Kimmo Ojalan, 29v. katoaminen kesällä v. 1999

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
matlockb
Watson itse

Re: Kimmo Ojalan katoaminen 1999

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ailar kirjoitti:Kyllä auton omistaja voi ainakin omat tietonsa salata ilmoittamalla siitä AKE:een. Tiedän tämän, koska olen itse neuvonut ihmisiä näin tekemään virkani puolesta, jos he siis haluavat, ettei heistä tietoja saada mm. maistraatin kautta, niin on suotavaa, ettei tietoja myöskään löydä rekisterinumeron perusteella. Sitä en kuitenkaan tiedä, voiko sen auton tiedot salata. Siis niitä tietoja, mikä auton merkki, vuosimalli, katsastus jne. ovat. Niin tai näin, NG-50 rekisterinumero ei tuottanut tulosta.

Niitä maksettuja eriäkään ei palauteta sinne omistajalle, kuolinpesään tms. ihan sillään, sillä onhan se auton ostaja käyttänyt sitä autoa sen hallintansa ajan, jolloin auton arvo on alentunut. Mutta ilmeisesti autosta tehdään joku arvio sillä hetkellä, jos esim. kuolinpesä ei halua lunastaa autoa.
Nyt vastaan vähän hätäisesti, mutta vastaan kuitenkin, tietenkin omat tietonsa voi salata, esimerkiksi itselläni on kielto eli osoitettani ei väestörekisteristä saa kukaan selville (viranomaisia lukuunottamatta) itselläni on täyskielto tietojeni luovuttamisen suhteen. Auton tietoja ei tietääkseni pysty salaamaan, eli rekisteritunnuksella kyllä pitäisi löytyä kenen auto on, katsastus jne..
Ja sen tiedän kyllä että esimerkiksi auton käyttö ja ikä huomioidaan kun auto lunastetaan takaisin eli paljonko on käytetty jne.. ja sen perusteella sitten kuolinpesälle autosta maksetaan suoritettujen osien määrä jos kukaan ei autoa lunasta.
Ilmaisin asiani huonosti ed. viestissäni.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kyllä turvakielto estää saamasta niin nimeä kuin osoitettakin.

http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Tiet ... iellot.htm

Eli kuvitteellinen tilanne:
X vainoaa Y:tä. Y tekee osoitteensa luovutuskiellon maistraatille. Hänen on hyvä tehdä osoitteensa luovutuskielto myös AKE:lle, jotta X ei saa sitä kautta tietää, missä hän asuu, jos X sattuu tietämään Y:n rekisterinumeron.

Mutta siis lienemme samaa mieltä, että auton tiedot pitäisi saada. Kai? :mrgreen:

Lisäys: Taisimme siis matlockb:n kanssa puhua samasta asiasta, noin kiertäen ja kaartaen.
Mutta - häviävätkö tiedot AKE:sta, jos auto on myyty ulkomaille?
Mitähän minä muuten tätä jankkaan, jos ei tästä apua Ojalan katoamiselle ole? :shock:
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Kysyitkö tekstaripalvelun kautta? Se ei kai anna muuta kuin käytössä olevaan rekkariin liittyvät tiedot, eli jos rekkari on vaihdettu niin tulee eioota. Trafilla on maksullinen palvelunumero jsta sitten voi perata historiaa tarkemmin. Tiedot kyllä säilyvät myös romutettujen ja ulkomaillemyytyjen autojen osalta.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
Ailar
Jessica Fletcher

Juu, sen tekstaripalvelun kautta justiin. Maksullinen sekin on, mutta jos haku ei onnistu (kuten nyt), niin sitten se ei maksa mitään. En hoksannutkaan, että niissä hakumenetelmissä olisi jotain eroja.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Satuin katsomaan sattumalta osan ohjelmaa.
Luin myös tämän ketjun hätäisesti , koska tapaus ei ole aiemmin " kolahtanut ".

Kummankohan naisen vanhempien mökistä on kyse ?
Entisen vai tämän Sinikan ?

Sitten mielestäni tärkeä asia :shock:
Missä se mökki on ???
Usein paikallisten mökkiteitten varsien asukkaat , varsinkin siellä vakituiseen asuvat, pitävät hyvinkin tarkkaa lukua siitä , ketä tällä minun rahoittamallani ja hoitamallani tiepahasella kulloinkin kulkee.
Ohjelmassa olisi ehdottomasti pitänyt mainita mökin sijainnista enemmän , jos tapaus aiotaan oikein tosissaan selvittää !

Josko joku sattuisi mökin sijainnista tietämään ?
Voisi siten miettiä mahdollisia ajoreittejäkin.
Ristiinasta kulkee osittain päällystetty soratie kohti Mikkeli - Puumala - Imatra tietä.
Sen varrella on lukemattomia mahdollisuuksia.
Miten minusta tuo rekkari NG - 50 on tuttu :shock: Jostakin siitä on muistijälki jäänyt , kuten Schupollin Sierrastakin. :D
Sparrow
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Sparrow »

Mua tässä(kin) tapauksessa ihmetyttää, miten tutkijat ovat ohittaneet ilmeisimmän vastauksen. Kaikenlaisia vaihtoehtoja villeistä "aloitti uuden elämän Tallinassa" -vaihtoehtoihin on mietitty. Mutta se, että itseasiassa kadonnut itse on kertonut minne on menossa, on ohitettu (ilmeisesti?) kokonaan. Mikä tuossa nyt on niin hämärää? Kadonnut on riidan jälkeisenä päivänä sanonut tuttavalleen menevänsä appivanhempiensa mökille ja lähtenyt ajamaan siihen suuntaan. Miksi ei olisi mennyt sinne, kun niin kerran kertoikin? Miksi tutkinta ei lepää faktoilla. Sen jälkeen kun kadonnut on NÄHTY ja hän ON KERTONUT MIHIN ON MENOSSA, tiedetään varmasti vain, että hän on kadonnut. Auto on löydetty jostain muualta kuin mihin hän on ollut matkalla. Mutta on täyttä spekulaatiota, että hän olisi sen itse sinne ajanut. Varmasti tiedetään myös, että avovaimo ei ole puoleen vuoteen hänen peräänsä kysellyt. Entä avaimet? Yhteiset laskut? Ilmeisintähän on, että avokki on tiennyt, ettei miehen perään ole kannattanut kysellä, eikä siksi ole hätyyttänyt poliisia miehen perään. Onko appivanhempien mökillä tullut riitaa? Sattunut vahinko? Onko kadonnut olettanut avovaimon lähteneen vanhempansa mökille pakoon? Auton hävittäminenhän on helpointa, kun sen ajaa johonkin vieraaseen paikkaan ja jättää sinne. Jos on juuri tullut tappaneeksi auton omistajan, tuskin tulee veivanneeksi ikkunoita kiinni sateen varalta... Epäilyksiä herättävin yksityikohta mielestäni on se, että kadonnut on ollut matkalla kyseiselle mökille, mutta mökin omistajat ilmeisesti väittävät, että hän ei ole sinne koskaan päätynyt. Hmmm.
Ailar
Jessica Fletcher

Just näin, kuten Sparrow asian selvästi ilmi toi. Miksi kaikkein oleellisin on jätetty vähimmälle.
Ja Härkä... kyllä se minusta juuri tämän avokin eli "Sinikan" vanhempien mökki oli. Mutta kuten aiemmin kysyin, oliko Sinikka myös lapsineen tuolla mökillä riidan jälkeen?
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Aiemmin tässä viestiketjussa mainitsin, että rekisteritunnuksella NG-50 ei löydy mitään:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 50#p346897

Todennäköisesti auto on poistettu rekisteristä, varsinkin jos auto on seissyt ikkunat raollaan pidemmän aikaa, miettikää miten auton sisustuksen on käynyt (=lunastukseen).....

Kadonneet-jakso mainitsi, että teletunnistetiedoista ei ollut apua tms. Onkohan saatu selville, että milloin Kimmon känny oli viimeisen kerran verkossa ja missä tai viimeiset soitot Kimmolle/Kimmolta? Sekin olisi merkittävä tieto.

Kadonneet-ohjelma mainitsi moneen otteeseen Kimmon olevan rahtari. Ko. ohjelma ei kuitenkaan maininnut halaistua sanaa siitä, että onkohan Kimmon ammattipiirit jututettu (huhut jne.)?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
Ailar
Jessica Fletcher

Ottamatta kantaa sen edempää edelliseen Köttin postaukseen, mutta
-Sori, vaikka luin ketjun läpi, en huomannut, että olit jo tarkistanut auton tietoja.
-En usko, että auto menisi lunastukseen sisätilojen osittaisen kastumisen seurauksena. Olen itse sisustanut useammankin auton. Vaikka auto olisi millainen törkykasa sisältä tahansa, helposti siitä tehdään uudenveroinen. Penkitkin on helppo vaihtaa uuteen, jos ne ihan mahdottomaksi on menneet.
Eri asia onko monikaan auto sen veroinen, mutta olen ymmärtänyt, ettei Kimmo O:n auto kaikkein kurjimpia ruostekasoja ollut.
Itse olen sisustanut niin amerikanrautoja kuin ihan tavallisia volkkareita, jos ulkokuoret kestää, sisustasta kyllä saadaan luxusta. (Ja joka kerran jälkeen olen manannut, etten tee tätä enää koskaan. :mrgreen: )
pekkaeric
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja pekkaeric »

Asiasta viidenteen , mutta mun mielestä tässä kaikki viittaa lopulliseen ratkaisuun. Ihmissuhteet, raha-asiat, kaikki oli päin helvettiä.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

pekkaeric kirjoitti:Asiasta viidenteen , mutta mun mielestä tässä kaikki viittaa lopulliseen ratkaisuun. Ihmissuhteet, raha-asiat, kaikki oli päin helvettiä.
Ainakin kaikki viittaa Kimmon elämäntilanteessa siihen mutta mielestäni siihen ei taas viittaa mikään Kimmon katoamisessa.. näin ollen itsemurha on mielestäni yhtä mahdollinen kuin henkirikoskin, tietysti kun asiaa tarkemmin miettii niin sen saa näyttämään siltä miten sen ajattelee, kuten juontaja sanoikin muistaakseni, "kaikki ovet ovat avoimia".
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Kötti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kötti »

Ailar kirjoitti:Ottamatta kantaa sen edempää edelliseen Köttin postaukseen, mutta
-Sori, vaikka luin ketjun läpi, en huomannut, että olit jo tarkistanut auton tietoja.
-En usko, että auto menisi lunastukseen sisätilojen osittaisen kastumisen seurauksena. Olen itse sisustanut useammankin auton. Vaikka auto olisi millainen törkykasa sisältä tahansa, helposti siitä tehdään uudenveroinen. Penkitkin on helppo vaihtaa uuteen, jos ne ihan mahdottomaksi on menneet.
Eri asia onko monikaan auto sen veroinen, mutta olen ymmärtänyt, ettei Kimmo O:n auto kaikkein kurjimpia ruostekasoja ollut.
Itse olen sisustanut niin amerikanrautoja kuin ihan tavallisia volkkareita, jos ulkokuoret kestää, sisustasta kyllä saadaan luxusta. (Ja joka kerran jälkeen olen manannut, etten tee tätä enää koskaan. :mrgreen: )
Ei tartte pyydellä anteeksi! :D
Auton lunastukseen meno oli eräs vaihtoehto, varmaa kuitenkin on se, että rekisteritunnuksella NG-50 ei löydy mitään. Ko. auto on voinut mennä lunastukseen (=rekisteristä poisto) jälkikäteen esim. seuraavalla omistajalla kolarin yms. seurauksena. Tai voihan olla, että autossa on jostakin syystä uusi rekisteritunnus, mene ja tiedä.

Kadonneet-jakson mukaan Kimmo tapasi vanhan tuttavansa huoltoasemalla Ristiinassa. Tuttavalleen hän kertoi olevansa matkalla appivanhempiensa mökille. Mainitsiko ko. jakso sitä, että oliko Kimmolla kutsua mökille (odotettiinko häntä varta vasten siellä) vai ei?
Minä juon viinaa ainoastaan silloin, kun minulla on juhlapäivä. Silloin minulla on juhlapäivä, kun minulla on viinaa!
villivadelma
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Hööps, mistä te tuon auton rekkarin olette ponganneet?
Kadonneissa näkynyt auto ei varmasti ainakaan ollut oikea Kimmon auto.
lot of mysteries
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja lot of mysteries »

villivadelma kirjoitti:Hööps, mistä te tuon auton rekkarin olette ponganneet?
Kadonneissa näkynyt auto ei varmasti ainakaan ollut oikea Kimmon auto.
Ohjelmassa mainittiin amerikan Ford ja rek.tunnus NG-50. Ohjelman auto oli Caddy ja
ei liity mitenkään.
villivadelma
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Okkei, se siis suullisesti mainittiin. Meni ohi minulta.

Jännä, kun ei kerrottu mitää siitä, että käytiinkö kaikki kerrostaloasukkaat (siis sen yhtiön asukkaat, joitten parkkipaikalta auto löytyi) läpi.
Vastaa Viestiin