Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

MissHolmes kirjoitti: Missä ihmeessä on nyt sitten oikea surmaaja? Vai onko oikea surmaaja näytön puutteen takia vapaa?
Niin.. Noilla näytöillä oli ihan oikein että Anneli vapautettiin, Suomi ei saa olla se maa jossa tuomioon riittää syyttäjän painostus siitä että juttuun on jo niin paljon laitettu aikaa ja rahaa että tuomio on pakko saada. Mutta herää tietysti kysymys että kuka ja missä se surmaaja sitten on? Ja ehkä ennen kaikkea miksi? Jukan surmaaja ei selvästikään ollut mikään murhanhimoinen hullu joka vaan paineli sopivan näköiseen taloon tappamaan, siinä tapauksessa todellisessa vaarassa olisivat olleet muutkin kuin vain Jukka. Ryöstöstä ei myöskään ole kyse. Jotain henkilökohtaista siis? Ilmeisen suunniteltu teko, välineet mukana ja pakoreitti selvillä kun ei jäänyt alueella tupeksimaan. (Joku kolmiodraama olisi ehkä se luontevin selitys mutta eikö sellainenkin olisi jo tässä vaiheessa tullut ilmi?!) Surmaaja ei kuitenkaan ollut niin "lähellä" Jukkaa että olisi voinut kohdata ja tappaa tämän esim jo kotimatkalla tai muualla missä ei olisi ollut silminnäkijöitä ja avun soittajia. Ei aiempia tai myöhempiä rikoksia joista olisi antanut dna-näytteen (olettaen että se halon dna nyt sitten olisi surmaajan), eikä ilmeisesti ole kovin pahasti omaatuntoa painanut kun ei ole läheisille selvinnyt.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Chopper »

matlockb kirjoitti:Ja siitä olen melkoisen varma että syyttäjä hakee valituslupaa Korkeimmalta oikeudelta eli ei tämä vielä tähän lopu, onhan meillä veroeuroja mitä tuhlata.
Syyttäjän alla olevan asian sanoneena tohdin epäillä valitusluvan hakemista.


Syyttäjän mukaan käsitys teon kulusta perustuu pitkälle spekulaatioon.

- Minä tulkitsen, että se viittaa vähän siihen suuntaan, että päätös tulee olemaan vapauttava, Valkama sanoi.

Valkama pohtii vasta tuomion ja perustelujen jälkeen, tullaanko korkeimmalta oikeudelta hakemaan valituslupaa
.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... eli-auerin
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
buster
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 5:09 pm

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja buster »

Kyllä luulisi syyttäjän hakevan valituslupaa KO:lta. Onhan tämä nyt käsittämätöntä, että vielä vuonna 2011 voi käydä bodomit poliisin mokailun vuoksi.
Auerilla tuskin on ihan helppoa vapaalla jalalla, ainakaan Suomessa. Enpä ihmettelisi vaikka päättäisi päivänsäkin vielä.
Amy
Neuvoja-Jack
Viestit: 558
Liittynyt: Ma Touko 17, 2010 8:40 pm

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Amy »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Peräkylän Maigret kirjoitti:Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .
Samoin teen mina, jos vaitat minun syyllistyneen yhteenkaan kunnianloukkaukseen, herjaukseen tai solvaukseen.
Ehkä ei kannata kenenkään mennä nolaamaan itseään; herjausta ja solvausta kun ei ole rikoslaissa olemassakaan. ;)

Mutta hyvin yllättävä päätös hovilta, vaikka toisaalta tukee meidän oikeuskäytäntöä täysin. Niinhän meidän lakia sovelletaan, että jos jää järkevää epäilystä syyllisyydestä, tuomita ei saa.

Olen ihan täysin satavarma, että Anneli Aueria ei tulla hovin päätöksessä toteamaan syylliseksi vaan vapaana pysyy. Eikä juttu todennäköisesti tule ikinä seuraavaa oikeusastettakaan näkemään, en usko hetkeäkään että syyttäjä hakisi valituslupaa, on tämä niin selkeä merkki siitä ettei aineisto riitä.

Itse uskon edelleen Anneli Auerin olevan syyllinen mutta niin kuin Bodomin tapauksessakin; en näe että tuomitsemisesta olisi mitään hyötyä koska tekijästä tuskin on uhkaa kenellekään muulle. Olisi vain kiva tietää totuus, miten ja miksi kaikki tapahtui, ihan niin kuin Bodomissakin. Mutta nämä molemmat tulevat jäämään lopullisesti pimentoon, valitettavasti.
Nia
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Huhti 09, 2011 9:03 am

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Nia »

Eikö hovioikeus voi palauttaa asian myös käräjäoikeuteen? silloin eivät antaisi vapauttavaa eikä truomitsevaa vaan farssi jatkuisi...
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Nia kirjoitti:Eikö hovioikeus voi palauttaa asian myös käräjäoikeuteen? silloin eivät antaisi vapauttavaa eikä truomitsevaa vaan farssi jatkuisi...
Voi palauttaa mutta en usko että siinä tapauksessa olisi vapautettu ja on erittäin harvinaista että hovi palauttaa asian alioikeuteen.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kyllä mä toivoisin ennen kaikkea sitä, että tutkinta kaikkineen aloitettaisiin vaikkapa KRP:n toimesta alusta. Ihan vaan siksi, että tuoreet silmät ja mielet paneutuisi asiaan.

Enkä siksi, että näyttö Annelia kohtaan löytyisi, vaan siksi, ettei juttu jäisi auki.

Nyt on vaan tylsyys siinä, että jäljellä oleva todistusaineisto on pyörinyt oikeudessa ties kenen käsissä ja kuiduissa, joten uusia tutkimuksia on turha tehdä ja tutkimus kaiketi pitäisi perustaan siihen uutisissakin heikoksi mainittuun alkuperäiseen esitutkintaan sataprosenttisesti.

Eli ei taida tälle jutulle loppua tulla.

Enkä minä ainakaan toivo, että Anneli kokisi olevansa nurkassa ja päätyisi narun jatkeeksi. Sehän olisi lapsien kannalta pahin mahdollinen ratkaisu tälle tarinalle. Ja todennäköisesti sinetöisi tutkinnan lopullisesti.
Nuotio & Äreät Tiput
tturpo
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 5:56 pm

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja tturpo »

Loppujen lopuksi, onkohan edes niin vaikeaa siviilissä? Nyt puhutaan kuitenkin "vain" mahdollisesti miehensä surmanneesta.. Varmasti löytyy nyt niitä selkääntaputtelijoita: "mä kyllä uskoin koko ajan että oot syytön..", vaikka toki osa ei uskokaan syyttömyyteen..

Nyt ei kuitenkaan kaiken järjen mukaan puhuta vaaralliseksi luokitellusta ihmisestä, kuten vaikka Valjakkala/Fouganthine..
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Hieno uutinen! Alkaa usko Suomen oikeuslaitokseen taas palata.

Toivon Auerille voimia käsitellä aiheetonta vapauden menetystään sekä aurinkoista kesää ja hyvää elämää lasten kanssa.


8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Amy kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti:
Peräkylän Maigret kirjoitti:Samalla voisi tehdä poliisille tutkimuspyynnön esimerkiksi nimimerkkien Valhalla,Tara,Ulkosuomalainen, Miss Holmes, Jmit jne. kirjoitteluista ja pyytää tutkimuksilla selvittämään ovatko kyseiset nimimerkit syyllistyneet rikoslaissa mainittuun kunnianloukkaukseen ,herjaukseen tai solvaukseen .
Samoin teen mina, jos vaitat minun syyllistyneen yhteenkaan kunnianloukkaukseen, herjaukseen tai solvaukseen.
Ehkä ei kannata kenenkään mennä nolaamaan itseään; herjausta ja solvausta kun ei ole rikoslaissa olemassakaan. ;)
No mikä tuossa niin nolaavaa oli vaikka pitää paikkansa että ko. kaksi rikostyyppiä on poistunut vuonna 2000 rikoslaista ?

En ihmettelisi yhtään vaikka pyytäisi tutkimaan tämän portaalin kirjoitukset varsinkin kun isossa osaa kirjoituksia on sivuttu hänen huoltamiaan alaikäisiä lapsia. Lisäksi viranomaisen salaiseksi luokittelemia otteita esitutkintapöytäkirjoista on aktiivisesti levitetty ja niitä on lainattu suoraan.
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Belker »

SK:
Hovioikeuden yllätysratkaisulla vapauttama Anneli Auer oli kuin puulla päähän lyöty kuvatessaan ensituntojaan median edessä Satakunnan poliisilaitoksen edustalla.

– Olen vielä sokissa. Nyt tuntuu oudolta, oudolta. Eihän minulla ole edes kotiavaimia, mutta lähden nyt Turkuun päin, Auer kertoi.

Hän ehti runsaassa 30 minuutissa antaa kaksi mediahaastattelua. Ensimmäisen heti Porin oikeustalon takapihalla kiivetessään poliisien maijaan. Toisessa hän jo näytti tyytyväiseltä, vaikkei tiennytkään tarkasti, kuinka pääsee Turkuun asti.

Lopulta Auer hyppäsi asianajajansa Juha Mannerin maasturin kyytiin, ja matka kohti Raumaa alkoi.

Pysähdymme siellä, sillä hoidan yhden henkilökohtaisen asian. Kaiketi Anneli odottaa minua sen aikaa, Manner ennakoi runsaat 40 minuuttia hovioikeuden vapautumispäätöksen jälkeen.
Hieman hymyilytti, että lähtevätköhän poliisisedät seuraamaan, josko Annu kävisi hakemassa sen astalon jemmasta :) Sitkeitä kun ovat.

Ja tuo "halolla päähän lyöty"...
ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Amy kirjoitti: Ehkä ei kannata kenenkään mennä nolaamaan itseään; herjausta ja solvausta kun ei ole rikoslaissa olemassakaan. ;)
Meillapa on. Ensin taytyy sitten tapella siita missa maassa kaydaan oikeutta. Ja lopuksi paasee ehka koko oikeusistuin ja seuraavakin aste tanne kuulemaan todistajia ja tutustumaan paikallisiin oloihin. :-p

P-Maigretin -tyyliset heitot vain todella arsyttavat, kun olen kieli keskella suuta yrittanyt pysya asialinjalla.
Itse uskon edelleen Anneli Auerin olevan syyllinen mutta niin kuin Bodomin tapauksessakin; en näe että tuomitsemisesta olisi mitään hyötyä koska tekijästä tuskin on uhkaa kenellekään muulle. Olisi vain kiva tietää totuus, miten ja miksi kaikki tapahtui, ihan niin kuin Bodomissakin. Mutta nämä molemmat tulevat jäämään lopullisesti pimentoon, valitettavasti.
Uhasta on vaikea sanoa. Taalla nelikymppinen Harvardin kaynyt huippualykas proffa, neljan pienen lapsen aiti, ampui tiedekunnan kokouksessa varoittamatta monta kolleegaansa. Myohemmin selvisi, etta sama nainen oli ampunut teini-ikaisena veljensa haulikolla. Poliisi ei uskonut vahingonlaukaukseen mutta aiti todisti aikanaan puolesta ja veljen surma asia painettiin villaisella.

Lasten kannalta todella toivon sydamestani, etta Anneli on syyton.
Peräkylän Maigret kirjoitti:
Lisäksi viranomaisen salaiseksi luokittelemia otteita esitutkintapöytäkirjoista on aktiivisesti levitetty ja niitä on lainattu suoraan.
Esitutkintamateriaali oli salaista kunnes asia meni oikeuteen. Sen jalkeen se oli kenen tahansa ostettavissa. Salaisiksi julistetut osat oli jatetty julkaistusta materiaalista pois.
P-Maigreen mielesta aineistosta ei olisi saanut keskustella? Siihen olisi voinut viitata mutta ei todistaa vaittamiaan oikeaksi lainaamalla patkia julkaistusta materiaalista? Pro-Anneli puoli sai julkaista omia patkiaan mutta vastapuoli ei?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Belker kirjoitti: Ja tuo "halolla päähän lyöty"...
Niin, pitäisi olla vasaralla tai sorkkaraudalla päähän lyöty.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
annaanna

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Aivan oikea ratkaisu! Ainoa oikea ratkaisu!

Mutta mihin hovioikeus nyt rouva Auerin vapautti. Ilmeisesti ei ollut sukulaisia (medianpelossa) seuraamassa oikeudenkäynnin päätöstä, asianajajalta sai kyydin kotiin. Mihin osoitteeseen, mihin kotiin? Siinä valmiiksi tila- ja telekuuntelulaitteistolla varustellussa asunnossa on jo uudet asukkaat. Minkä katon alle päänsä painaa? Toivottavasti joku pystyy rahoittamaan ruuat jääkaapppiin, tuskin on pankkikortit enää voimassa tai tilillä katetta. Mikä hänen "statuksensa" nyt on, noin sosiaaliviranomaisten silmissä. Suhteessa lapsiin, suhteessa oikeuksiin toimeentuloon, lapsilisiin, lainanottoon, sen kaltaisiin asioihin. Virallinen osoite?

Suhde julkisuuteen on selvä. Hän EI siihen itse pysty vaikuttamaan. Hänellä rahastetaan häikäilemättömästi tästä ikuisuuteen. Varmasti joka sukulaisen portilla postaavat toimittajat. "Täällä piileskelee murhaajatar" lööpit odottavat vain painamistaan.

Taas jäi lapset aikuisten päätöksiä tehdessä jalkoihin. Ei ole jäänyt aikaa "valmistella" lapsia, ensin odottavat äidin vapautuvan joskus kymmenen vuoden päästä, sitten (ehkä) juhannuksen aikoihin, eikun siis tänään, joo teidän äiskä on nyt vapaa, ehkä tai sitten ei, ainakin muutaman viikon. Ei pysty järjellä käsittämään noiden lasten kokemuksia suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen poliisi- ja oikeuslaitoksesta. Sen täytyy heistä täysin mielivaltaiselta näyttää, kertakaikkiaan "Lisbethsalandermaiselta".
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Anneli Auer 25.5. 2011 vapaana.

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Itse olen tyytyväinen asioiden saamaan käänteeseen, vaikken edelleenkään katso olevani pätevä ratkaisemaan syyllisyyskysymystä. Sen sijaan kaikki Aueria päin heitetty - aivan aiheeton -saasta varsinkin tällä foorumilla sai sympatiani kääntymään hänen puoleensa.
Vastaa Viestiin