jo aikaisemminkin sanoin, en kohdista sanojani tähän perheeseen tai tähän tapaukseen.
-Olen jo aikaisemmin tuolla jossain kertonut että Nickyan muuttui
esimurrosiäsä jolloin hänelle tapahtui sellaisia asioita jotka rikkoivat koko hänen elämänsä. Siihen asti hän oli aivan tavallinen lapsi joka oli hyvin pidetty niin koulussa kuin kaveripiirissäkin. Toki hän teki poikien kolttosia niinkuin useimmat lapset, mutta ihan sellasia normaaleja asioita jotka kuuluvat usein lasten kasvuun kun kokeillaan rajoja.
"Miten se ilmeni"
-Se ilmeni sulkeituneisuutena yms, mutta ei minään väkivallan tms tekoina ennenkuin silloin se karhusuon tapaus sattui.
"mistä se tuli"
-Se mistä se tuli...ei kuulu tälle palstalle ...mutta kyse ei ole mistään mikä olisi tapahtunut meidän perheen sisällä. (kolme pojistamme kokivat kaikki melkein saman ja muutama heidän kaverinsakin ja jokainen heistä on tänäpäivänä enemmän tai vähemmän syrjäytynyt ja kiinni kuka missäkin aineissa. Ja tiedän tasan tarkkaan että jokainen näistä pojista oli aivan tavallisia ihania lapsia...mutta jokaisen alamäki on seurausta niistä tapahtumista
Ja miss holmes, vastasin vain kysymykseesi, eikä tarkoitukseni ole taaskaan "liikuttaa" sinua tai muitakaan, enkä hae sympatiaa myöskään kenellekkään keneltäkään. Elämä nyt vain joillakin menee niin ja sitä mikä on rikottu, sitä ei ehkä koskaan saa korjattua...ei edes millään terapialla tai hoidolla.
-
villivadelma
- Jane Marple
Huh, minulle tuli mieleen, että eihän vain joku ole käyttänyt poikia lapsina seksuaalisesti hyväksi.
SIIS EN EPÄILE, ETTÄ KUKAAN LÄHIPIIRISTÄ, VAAN JOKU MUU.
Mutta tietenkin toivon, ettet tarkoita mitään tuollaista.
Kovasti meitä kaikkia tietysti alkoi kiinnostamaan ne varhaismurrosiän traumaattiset tapahtumat, mutta aivan ymmärrettävää, ettet halua niistä kertoa. Eikä tarvitsekaan.
Voimia!
SIIS EN EPÄILE, ETTÄ KUKAAN LÄHIPIIRISTÄ, VAAN JOKU MUU.
Mutta tietenkin toivon, ettet tarkoita mitään tuollaista.
Kovasti meitä kaikkia tietysti alkoi kiinnostamaan ne varhaismurrosiän traumaattiset tapahtumat, mutta aivan ymmärrettävää, ettet halua niistä kertoa. Eikä tarvitsekaan.
Voimia!
Onkohan tämän ihmissaastan maailmaan saattaneet onnelliset vanhemmat koskaan ajatelleet kuinka paljon parempi paikka tääkin paska maa olisi jos olisivat huolehtineet ehkäisystä.
White trash on siitä erikoinen rotu että se sikiää ja sikiää uusia valtion elätettäviä hirvittävällä tahdilla.
Pysytään asiallisuuksissa ja jos viestilläsi ei todellakaan ole mitään annettavaa ketjulle, jätä se postaamatta. *4 §*, *7 §*, *9 §*. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=13&t=272
-Dante
White trash on siitä erikoinen rotu että se sikiää ja sikiää uusia valtion elätettäviä hirvittävällä tahdilla.
Pysytään asiallisuuksissa ja jos viestilläsi ei todellakaan ole mitään annettavaa ketjulle, jätä se postaamatta. *4 §*, *7 §*, *9 §*. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=13&t=272
-Dante
vai että White trash...me kirjoitti:Onkohan tämän ihmissaastan maailmaan saattaneet onnelliset vanhemmat koskaan ajatelleet kuinka paljon parempi paikka tääkin paska maa olisi jos olisivat huolehtineet ehkäisystä.
no, jos on lusikalla annettu, ei kai voi kauhalla vaatia...
Pää kiinni painajainen -Klamydia-