Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ulkosuomalainen
Michael Knight

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Peräkylän Maigret kirjoitti:
eyes kirjoitti:Odottelen innolla koska saamme Annelin itsensä tänne Minfoon kommentoimaan tätä juttua :wink:
Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .
Samoin teen mina, jos vaitat minun syyllistyneen yhteenkaan kunnianloukkaukseen, herjaukseen tai solvaukseen.
Viimeksi muokannut ulkosuomalainen, Ke Touko 25, 2011 5:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Aileen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Aileen »

Ihanaa ANNELI ihanaa! Ei haittaa vaikka tekee kipeää... Ihanaa Anneli ihanaa... Tervetuloa siviiliin noin 2 vuoden tauon jälkeen. Toivottavasti uusi mies löytyy muualta kuin lenkkipoluilta.. :wink:
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Täytyy vähän aikaa sulatella, aikamoinen ylläripylläri oli tämänpäiväinen.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Ankkalinna
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ankkalinna »

Oikeus, kohtuus ja järki on voittanut. Tervetuloa siviiliin, Annu :)
Tarkoitus ei ole ketään loukata. Kaikki viestissä mainitsemani on ihan faktaa, joka kyllä käy ilmi myös aiemmista viesteistä.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Pitkästä aikaa tässä ketjussa tai lähinnä siis tällä aihealueella. Piti jättää n.vuosi sitten leikki kesken kun tuli perhekerhot kakkuineen yms. muut liipalaapat mukaan.
En ole oikeuden päätöksestä mitenkään yllättynyt. Jo aikapäiviä sitten mainitsin että tästä tulee samankaltainen fiasko kuin Bodomista. Sinällään on yllättävää miten tälläinenkin tapaus on voitu alusta alkaen sössiä päin persettä.
Annelin syyllisyyteen tai syyttömyyteen en ota edelleenkään kantaa,en ole tehnyt sitä koko jutun aikana vaikka alusta asti tällä palstalla asiaa seurannut.
Mielestäni hovilta oikea päätös ristiriitaisten aihetodisteiden valossa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
pohtiijamiettii

Viesti Kirjoittaja pohtiijamiettii »

Oikea päätös! Ja nyt etsimään syyllistä!
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

*Järki voitti*

Ainoa varma asia tästä päivästä eteenpäin on: Jukka Lahden murhaaja kulkee vapaana.

On yksi joka ei ole saanut oikeutta. Jukka S Lahti.

Onko hänen surmaajansa oikeasti teillä tietymättömillä ei ole päivän selvä asia.

Entä mitä on voittanut oikeus?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Valhalla kirjoitti:...
Näyttö ei mitenkään enää tässä vaiheessa riitä. Siis kiistatta.
...

Mihin ne näytöt tässä kahden eri oikeusasteen välillä ovat kadonneet nimimerkki Valhalla. Jokainen asiaa seurannut tietää ettei riittävää näyttöä ollut edes KO:ssa.

Hovi otti mielummin riskin syyllisen vapauttamisesta kuin edes sen pienen riskin syyttömän tuomitsemisesta. Suurimman osan asiaa seuranneista kansalaisista silmin Anneli kuitenkin on syyllinen, mutta nyt vapaa.

Ja jälleen suuri 'oikeusasiantuntijamme' Valhalla esittää tietävänsä oikeuden perusteluita tuoreeltaan, vaikka kaikki asianosaisetkin olivat tästä jytkystä hämillään:

Anneli Auer pääsee heti vapaaksi
Kuva
Kohutun Ulvilan surman oikeuskäsittelyssä on tapahtunut dramaattinen käänne.

Murhasta tuomittu Anneli Auer on vapaa nainen. Vaasan hovioikeus järjesti todellisen jytkyn keskiviikkona ja päästi lähes kaksi vuotta vankilassa istuneen Auerin vapaaksi.

- Auerin vangittuna pitämiselle ei ole enää edellytyksiä, hovioikeus totesi lakonisesti.

Päätös vei kaikki lähes sanattomaksi.

- En voi muuta sanoa kuin että olen tyytyväinen, Auerin asianajaja Juha Manner kommentoi.

Uhrin sisarusten asianajaja Seppo Kauppila ei myöskään suostunut ottamaan oikeuden yllättävään päätökseen laajemmalti kantaa.

- En ole yllättynyt, muuta en halua tässä vaiheessa sanoa, Kauppila sanoi.

Anneli Auerin vapaus alkoi välittömästi, eikä hänen tarvinnut palata enää Turun vankilaan, jossa hän on istunut kärsimässä käräjäoikeuden viime kesäkuussa antamaa elinkautista vankeusrangaistusta.

Vaasan hovioikeus antaa jutussa tuomion 1. heinäkuuta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/annel ... 41778.html

Normaaleilla ajatteluelimillään varustautunut ja edes hieman oikeusratkaisuja seurannut tietää jo tuosta edelläolevasta sen mikä päätös tulee olemaan, eikä tästä päätöksestä syyttäjä lähde enää korkeimpaan oikeuteen ottamaan selkäänsä.
Oma henkilökohtainen mielipiteeni on se että hovi tällä ratkaisullaan haluaa osoittaa kansalaisille sen että Anneli Auer on syytön. Yhden ihmisen / perheen harteille on kasattu ylivoimaisia rasitteita joten on syytäkin aloittaa maineenpuhdistus mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Peräkylän Maigret kirjoitti:
eyes kirjoitti:Odottelen innolla koska saamme Annelin itsensä tänne Minfoon kommentoimaan tätä juttua :wink:
Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .
Toivoisin että MissHolmes toteuttaa sen taannoin antamansa lupauksensa koskien täällä kirjoittamiaan juttuja Anneli Auerista.
... mutta Miss on ihan hiljaa nyt...
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Pitääpä pitkästä aikaa tulla kommentoimaan kun niin mukavalta tuntui Annelin vapauttaminen!

Tämänhän täytyy ennakoida vapauttavaa tuomiota, koska hovin mukaan "enää ei ole perusteita pitää häntä vangittuna". Eli toisin sanoen he ovat jo periaatteessa päätöksen tehneet. Hassu vaan mikseivät jo saman tien olisi päätöstä julistaneet.

Olen erittäin tyytyväinen, koska minun oikeustajuuni ei koskaan mahtunut perustelut, joilla Auer tuomittiin.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Tara kirjoitti: On yksi joka ei ole saanut oikeutta. Jukka S Lahti.
Ja sinun mielestäsi Jukka S Lahti olisi saanut oikeutta sillä, että hänen puolisonsa tuomittaisiin
teosta jota ei ole tehnyt.
KO -pohjaisella päätöksellä, näennäistä oikeutta saivat vain omien mielipiteidensä vangit, kuten nimimerkki Tara & kumppanit.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Huh!
En minä ole hiljaa. Olen shokissa.
Tulin juuri kotiin töistä ja avasin koneen tehdäkseni viikkariloton. Vaan hups...taitaapi jäädä, koska nyt tehtävänä on kirjoittaa henkilökohtainen anteeksipyyntökirje Anneli Auerille. Omalla nimelläni. Lisään siihen kuitenkin myös tämän nikkini, jotta voi tarkistaa miksi pyytelen anteeksi.

Voin aivan suoraan myöntää teille kaikille, että olen niin hämmästyksestä soikeana, etten edes saa kahvia kurkustani alas.

Missä ihmeessä on nyt sitten oikea surmaaja? Vai onko oikea surmaaja näytön puutteen takia vapaa?

Minä olen koko tämän neljä vuotta odottanut, että Anneli jonakin päivänä kertoo tarkalleen mitä tuona yönä tapahtui. Mutta eipä taida kertoa.
Nyt jää tämäkin sitten sellaiseksi kuin Madeleine-case. Ei loppua.

Olen iloinen Annelin puolesta ja toivon, että myös lapset ovat iloisia.
Ja toivon, että Anneli on oikeasti syytön.

Pitää pyörtyillä hetki....
Nuotio & Äreät Tiput
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Älä välitä miss, omien sanojensa mukaan Anneli Auerkin on shokissa. Ei siis ensimmäiseksi helpottunut, tätä odotin, vihdoin, vihainen, tämä koettu vääryys täytyy korvata, pääsen lasten luo tmv vaan yllättynyt ja shokissa.

http://www.ampparit.com/haku?q=Auer&t=news
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

MissHolmes kirjoitti:Missä ihmeessä on nyt sitten oikea surmaaja? Vai onko oikea surmaaja näytön puutteen takia vapaa?
Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia, tosin itse epäilen enemmän jälkimmäistä, hovi vaatii aina vähän kovempaa näyttöä kuin käräjäoikeus ja hoville esitetty näyttö ei kelvannut. Ainoa mikä minua kiinnostaa on se, että millä tuntematon huppumies on taloon saapunut ja millä sieltä poistunut, olen jo aikaisemmin sanonut että uskon eniten siihen että huppumies olisi tipahtanut Tähtisentielle tavalla tai toiselta usean kymmenen metrin päästä maan pinnalle, tehnyt tekonsa ja kyennyt poistumaan samalla tavalla, tämä on paras selitys mitä itse keksin.
Toiset Bodomit on nyt sitten tehty, tosin Bodomissa näyttö ei riittänyt tuomioon edes käräjäoikeudessa, ei kahta ilman kolmatta eli odotellaan minkä homman poliisi seuraavaksi sössii yhtä lahjakkaasti.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ja siitä olen melkoisen varma että syyttäjä hakee valituslupaa Korkeimmalta oikeudelta eli ei tämä vielä tähän lopu, onhan meillä veroeuroja mitä tuhlata.
Oma mielipiteeni Auerin syyllisyydestä ei muutu miksikään, ihan sama jääkö mahdollisesti tuleva vapauttava tuomio voimaan vai ei.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin