Miss Holmesin anteeksipyyntokirje ja hapeallinen virhe

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

annaanna

Re: Miss Holmesin anteeksipyyntokirje ja hapeallinen virhe

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Valhalla kirjoitti:En ole tähän nimim. matulaan ennen törmännytkään, mutta mites hänen kirjoitusasunsa on aikas lailla samanlaista kuin turumurrella?

- eli edellispäivänä tämä Sulle tuiki tuntematon nimimerkki aloitti tämän ketjun;
Kirjoittaja Matula päivämäärä 26 Touko 2011, 10:02
...
Holmes, odotan innolla kirjettasi !!!! Muista liittaa oma nimesi siihen, kuten lupasit !!!!
Voit aloittaa jo talla palstalla, kuten olet myos luvannut.
- ja siis tämän ylläolevan tekstipätkän avulla pystyit tekemään tulkinnan nikkien kirjoitusasujen samankaltaisuudesta,
Sähän oot aivan ilmiömäinen!
Kiinnostaisi tietää onko Sulla myös telepaattisia kykyjä. Pystytkö aistimaan mitä modet ajattelee näitä viestejäsi lukiessaan. Varmaan kiitollisia ajatuksia ilmassa leijailee, suurista palveluksista kyse on kun mahdollisesti paljastelet törkeitä sääntörikkomuksia. Kyllä tää niin case closed -tyyppiseltä vaikuttaa. Ja tietenkin, jos ja kun epäilysi tosiksi osoittautuvat, niin taas turrelle bannia paukkuu. Ehkä jo sitten vihdoin viimein palstalta poistetaan, kaikki kummallisilla kommenteilla varustetut viestinsä kadotetaan, vallan hienoksi muuttuu tuo Ulvilaketjukin kun niistä liian asiakeskeisistä viesteistä päästään, ne niin rasittavia ipodilla luettaessa on.

Suurin osa meistä kun ei ollenkaan tiedä kenen palstalla ollaan ja viestitellään. Ihmisiä, joilla on ystäviä, tämänkin palstanpitäjät kuitenkin ovat. Minä en taida tuttavapiireihin kuulua, tai niin mä siis teille väitän. Ja kerron mä vielä senkin, että ketään en ole ilmiantanut, yrittänyt vain :lol: . Ja itsenkunkin ipeet ainakin palstanpitäjillä on kädenulottuvilla. Matulan sellaiset on käsittäkseni viranomaisille luovutettu, vai oonko väärässä.

Missholmesin kannattaa hieman odottaa. Hovi voi päättää edelleen syyllisyyden jos siellä vaikka äänet jakautuivat. Ei todennäköistä, mutta kuitenkin.

Kun tutkinta jatkui oikeusasteiden välillä ja koski keskeisiä aihetodisteita voisi hyvinkin olla, että hovi palauttaa käsittelyn käräjille. Sitä ennen syyttäjäkin voi uudelleen tutkituttaa lausuntonsa ja vastata puolustuksen uusiin väittämiin.
- näiden kahden kappaleen sisältöihin voidaan palata hovioikeuden annettua päätöksensä muutaman viikon päästä
Ja kyllä tämänsorttisen casen korkein oikeuskin jotunee vastaanottamaan. Johan se otti kantaa peitetoimintaan. Eri asia sitten mistä voi enää todisteita haalia.
- tähän voi todeta vain, ettei syyttäjä itsetuhoiselta henkilöltä vaikuta!
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Rauha, rauha. Tuli vain dejavuu jostakin. Mistä lie. Mutta unohda koko juttu - minäkin olin jo unohtanut.
Eliza
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eliza »

matlockb kirjoitti:Jos rivien välistä lukee niin Virolaisen mielestä Anneli on syytön..
No saa kyllä aika tehokkaasti lukea rivien välistä jos tuota mieltä olettaa Virolaisen olevan. En usko että Virolaista edes pahemmin kiinnostaa asia, mutta hän arvioi näyttöä objektiivisesti. On harmi että näytön objektiivinen arviointi tulkitaan näissä Ulvila-ketjuissa aina Auerin puolustamiseksi.

En minäkään ole sitä mieltä että Auer on välttämättä syytön vaikka olen sitä mieltä että hänet pitäisi vapauttaa näytön puutteesta johtuen.
seireeni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Juu ei hyvää päivää, nyt viimeistään herää epäilyt voiko Matula olla tosissaan, vai trollaako vaan, ja nauraa sitten kun täällä vedellään koukut ja kohotkin. Piti ihan lueskella taustoja tarkemmin, koska en ollut esimerkiksi tuota aiempaa ketjua "Matula odottaa edelleen vastausta MissHolmesilta" huomannutkaan. Matula suhtautuu Annelin syyllisyyteen viittaaviin kirjoituksiin poikkeuksellisen kiihkeästi ja suuttuu myös, kun häneltä kysytään syytä siihen. Toki pohdinnat Matulan henkilöllisyydestä ovat sääntöjen vastaisia, mutta ei ole väärin kysyä miksi. Tähän asti ainoa vastaus oli, että poliisi oli muka täysin varma vaimon syyttömyydestä ja kaikki päinvastaista kirjoittavat leimattiin Matulan toimesta asiattomia ja sisällöttömiä viestejä kirjoitteleviksi, mm. Ulvila 3.ketjussa. Ja poliisihan ei todellakaan ollut täysin varma syyttömyydestä, kuten myöhemmin selvisi, eikä Matulaa kuitenkaan hävettänyt yhtään, vaikka ainoa perusteensa vaimon syyllisyyttä pohtineiden mollaamiselle oli romuttunut.

Näin jälkeenpäin heränneenä tämä kyllä ihmetyttää suuresti, ja nyt Matula vielä avaa voitonriemuisena oikein ketjun aiheesta, odottaen kirjettä, joka on luvattu Annelille, ei hänelle, ja sekin vieä AUKOTTOMASTI todistetun syyttömyyden jälkeen. Aika kaukana on aukottomuus, jos hovioikeus nyt toteaa, ettei ole näyttöä puoleen eikä toiseen.
"I think it was sick and weird."
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Minua kiinnostaa eniten, miksi miss Holmesin tulisi liittää anteeksipyyntökirjeeseen oma nimensä. Mitä sillä joku tekisi? Mitä sillä tekisi A Auer?
Miksi jonkun minfolaisen oikea nimi on tärkeä jonkun rikoksen spekuloinnissa?
Minusta sekin on jo liikaa, että joidenkin :mrgreen: nimimerkit on mainittu jossain turhanpäiväisissä papereissa (kuten etp:ssa).
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Ailar kirjoitti:Minua kiinnostaa eniten, miksi miss Holmesin tulisi liittää anteeksipyyntökirjeeseen oma nimensä. Mitä sillä joku tekisi? Mitä sillä tekisi A Auer?
Miksi jonkun minfolaisen oikea nimi on tärkeä jonkun rikoksen spekuloinnissa?
Minusta sekin on jo liikaa, että joidenkin :mrgreen: nimimerkit on mainittu jossain turhanpäiväisissä papereissa (kuten etp:ssa).
No, eivät ne etp-paprut nyt mitään turhanpäiväisiä olleet, niillähän rakennettiin syyllisyysnäyttämää Anneli Auerin päänmenoksi, tai yritettiin rakentaa.

Se että siellä on mainittu tosiaankin kuten kerrot monikossa..., niin se on totta.
Mihin asiaan ne sitten liittyy, niin se toki on salaista tietoa.

Salaisuudesta mieleen tuli näiden peiteseppojenkin toiminta; varsinainen peitetoimintaseppo aloitti ennen kesää 2009, mutta jo alkuvuodesta 2009 peitetoiminta polkaistiin käyntiin, olikohan silloin joku toinen liikenteessä. Hiukkasen vaan spekulointia: Olivatkohan sepot kuulolla myös täällä minfossa. Kuuntelemassa vaan, en toki tarkoita että kuulustelemassa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Murhaajaa toivottavasti vielä kuulustellaan, ja hän voi olla Seppo, Hannu tai jAnnu.

Toivoisin Annun nyt osallistuvan murhaajan etsintöihin entistä tiiviimmin. Eikö näin Sinunkin mielestä TM?

Nyt on aika tehdä yhteistyötä - kenenkään elämää ei voi lopettaa, siihen ei ihmisellä ole oikeutta.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Valhalla kirjoitti:En ole tähän nimim. matulaan ennen törmännytkään, mutta mites hänen kirjoitusasunsa on aikas lailla samanlaista kuin turumurrella?....

koko kirjoitus: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 54#p390554

seireeni kirjoitti:... Toki pohdinnat Matulan henkilöllisyydestä ovat sääntöjen vastaisia...

koko kirjoitus: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 31#p392331

En nyt niinkään ota kantaa kyseisen nim M kommentteihin yleisellä tasolla, muuta kuin yo otsikon asiassa, eli MissHolmesin anteeksipyyntökirjeeseen.
En usko että Miss lähettää mitään anteeksipyyntökirjeitä ja syyn tuolla aikaisemmin jo kerroin. MissHolmesin postit ovat olleet kuitenkin niin loukkaavia, että syytä olisi harkita.

Sitten varsinaiseen asiaan:
Oletan nyt tuon seireeninkin puhuvan samasta asiasta mitä ensimmäinen nimimerkki spekuloi, saatan tosin tulkita seireenin kommentin väärinkin.

Itsekin ensin ajattelin että tuo nimimerkki V:n kahden nimimerkin yhdistäminen on sääntöjen vastaista, mutta olen nyt tullut toisiin ajatuksiin. Olen nimittäin kaksi kertaa pyytänyt selvitystä ylläpidolta koskien tuota nimimerkki V:n kahden nimimerkin yhdistämistä. Vastausta ei ole tullut, joten oletan siis että tuo on ihan sallittua. Toki siis käytän joskus tätä tietoa ihan vastaavalla tavalla hyödykseni ja lempeästi kuittaan tämän. :mrgreen:

Mitä tulee itse tähän spekulaatioon että turre olisi nim M, niin olisi toki kunnia olla tämä kuuluisa M.
Eli Kiitos siitä, mutta jospa kuitenkin ei kiitos. Kyllä turrenkin pitää rakentaa oma kuuluisuus ilman toisten apua.
Tälläinen spekulaatio täällä ei ole mitenkään harvinaista, ainakin itse olen huomannut kuinka monessa roolissa olen ollut varsinkin MissHolmesin ajatuksissa. Välillä sitä on ollut se Puolustaja, välillä se JJ, välillä tutkiva muu Poliisi, välillä A:n lasten huoltaja. Missiltä odotin vielä sitä loppuhuipennusta jolloin olisin saanut huppiksen naamion kasvoilleni. 'Paras' speku tuli kuitenkin toisaalta, olen kuulemma Ulvilajutun syyttäjä :oops:

Tämmöstä täällä, kivahan se on että kaikki Ulvilajutun asianosaiset ovat täällä keskustelupalstalla.

Taidankin muuttaa tätä kuivaa tosipohjaista turretyyliä, alan spekuloida. Tästä esimerkki tuossa edellisessä postissa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:Murhaajaa toivottavasti vielä kuulustellaan, ja hän voi olla Seppo, Hannu tai jAnnu.

Toivoisin Annun nyt osallistuvan murhaajan etsintöihin entistä tiiviimmin. Eikö näin Sinunkin mielestä TM?

Nyt on aika tehdä yhteistyötä - kenenkään elämää ei voi lopettaa, siihen ei ihmisellä ole oikeutta.
Toki näin.
AA nyt on koko ajan ollut auttavalla päällä surman tutkinnassa.
Meillähän on pätevät poliisivoimat, kunhan ne saadaan puhaltamaan yhteen hiileen, niin ehkä tulostakin tulee. Toisaalta; jospa se huppis onkin jo kuallu, yks varteenotettava ehdokas ainakin on.
No, tietysti ei pidä paikkaansa ja on vaan tätä uutta turren spekutyyliä.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

No Peräkylän Maigretin listalle pääsyä odotellessani; mielestäni tilanne on se, että Auer itsekin tietää olevansa syyllinen, mutta ainahan sitä voidaan jauhaa. Uskon, että jopa nimimerkki Turumurre tietää sen, mutta ainahan siitäkin voidaan jauhaa. Turtsuun yhdistän(ilman henkilöspekulointia) myös maigretin periähikiältä ja tupla-anniksen galaxy äxältä.

Ai niin ja nyt kun tosiaan pääsin alkuun ja toivottavasti oikeassa aihiossa, niin kävi noita Ulvila-juttuja lukiessa jo tosissaan vituttamaan mm. nimimerkki Peräkylän Maigretin uho kunnianloukkauksista ja niihin mukamas aihetta antavien kirjoitusten keräämisestä. Haloo, teepäs kuule se. Se on miehekäs teko ja naurattaa niin helvetisti. Jotain rajaa.

Minun mielestäni moderaattoritkin voisivat puuttua tuohon uhoon. Edes hymiön verran.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

taavetti kirjoitti:No Peräkylän Maigretin listalle pääsyä odotellessani; mielestäni tilanne on se, että Auer itsekin tietää olevansa syyllinen, mutta ainahan sitä voidaan jauhaa. Uskon, että jopa nimimerkki Turumurre tietää sen, mutta ainahan siitäkin voidaan jauhaa. Turtsuun yhdistän(ilman henkilöspekulointia) myös maigretin periähikiältä ja tupla-anniksen galaxy äxältä.

Ai niin ja nyt kun tosiaan pääsin alkuun ja toivottavasti oikeassa aihiossa, niin kävi noita Ulvila-juttuja lukiessa jo tosissaan vituttamaan mm. nimimerkki Peräkylän Maigretin uho kunnianloukkauksista ja niihin mukamas aihetta antavien kirjoitusten keräämisestä. Haloo, teepäs kuule se. Se on miehekäs teko ja naurattaa niin helvetisti. Jotain rajaa.

Minun mielestäni moderaattoritkin voisivat puuttua tuohon uhoon. Edes hymiön verran.
Turre tietää kyl, mut tietää että AA on syytön.

Mielenkiintoista! Turrella kun on omiakin yhdistymisaatoksia, niin eikö tämä Taavetti tarkoita sitä että Ulvilaosastolla kirjoittelikin vain parikol kirjoittelijaa... Ai hurja ai hurja :shock:
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Turre

Millä perusteella luokittelet tuon ''homoilumilessä' -jutun valheeksi?
Kuullustelussa (etp) poliisi kysyy PP kaiketi yhteyttätä tutkiessaan Annelilta, että voisiko tämä kuvitella, että JL olisi tapaillut jota kuta homoilumielessä ja Anneli ei vastauksessaan pitänyt asiaa mahdottomana.

Eikö se ole jo vainajan pilkkaa, jos JL oli 100% hetero?
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Toisekseen, Turre.
Aijon kirjoittaa Annelille sen kirjeen.
Syykin on selvä. Olen mennyt sen lupaamaan ja minulla on tapana pitää lupaukseni.

Kolmannekseen: uskomaton tulkinta, että olisin kirjoituksillani huomion hakuinen. :)
Minulle tämä on harrastus. Eikä pelkästään tämä Annelin tapaus, vaan ihan muutama muukin juttu.
Huomion hakuisuudeksi sanoisin sitä, että esittäytyy täällä kerta toisensa jälkeen vihjaille, että tietää asiasta enemmän kuin muut ja on muiden yläpuolella.
Joihinkinhan tuo kingi-sonta on uponnut.
Nuotio & Äreät Tiput
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

taavetti kirjoitti:Minun mielestäni moderaattoritkin voisivat puuttua tuohon uhoon. Edes hymiön verran.
Ikävä kyllä modet eivät paljon ole viitsineet palstan eteen muutenkaan tehdä viime aikoina, banneja on vähän jaeltu näön vuoksi räikeimmistä ylilyönneista, joskus ihan muuten vaa ja sillä selvä.. kyllä vähän turhauttaa..
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

MissHolmes kirjoitti: Aijon kirjoittaa Annelille sen kirjeen.
Syykin on selvä. Olen mennyt sen lupaamaan ja minulla on tapana pitää lupaukseni.
Onko kyna ja paperi varattu jo valmiiksi ?? Postiosoite tiedossa ?
Silla vain hetki aikaa vapauttavaan tuomioon. Pidahan lupauksesi.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Vastaa Viestiin