Totta!Varsinkin kun on pojasta kyse ni 17 vuotias on todella lapsellinen ja typerä, erittäin naivi ja helposti johdateltavissa. Varsinkin nykyään vaaditaan lapsia aikuistumaan liian aikasin. Odotetaan että vauvat syntyy kävelevinä ja puhuvina. Vaaditaan liikaa liian aikasin, johan sen noilla mamma saitella jo näkyy kun kilpaillaan siitä kenen lapsi kävelee ja kenen puhuu ensin. Sitten siirrytään muihin asioihin joista kilpaillaan mutta lapset ei saa olla lapsia ja silloin sattuu juuri näin. !7v jolla ehkä on äänenmurros alkanut vasta ole millään tavalla verrattavissa aikuiseen ihmiseen. Se että mä "puolustan" näitä ei todellakaan tarkoita että mä oikeutan niiden teot vaan ajattelen tätä asiaa paljon pidemmällä mallilla. Musta ei ole oikein että kaikki ihmiset laitetaan samalle viivalle.
OT: itse olen uudessa työssäni päivittäin lausuntolasten kanssa tekemisissä. Osa on suoraan nuorisopsykiatriselta osastolta ja...miten sen sanoisi...ilman tulevaisuutta. Lääkityksellä suht ok, mutta ilman lääkitystä aivan kamalia. Eivätkä nämä lapset todellakaan ole omalla tasollaan kehityksessä. En nyt tarkoita, että noilla surmaajilla olisi mitään näin radikaalia taustalla (välttämättä), mutta esim. juuri se, että tuossa iässä tekee raa'an murhan kertonee jo paljon.