Häävi ei tule olemaan Annulin auvoisa vapaus. Suurimmalle osalle ihmisistä hän on murhaaja.
Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.
Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.
En olisi uskonut että vapautuu.
En silti mielipidettäni muuta.
Häävi ei tule olemaan Annulin auvoisa vapaus. Suurimmalle osalle ihmisistä hän on murhaaja.
Suurimmalla osalla ihmisistä ei taida olla kantaa asiaan, nimen voi muuttaa jos haluaa ja lisäksi se tai pärstä ei jää minfolaisia lukuunottamatta monellekaan mieleen. Monikaan tuttavistani ei edes yhdistäisi Nisseä Bodomiin, jos nimi tulisi jossain esille.
Pitkästä aikaa paluu tähän osioon...
Ei kai hovi enää kovinkaan kummoista tuomiota voi antaa, kun vapaaksi päästivät.
Mun mielestä vapaaksi päästäminen on ainoa oikea vaihtoehto, ei noilla todisteilla vieläkään voi murhaajaksi todeta (ja tämä on sitten vain mun mielipide).
Edelleenkään ei hajua, onko Anneli syyllinen vai ei, enkä usko, että näillä todisteilla ikinä saadaankaan tietää koko totuutta.
Ei kai hovi enää kovinkaan kummoista tuomiota voi antaa, kun vapaaksi päästivät.
Mun mielestä vapaaksi päästäminen on ainoa oikea vaihtoehto, ei noilla todisteilla vieläkään voi murhaajaksi todeta (ja tämä on sitten vain mun mielipide).
Edelleenkään ei hajua, onko Anneli syyllinen vai ei, enkä usko, että näillä todisteilla ikinä saadaankaan tietää koko totuutta.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Itse ainakin muistaisin tasan tarkkaan naaman ja nimen, niin monta kertaa se on IS:n tai IL:n kannessa ollut. Ja pelkkä Kai Tannerkin jäi väkisinkin muistiin, vaikka en ollut kuullutkaan hänestä ennen tätä tapausta. Nykyisinkin, kun tulee kaupungilla vastaan tms. niin ensimmäiseksi muistaa, että tuossahan se Ulvilan tappaja.. eikun näyttelijä on taas!
Olen myös sitä mieltä, että Annelia (tai ketään muutakaan) ei tosiaan voi tuomita tuollaisilla perusteilla elinkautiseen. Tutkijoiden oma moka, jos alussa hutiloitiin. Jos Anneli olisi oikeasti tekijä, varmasti todisteita olisi aikanaan löytynyt. Nyt oli mielestäni liikaa näyttöä sekä puolesta, että vastaan ja mitään kokonaiskuvaa tapahtumista todella vaikeaa hahmottaa. "Tunnustus" ei ollut mielestäni mikään varsinainen tunnustus, vaan ennemmin toteamus siitä, että "näin minulle kerrottiin".
Olen myös sitä mieltä, että Annelia (tai ketään muutakaan) ei tosiaan voi tuomita tuollaisilla perusteilla elinkautiseen. Tutkijoiden oma moka, jos alussa hutiloitiin. Jos Anneli olisi oikeasti tekijä, varmasti todisteita olisi aikanaan löytynyt. Nyt oli mielestäni liikaa näyttöä sekä puolesta, että vastaan ja mitään kokonaiskuvaa tapahtumista todella vaikeaa hahmottaa. "Tunnustus" ei ollut mielestäni mikään varsinainen tunnustus, vaan ennemmin toteamus siitä, että "näin minulle kerrottiin".
Tiedän tapauksen jossa Hovi palautti asian käräjäoikeuteen , mutta en muista pääsikö syytetty vapaaksi silloin.
mutta ihan oikein että Anneli päästettiin vapaaksi , mä en ainakaan henk koht oo kovin vakuttunut ollut noilla näytöillä hänen syyllisyydestään , toki en myös syyttömyydestä , mutta ei noilla näytöillä voida murhasta tuomita.
Vaasan hoville iso peukku rohkeudesta ja muusta !
mutta ihan oikein että Anneli päästettiin vapaaksi , mä en ainakaan henk koht oo kovin vakuttunut ollut noilla näytöillä hänen syyllisyydestään , toki en myös syyttömyydestä , mutta ei noilla näytöillä voida murhasta tuomita.
Vaasan hoville iso peukku rohkeudesta ja muusta !
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Näinhän me tutkijat uskottiinkin...
No, ei radiaaliväännetä veistä haavassa. Ja eiköhän tästä tapauksesta vieläkin juttua piisaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Vaikea käsittää Annelin tarinoiden epäloogisuudet muuksi kuin syyllisyydeksi. Silti, tottahan se on, että näytöt oli ohkaiset. Rikospaikkahutkinnan vuoksi olisi ihan oikein pistää case takaisin poliisin huomaan ja käräjille.
Mutta lasten piina ei se tällä ohi mene. Seuraavat oikeusasteet pilvinä äidin päällä ja tapahtumaillan painajaiset lapsilla mielen sopukoissa. Äiti kyseenalainen julkkis ja isän murhaaja varmuudella nyt vapaalla jalalla.
Mutta lasten piina ei se tällä ohi mene. Seuraavat oikeusasteet pilvinä äidin päällä ja tapahtumaillan painajaiset lapsilla mielen sopukoissa. Äiti kyseenalainen julkkis ja isän murhaaja varmuudella nyt vapaalla jalalla.
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Jäi vähän samalainen maku kuin käräjaoikeudessa. Ei painotettu, että olisi syytön vaan sitä, että "teillä ei ole mitään minua vastaan". Tätä Manner painotti hovissa ja veikkaanpa, että äänestyspäätöksellä sitten katsottiin että pitäviä ja ehdottomia todisteita ei ollut. Muutoinhan tuo oli selvä tapaus..
..saapa nähä..
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Niinpä !Kuolemannaakka kirjoitti:![]()
Näinhän me tutkijat uskottiinkin...
No, ei radiaaliväännetä veistä haavassa. Ja eiköhän tästä tapauksesta vieläkin juttua piisaa.
Otsikko on melkosen asenteellinen. Ihan kuin rabies-potilas olis irti...
Olen miettinyt että miksei Annelin itse saamia vammoja ole erityisemmin noteerattu, ei ainakaan julkisuuteen tulleissa uutisissa. Hänhän sai piston keuhkoonsa (oliko se kylkeensä) ja oli sairaalahoidossa tapahtumien jälkeen.
Mitä tohon oikeuden nyt tekemään päätökseen tulee, on se minusta ihan oikein ja oikeustajun mukaista. Vai onko siihen vaikuttanut hänen erittäin tyyni ja asiallinen käytöksensä.
Mutta mikään lopullinen päätöshän tää ei ole.
Noi poliisien tulkinnat, että "oli liian rauhallinen kun tultiiin ja kämppä ihan kauheessa siivossa jne" ei ainakaan musta tunnu kovinkaan todistusvoimaisilta kommenteilla murhatutkimuksen yhteydessä. No, amatöörejä olivat ilmeisesti, sillä ei psykologisia arvioitansa paranisi esittää, jos ei ole ao koulutusta saanut, paitti jollain pikakurssilla.
Toivon, että Annelin ja lasten elämä nyt vähän helpottais, t. anneli1
Olen miettinyt että miksei Annelin itse saamia vammoja ole erityisemmin noteerattu, ei ainakaan julkisuuteen tulleissa uutisissa. Hänhän sai piston keuhkoonsa (oliko se kylkeensä) ja oli sairaalahoidossa tapahtumien jälkeen.
Mitä tohon oikeuden nyt tekemään päätökseen tulee, on se minusta ihan oikein ja oikeustajun mukaista. Vai onko siihen vaikuttanut hänen erittäin tyyni ja asiallinen käytöksensä.
Mutta mikään lopullinen päätöshän tää ei ole.
Noi poliisien tulkinnat, että "oli liian rauhallinen kun tultiiin ja kämppä ihan kauheessa siivossa jne" ei ainakaan musta tunnu kovinkaan todistusvoimaisilta kommenteilla murhatutkimuksen yhteydessä. No, amatöörejä olivat ilmeisesti, sillä ei psykologisia arvioitansa paranisi esittää, jos ei ole ao koulutusta saanut, paitti jollain pikakurssilla.
Toivon, että Annelin ja lasten elämä nyt vähän helpottais, t. anneli1
No lähinnä poliisia Annelin on vapaudestaan kiittäminen. Näyttö ei mitenkään enää tässä vaiheessa riitä. Siis kiistatta. Eikä sitä taideta enää myöskään mistään löytyä.
Hovi otti mielummin riskin syyllisen vapauttamisesta kuin edes sen pienen riskin syyttömän tuomitsemisesta. Suurimman osan asiaa seuranneista kansalaisista silmin Anneli kuitenkin on syyllinen, mutta nyt vapaa.
Joutsenlahti & co - mies joka laski Annelin vapaaksi.
Hovi otti mielummin riskin syyllisen vapauttamisesta kuin edes sen pienen riskin syyttömän tuomitsemisesta. Suurimman osan asiaa seuranneista kansalaisista silmin Anneli kuitenkin on syyllinen, mutta nyt vapaa.
Joutsenlahti & co - mies joka laski Annelin vapaaksi.
Odottelen innolla koska saamme Annelin itsensä tänne Minfoon kommentoimaan tätä juttua 
Saapa nähdä, vapautuuko Auer hovioikeuden jälkeen syytteistä vai jatketaanko juttua korkeimmassa tai palautetaanko se jollain syyllä.
Erikoinen murhajuttu tämä on, ja jatkossa Auerin syyttömyys jää varmasti askarruttamaan. Kuten syyllisyyskin. Murhaajan jäljet, teot, mykkyys jne. ovat sen verran erikoisia, että niistä löytää aineksia niin syyllisyyteen kuin syyttömyyteenkin.
MTV3:n tekstari: "Syyttäjän mukaan käsitys teon kulusta perustuu pitkälle spekulaatioon." Näin sen koin itsekin, kun joskus yritin kovasti "Miten kaikki meni" -puussa rakentaa kokonaisuutta. Alku menee kohtuudella ja se on Auerille raskauttava, mutta ratkaisevan tapahtumakulun rakentaminen on erittäin vaikeaa. Ellei mahdotonta päättelemällä. Auerin olisi pitänyt hoksata lavastuksessa niin paljon, muttei kuitenkaan mahdottomasti. Mutta jos ajatellaan kyllästynyttä nettiperheenemäntää, niin olisiko hänestä ollut toteuttamaan koko vaativa lavastusketju...
Puolustus ryhdistäytyi hyvin hovissa. Käräjillä oli hieman lepsu ote, mutta terrierimäisyys löytyi nyt.
Erikoinen murhajuttu tämä on, ja jatkossa Auerin syyttömyys jää varmasti askarruttamaan. Kuten syyllisyyskin. Murhaajan jäljet, teot, mykkyys jne. ovat sen verran erikoisia, että niistä löytää aineksia niin syyllisyyteen kuin syyttömyyteenkin.
MTV3:n tekstari: "Syyttäjän mukaan käsitys teon kulusta perustuu pitkälle spekulaatioon." Näin sen koin itsekin, kun joskus yritin kovasti "Miten kaikki meni" -puussa rakentaa kokonaisuutta. Alku menee kohtuudella ja se on Auerille raskauttava, mutta ratkaisevan tapahtumakulun rakentaminen on erittäin vaikeaa. Ellei mahdotonta päättelemällä. Auerin olisi pitänyt hoksata lavastuksessa niin paljon, muttei kuitenkaan mahdottomasti. Mutta jos ajatellaan kyllästynyttä nettiperheenemäntää, niin olisiko hänestä ollut toteuttamaan koko vaativa lavastusketju...
Puolustus ryhdistäytyi hyvin hovissa. Käräjillä oli hieman lepsu ote, mutta terrierimäisyys löytyi nyt.
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .eyes kirjoitti:Odottelen innolla koska saamme Annelin itsensä tänne Minfoon kommentoimaan tätä juttua
Häh, oletko sinä ihan järjissäs?Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .
Mutta on joku muukin vapauttamisesta yllättynyt:
SK:
Hovioikeuden yllätysratkaisulla vapauttama Anneli Auer oli kuin puulla päähän lyöty kuvatessaan ensituntojaan median edessä Satakunnan poliisilaitoksen edustalla.
– Olen vielä sokissa. Nyt tuntuu oudolta, oudolta. Eihän minulla ole edes kotiavaimia, mutta lähden nyt Turkuun päin, Auer kertoi.
Hän ehti runsaassa 30 minuutissa antaa kaksi mediahaastattelua. Ensimmäisen heti Porin oikeustalon takapihalla kiivetessään poliisien maijaan. Toisessa hän jo näytti tyytyväiseltä, vaikkei tiennytkään tarkasti, kuinka pääsee Turkuun asti.
Lopulta Auer hyppäsi asianajajansa Juha Mannerin maasturin kyytiin, ja matka kohti Raumaa alkoi.
– Pysähdymme siellä, sillä hoidan yhden henkilökohtaisen asian. Kaiketi Anneli odottaa minua sen aikaa, Manner ennakoi runsaat 40 minuuttia hovioikeuden vapautumispäätöksen jälkeen.
Viimeksi muokannut Valhalla, Ke Touko 25, 2011 5:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.