Johanna Hautamäki, 26 v. katosi Porissa 14.5.2010 - henkirikosepäily
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010
Ilmeisesti poliisi olettaa kyseessä olevan itsemurhan ellei sitten epäile jotakin lähipiiriläistä ja hiljaa odottele vääriä siirtoja tietyiltä henkilöiltä.
Sukulasite ja tutut eivät aina todellakaan ole avuksi "tiedoillaan".
Sukulasite ja tutut eivät aina todellakaan ole avuksi "tiedoillaan".
-
annaanna
- täytyy kyllä sanoa, että ihan oman uteliaisuuden kannalta olisi kiva tietää mistä kadonnut oli kotoisin, aikomuksenani ei ole sen tiedon kanssa hullunlailla spekuloida. Tiedätkö Sinä Scilla mistä kadonnut henkilö on kotoisin. Tai niinkuin sanoit mitä sen on väliä. Rikokseen viittaavaa poliisi ei ole havainnut, eli kadonnut on johonkin viime keväänä omatoimisesti lähtenyt. Ei viranomaiset ole nähneet tarpeelliseksi silminnäkijähavaintoja pyytäessään kuitenkaan kertoa edes missä kadonnut asui. Epäillä, että siihenkin suuntaan on voinut olla menossa. Jos vaikka olisi Kankaanpäässä asunut, niin olisi joku kankaapääläinen voinut paikkakuntaan yhdistää nimeltä tuntemansa ihmisen vaikka julkaistu kuva ei tuota ihmistä yhtään muistuttanutkaan. Et kyseessä oleva Johanna siis on kuin onkin tää kankaanpääläinen. Koskas mä sen Johannan nyt viimeks näinkään. Voihan sen tiedottamisen noinkin hoitaa; joku vähän tämän näköinen henkilö on kadonnut, kertokaa jos ootte nähnyt. Maastoetsintöjen teosta kerrottiin vasta aikojen takaa, vesistöetsinnöistä ei mitään mainittu.Scilla kirjoitti:Tuohon on pakko sanoa, että eihän kukaan asiasta mitään tietävä ole "velvollinen" tänne tulla sanomaan asiasta juuta eikä jaata. Eiköhän se osoite tiedoille ole ihan jossain muuaalla. Sillä ei ole väliä saako ihmiset täällä Johannasta tai hänen katoamisestaan oikeaa vai väärää tietoa, koska konkreettisesti kukaan meistä ei taida sillä tiedolla mitään tehdä. Ainut mitä voidaan tehdä on toivoa että hän löytyisi. Tokihan olisi kiva oman uteliaisuuden kannalta saada lisää "tietoa" katoamisista yleensäkin, spekulaatio materiaalia, mutta onko se kovinkaan oikea syy toivoa lisää tietoa?annaanna kirjoitti:Toivottavasti joku asioista tietäväkin lukijoissa ollut, joka ymmärtää tietojensa kanssa palstalle palata.
-
katjuska.84
- Sabrina Duncan
Johanna on kotoisin Kankaanpäästä. Sitä en tiedä,kummalla paikkakunnalla (Porissa vai Kankaanpäässä) hänellä asunto nyt oli. Vai oliko jossain niiden välissä.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
-
annaanna
Sorry. Tarkoitin koko ajan katoamishetken kotipaikkaa ja kodin paikkaa, sitä mitä uutisoidaan tyyliin; kadonnut oli kotoisin .... Sen olen ymmärtänyt että varsinaisesti on "kotoisin" Kankaanpäästä. Periaatteessa on voinut olla vaikka porilainen ja kävellen kotiinsa menossa. Siihen kotiin, johon äitinsä ne poliisit paikalle hälyytti. Ajattelin, että jos edes tämän seikan jotenkin selväksi saisimme. Kotipaikan. Auton omistamisesta, lainaamisesta tai autottomuudesta, no niistä tiedoista voi ilmeisesti vain haaveilla.katjuska.84 kirjoitti:Johanna on kotoisin Kankaanpäästä. Sitä en tiedä,kummalla paikkakunnalla (Porissa vai Kankaanpäässä) hänellä asunto nyt oli. Vai oliko jossain niiden välissä.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
annaanna kirjoitti: On se hyvä, että Johannalla edes yksi ystävä on joka nettimaailmassa jaksaa kohtalostaan huolestunut olla. Kun ei palstalle ole ensimmäistäkään kankaanpääläistä sattunut, joka edes autoasiasta jotakin tietäisi. Missä lie korvessa asunut, naapureita mailla halmeilla. Selkäsairaista puhumattakaan, jotka vierussängyssä Johanna Hautamäen kanssa olisivat olleet. Harvoin taitaa siellä Kankaanpäässä lapsiakin syntyä, ei ole samaan aikaan synnärillä tai neuvolassa olijoita, joita kiinnostaisi Johanna Hautamäestä lukea tai kertoa. Siis siitä pikkulapsenäidistä, joka kadoksissa on. Kukaan kuullutkaan Johannasta tai katoamisestaan. Tuon avunpyyntöviestin vastaanottaja taitaa olla "hepulilla" vaiennettu, jos nyt sitäkään ollut on. Samoin toisen puhelunsaajaa ei kiinnosta kanssamme viestiä, "hepuli" saattaisi olla seurauksena.
Toukokuun alkupuolella oli luettu jotakin 48 000 ja rapiat, nyt liki 52 900 kertaa. Toivottavasti joku asioista tietäväkin lukijoissa ollut, joka ymmärtää tietojensa kanssa palstalle palata. (kokeilkaa vaan niitä tunnuksianne vaikka ne viestit jotakin "odota kunnes saat sitä sun tätä" ilmoittaa, hörhöt älköön vaivautuko tai läpällä vetäjät; tämä ei ole oikea paikka läpällä vetämiseen, nelivuotiaan lapsen äidin kohtaloa haluaisimme selville saada)
Onko helle pehmentänyt pään vai mitä ajattelit tuota tekstiä kirjoittaessasi? Ihan oikeasti?
Kaikkea muuta epäilet ja pidät valheena paitsi tuota "hepulia" joka on yhden (?) kirjoittajan viestissä mainittu. Siitä jaksat jauhaa ja jankata että kaikki Johannan tuntevat olisi jotenkin vaiennettu. En usko että näin on. Kenties tämä avomies tai joku muu paikalla olleista onkin sanonut tutulleen jotain asiasta, en ihmettelisi koska samassa tilanteessa en itsekään haluaisi että joku "ystävä" kyselee ensin minulta tietoja ja sitten kiiruhtaa kirjoittamaan ne nettipalstalle. (Ymmärräthän, mahdollinen hepuli ei siis välttämättä ollenkaan liittynyt syyllisyyden peittelyyn, ko. henkilö on vain saattanut pahastua kun toinen juorusi kaiken heti nettiin. Ja jottei tämä nyt taas mene saivarteluksi sanan- ja yksilönvapaudesta niin kyllähän noin "saa" tehdä. Eri asia sitten on onko se hyväksyttävää käytöstä.)
LIsäksi sinusta kaikkien kadonneiden (vai vain Johannan?) läheisten, ystävien, tuttujen ja kumminkaimojen pitäisi ahkerammin avautua kadonneen henk.koht asioista lehdissä tai netissä? Meistä yksikään ei tule ratkaisemaan Johannan kohtaloa (Tai no, onhan sekin tietysti mahdollista, epätodennäköistä kuitenkin) emmekä me tee mitään (Paitsi tyydytämme uteliaisuuttamme) tiedoilla joita poliisi ei katso oleellisiksi kun asiasta tiedotetaan. Olisiko mitenkään mahdollista että poliisi on sulkenut pois sen vaihtoehdon että Johanna olisi ollut matkalla omaan asuntoonsa? Ja tämän takia ei ollut oleellista julkaista Johannan asunnon sijaintia, se ei liity asiaan ja sillä hyvä. En usko että yksikään havainto on jäänyt tulematta sen takia että joku puolituttu menneisyydestä nyt ei tajunnut kyseessä olevan sama Johanna.
Johannan läheiset ovat varmasti osanneet kertoa kaiken tarpeellisen ja tiedossa olevan poliisille, se riittää. Toki itsekin toivon Johannan kohtalon selviävän, tilanne on hirveä omaisille tälläisenään. En vain usko että ratkaisu löytyy Johannan yksityisasioita levittelemällä. Mielestäni sekä poliisin että omaisten hiljaisuus kertoo omaa kieltään tilanteesta.
-
annaanna
Re: Johanna Hautamäki
Mieluummin minä asiaan keskittyisin kuin täällä selvityksiä teen nikeille omista viesteistäni. Pyydän lukijoilta anteeksi "lautamieshöpinöitä", otan oikeudekseni ketjussa vastata tämän kerran. Toiste en aio provosoitua. Maineeni puhdistamisen nimissä.
Minä kuulun niihin, joiden mielestä henkirikosolettamusta ei pidä hylätä vain sen takia, ettei poliisilla ole syytä moista epäillä. Vetoan ilmoitettuun omaisten käsitykseen itsemurhan mahdollisuuden olevan poissuljettu. Käsittäkseni juuri tällä palstalla minulla on oikeus asiaa pohtia valitsemani näkökulman kautta. Käsittääkseni voin peräänkuuluttaa lehdistöä selvää ottamaan esim. omaisten kautta tosiasioista, tai epätoivoisena pyytää ja vedota Johannaa tavalla tai toisella tuntevia kertomaan meille sopivaisuuden rajoissa tietojaan. Joku muu voi vapaasti täällä olettaa mielenterveysongelmien olleen kuolemaan johtaneiden tapahtumien taustalla tai voimakkaiden särkylääkkeiden väärinkäytön, sitä minä en tee näillä tiedoilla.
Minulle ei riitä viranomaisten toimet tässä asiassa. Ilmeisesti käsketty kolme päivää odottaa ennen ilmoitusta, jos oikein olemme ymmärtäneet. Kadonnutta/kuollutta ei ole löydetty, se on yleistä etsinnöistä huolimatta. Etsinnöistä ei ole uutisoitu, jälkeenpäin kerrottu. Henkirikosta ei ole koskaan epäilty tapahtuneeksi. Tapaus näyttää jäävän selvittämättä. Muutaman vuoden päästä koulunsa aloittaa pieni lapsi, joka äidistään kysyttäessä joutuu vastaamaan, että tietää äitinsä vain kävelleen luotansa pois lapsen ollessa kolmenvanha. Kova pala. Jos joskus äitinsä nimen guuglaa niin tämä palsta viesteineen taitaa niitä ainoita paikkoja netissä olla, jossa on katoamisesta puhetta ollut. Vähänlaisesti on tietoa, enemmän voisi olla, ainakin minä niin haluaisin. Ratkaisua -tuskin.
Minä kuulun niihin, joiden mielestä henkirikosolettamusta ei pidä hylätä vain sen takia, ettei poliisilla ole syytä moista epäillä. Vetoan ilmoitettuun omaisten käsitykseen itsemurhan mahdollisuuden olevan poissuljettu. Käsittäkseni juuri tällä palstalla minulla on oikeus asiaa pohtia valitsemani näkökulman kautta. Käsittääkseni voin peräänkuuluttaa lehdistöä selvää ottamaan esim. omaisten kautta tosiasioista, tai epätoivoisena pyytää ja vedota Johannaa tavalla tai toisella tuntevia kertomaan meille sopivaisuuden rajoissa tietojaan. Joku muu voi vapaasti täällä olettaa mielenterveysongelmien olleen kuolemaan johtaneiden tapahtumien taustalla tai voimakkaiden särkylääkkeiden väärinkäytön, sitä minä en tee näillä tiedoilla.
- se on mukavaa tällaisella rikoksiin keskittyvällä palstalla, kun joku osaa sanoa mikä riittää meille. Aattelen kuitenkin vähän tuhma olla ja ilmoittaa, ettei mulle riitä, oon eri mieltä.nuusku-nella kirjoitti:annaanna kirjoitti: On se hyvä, että Johannalla edes yksi ystävä on joka nettimaailmassa jaksaa kohtalostaan huolestunut olla. ...
Tuon avunpyyntöviestin vastaanottaja taitaa olla "hepulilla" vaiennettu, jos nyt sitäkään ollut on. Samoin toisen puhelunsaajaa ei kiinnosta kanssamme viestiä, "hepuli" saattaisi olla seurauksena.
Onko helle pehmentänyt pään vai mitä ajattelit tuota tekstiä kirjoittaessasi? Ihan oikeasti?
- nuusku-nella, jäikö Sulta lukematta tuo punakynällä lihavoimani teksti, muuten en voi ymmärtää tätä seuraavaa:
Kaikkea muuta epäilet ja pidät valheena paitsi tuota "hepulia" joka on yhden (?) kirjoittajan viestissä mainittu. Siitä jaksat jauhaa ja jankata että kaikki Johannan tuntevat olisi jotenkin vaiennettu. En usko että näin on. Kenties tämä avomies tai joku muu paikalla olleista onkin sanonut tutulleen jotain asiasta, en ihmettelisi koska samassa tilanteessa en itsekään haluaisi että joku "ystävä" kyselee ensin minulta tietoja ja sitten kiiruhtaa kirjoittamaan ne nettipalstalle. (Ymmärräthän, mahdollinen hepuli ei siis välttämättä ollenkaan liittynyt syyllisyyden peittelyyn, ko. henkilö on vain saattanut pahastua kun toinen juorusi kaiken heti nettiin. Ja jottei tämä nyt taas mene saivarteluksi sanan- ja yksilönvapaudesta niin kyllähän noin "saa" tehdä. Eri asia sitten on onko se hyväksyttävää käytöstä.)
- ethän nyt vain lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi kun jo toistamiseen intät minun jauhavan ja jankaavan että kaikki Johannan tuntevat olisi jotenkin vaiennettu. En tuollaista ole omana tietonani väittänyt. V-a-45 on.
Toivoisin Sinun vihdoin toteennäyttävän väitteesi, missä viestissäni väitän jotakin tuollaista. En toki oleta Sinun niin tekevän. Et sellaista viestiä löydä. Kävin omat viestini läpi, osan liitän tähän ihan "maineeni puhdistamiseksi". Yhdessäkään en väitä tietäväni ketään vaiennetun. Et Sinä nuusku-nella jankkaamalla asiaa todeksi saa.
Kaikkea toki epäilen, niinkuin tietoa "hepulistakin", suhtautumiseni tulee ilmi mm. tuolla yllä suurennetussa tekstissä. Tajuat kai meidän molempien viestien täällä esillä olevan, helppoa nämä on tarkistaa. En kyllä kaikkea valheena pidä. Enkä valehtelijoina nikkejä, kuten olen missdivin ja v-a-45:den tapauksessa todennut. Heidän tietojensa lähteitä saatan epäillä. Vissi ero.
Niin ystävällisesti kun yritätkin minua opastaa, niin spekuloidessasi ilman konkreettista viittausta joko nikkiin tai mahdollisen "hepulin" aiheuttaneeseen viestiin suoraan, en edelleenkään ymmärrä mistä viestistä murheenmurtama ex/avokki olisi "hepulinsa" saanut. Ymmärräthän, että asiaa ihmetellessäni saatan samalla ihmetellä "hepulin" todenperäisyyttä.
Oma viestini ketjun sivulta 24:
Ps. eikä tuolla alkupuolella mun mielestä "tutut" mitään asiatonta tai henkilöön liittyvää kerro. Yksi nimimerkki vain tiedotti tuollaista hepulia ilmenneen, en tiedä tietolähdettänsä, yksi "vasikkansa" tuntuu joku poliisi olevan.
Tässä viestissä ensimmäisen kerran perättömiä minusta lausut:
Kirjoittaja nuusku-nella päivämäärä 14 Touko 2011
Minusta on fiksua etteivät paikalla olleet miehet ole alkaneet selitellä ja puolustella kun heitä nettikeskuteluissa on osoiteltu ja syytelty. (Annaanna tuntui myös tietävän että olisivat kovistelleet ja pelotelleet tänne kirjoittaneita.. Mistä sellainen tieto?)
[/color]
Oma viestini ketjun sivulta 24:
"- miten tämä DollariExpressin kommentti on jotenkin kummallisesti muuttumassa tapahtuneeksi tosiasiaksi? ...
Parhaalla tahdollanikaan en ole löytänyt tuollaista juttua, jossa tuttu olisi tutustaan tänne jotakin "laverrellut", napatkaas nyt herneet nenästä."
DollariExpressin viestistä:
itse saisin varmasti kans hepulin/raivokohtauksen jos kuulisin,että jollain foorumilla epäillään ja jopa "tiedetään mut syylliseksi tappoon/murhaan" ... puhumattakaan,että mun tutut kirjoittelis musta juttuja tänne,varmasti ottaisin selville kuka minusta kirjoittelee ja menisin hieman selventämään asiaa heille.
Oma viestini ketjun sivulta 29:
"... Ja kadotin sitten punaisen lankani. Eli lapsen isän käytös. Miksi hiivatissa on hepulia saanut tämän palstan viesteistä, kun EI NIISSÄ ALKUVAIHEESSA mitenkään hänen persoonaansa kommentoitu, Johannasta törkeitä spekuloitu, lähinnä joku kertoi meikkipussin löytymisestä ja lähetetystä viestistä. Jos tuon avunpyyntöviestin lähettäjälle on hermostunut, niin miksi ihmeessä lapsensa äidin kohtalosta aidosti huolissaan olevan pitäisi siitä hermostua. En vaan ymmärrä. Tapahtunut tosiasia. (et tämmöisestä kysymys on dear dollar express, vasikointiako mielestäsi). Missdivin kysymyksiin auliisti ex/avokki vastannut, aiheena ilmeisesti lapsen isyys ja normikatoamiset. "
LIsäksi sinusta kaikkien kadonneiden (vai vain Johannan?) läheisten, ystävien, tuttujen ja kumminkaimojen pitäisi ahkerammin avautua kadonneen henk.koht asioista lehdissä tai netissä? Meistä yksikään ei tule ratkaisemaan Johannan kohtaloa (Tai no, onhan sekin tietysti mahdollista, epätodennäköistä kuitenkin) emmekä me tee mitään (Paitsi tyydytämme uteliaisuuttamme) tiedoilla joita poliisi ei katso oleellisiksi kun asiasta tiedotetaan. Olisiko mitenkään mahdollista että poliisi on sulkenut pois sen vaihtoehdon että Johanna olisi ollut matkalla omaan asuntoonsa? Ja tämän takia ei ollut oleellista julkaista Johannan asunnon sijaintia, se ei liity asiaan ja sillä hyvä. En usko että yksikään havainto on jäänyt tulematta sen takia että joku puolituttu menneisyydestä nyt ei tajunnut kyseessä olevan sama Johanna.
- ei nyt välttämättä kumminkaimojen, mutta en ymmärrä mitä haittaa olisi tarpeelliseksi katsomiensa tietojen välittämisestä, oletan ystävien ja tuttujen olevan harkintakykyisiä ihmisiä, jotka eivät sorru tälle palstalle ominaisiin spekulointeihin ilman faktapohjaa. Miten me ottaisimme oikeudeksemme kieltää ja opastaa heitä, esittää joitakin rajoituksia, epäillä lähtökohtaisesti motiiveitaan. Ja samalla mehän itsekukin vedämme täällä hatusta melkein mitä tahansa
. Asuinpaikkakunnan tai auton omistamisesta kertomisen, henkilön tapaamisesta neuvolakäyntien yhteydessä tai sairaalassa eivät vain minusta sinällään ole henkilökohtaisten asioiden riepottelua netissä. Paljon ikävämpää minusta on törmätä esimerkiksi henkilön mielenterveyteen tai huumeidenkäyttöön liittyviin vihjauksiin, joiden perustaksi ei ole mitään tietolähdettä eriteltävissä. Meille on julkisuuden kautta tullut tieto lapsesta, selkäleikkauksesta, homeongelmaisen asunnon "jossakin" sijainnista, kyläilypaikkaan tulemisesta. Yksityiskohtia kalastelen. Henkilökohtaisesti toivoisin saatavan ne perustiedot, jotka mielestäni poliisikin olisi voinut antaa katoamisesta tiedottaessaan.
Aiemmin esitit tuolla miten on palstoilla olemassa tyypillisiä tutun tuttu-tilanteita, joissa halutaan vain päästä paistattelemaan huomiossa "tiedoilla", ilmoitit laittavasi melko vähän painoarvoa sille että joku täällä kertoo olevansa läheinen jonkun kanssa, mielestäsi oikeasti läheinen on kyllä perillä asioista eikä oikeasti läheisillä ole tarvetta päteä jokaisella pienellä tiedon murulla. Suhtaudutko näin myös katjuska.84:ään(?). Minä kun iloitsi mukanaolostaan.
Johannan läheiset ovat varmasti osanneet kertoa kaiken tarpeellisen ja tiedossa olevan poliisille, se riittää. Toki itsekin toivon Johannan kohtalon selviävän, tilanne on hirveä omaisille tälläisenään. En vain usko että ratkaisu löytyy Johannan yksityisasioita levittelemällä. Mielestäni sekä poliisin että omaisten hiljaisuus kertoo omaa kieltään tilanteesta.
Minulle ei riitä viranomaisten toimet tässä asiassa. Ilmeisesti käsketty kolme päivää odottaa ennen ilmoitusta, jos oikein olemme ymmärtäneet. Kadonnutta/kuollutta ei ole löydetty, se on yleistä etsinnöistä huolimatta. Etsinnöistä ei ole uutisoitu, jälkeenpäin kerrottu. Henkirikosta ei ole koskaan epäilty tapahtuneeksi. Tapaus näyttää jäävän selvittämättä. Muutaman vuoden päästä koulunsa aloittaa pieni lapsi, joka äidistään kysyttäessä joutuu vastaamaan, että tietää äitinsä vain kävelleen luotansa pois lapsen ollessa kolmenvanha. Kova pala. Jos joskus äitinsä nimen guuglaa niin tämä palsta viesteineen taitaa niitä ainoita paikkoja netissä olla, jossa on katoamisesta puhetta ollut. Vähänlaisesti on tietoa, enemmän voisi olla, ainakin minä niin haluaisin. Ratkaisua -tuskin.
Annaanna, kirjoittele ihan vapaasti mitä itse haluat! Niisku-nella nyt vaan narisee vähän joka ketjussa, ja vähän kaikille...
Itse kun tulin palstalle, lopetin kirjoittelun vähäksi aikaa ihan vaan niisku-nellan narinoiden takia.
Tämän paikan tarkoitus on spekuloida, ja tietääkseni sitä saa tehdä niin paljon kun sielu sietää, asiallisesti tietenkin.
Joten jatka annaanna , samaa rataa!
Jos siitä menee jonkun päivä pilalle, se on todellakin voi voi.
Itse kun tulin palstalle, lopetin kirjoittelun vähäksi aikaa ihan vaan niisku-nellan narinoiden takia.
Tämän paikan tarkoitus on spekuloida, ja tietääkseni sitä saa tehdä niin paljon kun sielu sietää, asiallisesti tietenkin.
Joten jatka annaanna , samaa rataa!
Jos siitä menee jonkun päivä pilalle, se on todellakin voi voi.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
-
annaanna
Kiitos paljon Inka kannustuksesta.
Viime vuonna tällä päivämäärällä oli kuulemma ollut paikallislehdessä pieni ilmoitus, jonka on tulkittu olleen pyyntö kertoa tietoja Johannasta ja samalla pikkuisen syntymäpäivästä.
Jos pikkuinen nyt oikeasti synttäreitään viettää,
neljä kokonaista vuotta jo,
niin oikein paljon onnea vaan. Hyvät on ilmat synttäreitä viettää
Viime vuonna tällä päivämäärällä oli kuulemma ollut paikallislehdessä pieni ilmoitus, jonka on tulkittu olleen pyyntö kertoa tietoja Johannasta ja samalla pikkuisen syntymäpäivästä.
Jos pikkuinen nyt oikeasti synttäreitään viettää,
neljä kokonaista vuotta jo,
niin oikein paljon onnea vaan. Hyvät on ilmat synttäreitä viettää
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Vievätkö kirjoituksesi jotenkin asiaa eteenpäin, annaanna, omasta mielestäsi? (Ja huom, asia ei mene eteenpäin vain sillä että lukijoiden määrä lisääntyisi, jostain syystä se on sinulle kovin tärkeä asia)
Sinulla lienee oikeus odottaa ja toivoa lehdistöltä ja Johannan läheisiltä ihan mitä vaan mutta kyse onkin siitä että kenelläkään ei ole velvollisuutta tulla tänne tyydyttämään tiedonhaluasi. Kaikki tarpeellinen on varmasti jo kerrottu sille taholle joka sen tiedon tarvitsee. (Tarvitsee ja haluaa ovat kaksi ihan eri asiaa) Spekuloi ihan rauhassa mutta onko pakko antaa sellainen kuva että Johannan tunteneet ihmiset olisivat toimineet jotenkin väärin tai erikoisesti kun eivät ole saapuneet tänne yksityiskohtia avaamaan.
Johannan katoaminen on ollut esillä lehdistössä vähänlaisesti, kuitenkin enemmän kuin moni muu tapaus. Ja kuten jo kirjoitin niin mielestäni sekä läheisten että viranomaisten melkoisen passiivinen suhtautuminen kertoo kuitenkin siitä että edes omaiset tai ystävät eivät sittenkään pidä rikosta kovin todennäköisenä vaihtoehtona. (Olisihan heillä mahdollisuus olla yhteydessä lehtiin tai tulla tänne ja peräänkuuluttaa aktiivisempia toimia poliisilta mutta eivät näin tee. Luulisin että sille on jokin syy. Eikä se ole hepuli) Luonnollisesti Johannan kohtalo vaivaa heitä ja varmasti toivoisivat katoamisen selviävän, tavalla tai toisella.
Tuskin yksikään kirjoittaja tässä ketjussa on esittänyt faktana omaa spekulaatiotaan Johannan kohtalosta. Eikä ainakaan kovin moni ole varmuudella väittänyt jonkun vaihtoehdon olevan poissuljettu. Olen jo aiemminkin pyytänyt sinulta omaa spekulaatiotasi tapahtumien kulusta tai ainakin selvennystä siihen miten/miksi/milloin Johanna mielestäsi palasi asunnolle ja mikä sen jälkeen johti hänen kuolemaansa? Useammatkin kirjoittavat ovat jo melko tarkkaan selventäneet "juoksi metsään ja kuoli"-tyyppisiä teorioita.
Itse uskon päivä päivältä enemmän että Johanna oli kenties masentunut, ehkä unelmat ja toiveet perhe-elämästä olivat kariutuneet ja yksinhuoltajan arjen todellisuus oli liikaa. Kenties itsemurha oli suunniteltu, ehkä se oli hetken päähänpisto. (<----- Ja pidetäänhän mielessä että tuo on spekulaatiota, en esitä mitään tai ketään faktana tai väitä todeksi. Kokonaisuutta katsoen vain minun mielestäni tuo itsemurha on todennäköisin vaihtoehto. Toisaalta, en pidä mahdottomina myöskään muita vaihtoehtoja, en vain pidä niitä yhtä todennäköisinä) On täysin luonnollista että Johannan äiti kertoo ettei usko itsemurhaan, viimeinen yritys suojella tytärtään ja tämän "hyvyyttä". Tämä sama lause kuullaan niin monen itsemurhan tehneen läheisen suusta että siihen ei voi paljoa perustaa.
OT: Pari viikkoa sitten osallistuin etsintöihin jossa etsittiin keski-ikäistä perheenisää, oli lähtenyt paria päivää aikaisemmin pyörälenkille eikä palannut kotiin. Miehen vanhemmat uskoivat miehen olevan elossa, "Ehkä se tarvitsi omaa aikaa jos niillä vaikka oli vaimon kanssa riitoja. Kyllä se palaa". Vaimo taas ei uskonut miehen karanneen vaan kuolleen, "Se näytti kyllä jotenkin sairaalta, luulen että se on saanut sairaskohtauksen". Molemmat osapuolet olivat täysin varmoja että mies ei koskaan, ikinä tekisi perheelleen niin julmaa temppua että menisi ja tappaisi itsensä. Kaikkihan oli hyvin, oli talo ja lapset ja töitäkin. Ei sillä mitään syytä ollut itseään tappaa, kesän lomamatkakin oli tilattu ja maksettu ja tyttären rippijuhlien kutsut lähetetty. Mies löytyi n 3 km:n päästä kotoaan itsensä ampuneena asella jonka olemassaolosta vaimo ei edes tiennyt. Ja näitä tapauksia on kymmeniä vuosittain joissa läheiset eivät pidä itsemurhaa millään lailla mahdollisena.
Eikä tämä minunkaan kirjoitukseni nyt varmaan vienyt asiaa eteenpäin. Vaan minkäs teen kun inhottaa tuollainen asenne että kadonneiden tai rikoksen uhrien omaiset tai ystävät olisivat jotenkin velvollisia avautumaan asioista tuntemattomille ihmisille.
Voi inka
Ihana kun jaksat tulla tähänkin ketjuun puolustamaan viattomia mun kauheilta narinoilta. Tehän voitte nyt kahdestaan alkaa kuuluttamaan yksityiskohtia Johannan elämästä!
Sinulla lienee oikeus odottaa ja toivoa lehdistöltä ja Johannan läheisiltä ihan mitä vaan mutta kyse onkin siitä että kenelläkään ei ole velvollisuutta tulla tänne tyydyttämään tiedonhaluasi. Kaikki tarpeellinen on varmasti jo kerrottu sille taholle joka sen tiedon tarvitsee. (Tarvitsee ja haluaa ovat kaksi ihan eri asiaa) Spekuloi ihan rauhassa mutta onko pakko antaa sellainen kuva että Johannan tunteneet ihmiset olisivat toimineet jotenkin väärin tai erikoisesti kun eivät ole saapuneet tänne yksityiskohtia avaamaan.
Johannan katoaminen on ollut esillä lehdistössä vähänlaisesti, kuitenkin enemmän kuin moni muu tapaus. Ja kuten jo kirjoitin niin mielestäni sekä läheisten että viranomaisten melkoisen passiivinen suhtautuminen kertoo kuitenkin siitä että edes omaiset tai ystävät eivät sittenkään pidä rikosta kovin todennäköisenä vaihtoehtona. (Olisihan heillä mahdollisuus olla yhteydessä lehtiin tai tulla tänne ja peräänkuuluttaa aktiivisempia toimia poliisilta mutta eivät näin tee. Luulisin että sille on jokin syy. Eikä se ole hepuli) Luonnollisesti Johannan kohtalo vaivaa heitä ja varmasti toivoisivat katoamisen selviävän, tavalla tai toisella.
Tuskin yksikään kirjoittaja tässä ketjussa on esittänyt faktana omaa spekulaatiotaan Johannan kohtalosta. Eikä ainakaan kovin moni ole varmuudella väittänyt jonkun vaihtoehdon olevan poissuljettu. Olen jo aiemminkin pyytänyt sinulta omaa spekulaatiotasi tapahtumien kulusta tai ainakin selvennystä siihen miten/miksi/milloin Johanna mielestäsi palasi asunnolle ja mikä sen jälkeen johti hänen kuolemaansa? Useammatkin kirjoittavat ovat jo melko tarkkaan selventäneet "juoksi metsään ja kuoli"-tyyppisiä teorioita.
Itse uskon päivä päivältä enemmän että Johanna oli kenties masentunut, ehkä unelmat ja toiveet perhe-elämästä olivat kariutuneet ja yksinhuoltajan arjen todellisuus oli liikaa. Kenties itsemurha oli suunniteltu, ehkä se oli hetken päähänpisto. (<----- Ja pidetäänhän mielessä että tuo on spekulaatiota, en esitä mitään tai ketään faktana tai väitä todeksi. Kokonaisuutta katsoen vain minun mielestäni tuo itsemurha on todennäköisin vaihtoehto. Toisaalta, en pidä mahdottomina myöskään muita vaihtoehtoja, en vain pidä niitä yhtä todennäköisinä) On täysin luonnollista että Johannan äiti kertoo ettei usko itsemurhaan, viimeinen yritys suojella tytärtään ja tämän "hyvyyttä". Tämä sama lause kuullaan niin monen itsemurhan tehneen läheisen suusta että siihen ei voi paljoa perustaa.
OT: Pari viikkoa sitten osallistuin etsintöihin jossa etsittiin keski-ikäistä perheenisää, oli lähtenyt paria päivää aikaisemmin pyörälenkille eikä palannut kotiin. Miehen vanhemmat uskoivat miehen olevan elossa, "Ehkä se tarvitsi omaa aikaa jos niillä vaikka oli vaimon kanssa riitoja. Kyllä se palaa". Vaimo taas ei uskonut miehen karanneen vaan kuolleen, "Se näytti kyllä jotenkin sairaalta, luulen että se on saanut sairaskohtauksen". Molemmat osapuolet olivat täysin varmoja että mies ei koskaan, ikinä tekisi perheelleen niin julmaa temppua että menisi ja tappaisi itsensä. Kaikkihan oli hyvin, oli talo ja lapset ja töitäkin. Ei sillä mitään syytä ollut itseään tappaa, kesän lomamatkakin oli tilattu ja maksettu ja tyttären rippijuhlien kutsut lähetetty. Mies löytyi n 3 km:n päästä kotoaan itsensä ampuneena asella jonka olemassaolosta vaimo ei edes tiennyt. Ja näitä tapauksia on kymmeniä vuosittain joissa läheiset eivät pidä itsemurhaa millään lailla mahdollisena.
Eikä tämä minunkaan kirjoitukseni nyt varmaan vienyt asiaa eteenpäin. Vaan minkäs teen kun inhottaa tuollainen asenne että kadonneiden tai rikoksen uhrien omaiset tai ystävät olisivat jotenkin velvollisia avautumaan asioista tuntemattomille ihmisille.
Voi inka
Linkkiä mukaan kun tämmösiä huutelee.annaanna kirjoitti: Viime vuonna tällä päivämäärällä oli kuulemma ollut paikallislehdessä pieni ilmoitus, jonka on tulkittu olleen pyyntö kertoa tietoja Johannasta ja samalla pikkuisen syntymäpäivästä.
Voi luoja, ei kaikkeen ole linkkiä! Minäkin monessa ketjussa huudellut ties mitä huhu-puheita ja omia spekujani vaikka ei mulla oo ollu mitää linkkiä laittaa. Sitä sitten joko ollaan oikeessa tai kaukana metsässä.Linkkiä mukaan kun tämmösiä huutelee.
Sitä voi joko uskoa toisen kertomaan juttuun varauksella tai sitten ohittaa koko asian!
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
-
annaanna
"Linkkiä mukaan kun tämmösiä huutelee."
Kts ketjun sivu 6.
(SK tarkoittaa Satakunnan Kansaa)
Nuusku-nella: antamasi linkki minun viestiini, jossa jaksan mielestäsi jauhaa ja jankata kaikkien Johannan tunteneiden joutuneen jotenkin vaiennetuiksi, ei vain avaudu minun koneellani
.
Kts ketjun sivu 6.
(SK tarkoittaa Satakunnan Kansaa)
Nuusku-nella: antamasi linkki minun viestiini, jossa jaksan mielestäsi jauhaa ja jankata kaikkien Johannan tunteneiden joutuneen jotenkin vaiennetuiksi, ei vain avaudu minun koneellani
-
annaanna
Liekö sitten helle pehmittänyt pään?nuusku-nella kirjoitti: ...
Olet sitten nuusku-nella etsintöihin osallistunut.
Toivon todellakin, että juttusi on täysin tuulesta temmattu. Provokaatio.
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
Liekö sitten helle pehmittänyt pään?annaanna kirjoitti:
Olet sitten nuusku-nella etsintöihin osallistunut.
Toivon todellakin, että juttusi on täysin tuulesta temmattu. Provokaatio.[/quote]
Toiset tekee muutakin kun istuu koneen edessä ja odottaa vastauksia. Kyllä, monen naapurini tavoin osallistuin kyseisen henkilön etsintään. Ei, kyse ei ole provokaatiosta eikä juttu ole tuulesta temmattu. Miksi olisi? Läheskään kaikkia kateissa olevia ei ehditä kaivata julkisesti eikä läheskään kaikista kuolleina löydetyistä uutisoida. Tämän miehen kohtalo ei millään lailla kuulu tälle foorumille enkä siitä enempää avaudu, sattuipa vain olemaan lähellä esimerkki siitä miten omaiset useimmiten pyrkivät selittämään tilanteen "parhain päin" siten että kadonneen/kuolleen omaisen muisto ei tahriudu ikävillä asioilla.
Noniin, nyt löytyy ketju Lautamiehistä: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=14&t=10895 Pidettäisiinkö nikkien ominaisuuksiin keskittyvät postit tuolla, ja asioita ruotivat vastaukset täällä? Minusta olisi kivempi niin 
Oikein hyvä idea!aniko kirjoitti:Noniin, nyt löytyy ketju Lautamiehistä: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=14&t=10895 Pidettäisiinkö nikkien ominaisuuksiin keskittyvät postit tuolla, ja asioita ruotivat vastaukset täällä? Minusta olisi kivempi niin
Kiitokset Aniko!
Pää kiinni painajainen -Klamydia-