HOVIOIKEUS

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kotipoliisi
Martin Beck

Re: HOVIOIKEUS

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Nimenomaan ja toivottavasti tällä kertaa.

Tytön silminnäkijätodistus on tietenkin vain lopullinen varmistus kaiken muun päälle.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Tytön silminnänijätodistusversiot muuttuvat kunkin kuulemiskerran mukaan. Mm huppumies poistuu niissä jo ennen surmaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Valhalla kirjoitti:Tytön silminnänijätodistusversiot muuttuvat kunkin kuulemiskerran mukaan. Mm huppumies poistuu niissä jo ennen surmaa.
(allevtm)

Sitä saa mitä tilaa..
Valhalla kirjoitti:.... siinä sitä taas ollaan ihmeissämme tm todistetaakan alla. Nämä rupeaa olemaan jo aika koomisia keskustelut turren kanssa. Eikö täällä edes sosiaalinen paine edellyttäisi piirun aikuismaisempaa kanssakäymistä vai siirrytäänkö vaan taas tyynesti seuraavaan väitteeseen. Ja taas todistetaakka lankeaa muille.
Oleppas hyvä Valhalla ja todista esim. edelläoleva alleviivaamani väitteesi. Valhalla kait vastaa huutoonsa.
Valhalla
Watson itse

Mitat on oikein ( etp ). Musta tuntuu, että sulle tm olisi nyt paikallaan pieni alakouluasteen lukuharjoitus. Kertaapa etp:si lapsen ja hupparin osalta sillä minä olen aina oikeassa ( etp ). Näyttövastuu siirtyy nyt sinulle.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Onko tässä maassa kovasti tuomittu tai vapautettu ihmisiä alaikäisten unisten juttujen perusteella?"

Kyllä on. Keskiajalla järjestetyissä noitaoikeudenkäynneissä tuo oli jopa normi. Ikävää on, että juuri mitään kehitystä ei noista päivistä ole tapahtunut.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Valhalla kirjoitti:Mitat on oikein ( etp ). Musta tuntuu, että sulle tm olisi nyt paikallaan pieni alakouluasteen lukuharjoitus. Kertaapa etp:si lapsen ja hupparin osalta sillä minä olen aina oikeassa ( etp ). Näyttövastuu siirtyy nyt sinulle.
Allaolevassa on osapuilleen suurinosa etp:stä lainattuja ulkopuolisen poistumisaikaa koskevia kuulusteluotteita (itse ulkopuolisesta on kyllä paljon lisää). Tämä on myös se mihin ulkosuomalaisella ei enää riittänyt etp-tiedot, eli vastata tai kumota noita allaolevia.

Sinun vuorosi Valhalla! Tai no, tiedänhän minä; kun olet ulkosuomalaisen harhaanjohtavien etp-tietojen varassa, niin tämä päättyy tähän. Ja siirryt sujuvasti muihin vääriin väittämiisi, joita et perustele yhtään.

Kuva
Valhalla
Watson itse

No mm tässä. Lainattu us viestistä
Tyton kuulustelupoytakirjasta 7.12. 2006. (JPEG187-189)

Herasin siihen etta ikkuna paukkui, luulin etta pakkanen paukkuu. Sitten kuulin kun isa tai aiti huusi jotain. Aani tuli siita makuuhuoneesta missa isa ja aiti nukkuu. Luultavasti se oli aidin aani. Aiti kiljui jotain iik tai jotain sellaista. Menin aika nopeasti katsomaan mita siella tapahtui. Aioin laittaa valonsaatimesta valon paalle lamppu on siina isan ja aidin makuuhuoneessa mutten voinut koska lattialla oli paljon lasinsirpaleita. Muistaakseni siella ei ollut valoja paalla eika kuitenkaan ollut niin pimeetakaan. Nain ainoastaan isan ja aidin olevan sangyssa. Isa ja aiti olivat nousseet jo seisomaan. Ne olivat ihan siina sangyn vieressa seisomassa. En kuullut enaa paukkuvaa aanta kun nain isan ja aidin.

Erotin kuitenkin etta siina oli isa ja aiti. Valonhimmentimen kohdalta nakee koko makuuhuoneen tilan.
Olin siina ihan vahan aikaa ja menin omaan huoneeseeni ja jatin huoneeni oven auki. Omassa huoneessani ei ollut valoja.

Olin huoneessani vahan aikaa tai aika kauan aikaa ja menin uudelleen katsomaan. En oikein kuullut mitaan aania sina aikana kun olin omassa huoneessani.

Kun menin toisen kerran katsomaan siihen samaan paikkaan, nain isan makaavan lattialla vatsallaan. En muista misa aiti oli. Aiti ei ollut iskan vieressa. Nain iskassa ja siina lattialla paljon verta. Iska oli siina vatsallaan ja hanen paa osotti sinne saunan ovelle pain. En nahnyt ketaan muita ihmisia siina iskan lahella.

Menin omaan huoneeseeni ja olin vahan aikaa omassa huoneessani. Sitten kun tulin kolmannen kerran siihen olohuoneeseen, iska makasi viela siina samassa paikassa paa sinne saunan ovelle pain. Mina en ollut laittanut mitaan valoja olohuoneeseen tai mihinkaan muuhun huoneeseen. Enka muista etta missaan huoneessa olisi ollut valoa kun menin katsomaan iskaa kolmannen kerran.

Iska oli ihan liikkumattomana. Jossakin vaiheessa iska kutsui aitia sen lempinimella Annu. Jotenkin sillai hataisesti iska huusi Annua varmaan hanesta tuli paljon verta siina vaiheessa. Mielestani aiti sanoi jossain vaiheessa sano jotain Jukka.

Olin jossain vaiheessa puhelimessa. Aiti oli soittanut lankapuhelimella apua.

---

En nahnyt siina isan lahella muita ihmisia. Kun tulin kolmannen kerran siihen makuuhuoneen lahelle, nain sen varkaan lahtevan ikkunasta. Nain etta hanella oli musta huppari paalla. Muista vaatteista en muista. Luultavasti aiti oli puhelimessa kun varas lahti ikkunasta ulos.

Mielestani minun sisarusteni huoneen ovi oli auki mutta he eivat tulleet ulos huoneesta. A (veli) oli kylla herannyt mutta han pysyi omassa sangyssaan koko ajan eika tullut ulos omasta huoneestaan.

Iska sanoi aika monta kertaa sen an sanan ennenkuin hanen puhe loppui. Kun olin puhelimessa, paivystaja oli hiljaa ja vahan ajan kuluttua paivystaja taas puhui ja han pyysi aidin puhelimeen taas. Kun aiti puhui paivystajan kanssa ja kun odotimme poliisia, isa kuoli. Kun iska hiljeni, uskottelin itselleni etta han on vain hiljaa. Mutta kun menimme sairaalaan niin silla matkalla tadit kertoivat meille lapsille etta isa on kuollut.
---
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Vastasitko Valhalla kysymykseen: Milloin ulkopuolinen lapsen mukaan poistui?
Tämä sama kysymys ulkosuomalaiselle!
Valhalla
Watson itse

Juurihan vastasin. Kuulemisten mukaan tulkintoja on monta - myös, että poistuisi ennen kohtalokkaita iskuja. Jokos sinä laskit laatat? Entäs huppumiehen haaroväli? Jatketaan kun olet ne selvittänyt.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Koen Turren jatkuvat syytokset eparehellisyydestani/valehtelustani huvittavina. Ikina han ei ole pystynyt yhtaan vaitettaan todistamaan--painvastoin. (Kts. esim Hake-nauha ketju, sivu 203). Oletin aiemmin, etta vaarinymmarrykset olivat tahdonalaisia. Sittemmin olen paatellyt, etta kyseessa lienee perustavaalaatuisempi ongelma/puute. Talloin tilanteesen ei voi olettaa tulevan parannusta.

Turren yhteenvetoihin ja kasityksiin uskovien kannattaisi pyytaa talta kopiot esim JPEG 607-610 sivuista sellaisenaan, ei siis lause sielta ja toinen taalta, samoin JPEG 642-644 ja monia muita 2009 kuulustelujen osia, joita olen tassa vuoden aikana listannut.

Myos 2006 kuulustelut voisi pytaa Turren kirjoittamina, kokonaan.

P.S. Jossain vaiheessa Turre voisi myos miettia mita kirjoittaa muiden ihmisten rehellisyydesta-- varsinkin jos Taraa varoittelee vaarin lainauksista. Nettikirjoittelusta voi todella joutua oikeudelliseen vastuuseen. Mikas se oikea termi onkaan suomeksi-- herjaus vai panettelu ? Vai vaaran todistuksen antaminen?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:Koen Turren jatkuvat syytokset eparehellisyydestani/valehtelustani huvittavina. Ikina han ei ole pystynyt yhtaan vaitettaan todistamaan--painvastoin. (Kts. esim Hake-nauha ketju, sivu 203). Oletin aiemmin, etta vaarinymmarrykset olivat tahdonalaisia. Sittemmin olen paatellyt, etta kyseessa lienee perustavaalaatuisempi ongelma/puute. Talloin tilanteesen ei voi olettaa tulevan parannusta.

Turren yhteenvetoihin ja kasityksiin uskovien kannattaisi pyytaa talta kopiot esim JPEG 607-610 sivuista sellaisenaan, ei siis lause sielta ja toinen taalta, samoin JPEG 642-644 ja monia muita 2009 kuulustelujen osia, joita olen tassa vuoden aikana listannut.

Myos 2006 kuulustelut voisi pytaa Turren kirjoittamina, kokonaan.

P.S. Jossain vaiheessa Turre voisi myos miettia mita kirjoittaa muiden ihmisten rehellisyydesta-- varsinkin jos Taraa varoittelee vaarin lainauksista. Nettikirjoittelusta voi todella joutua oikeudelliseen vastuuseen. Mikas se oikea termi onkaan suomeksi-- herjaus vai panettelu ? Vai vaaran todistuksen antaminen?

vastattu: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 16#p386716
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Ja viela lisaa:

2006 ensimmainen kuulustelu (JPEG 589):
K: Juu mihin sa olet herannyt?
A: No siihen et ma kuulin kun joku paukutti meian ikkunaa. Maa luuin eka et pakkanen paukkuu mut sit maa kuuli kun aiti tai iska kiljui.
K: Joo, no sa menit sit huoneest sit sinne.
A: Kattomaa. Maa olisi laittanut valot paalle mut ma en uskaltanu, ku siel, ku siel oli koko huone taynna lasinsiruja.
K: Joo, sa menit sinne takkahuoneen reunal katsomaan. Mita sa nait siella?
A: Maa nain – ku ma katoin sin kome kertaa- niin sil kertaa ma nain, et aiti ja iska oli jo hereilla.
K: Joo.
A: Sit ku ma menin pois ja ma tulin vahan ajan paasta
K: Sillon ku sa menit ekan kerran siihen ni oliko se lasi vial rikki -tai rikki jo?
A: Oli-sit kun ma tulin
K: Ja siel oli aiti ja isa vaan sillon?
L: Mis ne oli aiti ja isi sillon?
A: Ne oli nousseet sangysta
K: Ne oli sangyn vieres siin takkahuoneessa? Sit sa menit takasin. Mihin sa menit takasi?
A: Huoneeseeni.
Sit muli niinko, tota ma.. Mul on lukuvalo ma meinasi sytyttaa sen mut en uskaltanu. Ma pelkasin et jos siel on joku rosvo ni jos se sit yrittaa hyokata mun kimppuuni.
K: Joo.
A: Sit maa en ottanut sita kun maa meni uudestaan kattoon maa nain iskan lattialla.
K: No missa aiti oli silloin?
A: Aiti oli muistaakseni soittamassa.
K: Oliko valot sillon paalla vai oliko pimeaa?
A: No kai ne oli paalla ko maen olis muute nahny pimeassa.
K: Mis kohtaa iska oli siin lattialla? Muistatko?
A: Aika siina sangyn vieres se makas lattialla.
K: Olik siel ketaan vierasta miesta?
A: Maa en nahny. Se oli varmaan mennyt jonnekin piiloon. Sitten siel oli puukko lattialla. Ja sit koo maa menin pois sielta –Kun ma tulin sinne taas vahan ajan paasta, ma nain kun se mies pakeni ikkunasta.
K: Siita oven ikkunasta?

Tytto nakee vanhemmat ylhaalla, mene takaisin huoneeseensa, tulee sielta (valoa ottamatta) ja nakee isan lattialla. Aiti on varmaan soittamassa. Kun han menee uudestaan katsomaan, mies poistuu ikkunasta.

Samasta kuulustelusta -- kuulustelun ajassa 13.27

13:27 L: Sa et o sit niiko semmost nahny et sun iska ja taa vieras mies ois jotenki tapellu jossain vaiheessa?
13:32 A: En
L: Et yhdessa saa et missaan lahekkain nahny niita?
A: Yy-y
K: Et aiti ja isa oli siel ensiks sangyn vieres?
A: Joo.
K: Seisomassa?
K: Ja ikkuna oli rikki?
K: Ja sit sa menit takasin huoneesees?
A: Joo. Aiti kerto et isa halus ensimmaiseks kattoo sinne oven viereen, varmaan suojellakseen meita.
L: Minka oven viereen. Mita sa tarkoitat?
14:01 A: No, sen minka ikkuna rik..
14:03 K: Ni mika takkahuoneesee tulee
14:04 L: Takapihalle joo
K: Sit saa tuut uuden kerran kattoma, nii aiti on puhelimessa?
A: No, sillo tota, iska oli lattialla ja, tota, aiti oli menos just puhelimee..

K: Joo
14:31 M: Siis oliko nyt nii et isa oli lattialla ja aiti oli menossa puhelimeen?
14:39 A: Joo.
M: No enta se iso vieras mies oliko se sillo jo siel sisal?
A: Varmaan – ma en nahnyt sita.

K: Ko aiti oli menny just puhelimeen, sa kavit kattomassa siella ja...
A: Iska oli lattialla.
14:58 K: Mihin sa menit sen jalkeen?
15:00 A: Takaisin omaan huoneeseen.
15:02 K: Olik sa kauan siella?
A: En.
15:06 K: Joo, sa tulit takasi sit siihen
15:08 A: Ja sit maa nain sen lahtevan sielta.

15:13 M: Onko sul sit mitaa kasityst mis se oli sen ajan kun sa nait sen lahtevan, ni mis se oli sita enne se mies? Oliko se jossain piilossa vai?
15:26 A: Varmaan. Me ei katottu kylpparii, ehka se oli kylpparissa.

Tytto kertoo lahteneensa huoneestaan joka kerran kun kay takkahuoneella. Ei siis puhelimesta.
Aiti oli ehka menossa puhelimeen.

Kuten Turre jattaa kertomatta kerrasta toiseen, valtaosa (yli 90 sivua) lapsen kuulusteluista on vuodelta 2009 -- kolme vuotta tapahtuman jalkeen. NIISSAKIN ekoissa kuulusteluissa (JPEG 607-610) lapsi kertoo takkahuoneella kaynneista hyvin samalla lailla kuin 2006.

Tassa viela suora patka elokuun 2009 kuulustelusta (ensimmainen 2009) siita miten lapsi menee puhelimeen:

Sivulta 610 (K on kuulustelija ja A lapsi). Edelle lapsi on kertonut kuinka oli kaynyt katsomassa huoneestaan ja nahnyt vanhemmat hereilla ja sen jalkeen kuulee kauheita aania ja menee uudelleen katsomaan ja nakee isan lattialla. :

K: Niin niin mut ku sa tulit siihen kolmannen kerran ja nyt sa olet piirtanyt mita sa nait. Sa nait et iska oli joko tossa sangyn paadyssa lattialla tai sit han oli siin ihan sangyn vieressa jalkopaassa niin niin muistatko saa missa aiti oli?
A: OO. Ma en tia aiti ei varmaan ollu siin paikalla. Aiti kai tota kun ma olin menos tonnepain...ma menin tonne ma peraantysin akkii ma lahdin kai juokseen pois niin. Aiti oli tuol luultavast ma en muista oikein sita mu ei ollu. Sit aiti pyysi mua oleen siin puhelimes aiti meni ite kattoon
K: Otetaan toi viel... Sa menit kolmannen kerran nii sa et uskaltanu sa et nyt uskaltanu menna niin pitkalle kuin aikaisempina kertoina. Miksi sa et uskaltanu menna?
A: Iska oli murhattu
K: Tajusiks saa sen siina sillon?
A: (Nyokkaa.) Maa tajusin sen mut en maa halunnu uskoa sita.
K: yy Ja sit saa peraannyit siin nii saa peraannyit mihin saakka saa menit taaksepain?
A: Maa menin varmaan maa menin tonne asti mut sit maa nain aitin ja aiti huus et maa tuu puhelimeen ja aiti meni tonne

Tama on ihan 2009 kuulustelujen alusta, ennenkuin kaynneista on usean kertaan kysytty.
Edella tytto on keronut kuinka naki isan

Lapsen 2009 kuulusteluista loytyy runsaasti Annelin kertomusta vesittavaa aineistoa ( mm. taman juoksuista)-- ma olen tasta jo monta kertaa aiemmin postannut (mm. taman vuoden helmikuussa) ja antanut JPEG sivut.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Valhalla kirjoitti:Juurihan vastasin. Kuulemisten mukaan tulkintoja on monta - myös, että poistuisi ennen kohtalokkaita iskuja. Jokos sinä laskit laatat? Entäs huppumiehen haaroväli? Jatketaan kun olet ne selvittänyt.
Ethän vastannut! Muuta kuin lainasit us kirjoituksen. Ja mikä on sinun oma mielipiteesi?
Ei näistä mitään tulkintoja ole muuta kuin us:n täällä esittämä oma ajatus.
Onko tämä us:n esittämä ajatus siis sinun perustelusi?

Joko sinä laskit laatat?

Haarovälin 3d-mallissani olen ilmoittanut (jos sattui menemään silmiesi ohi). Se on 185cm:n mallilla 87.5cm, on sitten oikein tai väärin
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:...
Tytto kertoo lahteneensa huoneestaan joka kerran kun kay takkahuoneella. Ei siis puhelimesta.
...

Just! Ajatelkaas nyt! tälläisiin olettamiin us perustaa tarinansa. Lapsi kertoo lähteneensä joka kerran huoneestaan.. Voi taivahan talikynttilät!

Mitäs kertoja ne ainoat sitten oli kun hän puhelimesta lähdettyään menee sinne katsomaan: Näkee isänsä, kiljaisee ja pian näkee huppiksen poistumisen (postini edellä)

Sinä us olet niin sokee tälläisiin lapsen kuulusteluissa esiintulleisiin sanontoihin, 'Mä menin huoneeseen, tulin huoneesta.'

Etkä yhtään välitä että kuulusteluissa tyttö myös kertoo että se puhelimessakäynti tais olla siin ja siin välissä...
Valhalla
Watson itse

Kuva

Kuinkas korkealla se ikkunan alareuna olikaan, kun tässäkin huppumiehen vesiraja on vähintäinkin yhtä korkealla. Ja kun huomioidaan housujen vaikutus on vielä tätä korkeammallakin. Itse olen reilut 190 ja jalan+kengän sisämittä on n 90cm. Housuissa kengänpohjalta n 80cm. Arvannette mitä merkitsee, jos huppumies on 180cm. Sovittakaa kuvaan housut joiden haarovälin korkeus on vaikkapa 75cm.

Laatat jo laskettiin, sinun piirusteluissa oli yksi rivi liikaa lisäämässä katvetta.
Vastaa Viestiin