Miksi kaikki olettaa oman koiransa saavan vainun ruumiista tai sen osaavan osoittavan sen niin että omistaja kiinnittäisi huomion? Mä luulen jos mun piskini olisi vaistonnut/vainunnut tytön siellä ojassa ni lähinnä olisin nykinyt sitä vaan pois sieltä penkasta ja olettanut et aha maaliskuu, narttukoirien kiima ja siksi mun piskini taas sekasin niinkuin joka maaliskuu! Ja mä en todellakaan kulje koirani perässä tai mun koirani päätä missä mä sen kanssa kuljenn ja luulen että valtaosalla omistajista on samallalailla. Siinä myös syytä miksi kukaan ei löytänyt tyttöä.masi78 kirjoitti:jenni82 kirjoitti:ohhoh kun tullut paljon juttua kun ollut koko piiiitkän pääsiäisen poissa koneelta. Tää vainajan löytöpaikan muutos on suurin juttu ja kävin noita linkkejä kattelemassakin mutta kun ei oo paikkakuntalainen ni ei tuntumaa saa. Mä myös mietin miten sitä ei oo näkynyt sieltä jos paljon lenkkeiliöitä ja koiran kusettajia. Itse en kävelis piskien kanssa tuolla puolella tietä kun vastapuolella näyttäs olevan enemmän tilaa ja toisekseen vaikka nyt on kevät ja lumet sulanut ni yli kuukausi sitten ei ollut vaan lunta oli niin perkeleesti ja varmaan aikamoiset penkat tienvieressä siksi tuskin kukaan menee hyppii niiden penkkojen päälle tutkii joskos siel jotain olis?
niimpä se taitaa olla että toi lumi oli aika suuressa osassa siinä että siniä ei aiemmin löydetty,mutta jos mun koira olis tossa sillan kohdalla vainun saanu ja mä kuitenkin tietäisin että kyseisellä paikkakunnalla on tyttö kadonnut niin varmaan olisin koirani kans kiinostunu siitä mitä siellä penkan alla tai takana on? tää siis mun mielipide ja mun koiran käyttäytymistä,ja joo jos olisin lähtenyt tyttöä ettiin niin olisin kulkenut ihan sellasta reittiä mihin koira suunnan näyttää vaikka sitten umpihangessa välittämättä siitä kummalla puolella on koiran enemmän tilaa liikkua..
Sini Susanna Länkinen, 19 - surmattiin Muhoksella 2011
Re: Sini Susanna Länkinen, 19, Muhokselta
Life. It´s just fucking thing after nother...
-
masi78
- Nikke Knatterton
jenni82 kirjoitti:Miksi kaikki olettaa oman koiransa saavan vainun ruumiista tai sen osaavan osoittavan sen niin että omistaja kiinnittäisi huomion? Mä luulen jos mun piskini olisi vaistonnut/vainunnut tytön siellä ojassa ni lähinnä olisin nykinyt sitä vaan pois sieltä penkasta ja olettanut et aha maaliskuu, narttukoirien kiima ja siksi mun piskini taas sekasin niinkuin joka maaliskuu! Ja mä en todellakaan kulje koirani perässä tai mun koirani päätä missä mä sen kanssa kuljenn ja luulen että valtaosalla omistajista on samallalailla. Siinä myös syytä miksi kukaan ei löytänyt tyttöä.masi78 kirjoitti:jenni82 kirjoitti:ohhoh kun tullut paljon juttua kun ollut koko piiiitkän pääsiäisen poissa koneelta. Tää vainajan löytöpaikan muutos on suurin juttu ja kävin noita linkkejä kattelemassakin mutta kun ei oo paikkakuntalainen ni ei tuntumaa saa. Mä myös mietin miten sitä ei oo näkynyt sieltä jos paljon lenkkeiliöitä ja koiran kusettajia. Itse en kävelis piskien kanssa tuolla puolella tietä kun vastapuolella näyttäs olevan enemmän tilaa ja toisekseen vaikka nyt on kevät ja lumet sulanut ni yli kuukausi sitten ei ollut vaan lunta oli niin perkeleesti ja varmaan aikamoiset penkat tienvieressä siksi tuskin kukaan menee hyppii niiden penkkojen päälle tutkii joskos siel jotain olis?
niimpä se taitaa olla että toi lumi oli aika suuressa osassa siinä että siniä ei aiemmin löydetty,mutta jos mun koira olis tossa sillan kohdalla vainun saanu ja mä kuitenkin tietäisin että kyseisellä paikkakunnalla on tyttö kadonnut niin varmaan olisin koirani kans kiinostunu siitä mitä siellä penkan alla tai takana on? tää siis mun mielipide ja mun koiran käyttäytymistä,ja joo jos olisin lähtenyt tyttöä ettiin niin olisin kulkenut ihan sellasta reittiä mihin koira suunnan näyttää vaikka sitten umpihangessa välittämättä siitä kummalla puolella on koiran enemmän tilaa liikkua..
tarkoitan siis lähinnä sitä etsintä tilannetta että silloin mennään koiran vainun mukaan,en minäkään vapaalla anna koiran kiskoa minua ympäri kylää.Mielenkiinnosta kysyn jenni koirasi rotua?
Koira on siperianhusky ja belgianpaimenkoiran sekotus 
Menkää jonnekkin koirachattiin jos viesti ei muuta sisällä ku koiran esittelyä 
-
pohtiijamiettii
Jokuhan taisi aiemmin spekuloida, että ruumis olisi ehkä ollut jossain ojarummussa (vai mitä ne nyt on) ja vasta lumien alettua sulaa olisi lähtenyt sieltä liikenteeseen. Onko tämä jo kumottu, ei nimittäin osunut omaan silmään äkkivilkaisulla? Siinäpä olisi ainakin selitys sille, miksi kenenkään koira ei aiemmin ole tuossa kohdassa mitään huomannut, jos ei ruumis ole siinä kohdassa ollutkaan kuin vasta hetken.
Ja tuo kommentti liittyi asiaan miten??häirikkö kirjoitti:Menkää jonnekkin koirachattiin jos viesti ei muuta sisällä ku koiran esittelyä
pohtiijamiettii kirjoitti:Jokuhan taisi aiemmin spekuloida, että ruumis olisi ehkä ollut jossain ojarummussa (vai mitä ne nyt on) ja vasta lumien alettua sulaa olisi lähtenyt sieltä liikenteeseen. Onko tämä jo kumottu, ei nimittäin osunut omaan silmään äkkivilkaisulla? Siinäpä olisi ainakin selitys sille, miksi kenenkään koira ei aiemmin ole tuossa kohdassa mitään huomannut, jos ei ruumis ole siinä kohdassa ollutkaan kuin vasta hetken.
Noinkohan olisi lähtenyt ruumista raahaamaan ojarumpuun kun kiinni jäämisen pelko persiissä varmaan kova! Eikös silloin kun Sini katosi tullut lunta niin hemmetisti? Siinä on jo syytä miksi ei löydetty ennenko lumet suli ja itse oikeesti uskoin että se on kipattu tai hypännyt itse sinne jokeen/koskeen. Ja samoihin aikoihin oli kateissa se nuori kundi joka taisi löytyä ihan asunnon vierestä mutta kiitos lumi määrien ei sitäkään huomattu pitkään aikaan!
-
masi78
- Nikke Knatterton
jenni82 kirjoitti:Ja tuo kommentti liittyi asiaan miten??häirikkö kirjoitti:Menkää jonnekkin koirachattiin jos viesti ei muuta sisällä ku koiran esittelyä
pohtiijamiettii kirjoitti:Jokuhan taisi aiemmin spekuloida, että ruumis olisi ehkä ollut jossain ojarummussa (vai mitä ne nyt on) ja vasta lumien alettua sulaa olisi lähtenyt sieltä liikenteeseen. Onko tämä jo kumottu, ei nimittäin osunut omaan silmään äkkivilkaisulla? Siinäpä olisi ainakin selitys sille, miksi kenenkään koira ei aiemmin ole tuossa kohdassa mitään huomannut, jos ei ruumis ole siinä kohdassa ollutkaan kuin vasta hetken.
Noinkohan olisi lähtenyt ruumista raahaamaan ojarumpuun kun kiinni jäämisen pelko persiissä varmaan kova! Eikös silloin kun Sini katosi tullut lunta niin hemmetisti? Siinä on jo syytä miksi ei löydetty ennenko lumet suli ja itse oikeesti uskoin että se on kipattu tai hypännyt itse sinne jokeen/koskeen. Ja samoihin aikoihin oli kateissa se nuori kundi joka taisi löytyä ihan asunnon vierestä mutta kiitos lumi määrien ei sitäkään huomattu pitkään aikaan!
mä kyllä kans jotenkin epäilen tota roudaamista..pelko persiis on ihan varmasti ollut aikamoinen..vaan onhan tota voinu joku P:n kavereistakin siirrellä jos niitä apuja olis ollut,tiedäppä tuota..ja ihan tingilläni teen tämän..jenni82 mulla rhodesian ridgeback;)
Se ojarumpu/alikulkurumpu on todella iso (mahtuu kyyryssä kävelemään!) ja suoraan seuraavan kaiteen kohdalla, jos tietä jatkaa hitusen eteenpäin. Ei olis ollu vaiva eikä mikään että olisi puottanut ruumiin kaiteelta, hypännyt itse perään (etäisyydet ei niin isoja että siinä saisi itselleen vahinkoa aikaan) ja vetänyt ruumiin rummun sisäpuolelle. Rumpu alittaa siis tuon tien. Eräs paikallinen mies kertoi minulle työkaverinsa kertoneen että alunperin ruumis olisi ollut tuolla rummussa. Eli huhupuhetta, mutta miksei mahdollista, joka osin selittäisi miksi ruumista ei aiemmin ole löydetty, sillä on ollut pois näkyvistä. Lumien pikkuhiljaa sulettua ja virran voimistuttua kunnolla, ruumis olisi sitten lähtenyt ajelehtimaan puroa pitkin (ei missään tapauksessa voi käyttää ilmaisua "joki" tai "koski", sen verran pienestä uomasta kuitenkin kyse) löytöpaikalleen, tarttunut ehkä löytöpaikalla johonkin oksanvänkkyrään tms jotta on jäänyt juuri tuohon eikä jatkanut enää matkaansa.. Tämä mun kuuleman perusteella spekuloitua..
Löytöpaikalleenkin jätettynä ruumista on ollut pakko raahata tai kantaa, sillä matka tieltä on kuitenkin sellainen että sitä ei pelkästään kaiteen yli puottamalla ole saatu siihen, kun taas rummun eteen pudottaminen olisi käynyt helpommin ja näin olisi päässyt vähemmällä raahaamisella/kantamisella.
Tuosta koirajutusta oon itsekin koiranomistajana samaa mieltä monen muun kanssa että harvapa se lähtee jokaista koiran "vainua" seuraamaan tavallisella kävelylenkillä, ehkä eri asia jos on koulutettu etsintäkoira, joita varmaan on kuitenkin aika harvassa. Ja tuo paikka on jotenki sellanen että todellakaan ei ois voinu ajatellakaan ruumiin löytyvän tuolta..
Löytöpaikalleenkin jätettynä ruumista on ollut pakko raahata tai kantaa, sillä matka tieltä on kuitenkin sellainen että sitä ei pelkästään kaiteen yli puottamalla ole saatu siihen, kun taas rummun eteen pudottaminen olisi käynyt helpommin ja näin olisi päässyt vähemmällä raahaamisella/kantamisella.
Tuosta koirajutusta oon itsekin koiranomistajana samaa mieltä monen muun kanssa että harvapa se lähtee jokaista koiran "vainua" seuraamaan tavallisella kävelylenkillä, ehkä eri asia jos on koulutettu etsintäkoira, joita varmaan on kuitenkin aika harvassa. Ja tuo paikka on jotenki sellanen että todellakaan ei ois voinu ajatellakaan ruumiin löytyvän tuolta..
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Mistähän sen sitten kukaan tietäisi että ruumis on alunperin ollut rummussa ja sitten "ajelehtinut"? Siksi hiukan epäilen asiaa.. On vaan niin sen tyylinen juttu joka helposti leviää puheissa, joka toisella näissä tapauksissa on "tietoa" jota ei muka muilla ole. (Ja perään vastaan itselleni että on kaksi tapaa jolla ruumiin alkuperäinen paikka voidaan tietää: asianomainen on sen kertonut tai poliisi tutkinnassaan todennut) Todennäköistä toki on että ruumiin paikka/asento on jonkun verran muuttunut lumien sulaessa.
Juu ei todellakaan koiran pillin mukana lenkeillä mennämiisa kirjoitti:
En tiedä että kuinka sitten oikeasti työskentelevät koirat reagoi "vapaalla" hajuihin, joihin töissä törmää. Koska käskyn alla koira lähtee etsimään (siis ainakin nämä kotikoirat) ja tekee työnsä (eli etsii mitä ollaan käsketty) niin kauan kuin löytyy/siitä vapautetaan tekemään muuta.
Nämä kotikoirat kun ei niin koulutettuja ole, eli saattaa ilmaista hajua vaikkei etsimässä mitään oltaisikaan (eli toimisi ilman käskyä), mutta mites oikeasti koulutetut koirat? Onko ero niille niin selkeä ettei töitä tehdä vapaalla?
Mulla on toinen koira harrastekoulutettu jälkikoira. Mihinkään virallisiin etsintöihin ei siis saa käyttää, mutta verijälkiä ja hajujälkiä löytää kyllä. Viimeksi etsittiin metsästä kahta kadonnutta pentua. Ihmisen ruumista ei onneksi olla koskaan löydetty, mutta kyllä se eläimen ruhon haistaa ja ilmottaa ihan normaalilla lenkilläkin ilman mitään käskyä. Mutta, niin tekee tuo kouluttamatonkin. Lähinnä se on kiinni omistajan koulutuksesta lukea omaa koiraa, koira kertoo kyllä kaiken jos sitä osaa lukea.Scilla kirjoitti:Nämä kotikoirat kun ei niin koulutettuja ole, eli saattaa ilmaista hajua vaikkei etsimässä mitään oltaisikaan (eli toimisi ilman käskyä), mutta mites oikeasti koulutetut koirat? Onko ero niille niin selkeä ettei töitä tehdä vapaalla?
Olikohan siinä tarpeeksi koirajuttuja, ne nyt kuitenkaan ei topikkiin kuulu
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
-
parkti
se on ollut sellaisen sillan alla, mistä oja virtaa maantien ali, joten siinä ei paljon koiria ulkoiluteta.
Onko tästä mitään uutta tietoa? Pitääkö paikkansa vaiko huhu vain?The Stig kirjoitti:Luotettavalta Suoli24-sivustolta löytyi tietoa, että Pavel olisi jo seurustellu toisen tytskän kanssa tässä välissä!!??
Edelleen jaksan ihmetellä miten tuollaiselle jätkälle vientiä riittää (jos nyt rohkenen spekuloida sillä viimeisimmällä kuvalla)antonia kirjoitti:Onko tästä mitään uutta tietoa? Pitääkö paikkansa vaiko huhu vain?The Stig kirjoitti:Luotettavalta Suoli24-sivustolta löytyi tietoa, että Pavel olisi jo seurustellu toisen tytskän kanssa tässä välissä!!??
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Ja pahoitteluni, tieto löytyikin Vauva.fi:stäantonia kirjoitti:Onko tästä mitään uutta tietoa? Pitääkö paikkansa vaiko huhu vain?The Stig kirjoitti:Luotettavalta Suoli24-sivustolta löytyi tietoa, että Pavel olisi jo seurustellu toisen tytskän kanssa tässä välissä!!??
Kuolema kiehtoo