Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Paikallinen Rutku
Alibin satunnaislukija

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Rutku »

Ensimmäisen kerran kun tämän jakson katsoin, olin ihan varma että ex-avokilla/hänen tuttavillaan on osuutta Ojalan katoamiseen, olen edelleenkin sitä mieltä, mutta sitten tuli uusi ajatus mieleen, tätä on joltain osin täällä pyöritelty ja muistaakseni kumottu. Tuli tosiaan sellainen mieleen, että entäs jos tällä Ojalaa huoltoasemalla nähneellä tuttavalla on jotain osuutta katoamiseen? Joku niinkin vanha juttu vaikka kun koulukiusaaminen, tai eihän siin äedes mitään vanhoja kaunoja tarvitse olla taustalla, hän on pyytänyt Kimmon mukaansa, sanonut että on menossa entisten yhteisten tuttujen luokse Lehtomäkeen, että lähde mukaan, minä ajan edellä ja aja sinä perässä. Siellä sitten on alettu juopottelemaan, ehkä käyttämään jotain, ja riitelemään, sen seurauksena Ojalan henki on lähtenyt. Tekijän onneksi, Ojalaa on alettu kaipaamaan niin pitkän ajan kuluttua, joten jälkiä ei tietenkään enää ole. Poliisille tämä kaveri siellä huoltoasemalla on tietenkin sanonut, kun jos siinä bensa-automaattien luona ovat jutelleet että, joo tokihan me siellä nähtiin, ja sitten se tuonne päin lähti ajamaan. Kun on siinä valvontakamerat olleet. Pah, nyt tajusin muuten itse että tässä teoriassa mättää yksi juttu :D

Tää on kyllä sellainen tapaus että tässä ihan mikä tahansa voi olla se oikea vastaus, kuin ei tässä mitään voi pois sulkea, ei ainakaan sitä itsemurhaa, mikä aina kumotaan niin vahvasti. Se sopisi jotenkin toivottomalta tuntuvaan tilanteeseen.
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta

- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

DollariExpress kirjoitti: onko tää venäläisvirolainen sinikka
Tuliko ohjelmassa esille tällainen etniseen alkuperään liittyvä tieto?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Marsalkka kirjoitti:
Ohjelmassa kerrottiin Kimmon ja "Sinikan" matkustelleen paljon Virossa, muutenkin Virolaisyhteyksistä nimenomaan "Sinikan" aikana mainittiin ja sain sen käsityksen että Kimmon virolaisyhteydet muodostuivat tämän "Sinikan" kautta, tämän perusteella on ihan järkevää kysyä että oliko "Sinikka" kotoisin Virosta. Venäjästä en muista mainittaneen mitään.
Ohjelman voi katsoa osoitteesta: http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1 ... 706&a=9308
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Eliza
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eliza »

Marsalkka kirjoitti:
Ei. Ohjelmassa mainittiin vain että Kimmo oli muodostanut yhteyksiä Viroon Sinikan kautta. Ohjelman mukaan tarkoitus oli ollut alustavasti neuvotella autoihin liittyvästä bisneksestä.

Sinikan kansallisuudesta ei sanottu mitään mutta jos Sinikan vanhemmilla on mökki Suomessa niin eiköhän se Sinikka ihan suomalainen ole.
Marsalkka
Horatio Caine

matlockb kirjoitti: tämän perusteella on ihan järkevää kysyä että oliko "Sinikka" kotoisin Virosta.
Tämä oikeastaan esitettiin tuossa faktana:
DollariExpress kirjoitti:onko tää venäläisvirolainen sinikka jonka vaiteliasuutta pätkässä ihmeteltiin kertonut kimmolle että tule mökille,jatkan kanssasi (ansaan)....
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Eliza kirjoitti: jos Sinikan vanhemmilla on mökki Suomessa niin eiköhän se Sinikka ihan suomalainen ole.

:lol: :lol: :lol: arvaapa montako tuhatta mökkiä venakoilla ja virolaisilla on suomessa? eivätkä edes ole suomen kansalaisia...

onko klaus ihan suomalainen kun hänen vanhemmilla on mökki suomessa? :mrgreen: :mrgreen:

en toki ole varma, mutta sen käsityksen sain,että naikkonen on virolainen alunperin.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Marsalkka
Horatio Caine

DollariExpress kirjoitti:
en toki ole varma, mutta sen käsityksen sain,että naikkonen on virolainen alunperin.
Mistä?
matlockb
Watson itse

Marsalkka kirjoitti:
Mistä?
Marsalkka, oletko katsonut tuon ohjelman? (Esitän tämän kysymyksen ennen kuin enempää kommentoin asiaa)
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Marsalkka
Horatio Caine

matlockb kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Mistä?
Marsalkka, oletko katsonut tuon ohjelman? (Esitän tämän kysymyksen ennen kuin enempää kommentoin asiaa)
Olen. Siksi juuri ajattelin, että onko tuollainen ajatus tullut mahdollisesti jostain ihan muualta mieleen.
matlockb
Watson itse

Siinä tapauksessa, Marsalkka, varmaan jatkat asian ihmettelyä Lautamiehissä? Itse kun ohjelman katsoneena pidän täysin mahdollisena että "Sinikka" (huom! hänen oikea nimi ei ole Sinikka) voi olla virolaistaustainen jolla ei välttämättä ole mitään tekemistä jos asiaan liittyy henkirikos.
Marsalkka
Horatio Caine

Ihmettelin vain, kun asiasta kirjoitettiin faktana... Käsittääkseni meillä ei ole asiasta faktaa.
lot of mysteries
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja lot of mysteries »

Ei minun korviin kuulunut mitään mainintaa"venäläisvirolais tai virolais" taustaisuudesta Sinikan osalta.
Olivat tallinnassa toki reissanneet Sinikan kanssa ja sitä kautta jotain työkuvioita kehittivät. Näin muistelen ohjelmassa mainitun.
Voip olla,että"Sinikka"saattaisi tietää asiasta ja "mökki"reissusta :!:
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Tuosta autosta ei AKE:sta saa rekisterinumeron perusteella tietoa, kysäisin. Mitä lie autolle tapahtunut vai onko niin, että tiedot on salattuja omistajan tahdosta? En tosin muista, voiko itse auton tietoja salata vai vain omistajan. Jospa joku viisaampi tietää. Tosin eipä tuo auto tuo sen enempää selvyyttä Kimmon katoamiseen.
Palautetaanko muuten osamaksuauto, josta ei ole kaikkia maksettu, takaisin autoliikkeelle, jos omistaja kuolee/häviää/jättää maksamatta vai tuleeko siitä lopusta vain lasku?
matlockb
Watson itse

Käsitykseni mukaan auton tietoja ei mitenkään voi salata, autonomistajana ja haltijana olleena/olevana en tällaista mahdollisuutta ole koskaan huomannut. Tässä tapauksessa Ojala oli maksanut vain osan autostaan joten hyvin todennäköisesti tällaisessa tapauksessa Ojala on ollut vain auton haltija ja omistaja eli pankki tai rahoitusliike on ottanut auton haltuunsa kun se on löytynyt eikä Ojalasta ole kuulunut mitään eikä maksujakaan autosta ole suoritettu ja ovat sitten auton myyneet eteenpäin ja jo maksetut erät todennäköisesti on palautettu Ojalan pankkitilille/kuolinpesälle.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kyllä auton omistaja voi ainakin omat tietonsa salata ilmoittamalla siitä AKE:een. Tiedän tämän, koska olen itse neuvonut ihmisiä näin tekemään virkani puolesta, jos he siis haluavat, ettei heistä tietoja saada mm. maistraatin kautta, niin on suotavaa, ettei tietoja myöskään löydä rekisterinumeron perusteella. Sitä en kuitenkaan tiedä, voiko sen auton tiedot salata. Siis niitä tietoja, mikä auton merkki, vuosimalli, katsastus jne. ovat. Niin tai näin, NG-50 rekisterinumero ei tuottanut tulosta.

Niitä maksettuja eriäkään ei palauteta sinne omistajalle, kuolinpesään tms. ihan sillään, sillä onhan se auton ostaja käyttänyt sitä autoa sen hallintansa ajan, jolloin auton arvo on alentunut. Mutta ilmeisesti autosta tehdään joku arvio sillä hetkellä, jos esim. kuolinpesä ei halua lunastaa autoa.
Vastaa Viestiin