ulkosuomalainen kirjoitti:Ihan ensiksi, kun lapsen kuulustelukertomuksiin viittaat, luitko Tupla-Anna lapsen kuulustelukertomuksen 7.12.2006, jonka postasin jossain muutama sivu taaksepain? Eli lapsen vilpittomyyteen uskoen, tiedamme etta lapsi on nahnyt iskan lattialla verissaan, hiljaa, huoneestaan tullessaan. Aiti on jossain teilla tietymattomilla epamaaraisen ajan. Lapsi menee takaisin huoneeseensa, tulee sielta uudestaan ja nakee hupun poistuvan. Missaan valissa han ei ole kuullut tai nahnyt huppua isan kimpussa, tai kuullut tappelun aania. Ainoa havainto hupusta on ikkunalla, jossain vaiheessa, poistumassa
Yhta mielta?
No sitten niista todisteista. Otetaan yksi kerrallaan. Tuolista tiedetaan etta se oli lasin paalla, silla ei ollut sirpaleita, siita loytyi jalkineenjalkea ja lapsen kurakinnas. Siita ei loytynyt ihmisverta. Jalanjaljesta ei kai tiedeta missa se on tai onko se samanlaisen kengan aiheuttama kuin verijaljet sisalla. (???Tata en muista ulkoa.)
Mita tuoli mielestasi todistaa?
Toki luin ne seuraavana päivänä, olin jo ennenkin lukenut. Fokukseni olisi kuitenkin enemmän niissä 2006 kuulemisissa lähilukea viitteitä lapsen ahdistuneisuudesta, vastaamattomuudesta, kiertelystä, kaikesta sellaisesta yhdeksänvuotiaan yrityksestä olla jäämättä kiinni valehtelusta. Ja 2009 kuulemisista, joita et halua käsitellä, kaipailen litterointeja, joissa voisi analysoida haastattelijoiden reaktioita esille tuleviin tarkennuksiin ulospoistumisesta. Yhdessä murren postauksessa kun huomasi miten meni jauhot suuhun. Minä aatoksistani jo postasin aiemmin. Tyydyn etp-osattomuuteni.
Voidaan mun käännytystäni näinkin hoitaa, kun nyt osoitat kiinnostusta mun mietteisiini.
Kisälliasteisena "Käräjäoikeuskuuliaisena" luulen, että sellainen sirpaleiden päällä oleva tuoli on paikalleen laitettu vasta ikkunan rikkomisen jälkeen tiettyä tarkoitusta varten. Sisäänkapuamista tai ikkunan loppuunrikkomista varten, josta kuitenkin tuolille siruja kimpoaisi. Sisäänkapuamista varten?
Käräjäoikeus kertoi varmuudella ikkunan OSIN sisältäpäin rikotuksi. Tästä todisteena on kauemmaksi terassille lentäneet isohkot palaset. Miten me kuuliaiset tuo lause ymmärretään. Uloin lasi viimeiseksi rikkoutuu ja siitä palat pitkälle lentävät. OSIN. Jos sisältäpäinrikkominen ihan vaan päähänpälkähtäneen lavastuksen takia on aloitettu. Niin siihen mennessä on sitten ne 70 Valhallan mainitsemaa "puukoniskua" annettu, vereen tallattu ja vertavaluvana ollaan. Fileerausveitsi on lattialla, samoin mies. Pari askelta lasia rikkomaan ikkuna-aukon eteen.
Nyt näkisi lapsi kaiken paitsi ulospoistumisen. Mutta ei menijän haarovälin korkeus riitä, ulos ei pääse! Ja toisekseen, turha niitä todistedokumenttijälkiä on vielä ovenpieliin, lasinpalasiin ja terassilautoihin lavastaa, kun ikkuna EI OLE vielä loppuunrikottu. Liian verinen sisäkautta ulko-ovelle. Jos avasi takaoven, niin siihen verijäljet jäisi, tokko kiinni saisi. Pahus! Kuules nyt ulkosuomalainen, mä jäin logiikkani ja Annelin kanssa jummaamaan tänne sisälle.
Jos nyt keksit todisteisiin sopivan ulosmenon meille (Käräjäoikeudenkin mielestä tosivaikeeta tosta ikkuna-aukosta mennä ois, ne olis ite avannu vaan yksinkertaisesti oven), niin olisko sitten vuorossa se ikkunan loppuunrikkominen. Mut eiks siitä sitten sirpaletta mahottomasti niitten housunlahkeitten päälle tulisi. Eihän se niin ollut, vai oliko sittenkin. Olis pitänyt olla. Jos sen tuolin nostaisi tässä vaiheessa niin se olisi ihan verinen hanskojen takia. Tosi vaikeeta. Helpota vähän ulkosuomalainen, taisin reputtaa tän osion. Kerro oikea vastaus. Mistä seuraava tentti on?