Kyllä se tietysti jotain kertoo että siskolle oli tämä kuva tullut että Aulis pelkäsi. Toisaalta olen kyllä taipuvainen uskomaan myös ihmismielen temppuihin eli ennen katoamista on ehkä ollut muutama juttu mistä on jäänyt outo tunne ja sitten katoamisen jälkeen se jalostuu "varmuudeksi" siitä että Aulis pelkäsi jotain. Jälkiviisaus kun on aina niin helppoa..LAWoman kirjoitti:Tuota itse olen ainakin ajatellut koko ajan. Jotain on täytynyt olla, kun sisko on sen huomannut. Auto ja yhtäkkinen katoaminenkin sopisi siihen vaihtoehtoon, mutta yksinäisen hieman erakoituneen miehen elämästä on yhtäkkiä niin kovin vaikea saada selkoa kun pitäisi ratkaista tälläinen asia. Se on varmaan se pääsyy miksi ollaan niin ulkona tapauksesta.Sisko kertoi ohjelmassa, että viime aikoina oli ollut tunne, että Aulis pelkäsi jotain. Uhkailiko joku Aulista vähän ennen katoamista?
Aulis Käkelä - Katosi kotoaan Rovaniemellä 2006
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Re: Aulis Käkelä
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Noista juomattomista konjakeista... Luulen, että ne ovat yksinkertaisesti näitä joululahja yms. pulloja, joita kertyy eikä tule sitten juotua. Harvemmin konjakkia muutenkaan isompia määriä menee kerralla kurkusta alas, tosin alkoholisoituneelle sekin kelpaisi joten mielestäni tämä on ihan looginen selitys sille mitä on sanottukin eli Auliksella ei ollut alkoholin kanssa ongelmaa.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Tämä on kyllä totta, jos niin tosiaankin on että pullot ovat lahjaksi saatuja, mutta joku syksyllä keskustelussa sanoikin jotenkin niin, että, kuka antaa (entiselle?) alkoholistille alkoholia lahjaksi??LAWoman kirjoitti:Noista juomattomista konjakeista... Luulen, että ne ovat yksinkertaisesti näitä joululahja yms. pulloja, joita kertyy eikä tule sitten juotua. Harvemmin konjakkia muutenkaan isompia määriä menee kerralla kurkusta alas, tosin alkoholisoituneelle sekin kelpaisi joten mielestäni tämä on ihan looginen selitys sille mitä on sanottukin eli Auliksella ei ollut alkoholin kanssa ongelmaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Re: Aulis Käkelä-katosi kotoaan Rovaniemellä v. 2006
Ihmiset, jotka käyvät niin harvoin etteivät asiaa sen kummemmin ajattele.Tämä on kyllä totta, jos niin tosiaankin on että pullot ovat lahjaksi saatuja, mutta joku syksyllä keskustelussa sanoikin jotenkin niin, että, kuka antaa (entiselle?) alkoholistille alkoholia lahjaksi??
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Nooruska kirjoitti:Ihmiset, jotka käyvät niin harvoin etteivät asiaa sen kummemmin ajattele.Tämä on kyllä totta, jos niin tosiaankin on että pullot ovat lahjaksi saatuja, mutta joku syksyllä keskustelussa sanoikin jotenkin niin, että, kuka antaa (entiselle?) alkoholistille alkoholia lahjaksi??
Näitä ihmisiä oli sitten Auliksen tuttavapiirissä aika paljon, ainakin sen perusteella että puhuttiin useista avaamattomista pulloista, mutta mistäpä sitä tietää.. ja tuskin nuo viinapullot olisivat olleet kovin ratkaisevassa asemassa jos Käkelän kohtalo olisi selvinnyt, niitä nyt oli jostain kertynyt useita, mutta Aulis ei niitä ollut juonut.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Ei tuo konjakkien juomattomuus kerro juuri mitään. Jospa Aulis ei pitänyt konjakista. On meillekin annettu lahjaksi jos jonkinlaista pulloa ja kyllä ne pahimmat jää pitkiksikin ajoiksi lojumaan tai menevät eteenpäin lahjaksi.
Toki alkoholisti juo mitä vaan, mutta voihan nuo pullot olla olleet menossa jonnekin vaikka lahjaksi. Kun ei mitään muuta sorttia ollut. Tai sitten ne olivat jonkun muun, joku luotti Aulikseen ja tiesi, että tämä ei hänen viinojaan juo.
Ihmettelen, että miksi ne ovat niinkin suuressa roolissa, että siitä on pitänyt oikein poliisinkin mainita. Aika monelle on pulloja kaapissaan.
Toki alkoholisti juo mitä vaan, mutta voihan nuo pullot olla olleet menossa jonnekin vaikka lahjaksi. Kun ei mitään muuta sorttia ollut. Tai sitten ne olivat jonkun muun, joku luotti Aulikseen ja tiesi, että tämä ei hänen viinojaan juo.
Ihmettelen, että miksi ne ovat niinkin suuressa roolissa, että siitä on pitänyt oikein poliisinkin mainita. Aika monelle on pulloja kaapissaan.
Kyllä itsekin tunnen muutaman täysin raittiin perheen jossa ei alkoholia juoda, mutta lahjapulloja kyllä on kaapeissa vaikka kuinka paljon. Ne annetaan sitten sieltä eteenpäin lahjaksi.
Eli todellakaan ei nuo konjakkipullot kerro mitään, kuten mamm71 sanoi, voihan olla että Aulis ei pitänyt konjakista ja osti muuta alkoholijuomaa, konjakkipullot hän sitten antoi eteenpäin lahjaksi ystäville, sukulaisille, työkavereille jne..
Eli todellakaan ei nuo konjakkipullot kerro mitään, kuten mamm71 sanoi, voihan olla että Aulis ei pitänyt konjakista ja osti muuta alkoholijuomaa, konjakkipullot hän sitten antoi eteenpäin lahjaksi ystäville, sukulaisille, työkavereille jne..
Miten mä oon tajunnu, että Aulis oli aika erakko?matlockb kirjoitti:... voihan olla että Aulis ei pitänyt konjakista ja osti muuta alkoholijuomaa, konjakkipullot hän sitten antoi eteenpäin lahjaksi ystäville(?), sukulaisille, työkavereille(?) jne..
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Eiköhän se sitten selitä miksi olivat antamattaMiten mä oon tajunnu, että Aulis oli aika erakko?matlockb kirjoitti:
... voihan olla että Aulis ei pitänyt konjakista ja osti muuta alkoholijuomaa, konjakkipullot hän sitten antoi eteenpäin lahjaksi ystäville(?), sukulaisille, työkavereille(?) jne..
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
-
Paikallinen Rutku
- Alibin satunnaislukija
Tuskin konjakkipulloista voi kovin kummoisia päätelmiä tehdä, kaippa niillä vaan korostettiin että kyseessä ei ole "juoppo", noin niin kun hienommin ilmaistuna kun niitä kerran siellä kaapissa oli. Itse läheltä nähneenä hlöä joka on perso alkohoolille, hänellä ei todellakaan ole kaapeissa pullo tolkulla viinaa, ne nimittäin juodaan kerralla, ja juodaan niin kauan kunnes pullo/pullot ovat tyhjiä. Sitä ei kai saa sielulleen rauhaa ennen kuin kaikki on juotu, ja seuraavalla kerralla käydä uusi lasti joka taas juodaan viimeiseen tippaan. Niillä henkilöillä kai sitä viinaa siellä kaapissa on jotka eivät ole sille niin persoja. Niin on itsellänikin, tai oli, mutta nykyisin ei voi enää pitää mitään, em. syystä. Joku ne sieltä kaapista juo aina pois.
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta
- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta
- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Juurikin näin. Tätä hain takaa minäkin selityksilläni 
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
-
hipsulainen
- Adrian Monk
Kohta tulee Auliksen tapaus uusintana Kadonneet-sarjassa 
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Itselläni sellainen tutina, että jotakin on sattunut ja pahasti. Aulis oli aiemmin ollut tekemisissä tämän romaninaisen kanssa, joka lopulta vei Auliksen rahat. Lisäksi Aulis oli erakoitunut mies. Ettei vaan olisi tälläinen perinteinen sinisilmäinen peräkamarinpoeka, joka ei kusetusta ymmärrä. Jotakin oli toki alkanut pelkäämään vaihtaessaan ja lisätessään lukkoja asuntoonsa, mutta miksi sitten liikkua yksin ilman "työkalua" puolustukseen? Oliko Auliksen kotona jotakin, jota joku muu havitteli.
..: Game Over :..
Alan kohta itse kallistuun siihe, että höppänä ukkeli lähtenyt spontaanisti kesken kalan perkuun marjaan, pudonnut johonki kummalliseen kiven koloon eikä vaan oo osunut etsijien silmiin. 
Ohjelmassahan sisar kertoi,että Aulis oli aiemmin antanut sisaren lapsille rahaa,mutta n.vuosi ennen katoamista oli lahjoitukset loppuneet...Oliko kenties kiristetty ja uhkailtu jollain (kun oli ilmeisesti pelännyt jotain) ja rahat menneet kiristäjille. Ja sitten Aulis päätti että nyt riittää uhkailu,rahaa ei tule enää ja lopun tarinasta voi jokainen päätellä itse...Millos ne käräjät oli siitä romaninaisen jutusta?
"Tietä käyden tien on vanki,vapaa on vain umpihanki." -Aaro Hellaakoski;huojuvat keulat.