Tunnetun raviohjastajan aiheeton pidätys Jyväskylässä
-
hannu hanhi
- Axel Foley
Re: Tunnetun raviohjastajan aiheeton pidätys Jyväskylässä
Muistanpa itsekin, miten lapsuuden kotipaikkakunnallani poliisi pidätti kaikkien tunteman lääkärin, koska tuntomerkit sopivat johonkin etsintäkuulutettuun. Tuolla lääkärillä ei ollut mitään tekemistä minkään rikoksen kanssa. Oli vain huonoa tuuria, että juuri nämä poliisit eivät tunnistaneet paikallista julkkista. Ihmisten mielestä kyse oli hauskasta tapuksesta, mutta tuskin lääkäriä itseään nauratti.
Miten tää asia näin kovasti sua VPY nyt koskettaa???
Mä en todellakaan usko että poliisi olis nyt ihan vaan sen takia tämän bollströmmin koppiin raapassu kun on manne...Meillähän ei ole täällä mitään muita "faktoja" käytössä kun se mitä nämä "syyttömät" on lehdessä asiasta avautuneet...
Suomessa(ja muissakin maissa) ihmisiä joskus joudutaan ottamaan kiinni rikoksen selvittelyn varmistamiseksi,ja poliisilla on vielä ihan lakiin kirjoitettu oikeus noin tehdä...Joskus koppiin joutuu syyttömiä,mutta heidät kyllä sieltä vapautetaan heti kun asioihin saadaan selvyys...
Sitten vielä noista silminnäkijöistä ja muista todistajista,sekä "epäillystä"...Tämä oletettu rikoshan siis ainakin lehtitietojen perusteella on tapahtunut joskus iltapuolella?? No lain mukaan poliisi ei saa kuulustella epäiltyjä,todistajia,asianomistajia kello:21-08 välisenä aikana...Ja joo tiedän että tästä tehdään poikkeuksia joskus,mutta vain jos kuulusteltava itse siihen suostuu.
Sä et nyt ole esittänyt ensimmäistäkää järkevää tai lakiin perustuvaa perustelua sille miksi poliisi ei olisi saanut kyseistä kiinniottoa tehdä...Lähinnä noista sun teksteistä paistaa nyt läpi jonkinlainen ärsyyntyminen siitä kun kiinniotettu on ollut mustalainen...
Eli lyö nyt jotain faktoja pöytään,niin saadaan keskustella asioista niiden oikeilla nimillä....
Mä en todellakaan usko että poliisi olis nyt ihan vaan sen takia tämän bollströmmin koppiin raapassu kun on manne...Meillähän ei ole täällä mitään muita "faktoja" käytössä kun se mitä nämä "syyttömät" on lehdessä asiasta avautuneet...
Suomessa(ja muissakin maissa) ihmisiä joskus joudutaan ottamaan kiinni rikoksen selvittelyn varmistamiseksi,ja poliisilla on vielä ihan lakiin kirjoitettu oikeus noin tehdä...Joskus koppiin joutuu syyttömiä,mutta heidät kyllä sieltä vapautetaan heti kun asioihin saadaan selvyys...
Sitten vielä noista silminnäkijöistä ja muista todistajista,sekä "epäillystä"...Tämä oletettu rikoshan siis ainakin lehtitietojen perusteella on tapahtunut joskus iltapuolella?? No lain mukaan poliisi ei saa kuulustella epäiltyjä,todistajia,asianomistajia kello:21-08 välisenä aikana...Ja joo tiedän että tästä tehdään poikkeuksia joskus,mutta vain jos kuulusteltava itse siihen suostuu.
Sä et nyt ole esittänyt ensimmäistäkää järkevää tai lakiin perustuvaa perustelua sille miksi poliisi ei olisi saanut kyseistä kiinniottoa tehdä...Lähinnä noista sun teksteistä paistaa nyt läpi jonkinlainen ärsyyntyminen siitä kun kiinniotettu on ollut mustalainen...
Eli lyö nyt jotain faktoja pöytään,niin saadaan keskustella asioista niiden oikeilla nimillä....
"Tätä tapahtuu ainakin jokaisessa EU-maassa, jos olen väärässä niin anna se yksi (1) esimerkki valtio jossa poliisi ei suorita kiinniottoja esim. näin hatarien tuntomerkkien perusteella. Siis yksi riittää, ei pitäisi olla vaikeaa... Ainoa mikä ei ole ilmennyt koko aikana on se, että oliko tuo oikea tekijä romaani. Tuo muuttaisi tilannetta olennaisesti koska romaaneja ei kuitenkaan täällä Jyväskylässä aivan valtavasti ole. Näin ollen poliisien olisi helpompi erehtyä etsitystä henkilöstä tuntomerkkien perusteella."
Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esität vain huonoa trollaajaa??? Varmasti tuollaisia on tapahtunut muissakin maissa, mutta eihän se tee sitä hyväksyttävää. Minä väitän että muissa EU-maissa (EU 15) tuollaiseen virkavirheeseen syyllistyvät joutuvat vastuuseen. Nythän on se tilanne, että poliisin mielivallan kohteeksi joutuneelle ei korvauksia maksa poliisi, vaan ne korvaukset maksavat me kaikki veronmaksajat. Vai tekeekö se että laittomia vapaudenriistoja, raiskauksia, pahoinpitelyjä ym. tapahtuu poliisienkin toimesta kaikissa EU:maissa, niistä hyväksyttäviä ja lainmukaisia? Esitäppäs sinä edes se yksikin esimerkkin EU-15 maista, joissa poliisin vastaavanlainen toiminta olisi hyväksyttyä, eikä siitä olisi aiheutunut tekoon syyllistyneille poliiseille seuraumuksia.
Ahaa, olet Jyväskylästä, nyt selvisikin sinun mieletön kiinnostuksesi aiheeseen ja tave puolustaa ilmiselvään virkavirheeseen syyllistyneitä poliiseja
Kyllähän sen tietysti ymmärtää että tuolla Jyväskylän korpimaisemissa on varmaan sukusiitoksellakin tuohon tyhmyyteen vaikutuksensa, kaitpa sinne poliisiinkin on eksynyt tälläisiä korvenkasvatteja. Ei se silti teen tuosta tapahtumasta mitenkään hyväksyttyä, selvästi poliisit ovat rikkoneet törkeästi kansalaisen oikeusturvaa tässä tapauksessa.
Toinen asia mitä vatkaat, on se ettei uhrille aiheutunut pysyvää haittaa. Pitäisikö esim. pahoinpidellylle tulla pysyvät ja elinikäinen haitta, että se olisi lainvastainen ja tuomittava pahoinpitelynä?
Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esität vain huonoa trollaajaa??? Varmasti tuollaisia on tapahtunut muissakin maissa, mutta eihän se tee sitä hyväksyttävää. Minä väitän että muissa EU-maissa (EU 15) tuollaiseen virkavirheeseen syyllistyvät joutuvat vastuuseen. Nythän on se tilanne, että poliisin mielivallan kohteeksi joutuneelle ei korvauksia maksa poliisi, vaan ne korvaukset maksavat me kaikki veronmaksajat. Vai tekeekö se että laittomia vapaudenriistoja, raiskauksia, pahoinpitelyjä ym. tapahtuu poliisienkin toimesta kaikissa EU:maissa, niistä hyväksyttäviä ja lainmukaisia? Esitäppäs sinä edes se yksikin esimerkkin EU-15 maista, joissa poliisin vastaavanlainen toiminta olisi hyväksyttyä, eikä siitä olisi aiheutunut tekoon syyllistyneille poliiseille seuraumuksia.
Ahaa, olet Jyväskylästä, nyt selvisikin sinun mieletön kiinnostuksesi aiheeseen ja tave puolustaa ilmiselvään virkavirheeseen syyllistyneitä poliiseja
Kyllähän sen tietysti ymmärtää että tuolla Jyväskylän korpimaisemissa on varmaan sukusiitoksellakin tuohon tyhmyyteen vaikutuksensa, kaitpa sinne poliisiinkin on eksynyt tälläisiä korvenkasvatteja. Ei se silti teen tuosta tapahtumasta mitenkään hyväksyttyä, selvästi poliisit ovat rikkoneet törkeästi kansalaisen oikeusturvaa tässä tapauksessa.
Toinen asia mitä vatkaat, on se ettei uhrille aiheutunut pysyvää haittaa. Pitäisikö esim. pahoinpidellylle tulla pysyvät ja elinikäinen haitta, että se olisi lainvastainen ja tuomittava pahoinpitelynä?
"Kenenkään kansalaisoikeuksia tässä ei ole poljettu, vaan poliisi on toiminut lain mukaan ja täysin normaalin protokollan mukaan. Jos olen väärässä, niin edelleen voit lyödä faktaa pöytään."
-Minähän olen tolkuttanut sitä sinulle sivutolkulla, mutta jos et ymmärrä lukemaasi, ei voi mitään.
-Minähän olen tolkuttanut sitä sinulle sivutolkulla, mutta jos et ymmärrä lukemaasi, ei voi mitään.
No siinä on Jyväskylän korpimaisemiin Tonille ja Corpille näitä perusteluita, miksi tässä on loukattu törkeästi kansalaisen oikeusturvaa ja meinaatko corppi ettei Bollström olisi suostunut tuohon aikaan suoritettuun kuulusteluun vaan mielummin mennyt selliin ja missannut mahdolliset monen tonnin tienistit seuraavana päivänä. No se on sitä korpilogiikkaa. Minä taas luulen että Toni joka on aktivoitunut hurmioon asti kiihottuessa tiettyä kansanryhmää kohtaan romaaniensa kanssa, corppi ovat vain kateellisia kun romani tienaa heitä enemmän rehellisellä työllä, samaa kateutta on saattanut olla poliiseillakin, vituttaahan se että itse joutuu syömään hernekeittoa kun manne vetää hanhenmaksaa ja shampanjaa, mannen on siis pakko olla syyllistynyt johonkin rikokseen, eikun kaappiin, sillä siihen riittää valta hernekeittomiehelläkin
Perustelu, jotka on toistettu moneen kertaan:
Mitäs toniäly sanoo siitä, että oltaisiin pidätetty kaikki tuntomerkkeihin sopivat tummatukkaiset ja vaaleatakkiset henkilöt. Näinhän olisi tosiasiallisesti pitänyt toimia jos poliisi ei "lotonnut" ja valinnut tuntomerkkeihin sopivista ainoastaan itselleen miellyttävän uhrin ja tallonut tämän kansalaisoikeudet maahan. Toniälyllä on oikein, että demokraattisessa oikeusvaltiossa poliisi voi mielivaltaisesti ottaa kiinni henkilön joka sopii tuntomerkkeihin hiusten ja vaatetusten osalta vaikkapa 5 kilometrin säteellä ja kaupungin keskustassa, vaikka noihin samoin tuntomerkkeihin sopivia henkilöitä on lukemattomia olemassa. Pelottavaa ajatella, että toniälyllä varustetuilla on tuollaiset oikeudet, joita he eivät osaa käyttää.
Toniälyllä ei siis olisi ollut oikein ja oikeudenmukaista ja kansalaisen oikeusturvan kannalta oikein jos ainoastaan noin hatariin tuntomerkkeihin perustavassa "näytössä" oltaisiin kansalaisen oikeusturvan toteutuminen laitettu etusijalle ja otettu tuntomerkkeihin kuuluvalta henkilöltä henkilötiedot, puhutettu alustavasti ja päästetty vapaana kotiin, sekä kehoitettu tulemaan kuulusteluihin ja tunnistamistilaisuuteen myöhemmin?????
Perustelu, jotka on toistettu moneen kertaan:
Mitäs toniäly sanoo siitä, että oltaisiin pidätetty kaikki tuntomerkkeihin sopivat tummatukkaiset ja vaaleatakkiset henkilöt. Näinhän olisi tosiasiallisesti pitänyt toimia jos poliisi ei "lotonnut" ja valinnut tuntomerkkeihin sopivista ainoastaan itselleen miellyttävän uhrin ja tallonut tämän kansalaisoikeudet maahan. Toniälyllä on oikein, että demokraattisessa oikeusvaltiossa poliisi voi mielivaltaisesti ottaa kiinni henkilön joka sopii tuntomerkkeihin hiusten ja vaatetusten osalta vaikkapa 5 kilometrin säteellä ja kaupungin keskustassa, vaikka noihin samoin tuntomerkkeihin sopivia henkilöitä on lukemattomia olemassa. Pelottavaa ajatella, että toniälyllä varustetuilla on tuollaiset oikeudet, joita he eivät osaa käyttää.
Toniälyllä ei siis olisi ollut oikein ja oikeudenmukaista ja kansalaisen oikeusturvan kannalta oikein jos ainoastaan noin hatariin tuntomerkkeihin perustavassa "näytössä" oltaisiin kansalaisen oikeusturvan toteutuminen laitettu etusijalle ja otettu tuntomerkkeihin kuuluvalta henkilöltä henkilötiedot, puhutettu alustavasti ja päästetty vapaana kotiin, sekä kehoitettu tulemaan kuulusteluihin ja tunnistamistilaisuuteen myöhemmin?????
Tuntomerkit : 180 cm, tummatukkainen, suomalainen, vaaleatakkinen. Kaikki tuntomerkkeihin sopivat henkilöt koppiin Jyväskylän kaduilta ja ravintoloista
Hyvä meinki?
Mainittakoon Tonille, että se että on tummatukka, pikkaisen tummempi ihonväri ja tummat silmät eivät tarkoita ettäkö ihminen olisi romani. Esim. saamelaiset ovat minun mielestäni hyvinkin samannäköisiä kuin romanit, myös perussuomalaisista löytyy yllättävän paljon tuon ulkomuodon omaavia henkilöitä.
Enää en jaksa edes lukea tuota sinun paskan jauhantaasi mutta voisitko laittaa edes yhden linkin lakitekstiin tai johonkin vastaavaan uskottavaan lähteeseen josta selviäisi, että poliisit ovat tuossa toimineet lain vastaisesti? Uskon, että sinä jaksat tuota tekstiä suoltaa mutta sillä mitä mieltä sinä tai minä olemme ei ole mitään merkitystä, ainoastaan sillä mitä laissa lukee on merkitystä ja hyvä niin.
Kyllä tuo on edelleen inttämisestäsi huolimatta mennyt täysin lain ja protokollan mukaan. Toki jos tuon pystyt kumoamaan niin laita siitä myös joku uskottava lähde. Ei siis tuota sinun paskanjauhantaa, jossa ei ole mitään tolkkua. Huomaa, että sinun koulutus on jäänyt peruskouluun.
Eli älä enää jatka tuota lässytystä jota kukaan ei jaksa lukea vaan laita faktaa pöytään. Tuo http://www.finlex.fi/fi/ on varmasti hyvä kahlata aluksi läpi.
Yllätä minut ja laita edes yksi linkki jonka jälkeen voimme yhdessä todeta, että poliisi on toiminut väärin. -Valitettavasti tuollaista et tule löytämään...
Kyllä tuo on edelleen inttämisestäsi huolimatta mennyt täysin lain ja protokollan mukaan. Toki jos tuon pystyt kumoamaan niin laita siitä myös joku uskottava lähde. Ei siis tuota sinun paskanjauhantaa, jossa ei ole mitään tolkkua. Huomaa, että sinun koulutus on jäänyt peruskouluun.
Eli älä enää jatka tuota lässytystä jota kukaan ei jaksa lukea vaan laita faktaa pöytään. Tuo http://www.finlex.fi/fi/ on varmasti hyvä kahlata aluksi läpi.
Yllätä minut ja laita edes yksi linkki jonka jälkeen voimme yhdessä todeta, että poliisi on toiminut väärin. -Valitettavasti tuollaista et tule löytämään...
Toni1987 kirjoitti:Enää en jaksa edes lukea tuota sinun paskan jauhantaasi mutta voisitko laittaa edes yhden linkin lakitekstiin tai johonkin vastaavaan uskottavaan lähteeseen josta selviäisi, että poliisit ovat tuossa toimineet lain vastaisesti? Uskon, että sinä jaksat tuota tekstiä suoltaa mutta sillä mitä mieltä sinä tai minä olemme ei ole mitään merkitystä, ainoastaan sillä mitä laissa lukee on merkitystä ja hyvä niin.
Tuntomerkit : 180 cm, tummatukkainen, suomalainen, vaaleatakkinen. Kaikki tuntomerkkeihin sopivat henkilöt koppiin Jyväskylän kaduilta ja ravintoloista Hyvä meinki? Mainittakoon Tonille, että se että on tummatukka, pikkaisen tummempi ihonväri ja tummat silmät eivät tarkoita ettäkö ihminen olisi romani. Esim. saamelaiset ovat minun mielestäni hyvinkin samannäköisiä kuin romanit, myös perussuomalaisista löytyy yllättävän paljon tuon ulkomuodon omaavia henkilöitä.
Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esität vain huonoa trollaajaa??? Varmasti tuollaisia on tapahtunut muissakin maissa, mutta eihän se tee sitä hyväksyttävää. Minä väitän että muissa EU-maissa (EU 15) tuollaiseen virkavirheeseen syyllistyvät joutuvat vastuuseen. Nythän on se tilanne, että poliisin mielivallan kohteeksi joutuneelle ei korvauksia maksa poliisi, vaan ne korvaukset maksavat me kaikki veronmaksajat. Vai tekeekö se että laittomia vapaudenriistoja, raiskauksia, pahoinpitelyjä ym. tapahtuu poliisienkin toimesta kaikissa EU:maissa, niistä hyväksyttäviä ja lainmukaisia? Esitäppäs sinä edes se yksikin esimerkkin EU-15 maista, joissa poliisin vastaavanlainen toiminta olisi hyväksyttyä, eikä siitä olisi aiheutunut tekoon syyllistyneille poliiseille seuraumuksia.Toni1987 kirjoitti:Enää en jaksa edes lukea tuota sinun paskan jauhantaasi mutta voisitko laittaa edes yhden linkin lakitekstiin tai johonkin vastaavaan uskottavaan lähteeseen josta selviäisi, että poliisit ovat tuossa toimineet lain vastaisesti? Uskon, että sinä jaksat tuota tekstiä suoltaa mutta sillä mitä mieltä sinä tai minä olemme ei ole mitään merkitystä, ainoastaan sillä mitä laissa lukee on merkitystä ja hyvä niin.
Toistoa:Toni1987 kirjoitti:Enää en jaksa edes lukea tuota sinun paskan jauhantaasi mutta voisitko laittaa edes yhden linkin lakitekstiin tai johonkin vastaavaan uskottavaan lähteeseen josta selviäisi, että poliisit ovat tuossa toimineet lain vastaisesti? Uskon, että sinä jaksat tuota tekstiä suoltaa mutta sillä mitä mieltä sinä tai minä olemme ei ole mitään merkitystä, ainoastaan sillä mitä laissa lukee on merkitystä ja hyvä niin.
Tuntomerkit : 180 cm, tummatukkainen, suomalainen, vaaleatakkinen. Kaikki tuntomerkkeihin sopivat henkilöt koppiin Jyväskylän kaduilta ja ravintoloista? Hyvä meinki?
Anna sitten edes yksi (1) esimerkki EU-maasta jossa poliisi on joutunut vastuuseen virkavirheestä tehdessään normaalin kiinnioton? Ei pitäisi taaskaan olla kovinkaan haastava tehtävä...VPY kirjoitti: Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esität vain huonoa trollaajaa??? Varmasti tuollaisia on tapahtunut muissakin maissa, mutta eihän se tee sitä hyväksyttävää. Minä väitän että muissa EU-maissa (EU 15) tuollaiseen virkavirheeseen syyllistyvät joutuvat vastuuseen.
Vastaus: Lisää_tähän_mikä_tahansa_EU-maa. Lait ovat yhteneväisiä lähes jokaisessa EU-maassa ja tuo kiinniotto on ollut täysin laillinen, edes sinä et ole sitä pystynyt/yrtittänyt kumota kunhan vain olet jauhanut paskaa.VPY kirjoitti:Esitäppäs sinä edes se yksikin esimerkkin EU-15 maista, joissa poliisin vastaavanlainen toiminta olisi hyväksyttyä, eikä siitä olisi aiheutunut tekoon syyllistyneille poliiseille seuraumuksia.
Kyllä olen ja aika monelle tällä palstalla se on ollut tiedossa, enkä ole sitä koskaan edes peitellyt ja miksi olisin. Sillähän tuo otsikkokin kiinnosti mutta sisältö olikin pelkkää paskaa, vähän niinkuin Pandan uudet lakut; komia paketti mutta sisältö pelkkää paskaa.VPY kirjoitti:Ahaa, olet Jyväskylästä, nyt selvisikin sinun mieletön kiinnostuksesi aiheeseen ja tave puolustaa ilmiselvään virkavirheeseen syyllistyneitä poliiseja![]()
Tähän jotain linkkiä joka vahvistaisi väitteesi?VPY kirjoitti:Ei se silti teen tuosta tapahtumasta mitenkään hyväksyttyä, selvästi poliisit ovat rikkoneet törkeästi kansalaisen oikeusturvaa tässä tapauksessa.
En ole vielä nähnyt yhtään linkkiä mihinkään uskottavaan lähteeseen, oletko sinä? Tuolla sinun inttämisellä ei ole mitään merkitystä minulle. Laita faktaa pöytään lähteineen, niin todetaan yhdessä kuinka mulkkuja nuo poliisit olivat.VPY kirjoitti:toni1987 kirjoitti:"Kenenkään kansalaisoikeuksia tässä ei ole poljettu, vaan poliisi on toiminut lain mukaan ja täysin normaalin protokollan mukaan. Jos olen väärässä, niin edelleen voit lyödä faktaa pöytään."
Toistoa:
Tuntomerkit : 180 cm, tummatukkainen, suomalainen, vaaleatakkinen. Kaikki tuntomerkkeihin sopivat henkilöt koppiin Jyväskylän kaduilta ja ravintoloista? Hyvä meinki?
En valitettavasti löydä viestistäsi linkkiä mihinkään lähteeseen joka voisi vahvistaa väitteesi? Viestistäsi ei selviä onko poliisit loukanneet jonkun kansalaisoikeuksia tai oliko kiinniotto laiton. Varmasti laitat linkin joka vahvistaa väitteesi seuraavaan viestiin, jookos?VPY kirjoitti:Toistoa:Toni1987 kirjoitti:
Heti sinun jälkeesi, kun olet esittänyt ýhdenkin EU-15 maassa tapahtuneet lähes vuorokauden sellissä pidon jonka perusteena ovat olleet että pidätetyllä on ollut samanvärinen tukka ja takki kuin etsityllä, ei muuta näyttöä vuorokauden sellissä pidolle. Ja sitten vielä esität linkin, jossa todetaan etteivät poliisit ole syyllistyneet virkavirheeseen.EU-15 maista sen vuoksi, että siellä toimitaan länsimaiseen oikeusvaltioon kuuluvilla periaatteilla poliisin toimesta, ei entiset kommunistimaiden systeemeillä.Toni1987 kirjoitti:Anna sitten edes yksi (1) esimerkki EU-maasta jossa poliisi on joutunut vastuuseen virkavirheestä tehdessään normaalin kiinnioton? Ei pitäisi taaskaan olla kovinkaan haastava tehtävä...VPY kirjoitti: Oletko oikeasti noin tyhmä, vai esität vain huonoa trollaajaa??? Varmasti tuollaisia on tapahtunut muissakin maissa, mutta eihän se tee sitä hyväksyttävää. Minä väitän että muissa EU-maissa (EU 15) tuollaiseen virkavirheeseen syyllistyvät joutuvat vastuuseen.
Toni1987 kirjoitti:En valitettavasti löydä viestistäsi linkkiä mihinkään lähteeseen joka voisi vahvistaa väitteesi? Viestistäsi ei selviä onko poliisit loukanneet jonkun kansalaisoikeuksia tai oliko kiinniotto laiton. Varmasti laitat linkin joka vahvistaa väitteesi seuraavaan viestiin, jookos?VPY kirjoitti:Toistoa:Toni1987 kirjoitti:
Kansalaisen oikeusturva toteutuu ja poliisi toimii oikein kun tapahtuu rikos ja rikokseen syyllyneen tuntomerkit : 180 cm, tummatukkainen, suomalainen, vaaleatakkinen. Kaikki tuntomerkkeihin sopivat henkilöt koppiin Jyväskylän kaduilta ja ravintoloista? Hyvä meinki?
Viimeksi muokannut VPY, To Huhti 28, 2011 8:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.