Toni1987 kirjoitti:Valitettavasti en enää ole 25-vuotias. Kyseinen vuosiluku viittaa äitini kuolin vuoteen. Paljastukoon siis tuo nimimerkkini vuosiluku muillekin.
VPY kirjoitti:Voisitko argumentoida miksi minä saisin "itkupotkuraivareita" (ihanaa teinikieltä

) oikeuden päätöksestä tapauksesta olemassa olevan tiedon perusteella? Minä olen sinulle argumetoinut ihan rautalangasta vääntäen miksi tässä mielestäni oikeus tulee pomminvarmasti toteamaan viranomaisten toimineen väärin tässä tapauksessa.
Yksinkertaisesti tuo kiinniotto oli kaikkien lakipykälien yms. mukaan laillinen ja tuosta et edes sinä saa väännettyä laitonta kiinniottoa.
VPY kirjoitti:Vappunenälle vielä, tiesitkö muuten, että hevosia omistaa esim.juristit?
Hevosia omistaa myös mm. NHL-pelaajat, rekkakuskit ja rikollisetkin. Onko tuolla jotain merkitystä oikeasti?
Tarkistappa edellisiltä sivuilta ne oikeusasiamiehen kirjoitukset, mitä periaatteita poliisin tulee huomioda kun kajotaan kansalaisen perusoikeuteen:vapauteen. Niitä ei poliisi ole tässä tapauksessa noudattanut, minä olen sinulle sen vääntänyt rautalangasta. En kiistä, etteikö poliisi saa ottaa kiinni rikoksesta epäiltyä, totta kai saa, mutta se pointti ystäväiseni on edelleen se että olemassa olevan tiedon perusteella sitä syytä ei ole ollut kuin se että ravintolasta ollaan myöhemmin illalla istutumasta romani, jolla on tumma tukka ja vaalea takki. Ok ja 5 minuutissa tarkastamalla henkilön tiedot ja puhuttamalla olisi selvinnyt, ettei henkilö ole voinut olla epäillyn rikoksen tekohetkellä rikospaikalla jne.(Mainittakoon vielä oikeusasiamiehen kanta mihin on kiinnitettävä huomiota pakkokeinoissa:
Asian selvittely ja harkinta on tehtävä korostetun viipymättä, koska on kysymys perusoikeutena
turvatun henkilökohtaisen vapauden riistämisestä.) Yritä perkele nyt sisäistää noilla edellisella sivuilla olevat asiat
Se, että toteat että kiinniotto on kaikkien lakipykälien mukainen ei ole argumetointia ystäväiseni, sen sijaa sinun pitäisi perustella miksi kiinniotto olisi kaikkien lakipylien mukainen, varsinkin sen venyminen lähes vuorokauden mittaiseksi( minä olen sinulle esittänyt, miksi viranomaiset toimineet virheellisesti ja perustanut väitteeni edellisellä sivulla oleviin oikeusasiamiehen lausumiin pakkokeinoja käytettäessä jotka viranomaisen täytyy huomoida puuttuessaan kansalaisen perusoikeuksiin ). Niin kuin oikeudessakin tullaan pysymään, pysytään mekin olemassa olevissa seikoissa, eli olemassa olevan tiedon mukaisena, jonka perusteella argumentoimme ja käymme keskustelua.