Sini Susanna Länkinen, 19 - surmattiin Muhoksella 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
katjuska.84
Sabrina Duncan

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Kyllä ihmisen aika" kylmä" täytyy olla, että istuisi viikon pidätettynä, eikä hiiskuisi siitä sanaakaan. Jos ajattelee että on piilottanut ruumiin niin hyin ettei sitä kukaan löydä, niin päällimmäisinä tunteina ei silloin voi kyllä syyllisyys olla, vaan pelko siitä mitä itselle käy.
Kyllä jos minä menisin pikaistuksissa tappamaan jonkun, niin voin kuvitella että olisin niin morkkiksissa siitä asiasta että reaktiona olisi shokki, tunnustus, syyllisyys,etc..Ja syyllisyys ja epäusko ensimmäisinä.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Jokainenhan miettii, että miten ITSE käyttäytyisi vastaavassa tilanteessa, mutta kun ihmiset on erilaisia. Voihan olla, että tekijä tuntee, että oli ihan oikein uhrille se mitä tapahtui. Eihän sitä kukaan yksin riitele..kai.
Ja tuollaisessa alle vuoden kestäneessä (ja muutenkin epävakaisessa) suhteessa nyt tuskin ehtii mitään kovin vakavaa tunnesidettä luomaan. Ja joillekin katumus/syyllisyydentunne taitaa olla varsin tuntematon käsite.
katjuska.84
Sabrina Duncan

Niin, sitähän minä vähän meinasinkin sillä, että täytyy olla "kylmä" ihminen.
Minä en ole P:n facebook-profiilia käynyt vakoilemassa, mutta lehtijutun perusteella, mikä oli siis siitä koulujutusta, päättelin että henkilö on "lyhytjännitteinen, malttamaton(en nyt tiedö onko täysin oikeita sanoja)" kun nyt jo samat hommat kyllästyttää, vaikka ilmeisesti ei niitä kauaa ole tehnytkään.
The Stig
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja The Stig »

Ja hyvähän se on ulkopuolisena sanoa, miten itse käyttäytyisi, jos olisi sattunut tappamaan jonkun. Ei sitä voi oikein etukäteen tietää, miten elimistö siihen reagoi. Ties vaikka olisi hiljaa asiasta ja työntäisi asian pois mielestään.

Vähän sama asia, kun jotkut äidit sairastuvat lapsivuodepsyykosiin synnytyksen jälkeen, ei sitä etukäteen voi tietää. Ei tarvitse olla masennustaustaa tms.
Kuolema kiehtoo
mamma71
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Tuli vaan mieleen noista em. jutuista, että olisko sittenkin Sinin katoamisen takana joku muu kuin P, mutta hän tietää kuka? Ei vaan uskalla kertoa sitä, koska PELKÄÄ jostain syystä tätä kyseistä tyyppiä.

Eli nuo kaksi yöllistä kävijää voisivat olla jutun takana, olivat oven takana vaikka perimässä velkoja. Sitten heillä tai toisella heistä tuli riitaa P:n ja Sinin kanssa ja Sinille tapahtui jotain ja he veivät Sinin mukanaan jonnekin. Heidän havaintonsa on siis viimeinen. Ja P tietää tämän, mutta ei uskalla kertoa. Vaikkapa oman tai Sinin läheisten terveyden kannalta.

Siksi ne kertomuksetkin on voineet mennä ristiin. Ja nämä kaverit ovat voineet hyvinkin ottaa P:n auton "lainaan". Siksi tuosta autosta kaivataan noita havaintoja, poliisi haluaa kaiketi selvittää KUKA sitä ajoi ja KUKA TAI KETKÄ olivat kyydissä.

En halua sanoa pahaa, mutta kyseessä voi hyvin olla vaikka huumevelat ja niitähän peritään kaikin mahdollisin keinoin. Ja siksi voi olla mahdollista, että P vaikenee, niinkuin kaikki muutkin, sillä jotain he pelkäävät.
katjuska.84
Sabrina Duncan

Niin, tietyllä tapaa tulee mieleen Tuukkasen katoaminen, tuosta "pelon ilmapiiristä", vaikka tässä tapauksessa ei nyt ehkä ihan sellaisesta ole ollut kyse, mutta se, että poliisikin sanoo että vihjeitä tullut vähän ja että ihmiset eivät kerro asioita, koska pitävät niitä niin pikkuasioina, tms..Millainen maine Sinillä ja Pavelilla on? Entäs millaisissa piireissä liikkuivat, onko kenelläkään varmaa tietoa asiasta?
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

LAWoman kirjoitti:Surullisen vähän kaverit tytön perään on kysellyt ja tuollanen vittu-asenne ei ainakaan paranna kavereiden kuvaa muiden silmissä. Jos itse olisin samaten kadonneena, toivon, että omat kaverini kyselisivät vähän aktiivisemmin ja naamakirjassa olisi joku ryhmä tms.
eiköhän nuo kaverit kommunikoi muutenkin kuin Fb ja ryhmässä näkyy olevan yli 1600 jäsentä..
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

katjuska.84 kirjoitti:Kyllä ihmisen aika" kylmä" täytyy olla, että istuisi viikon pidätettynä, eikä hiiskuisi siitä sanaakaan. Jos ajattelee että on piilottanut ruumiin niin hyin ettei sitä kukaan löydä, niin päällimmäisinä tunteina ei silloin voi kyllä syyllisyys olla, vaan pelko siitä mitä itselle käy.
Kyllä jos minä menisin pikaistuksissa tappamaan jonkun, niin voin kuvitella että olisin niin morkkiksissa siitä asiasta että reaktiona olisi shokki, tunnustus, syyllisyys,etc..Ja syyllisyys ja epäusko ensimmäisinä.
osa meistä on optimisteja vaikka viimeiseen asti ja sen ylikin,mulla ei ainakaan olis puhelahjoja jos suuni avaamalla saan ihan varmasti 8 vuotta -elinkautisen... mulla olis vain hävittävää,ei mitään voitettavaa
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
katjuska.84
Sabrina Duncan

Korjaan itseäni sen verran, että syyllisyys, etc vaivaisivat kovasti minua, jos olisin mennyt pikaistuksissa tappamaan jonkun minulle rakkaan/läheisen ihmisen.
Jos taas tappaisin pikaistuksissani esim. raput alas tönäisemällä jonkun täysin tuntemattoman ihmisen, niin, en tiedä mitä tapahtuisi.
Tai jos vaikka ajaisin yöllä pimeässä jonkun jalankulkijan yli, eikä silminnäkijöitä olisi(tosin, sehän olisi typerää lähteä karkuun, kun jos ja kun siitä jäisi jostain syystä kiinni, niin rangaistus olisi varmasti kovempi , kun eihän noista kai mitään tapposyytteitä saa, vaan kuolemantuottamuksen, tms)
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Lähinnä patologisesti asosiaaliset ihmiset, siis psykopaatit, tappavat toisia hetken mielijohteesta. Tunteettomuudessa on kuitenkin laaja skaala. En usko, että puolisonsa tappaneet ihmiset pääsääntöisesti juurikaan katuvat asiaa, vaikka eivät olisikaan varsinaisia psykopaatteja. Vakava väkivalta merkitsee, että ihminen on kykenevä ylittämään tietyn rajan, joten hänen empatiakykynsä ja superegonsa eivät voi olla kovin voimakkaita.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Nooruska
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Voisin kuvitella, että se tahto pelastaa oma persus on suurempi kuin empatian tunne tuossa tapauksessa.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
helinä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja helinä »

mamma71 kirjoitti:Tuli vaan mieleen noista em. jutuista, että olisko sittenkin Sinin katoamisen takana joku muu kuin P, mutta hän tietää kuka? Ei vaan uskalla kertoa sitä, koska PELKÄÄ jostain syystä tätä kyseistä tyyppiä.
Aika mahdollinen ajatus mun mielestä, kas kun ei itse oo tullut noin ajatelleeksi.. Jos olisi taustoista, tai viime kuukausista jotain FAKTAA (jotain tapahtunut?) niin voisi oman pään sisällä kehitellä ties minkälaisen tarinan :)
Toki toivon että P ei olisi pääsyyllinen tähän asiaan. Täällä on ollut useitakin spekuja poliisien perusteista pidättää P "syytä epäillä"-perustein. Riittäisikö perusteiksi että on jostain asiasta - pienestäkin - puhunut itseään pussiin (tahallaan tai tahattomasti, muistanut turhautumuksessaan väärin) ja kuulusteluissa kyselty että mikähän on asian oikea laita - turhautunut ja ärtynyt lisää ja laukonut jonkun epäasiallisen ja epätodenmukaisen kommentin liittyen Sinin katoamiseen, ja tämän viikon aikana kun oli pidätettynä niin poliisit selvittivät mikä on tämän asian oikea laita..?

Jäikö muitakin häiritsemään kuin vain minua Iltasanomissa maininta että tiettävästi Sini on ollut vielä sunnuntaiaamuna elossa? Vai oliko siitä puhetta jo, olen aika varma että kahlasin viime sivut hyvinkin läpi ennen tätä kirjoittamistani. Mistä tämä tiettävästi?
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

helinä kirjoitti:Jäikö muitakin häiritsemään kuin vain minua Iltasanomissa maininta että tiettävästi Sini on ollut vielä sunnuntaiaamuna elossa? Vai oliko siitä puhetta jo, olen aika varma että kahlasin viime sivut hyvinkin läpi ennen tätä kirjoittamistani. Mistä tämä tiettävästi?
Ymmärsin niin, että hän on ollut varhain sunnuntaiaamuna elossa (siis klo 2 kun ovella kävijät olivat kuulleet hänen äänensä).
helinä
Susikoski

Viesti Kirjoittaja helinä »

Mariacka kirjoitti:
helinä kirjoitti:Jäikö muitakin häiritsemään kuin vain minua Iltasanomissa maininta että tiettävästi Sini on ollut vielä sunnuntaiaamuna elossa? Vai oliko siitä puhetta jo, olen aika varma että kahlasin viime sivut hyvinkin läpi ennen tätä kirjoittamistani. Mistä tämä tiettävästi?
Ymmärsin niin, että hän on ollut varhain sunnuntaiaamuna elossa (siis klo 2 kun ovella kävijät olivat kuulleet hänen äänensä).
Ah, selvensi vähän.. "Varhain aamulla" voi kyllä olla aika tulkinnanvarainen käsite, itsellä tulis mieleen siinä 4-8 välillä. Eikös useimmissa otsikoissakin kun on puhetta kellonajoista, sanota kahden aikaan yöllä tai aamukuudelta.. Mut käy jollain tapaa järkeen tuo mitä sanoit :)
mama70
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja mama70 »

Ajattelin tulla taustalta mukaan kommentoimaan, kun olen alusta asti seurannut juttua.

Itse olen miettinyt, että tämä Fiat on saattanut olla jollakin kaverilla lainnassa. Lailtelu sitä kuntoon esim jonkun kaverin tallissa, homma vielä kesken, mutta auto toimii. Tämä kaveri on sitten hakenut Sinin yöllä kotoa kun hän on halunnut pois riidan keskeltä.. siksi ei ole mukana päällysvaatteita, kännykkää yms.. Myöskään siksi ei ole havaintoja asunnolta esim naapureilta!? P tietää tämän ja että jotain on sattunut sillä reissulla ja Sini on kuollut. P pelkää kertoa asiasta jostain syystä ja on hiljaa, koska ei omasta mielestään ole syyllistynyt mihinkään. Autosta on löytynyt jotain raskauttavaa.
Minua alkoi mietityttämään se, että kun maastoetsintöjä tehtiin, niin poliisi ei kommentoinut mistä etsittiin ja jotenkin jäi sellainen kuva, että mahdollisesti jostain kauempaa!
Vastaa Viestiin