Äiti pahoinpiteli vauvansa Laihialla - oli syyntakeeton
Re: Nuorta laihialaisäitiä syytetään lapsensa tapon yrityksestä
Sinänsä kiinnostaisi, että mitä vauvalle tapahtuu tämän jälkeen... Voiko tilanne vielä pahentua ajan myötä, vai onko tämä nyt lopullinen tila. Siis että jos vain elintoimintoja ylläpitävät toiminnot säästyivät, niin onko vauva nyt sitten vegetatiivisessa tilassa, vai voiko olla myös tajuissaan ja jotenkin ilmaisemaan itseään? Kun jos vain hengitys, yms. elintoiminnot pelaavat, niin eikö eutanasia olisi sitten parempi vaihtoehto kuin elämä? Ja jos kyky tajuntaan on pahoinpitelyn yhteydessä mennyt, niin eikö melkeinpä olisi oikeudenmukaisuuden nimissä reilumpaa syyttää äitiä suoraan taposta?
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
-
debbie
Synnytyksen jälkeinen masennus ei ole mikään selitys väkivaltaiselle teolle. Aika moni nainen on kokenut jossain määrin synnytyksen jälkeistä masennusta. Kaikissa tapauksissa, jotka tiedän, äiti on kyllä hoitanut lapsensa, mutta ei itseään eikä kotia. Masennus on ollut apaattista, syvää henkistä ja fyysistä väsymystä, mutta mitään väkivaltaisia ilmentymiä sillä ei ole ollut.
Aggressiivisuudelle halutaan etsiä ymmärrystä joskus liikaakin.
Aggressiivisuudelle halutaan etsiä ymmärrystä joskus liikaakin.
huhhu sairasta toivottavasti joutuisi johinkin pakkohoitoon tuo sairasnainen lapselle aiheutuu elin ikäiset vammat varmasti taas saa olla jonkun vanhemmat ylpeitä lapsestaan toivottavasti tuo sairas ämmä ei saa enään ikinä yhtäänlasta ja toivottavasti elää aivan jumalattomissa omantunnon tuskissa!!
Että voinkin inhota tuota "ei mun sitä satuttaa pitänyt"- selitystä! Tai sitä, että vedotaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Noin 20% äideistä kärsii jossain määrin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Väsyneitä on jossain kohtaa kaikki. Moniko pahoinpitelee vauvaa? Niin, ei kovin moni... Selitys ei siis toimi. Vanhemman väkivaltaisuutta ei voi puolustella yhtään millään, joten vankilaan vaan, mielellään mahdollisimman pitkäksi aikaa!
Aina kun luen näitä vauvoihin kohdistuneita väkivallantekojuttuja, herää oma sisäinen paholaiseni, joka tahtoisi mennä hieman ravistelemaan näitäkin paskiaisia...
Aina kun luen näitä vauvoihin kohdistuneita väkivallantekojuttuja, herää oma sisäinen paholaiseni, joka tahtoisi mennä hieman ravistelemaan näitäkin paskiaisia...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Voi jumalauta että nämä pistää vihaksi!! Mikä lienee vauvan tilanne tänä päivänä, onko mistään tullut ilmi onko lapsi vielä vanhempiensa hallussa vai onko otettu huostaan?
Synnytyksen jälkeinen masennus ei oo mikään selitys tällaiselle, itselläkin oli jonkinasteista masennusta synnytyksen jälkeen mutta siihen pitää hakea apua! Ja tiedän että loputtomasti itkevä vauva voi saada äidin ihan hermoraunion partaalle mutta äidin pitää älytä hakea apua kun ei jaksa!! Oma tyttöni kärsi pahasta koliikista ja joskus tuntikausien huutamisen jälkeen päähän vilahti karmea välähdys että hiljenisikö vauva ravistelemalla mutta onneksi järki pysyi päässä sen verran että tiedosti kuitenkin ettei sellaista vaan VOI tehdä. Itse puhuinkin neuvolassa väsymyksestä ja näistä tunteista, ja sain paljon apua jaksamiseen.
Tässä tapauksessa on vaan yhden pienen viattoman elämä auttamattomasti pilalla eikä mikään tuomioistuimen langettama rangaistus tule tuntumaan riittävältä, en yhtään ihmettele jos tällainen tapaus villitsee ihmisissä lynkkaus- ja kostomielialaa. Pieni tyttöparka, toivottavasti saisi niin hyvän loppuelämän kuin noilla eväillä on vaan mahdollista.
Synnytyksen jälkeinen masennus ei oo mikään selitys tällaiselle, itselläkin oli jonkinasteista masennusta synnytyksen jälkeen mutta siihen pitää hakea apua! Ja tiedän että loputtomasti itkevä vauva voi saada äidin ihan hermoraunion partaalle mutta äidin pitää älytä hakea apua kun ei jaksa!! Oma tyttöni kärsi pahasta koliikista ja joskus tuntikausien huutamisen jälkeen päähän vilahti karmea välähdys että hiljenisikö vauva ravistelemalla mutta onneksi järki pysyi päässä sen verran että tiedosti kuitenkin ettei sellaista vaan VOI tehdä. Itse puhuinkin neuvolassa väsymyksestä ja näistä tunteista, ja sain paljon apua jaksamiseen.
Tässä tapauksessa on vaan yhden pienen viattoman elämä auttamattomasti pilalla eikä mikään tuomioistuimen langettama rangaistus tule tuntumaan riittävältä, en yhtään ihmettele jos tällainen tapaus villitsee ihmisissä lynkkaus- ja kostomielialaa. Pieni tyttöparka, toivottavasti saisi niin hyvän loppuelämän kuin noilla eväillä on vaan mahdollista.
Hillitkää nyt vähän sitä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta lässyttämistä, jos ette asiasta tiedä kuin tutun tutun kautta. Itse olen psykiatrisella osastolla ollut ja siellä kyllä tuli opittua ihan käytännössä, miten erilaisia pelkät masennusdiagnoosit voivat olla. Joillakin masennus on vain tätä tuttua apeutta ja jaksamattomuutta, mutta joillain siihen voi kuulua psykoottisia oireita, eli äänien kuulemista, näköharhoja ja yleisesti hallusinaatioita. Että kyllä synnytyksen jälkeisellä masennuksella voidaan mielestäni ihan hyvin selittää äidin outoa käytöstä.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Jos nainen kuulee ääniä on hän jo psykoosissa ja silloin aivan varmana se ukko olisi huomannut siinä naisessa jotain. On totta että masennus saattaa mennä jopa psykoosiin ja todella moni nainen sairastuu synnytyksenjälkeiseen masennukseen mutta usein myös ihan pelkkä väsymys rinnastetaan masennukseen. Ei tajuta kuinka rankkaa pienen vauvan hoito todella on. Itse sairastin vakavan debression ja lääkityksen lopetin kun tulin raskaaksi, pelkona oli se että synnytyksen jälkeen sairastun uudestaan ja siksi myös neuvolassa olin avoin asian kanssa. Imetyksen takia en jatkanut myöskään lääkitystä vaan hoidin itseäni muilla keinoilla.Nepenthe kirjoitti:Hillitkää nyt vähän sitä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta lässyttämistä, jos ette asiasta tiedä kuin tutun tutun kautta. Itse olen psykiatrisella osastolla ollut ja siellä kyllä tuli opittua ihan käytännössä, miten erilaisia pelkät masennusdiagnoosit voivat olla. Joillakin masennus on vain tätä tuttua apeutta ja jaksamattomuutta, mutta joillain siihen voi kuulua psykoottisia oireita, eli äänien kuulemista, näköharhoja ja yleisesti hallusinaatioita. Että kyllä synnytyksen jälkeisellä masennuksella voidaan mielestäni ihan hyvin selittää äidin outoa käytöstä.
Mä kanssa henkilökohtaisesti näen punaista kun jotain tällaista tapahtuu ni aina kuullaan ja nähdään kaikkea mikä käskee tehdä ja vahingoittaa. Onko suomesta tosiaan tullu masennusta kohtaan niin kyynisiä kun aina ollaan niin masentuneita ja väsyneitä että koko oikea ja vakava sairaus on unohdettu?
Muoks.. Lisään vielä että itse näin keskellä yötyä valokeilan pääni ympärillä ja kerran kuulin keskellä päivää käskyn tappaa itseni. Tajusin mennä hakemaan apua!!
Life. It´s just fucking thing after nother...
tais sitten ne ovat jotain mukavia huumesetiä ja tätejä!! toivottavasti tuo saisi kovimman mahdollisen tuomion on se kumma jos kumpikaa ei osannut hakea apua luultavasti siinä on pienen viattoman lapsen elämä lopullisesti pilalla tämän mielipuolen ämmän takia!! ja ihan sama oli millainen masennus tahansa niin eei mitään tekoja voi laittaa sen piikkii niinkuin ei alkoholinkaa vaikkakin masennus taitaa toimia jonkun näköisenä lieventävänä asiana oikeudessakin mutta jos ollaan masentuneita niin siihen sitten haetaan apua ja kumma jos tämän tytön lähipiirikään huomannut merkkejä siitä saatika sitten hänen mies! ja jos kerta oli niin masentunnut että tartti ravistella pientä viatonta lasta niin toivottavasti pääsee nyt helvetin pitkäksiaikaa suljetulle hoitoon!!
Samoin tavoin voi kysyä tavallisesta masennuksesta - kuinka moni on ollut masentunut mutta kuinka harva tappaa itsensä? Tässäkään tapauksessa ei voi tietää asioista sen tarkemmin. Kuivuneisuus voi hyvin johtua siitä, ettei nainen masennuksen takia ole henkisesti pystynyt imettämään lastaan.
Jos mies on ollut päivät töissä, voi olla että hän on kuvittelut naisen olleen vain erittäin väsynyt päivästä lapsen kanssa, eikä tämän takia ole epäillyt puolisonsa täydellistä romahdusta.
(Vaikka kirja onkin täysin fiktiivinen, voi Marko Leinon kirjasta Ansa lukea yhden kuvauksen erittäin vakavasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.)
Toivottavasti syyllinen saa tuomion, jos on ollut henkisesti tietoinen oikeasta ja väärästä ja tekojen seurauksista lapselle. Jos on ollut ymmärrystä vaille, niin hoitoon ja niin pitkäksi aikaa että varmasti paranee ja oppii pyytämään kunnolla apua, jos tulevaisuudessa jälleen tulee oireita.
Jos mies on ollut päivät töissä, voi olla että hän on kuvittelut naisen olleen vain erittäin väsynyt päivästä lapsen kanssa, eikä tämän takia ole epäillyt puolisonsa täydellistä romahdusta.
(Vaikka kirja onkin täysin fiktiivinen, voi Marko Leinon kirjasta Ansa lukea yhden kuvauksen erittäin vakavasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.)
Toivottavasti syyllinen saa tuomion, jos on ollut henkisesti tietoinen oikeasta ja väärästä ja tekojen seurauksista lapselle. Jos on ollut ymmärrystä vaille, niin hoitoon ja niin pitkäksi aikaa että varmasti paranee ja oppii pyytämään kunnolla apua, jos tulevaisuudessa jälleen tulee oireita.
Itse asiassa ei ole. Riippuu, mitä tarkoitat "psykoosilla". Jos tarkoitat sitä, että henkilö ei hahmota lainkaan todellisuutta, niin sitten se on sellainen varsinainen "psykoosi". Sen sijaan jotkut voivat kokea harha-aistimuksia, mutta hetken miettimisen jälkeen pystyvät ymmärtämään, että ne eivät ole todellisia, niin mielestäni silloin ei ole oikein kuvaavaa sanoa, että ihminen olisi "psykoosissa", vaan että hänellä on "psykoottisia oireita". Psykoosin minä miellän kokonaisvaltaiseksi todellisuudentajun menettämiseksi, mitä pelkät yksittäiset harha-aistimukset eivät aina ole.jenni82 kirjoitti:Jos nainen kuulee ääniä on hän jo psykoosissa
En kuitenkaan kiistä, etteikö nainen olisi voinut olla psykoosissa. Itse asiassa etenkin tuo kuristaminen vaikuttaisi sellaiselta, että psykoosi olisi ehkä jopa todennäköinen. Kuitenkin jos kukaan ei ole ollut todistamassa tapahtunutta, niin on todella vaikea arvioida, onko mami ollut psykoosissa vauvaansa kuristaessaan (=syyntakeeton), vai oliko kyse harha-aistimuksista tai vauvaan väsymisestä ja jonkinlaisesta tunneköyhyydestä. Psykoottiset oireet eivät siis itsessään selitä käytöstä, mutta psykoottisista oireista kärsivä menee kyllä sitten myös "sopivan" tilaisuuden tullen ihan psykoosiinkin, niin jos tuollaisesta on tiedetty, niin olisi pitänyt jotenkin puuttua siihen.
Jos nainen olisi oikeasti ollut noin huonossa kunnossa, niin kyllä sen olisi mies huomannut! Vaikka olisikin ollut päivät töissä. Ja jos ei aiemmin, niin viimeistään sen ensimmäisen pahoinpitelyn jälkeen! Jolloin olisi pitänyt varmistaa, ettei tuo pieni lapsiparka joudu hetkeksikään äidin kanssa jäämään kahden. Ja Nepenthe, älähän itse lässytä, myös minä olen nähnyt käytännössä ihan saman kuin sinä.
Tuo masennuskin on sellainen asia, että aina siihen vedotaan, mutta monellako siihen vetoavista on yhtään mitään vikaa oikeasti!? Kyllä, on oikeasti masentuneita ihmisiä, mutta jostain kumman syystä siitä on tullut myös ihan yleinen tekosyy kaikkeen väärään mitä ihmiset tekee. Aina, kun syyllistytään johonkin virheeseen, niin selitys on: "mutta kun olen masentunut!".
Tuo masennuskin on sellainen asia, että aina siihen vedotaan, mutta monellako siihen vetoavista on yhtään mitään vikaa oikeasti!? Kyllä, on oikeasti masentuneita ihmisiä, mutta jostain kumman syystä siitä on tullut myös ihan yleinen tekosyy kaikkeen väärään mitä ihmiset tekee. Aina, kun syyllistytään johonkin virheeseen, niin selitys on: "mutta kun olen masentunut!".
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
Tarkoitin että tässä kuiteskin ilmeisesti taustalla on useamman kerran kuullut ääniä kun pahoinpidellytkin vauvaa useamman kerran ja ne ei selity harhoilla joita tekee myös perus yliväsymyskin. Kyllä jos lastaan satuttaa siksi että kuulee ääniä ni luulisin ja siis huom. minä luulisin että koitetaan saada juuri sitä syyntakeetonta taustalle!Nepenthe kirjoitti:Itse asiassa ei ole. Riippuu, mitä tarkoitat "psykoosilla". Jos tarkoitat sitä, että henkilö ei hahmota lainkaan todellisuutta, niin sitten se on sellainen varsinainen "psykoosi". Sen sijaan jotkut voivat kokea harha-aistimuksia, mutta hetken miettimisen jälkeen pystyvät ymmärtämään, että ne eivät ole todellisia, niin mielestäni silloin ei ole oikein kuvaavaa sanoa, että ihminen olisi "psykoosissa", vaan että hänellä on "psykoottisia oireita". Psykoosin minä miellän kokonaisvaltaiseksi todellisuudentajun menettämiseksi, mitä pelkät yksittäiset harha-aistimukset eivät aina ole.jenni82 kirjoitti:Jos nainen kuulee ääniä on hän jo psykoosissa
En kuitenkaan kiistä, etteikö nainen olisi voinut olla psykoosissa. Itse asiassa etenkin tuo kuristaminen vaikuttaisi sellaiselta, että psykoosi olisi ehkä jopa todennäköinen. Kuitenkin jos kukaan ei ole ollut todistamassa tapahtunutta, niin on todella vaikea arvioida, onko mami ollut psykoosissa vauvaansa kuristaessaan (=syyntakeeton), vai oliko kyse harha-aistimuksista tai vauvaan väsymisestä ja jonkinlaisesta tunneköyhyydestä. Psykoottiset oireet eivät siis itsessään selitä käytöstä, mutta psykoottisista oireista kärsivä menee kyllä sitten myös "sopivan" tilaisuuden tullen ihan psykoosiinkin, niin jos tuollaisesta on tiedetty, niin olisi pitänyt jotenkin puuttua siihen.
Life. It´s just fucking thing after nother...
Siis voi helvetti että pistää vihaks! Toivottavasti ämmä saa kunnon rangaistuksen ja sen päälle vielä tajuais mitä teki ja muistais sen loppu ikänsä. 
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Veteen piirretty viiva.Kyllä ne voivat selittyä.Ja kyllä ne voivat olla selittelyjä.jenni82 kirjoitti:ja ne ei selity harhoilla joita tekee myös perus yliväsymyskin. Kyllä jos lastaan satuttaa siksi että kuulee ääniä ni luulisin ja siis huom. minä luulisin että koitetaan saada juuri sitä syyntakeetonta taustalle!
Mielentilatutkimuksessahan tuo tullaan selvittämään...Jos kyse on pelkistä selittelyistä, pitäisi
emäntä tuomita ankarimman mukaan, olkoon kuinka masentunut ollutkaan.
Mutta kumpi tahansa vaihtoehto olikaan kyseessä, ei auta muuta kuin toivoa ettei kyseinen pariskunta
enää koskaan jatka sukuaan.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Tuo on taas noita ikuisuuskysymyksiä. Voihan olla, että on huomanutkin - sen takia häntä käsittääkseni syytettiin alun alkaen heitteillejätöstä. Tuollaiset mielenterveyshäiriöt ovat kuitenkin hankalia siinä, että asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia: on hankala määritellä ilman lääketieteellistä koulutusta ja testitilannetta, että onko henkilö väsymisen, stressin, yms. takia poissa tolaltaan ja kuulee jotain mitä ei oikeasti kuulu, vai onko kyse oikeasti vakavasta lääketieteellisestä tilasta. Lisäksi lähelle on myös vaikea nähdä ja arvioida objektiivisesti, että onko aihetta kyseenalaistaan vaimon luotettavuus.Merry Lea kirjoitti:Jos nainen olisi oikeasti ollut noin huonossa kunnossa, niin kyllä sen olisi mies huomannut!
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että voi olla, että äiti selittelee omiaan välttääkseen tuomion ja että ensimmäisen pahoinpitelyn jälkeen häntä ei olisi missään nimessä pitänyt jättää yksin lapsen kanssa. Mielentilatutkimus todennäköisesti valaisee tilannetta.
Masennus tarkoittaa muuten paitsi depressiota, myös yleiskielellä apeaa mielentilaa. Kaikki jotka sanovat olevansa masentuneita, tuskin väittävät, että he täyttäisivät depression virallisen diagnoosin.