Rikosaiheinen kysymysketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Valdovas
Axel Foley

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

härkä kirjoitti:Tuota. On sanottava , ettei tuo Valdovaksen sinänsä komea kesäauto oikein istu tähän kysymykseeni. :lol:
Hm, oletko varma...?? 8) Mikäli kyseessä on se tapaus, joka minulla on mielessäni, niin voipi hyvin istuakin, tosin pienen mutkan kautta... :wink:
Kysymyksen ratkaisu vaatii ehkä enemmän oivallusta kuin tietoa.
Ehkä vastaukseen pääsisi helpoimmin Nooruska vihjeen kautta sisään.
Jos oivaltaa erään Nooruskan mitä ilmeisimmin harrastaman " jutun " , voi sitä kautta oivaltaa mitä Nylon Beatin biisiä tarkoitan.
A vot ja solmu onkin sitten lähes auki :shock:
Onko Nooruska puhunut noista "jutuistaan" joskus avoimesti? Nyt en äkkiseltään muista, mutta täytyy myöntää, että hän on sen verran tuottelias kirjailijatar, etten kaikkeen hänen tuotantoonsa ole vielä ehtinyt perehtyä... 8)
Kyseessä on koko maailmaa aikoinaan puhuttanut rikos. :?:
Erityisesti tuo puhuisi sen puolesta, mikä minulla on mielessäni. Kun nyt musiikillisia vihjeitä on jo harrastettu, niin johdattelisikohan tämä ajatuksia oikeaan suuntaan... :D

- http://www.youtube.com/watch?v=WOf5Qnot ... re=related
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Mikäli ymmärrän täysin Valdovasin hakeman pointin , voidaan tosiaan kyllä tuo edellä kuvattu auto tapaukseen linkittää. ( Symboliikka )
Tosin täyttä varmuuttahan itse rikoksen motiivista sen kaikissa yksityiskohdissa , ei kaiketikkaan koskaan saatu selville.
Siksi en sitä kuvaa hyväksynyt , koska se olisi mielestäni johtanut harhaan.
( Selitän asian paremmin , kun tehtävä on ratkaistu :shock: )
Auton linkitys , kuten Valdovas itse sanoikin , tapahtuu joka tapauksessa mutkan kautta.

Nooruska on tuotannossaan nostanut kyseisen " jutun " esille yleisellä tasolla noin vuosi sitten.
Myös minä reagoin silloin hänen sanomaansa :roll:

Tuo Valdovasin musiikkilinkki osuu kyllä kohdalleen ja vaikuttaakin siltä , että Valdovas tietää sen , mitä haen .
Tai on ainakin oikeilla jäljillä.
Valdovas
Axel Foley

härkä kirjoitti:Mikäli ymmärrän täysin Valdovasin hakeman pointin , voidaan tosiaan kyllä tuo edellä kuvattu auto tapaukseen linkittää. ( Symboliikka )
Tosin täyttä varmuuttahan itse rikoksen motiivista sen kaikissa yksityiskohdissa , ei kaiketikkaan koskaan saatu selville.
Siksi en sitä kuvaa hyväksynyt , koska se olisi mielestäni johtanut harhaan.
( Selitän asian paremmin , kun tehtävä on ratkaistu :shock: )
Auton linkitys , kuten Valdovas itse sanoikin , tapahtuu joka tapauksessa mutkan kautta.
Tuo "harhaanjohtaminen" riippuu tietysti vähän siitä, minkä aspektin mistäkin vinkistä osaa valita. Onhan esim. Nylon Beatilläkin biisejä aika moneen lähtöön... :wink:
Nooruska on tuotannossaan nostanut kyseisen " jutun " esille yleisellä tasolla noin vuosi sitten.
Myös minä reagoin silloin hänen sanomaansa :roll:
Ok, toivon, että olet tuossa oikeilla jäljillä, sillä perusteettomanahan hänellä voisi moisesta linkityksestä olla jo aika laillakin varaa närkästyä... :o
Tuo Valdovasin musiikkilinkki osuu kyllä kohdalleen ja vaikuttaakin siltä , että Valdovas tietää sen , mitä haen .
Tai on ainakin oikeilla jäljillä.
Niinpä... 8) Pitääkö väkeä muuten auttaa vielä lisää? Mitenkäs tämä olisi? :D

Kuva

Autetaan vielä lisää, että tässä vinkissä huomionarvoisia aspekteja on peräti kaksi! 8)
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Minäpä heitän oikean vastauksen (eikö kukaan muu tosiaan tiennyt tätä :shock: ): Jalkapalloilija Andrés Escobarin surma vuodelta 1994. Kolumbialainen Escobar teki oman maalin (Nylon Beatin joku biisi?) Yhdysvaltoja vastaan ja edesauttoi maansa jäämistä alkulohkoon. Tästä suivaantuneena muuan Humberto Castro otti ja täräytti Escobarin hengiltä 38-kaliiperisella tykillä El Indio-nimisen ravintolan edustalla.

Case is closed.
Honkala
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Honkala »

^Juuri näin ja lisäksi:

Nylon Beatin Jonna Kosonen (nyk.Geagea) avioitui pari vuotta sitten Oscar Geagean kanssa, joka pelasi aikanaan jalkapalloa mm. HJK:ssa ja Jokereissa.

Jalkapallon MM-kisoista innostuneena Nooruska yritti viime kesänä perustaa Minfon omaa joukkuetta :)

Härän mainitsemia henkilöitä yhdisti selvästi jalkapallo, mutta pysähdyin ihmettelemään Valdovasin "vihjeitä" :?:
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Strangelove, hienosti ratkaistu! Hyvä, hyvä :D Ja vieläpä ilman naikkareiden biisiä, koska sitähän tässä mun mielestä haettiin. Vaikkakin hyvä havainto Honkalalta löytää yhteys Nylon Beateista ratkaisuun.

Valdovasin vihjeitä en minäkään ymmärtänyt, vaan olisiko youtubelinkki kuitenkin liittynyt jalkapalloon? Vuoden 1998 MM - kisoissa Ranskassa yksi tunnareista oli Ricky Martinin La Copa de la Vida.

Joten tässä kohtaa pitää suitsuttaa myös Valdoa, hyvä hyvä Valdovas, et sinäkään ihan turha taidonnäyte ole ;)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
härkä
Jack Bauer

Hyvin strangelove vastauksen lopulta haki ja Honkala säesti :D

Eli :
- Nooruska rakenteli viime vuoden kesäkuussa minfon jalkapallojoukkuetta, " juttu "
- Nylon Beatin biisi " Viimeisin " , jossa säe. Kun kentälle sä meet ja oman maalin teet , et osaa muutakaan...
- Tästä aasinsilta faktaan , eli 38 - milliseen ja El Indioon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9s_Escobar

Valdovasin "autovihjeessä" minua hämäsi se , että tarkoittaako hän sillä väli - ja etelä-Amerikan huumekartelleja ?
Siksi hieman pakittelin tuossa kohtaa.
Ampuja Castro oli itse menettänyt vedonlyönnissä rahaa , mutta spekuloitiin myös kartellien , jotka olivat sijoittaneet suuria summia rahaa ne häviten , sekaantuneen ampumiseen. Siksi mietin , josko Valdovas tarkoittaa jotakin kartelleja vastaan käytävää sotaa :shock:
Castro on muuten jo vapaalla jalalla.

Tässä vielä itse maali :cry:
http://www.youtube.com/watch?v=MUW8wFOytiY
Valdovas
Axel Foley

rosamarine kirjoitti:Valdovasin vihjeitä en minäkään ymmärtänyt, vaan olisiko youtubelinkki kuitenkin liittynyt jalkapalloon? Vuoden 1998 MM - kisoissa Ranskassa yksi tunnareista oli Ricky Martinin La Copa de la Vida.
Käsittääkseni kyseessä oli nimenomaan ko. kisojen PÄÄtunnarista tai jopa ainoasta sellaisesta, mutta joka tapauksessa biisistä, jota on (minusta täysin oikeutetusti! :D) pidetty kaikkien aikojen parhaana futiksen MM-kisojen kisatunnarina. Klippini otsikko taisi olla englanniksi (The Cup of Life), mutta samasta biisistähän on tietysti kyse! :)

Kysymyksessähän käsiteltiin tosiaan edellisiä eli vuoden 1994 kisoja, mutta koska niiden tunnari on huomattavasti tylsempi, en esittänyt sitä. Ajattelin, että tuo viittaus futikseen ja MM-kisoihin riittää kyllä, niin kuin ilmeisesti riittikin, koska oikea vastauskin jo löytyi.

Nyt kun kerran päästiin laatumusiikin ääreen niin tässä vielä ylimääräinen bonus oikeiden tietojen/arvausten kunniaksi! Mikäli joku näkee kappaleen sisällön ja tämän foorumin väliltä jotain yhteyttä, niin vastuu tuollaisesta tulkinnasta on tietysti täysin hänen omansa! 8)

- http://www.youtube.com/watch?v=n8F55puGHIs
härkä kirjoitti: Eli :
- Nooruska rakenteli viime vuoden kesäkuussa minfon jalkapallojoukkuetta, " juttu "
- Nylon Beatin biisi " Viimeisin " , jossa säe. Kun kentälle sä meet ja oman maalin teet , et osaa muutakaan...
Tältä osin arvailuni menivät erään toisen Nylon Beatin biisiin suuntaan, ja olen varsinkin Nooruskan itsensä puolesta erittäin iloinen siitä, että olin väärässä! :D
Valdovasin "autovihjeessä" minua hämäsi se , että tarkoittaako hän sillä väli - ja etelä-Amerikan huumekartelleja ?
Siksi hieman pakittelin tuossa kohtaa.
Ei, vihje koski ko. "kesäpirssin" nimeä, joka on Oshkosh Striker 4500 eli eräs tehokkaimpia lentokenttien paloautoja, jota olisi tarvittu esim. siinä Saudian onnettomuudessa, josta oli vastikään juttua tuolla toisessa ketjussa. Viittasin sillä erääseen toiseen Strikeriin eli yllämainittujen futiksen 1994 MM-kisojen viralliseen maskottiin, ja ko. kisojen yhteys itse kysymykseenhän on jo useampaankin kertaan todettu.

- http://en.wikipedia.org/wiki/Oshkosh_Striker

Kuva

- http://en.wikipedia.org/wiki/FIFA_World_Cup_mascot
Ampuja Castro oli itse menettänyt vedonlyönnissä rahaa , mutta spekuloitiin myös kartellien , jotka olivat sijoittaneet suuria summia rahaa ne häviten , sekaantuneen ampumiseen. Siksi mietin , josko Valdovas tarkoittaa jotakin kartelleja vastaan käytävää sotaa :shock:
Castro on muuten jo vapaalla jalalla.
Totta, ja tuon viimeisimmän Sigge-kuvan viestihän oli tietysti yhdistelmä parta ja sikari, joista tulee aika helposti mieleen muuan toinen Castro... 8)

Kuva
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

KUKA LAULAJA?
On Euroviisuissa laulanut oman maansa lisäksi, myös toisen maan edustajana (eri vuonna). Myös on osallistunut Suomen euroviisukarsintaan.
Enkä väitä toimiin liittyvän rikollista.
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

MEG kirjoitti:KUKA LAULAJA?
On Euroviisuissa laulanut oman maansa lisäksi, myös toisen maan edustajana (eri vuonna). Myös on osallistunut Suomen euroviisukarsintaan.
Enkä väitä toimiin liittyvän rikollista.
Siw Malmqvist edusti Ruotsia v.1960 ja Länsi-Saksaa v.1969. Luulisin olleen myös Suomen karsinnoissa, olihan hän suomalaisen Lasse Mårtenssonin vaimo.

Ruotsin viisu vuodelta 1960
http://www.youtube.com/watch?v=u5x_Mdon ... re=related

Länsi-Saksan viisu vuodelta 1969
http://www.youtube.com/watch?v=9hfRehBSDIQ

Hyvin soi suomen kielikin
http://www.youtube.com/watch?v=RAHpNNEfKCs
strangelove
Adrian Monk

Kysymys, joka vaatii ehkä jonkin verran aivoriiheilyä:

Mistä rikossarjasta oli kyse (ja missä tapahtui), kun neljä naista kuoli skotlantilaisen kerman myrkyttäminä?
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Siw Malnqvist oli k.o. laulaja. Lauloi 1965 suomen karsinnoissa Mårtenssonin "Genig en grabb" sävelmän, jonka Carola Standelskjöld lauloi myöhemmin suomeksi nimellä " Mä tahdon pojan".
härkä
Jack Bauer

Strangeloven kysymykseen :

Olisiko tällä tekemistä asian kanssa ??
Dr Thomas Cream. Syntyään glaskovilainen.
2 myrkytystä jenkeissä ja kaksi briteissä ??
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Neill_Cream

Irish Cream on muuten ihan hyvää , njam :D

Tarkennus jälkeenpäin:
Yksi siis Kanadan puolella :oops:
strangelove
Adrian Monk

härkä kirjoitti:Strangeloven kysymykseen :

Olisiko tällä tekemistä asian kanssa ??
Dr Thomas Cream. Syntyään glaskovilainen.
2 myrkytystä jenkeissä ja kaksi briteissä ??
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Neill_Cream

Irish Cream on muuten ihan hyvää , njam :D

Tarkennus jälkeenpäin:
Yksi siis Kanadan puolella :oops:
Perhana, sepäs ratkaistiin nopeasti. Jälkeenpäin ajatellen olikin aika kevyttä kauraa tälle palstalle.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Doctor Lecter kirjoitti:Mutta asiaan. Näihin "tylsiin murhiin". Kuka oli tekijä ja mikä oli lopullinen tuomionsa? Vinkit:
1) Henkirikos, joka on tehty Suomessa sodan jälkeisenä aikana
2) Tekijä kirjoitti sellinsä seinään tekstin; "Moralla murhat mukavasti, mopolla pakoon joutuisasti"
3) Kohta 2 kertoo sen, että hengenriisto suoritettiin puukolla ja poistuminen tekopaikalta mopedilla
4) Uhrin sukunimen viidestä ensimmäisestä kirjaimesta muodostuu sellaisenaan erään valtion englanninkielisen nimen viisi ensimmäistä kirjainta
5) Alioikeus että hovioikeuden päätökset olivat toisiinsa nähden täysin päinvastaisia
Mua on jäänyt vaivaamaan tämä Doctorin esittämä kysymys edellissivulta. Rosamarine vastasi: Runar Hollström, mutta onko vastaus todella oikea? Minusta vihjeet eivät osu kohdilleen kaikilta osin. En tosin itsekään tiedä parempaa vastausta, vaikka olen unettomia öitä viettänyt pohtiessani vastausta. :mrgreen:
Kerropas nyt Doctror, kuinka asia on!
Lukittu