Sini Susanna Länkinen, 19 - surmattiin Muhoksella 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
McMann
Sabrina Duncan

Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta

Viesti Kirjoittaja McMann »

2222 kirjoitti:

Tuolla aiemmin on mainittu Sinin katoamisen jälkeen kirjoitettu Pavelin facebook-päivitys, joka meni jotenkin "..tietyt tietää, mistä huoli on isoin." Itselleni tuli heti ensimmäisenä mieleen, että ne "tietyt" tietävät että ruumis on piilotettu, ja että isoin huoli on siitä, että se (noin huonosta piilosta) piankin löytyy.

Tekotapaan liittyen oma arvaukseni on (yksi) kova isku päähän, voisi kuvitella että helposti tulee otettua kättä pidempää avuksi, kun nujakka alkaa käydä liian kuumaksi. Mistähän maikkari muuten kaivoi jo tuolloin heti ruumiin löytymisen aikaan "tiedon" siitä, että teossa ei ole käytetty teräasetta? Voi kyllä lähes satavarmasti sanoa, että poliisi ei sitä ole tässä tutkinnan vaiheessa kertonut!
Mene muutama sivu taaksepäin niin löydät linkin Maikkarin uutiseen jonka perässä on videoklippi missä tutkinnanjohtaja mainitsee asian. En nyt jaksa lähteä sitä itse kaivelemaan esiin. ..

Itse ajattelen täsmälleen samoin tuosta P:n fb-päivityksestä. Vaikka typerältä vaikuttaakin laittaa moinen päivitys. Mutta ei kai P mikään ruudinkeksijä olekaan...
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

McMann kirjoitti:
2222 kirjoitti:

Tuolla aiemmin on mainittu Sinin katoamisen jälkeen kirjoitettu Pavelin facebook-päivitys, joka meni jotenkin "..tietyt tietää, mistä huoli on isoin." Itselleni tuli heti ensimmäisenä mieleen, että ne "tietyt" tietävät että ruumis on piilotettu, ja että isoin huoli on siitä, että se (noin huonosta piilosta) piankin löytyy.
Mene muutama sivu taaksepäin niin löydät linkin Maikkarin uutiseen jonka perässä on videoklippi missä tutkinnanjohtaja mainitsee asian. En nyt jaksa lähteä sitä itse kaivelemaan esiin. ..

Itse ajattelen täsmälleen samoin tuosta P:n fb-päivityksestä. Vaikka typerältä vaikuttaakin laittaa moinen päivitys. Mutta ei kai P mikään ruudinkeksijä olekaan...
Tässä: http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... ineen-alla

No nyt tuosta päivityksestä voi tietysti ajatella mitä tahansa, mutta eiköhän suurimmalle osalle tullut vielä ennen poikaystävän syyllisyysepäilyjä siitä mieleen vaan huoli kadonneesta Sinistä. Sellaistakaan ei kaikki välttämättä halua kirjoittaa suoraan avoimelle fb-seinälle. :roll:
2222
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja 2222 »

Ok, tänks, minulta tuo videoklippi oli mennyt ohi (enkä sitä nytkään pääse katsomaan onnettoman nettiyhteyden vuoksi). Kummallista, että poliisi kommentoi tuommoisia asioita, kun muuten pitää edelleen aika niukkaa linjaa tapauksen tiedottamisessa.
No nyt tuosta päivityksestä voi tietysti ajatella mitä tahansa, mutta eiköhän suurimmalle osalle tullut vielä ennen poikaystävän syyllisyysepäilyjä siitä mieleen vaan huoli kadonneesta Sinistä. Sellaistakaan ei kaikki välttämättä halua kirjoittaa suoraan avoimelle fb-seinälle. :roll:
En ihan ymmärrä tämän kommentin ydintä tuohon omaan päivitys-spekulaatiooni liittyen. Niin, päivityksiä voi tulkita miten tahansa, ja itsehän vain kerroin miten minä sen tulkitsin, kun siitä on täällä monikin omia johtopäätöksiään vetänyt. Nimenomaan suurin osa tuota spekuloineista on kovasti kauhistellut sitä miten kiero Pavel on, kun esittää olleensa huolissaan ja epätietoinen Sinin kohtalosta. En kuulu siihen suurimpaan osaan, koska tulkitsin päivityksen vähintäänkin vihjailevien sanavalintojen vuoksi toisin.
Hold me, thrill me, kiss me, kill me!
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

2222 kirjoitti:Ok, tänks, minulta tuo videoklippi oli mennyt ohi (enkä sitä nytkään pääse katsomaan onnettoman nettiyhteyden vuoksi). Kummallista, että poliisi kommentoi tuommoisia asioita, kun muuten pitää edelleen aika niukkaa linjaa tapauksen tiedottamisessa.
En ihan ymmärrä tämän kommentin ydintä tuohon omaan päivitys-spekulaatiooni liittyen. Niin, päivityksiä voi tulkita miten tahansa, ja itsehän vain kerroin miten minä sen tulkitsin, kun siitä on täällä monikin omia johtopäätöksiään vetänyt. Nimenomaan suurin osa tuota spekuloineista on kovasti kauhistellut sitä miten kiero Pavel on, kun esittää olleensa huolissaan ja epätietoinen Sinin kohtalosta. En kuulu siihen suurimpaan osaan, koska tulkitsin päivityksen vähintäänkin vihjailevien sanavalintojen vuoksi toisin.
Niin, kerroit miten sen tulkitsit nyt, kun tiedät P:n syylliseksi?

Enivei, turha näistä on jankata. Tapaan tänään pari ihmistä Muhokselta, täytyypä kysyä, josko olisivat jotain huhuja kuulleet. :mrgreen:
2222
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja 2222 »

Niin, kerroit miten sen tulkitsit nyt, kun tiedät P:n syylliseksi?
Eikä. Itseäni lainatakseni: "Itselleni tuli heti ensimmäisenä mieleen, että..". Siis silloin kun tuon päivityksen ensimmäisen kerran luin, koska sanakäänteet olivat omituiset vihjailevat. Ja tosiaan, järjen jättiläiseltä Pavel ei muidenkaan päivitystensä perusteella vaikuta (eikä vähiten tuon ruumiin piilopaikankaan perusteella).

Pitäisi saada enemmän paikkakuntalaisia tänne keskusteluun mukaan, villeistä huhuista kun saa mukavaa vääntöä aikaan :D
Hold me, thrill me, kiss me, kill me!
miisa
Alokas

Viesti Kirjoittaja miisa »

2222 kirjoitti: En keksi muuta syytä noin huonoon kätköön, kuin sen että Fiatin bensavalo on palanut punaisena eikä kauemmas ole ollut mahdollisuutta lähteä.

Kuinkahan kaukana tiestä löytöpaikka oli?

Aika rauhassa on poliisikin kyllä saanut ruumiin noutaa, alkuviikolla ei ainakaan vielä mitään kynttilöitä näkynyt, ei tainnut olla vielä torstai-iltapäivänäkään..? Eikä torstaina tuolla tiellä kilometrin-pari edempänä asuvatkaan olleet tietoisia löytöpaikasta (ja tuolla suunnalla puskaradio on varsin toimiva!).
Oiskohan huonoon kätköön myös syynä humalatila, jolloin P.llä ei ole ollut uskallusta lähteä esim valtatietä Muhokselta pois kännissä ajamisesta kiinnijäämisen pelossa? Sininhän mainittiin ainakin olleen ravintolassa tapahtuma yönä.. Itse ainakin oletin heti alkuun että humalassa ovat olleet..

Löytöpaikka ei ole kuin joitakin metrejä tiestä, kaiteen kohdalla, alas rotkoon. Uskomatonta tosiaan ettei kukaan ole sitä sieltä huomannut, tosin kukapa nyt sinne rotkoon ohikävellessään niin alkaisi tuijottelemaan, lisäksi kun uhrillahan oli tummat vaatteet, ettei varmaan ole paljon erottunutkaan tummasta vedestä ja uoman reunoilta.. (ainakin olen siinä käsityksessä että vedestä kai se on löytynyt)

Kynttilöitä paikalla oli kyllä jo heti maanantaina. Kyllä tuo puskaradio hoitaa tehtävänsä. Paikalla on nähty myös rikostutkijoita ottamassa näytteitä vedestä jne. Kynttilät eivät näy autosta ohi ajettaessa, sillä ovat sen verran alempana rotkossa, pienellä tasanteella. Muutama kynttilä oli kaiteen alla, joten ehkä autoa ajaessa katse ei niihin niin kiinnitykään.

Paljon siellä on nähty ihmisten liikkuvan ja pysähtyvän hetkeksi paikalle hiljentymään..
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

miisa kirjoitti:Oiskohan huonoon kätköön myös syynä humalatila, jolloin P.llä ei ole ollut uskallusta lähteä esim valtatietä Muhokselta pois kännissä ajamisesta kiinnijäämisen pelossa? Sininhän mainittiin ainakin olleen ravintolassa tapahtuma yönä.. Itse ainakin oletin heti alkuun että humalassa ovat olleet..
Pidän aika selvänä että humalassa on tosiaan molemmat olleet ja tämä myös osasyynä että ei ole uskaltanut pidemmälle lähteä ruumista viemään.
Hyvin usein tapot eli pikaistuksissa tehdyt henkirikokset tehdään mustasuukkaisuuden/riidan ja humalan seurauksena joten jos tilastollisesti hyvin todennäköistä että Pavel on ollut mahdollisesti kovassakin humalassa ja mikä tietää vaikka muidenkin aineiden vaikutuksen alaisena.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
P.U.H
Susikoski

Viesti Kirjoittaja P.U.H »

No olipa aika yllätys tosiaan tuo löytöpaikka. Tuota rotkon aluetta kutsuttiin muistaakseni piilohaaksi. Olen joskus lapsena käynyt siellä pulkkamäessä ja leikkimässä. Tien toisella puolella oli ennen Kylenin hevostallit, jotka on näemmä purettu pois ja tontti siinä on nyt pelkkää peltoa.
Ehkäpä kiire ja humalatila tosiaan selittää tuota paikkaa, vaikka toisaalta aika hyvähän piilopaikka silti oli koska ei ilman vihjettä löytynyt. Toki varmaankin olisi ollut vain ajan kysymys kun joku koira/koiranulkoiluttaja olisi ruumiin nähnyt ja löytänyt. Oma koira ainakin on niin utelias että tekee mitä ihmeellisimpiä löytöjä.
masi78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja masi78 »

Munkin mielestä toi löytöpaikka on tosi erikoinen ja ihmettelen kovasti jos mikään koira ei ole reagoinut millään tavalla ohikulkiessaan,todellakin ihmettelen..toki voi olla että haukkua on tullutkin mutta omistajat sen enempää miettimättä kiskoo koiran pois..mun olis taas niin tehny miele pakata oma koira autoon ja ajaa muhokselle etsimään mutta matkaa olis kertyny reippaasti.Siitä voin olla varma että mun koira olis reagoinu ruumiiseen ohi kävellessään jos ruumiissa on ollut hiukankaan verta,koulutettu koira reagoi veren tuoksuun tosi hyvin..
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Syy on varmaan juuri kuten masi78 sanoi, eli joko omistaja ei ole huomannut mitään ja kiskonut koiran pois tai sitten voi myös olla että juuri tuon löytöpaikan ohi ei ole kukaan koiran kanssa liikkunut silloin kun Sini oli kateissa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Ihan näin ot:nä, miksi tää topic on edelleen kadonneissa?
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Tuulitukka84 kirjoitti:Ihan näin ot:nä, miksi tää topic on edelleen kadonneissa?
miksi tästä pitää aina jonkun käydä joka sivulla jankuttamassa.jos asia on noin helvetin ahdistava niin VASIKOI ylläpidolle.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
inka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja inka »

DollariExpress kirjoitti:
Tuulitukka84 kirjoitti:Ihan näin ot:nä, miksi tää topic on edelleen kadonneissa?
miksi tästä pitää aina jonkun käydä joka sivulla jankuttamassa.jos asia on noin helvetin ahdistava niin VASIKOI ylläpidolle.
juurikin näin...
kyllä ne siirretään, sitten kun siirretään! tuskin kenenkään elämää pilaa jos siinä hetki menee.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
jenni82
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

ohhoh kun tullut paljon juttua kun ollut koko piiiitkän pääsiäisen poissa koneelta. Tää vainajan löytöpaikan muutos on suurin juttu ja kävin noita linkkejä kattelemassakin mutta kun ei oo paikkakuntalainen ni ei tuntumaa saa. Mä myös mietin miten sitä ei oo näkynyt sieltä jos paljon lenkkeiliöitä ja koiran kusettajia. Itse en kävelis piskien kanssa tuolla puolella tietä kun vastapuolella näyttäs olevan enemmän tilaa ja toisekseen vaikka nyt on kevät ja lumet sulanut ni yli kuukausi sitten ei ollut vaan lunta oli niin perkeleesti ja varmaan aikamoiset penkat tienvieressä siksi tuskin kukaan menee hyppii niiden penkkojen päälle tutkii joskos siel jotain olis?
Life. It´s just fucking thing after nother...
masi78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja masi78 »

jenni82 kirjoitti:ohhoh kun tullut paljon juttua kun ollut koko piiiitkän pääsiäisen poissa koneelta. Tää vainajan löytöpaikan muutos on suurin juttu ja kävin noita linkkejä kattelemassakin mutta kun ei oo paikkakuntalainen ni ei tuntumaa saa. Mä myös mietin miten sitä ei oo näkynyt sieltä jos paljon lenkkeiliöitä ja koiran kusettajia. Itse en kävelis piskien kanssa tuolla puolella tietä kun vastapuolella näyttäs olevan enemmän tilaa ja toisekseen vaikka nyt on kevät ja lumet sulanut ni yli kuukausi sitten ei ollut vaan lunta oli niin perkeleesti ja varmaan aikamoiset penkat tienvieressä siksi tuskin kukaan menee hyppii niiden penkkojen päälle tutkii joskos siel jotain olis?

niimpä se taitaa olla että toi lumi oli aika suuressa osassa siinä että siniä ei aiemmin löydetty,mutta jos mun koira olis tossa sillan kohdalla vainun saanu ja mä kuitenkin tietäisin että kyseisellä paikkakunnalla on tyttö kadonnut niin varmaan olisin koirani kans kiinostunu siitä mitä siellä penkan alla tai takana on? tää siis mun mielipide ja mun koiran käyttäytymistä,ja joo jos olisin lähtenyt tyttöä ettiin niin olisin kulkenut ihan sellasta reittiä mihin koira suunnan näyttää vaikka sitten umpihangessa välittämättä siitä kummalla puolella on koiran enemmän tilaa liikkua..
Vastaa Viestiin